Sivu 16/16

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 2:34 pm
Kirjoittaja Rantel
Gurney kirjoitti: La Kesä 20, 2026 7:01 pm
Bird kirjoitti: La Kesä 20, 2026 6:47 pm

Eli kai teille aikuisille ihmisille oikeasti on selvää, että ei lasten antirasismi -koulutus tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä — ml. maahanmuutosta aiheutuvat ongelmat rikollisuuskysymyksineen, edelleen käsiteltäisi ja etsittäisi niihin ratkaisuja?
Kuinka ihminen voi olla noin naiivi?
Tahallista väärinymmärtämistä tai sitten ideologian ja aivopesun sokaisema joka ei suostu myöntämään mitään vaikka sompun kulli olisi väkivalloin omassa kurkussa. "Ainakaan en ole rasisti".

Kun on kasvanut tiukkaan dogmaan joka ei suvaitse muita mielipiteitä tai ajatuksia niin mieli ei edes todisteiden valossa helposti myönnä että on ollut täysin väärässä kaikesta mihin on uskonut. Pätee kaikkiin ihmisiin ideologiasta ja poliittisesta suuntautumisesta riippumatta. Historia tuntee esimerkkejä tästä: Servetus poltettiin roviolla kun kehtasi esittää mm. että sydän pumppaa verta. Semmelweiszistä tuli lääketieteellisen yhteisön hylkiö kun esitti että lääkärien pitäisi pestä kätensä ennen kuin siirtyvät ruumiinavaushommista synnytyssaliin.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 2:49 pm
Kirjoittaja Rantel
Noh_juuh kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:10 am No varmaan siksi että lapset ei toistelisi kalluvanhemmiltaan kuulemia juttuja. Onhan näitä "jengiytymis" ja syrjäytymisaiheita tutkittu vuosikymmenet. Ongelmia ehkäistään tasavertaisuudella ja sillä että ketään ei syrjitä, muuten on riski että henkilö ajautuu rooliin jota hänelle pedataan kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Esim. Romaneilla on isot vaikeudet työllistyä: jopa niillä jotka ovat kouluttautuneet, eivät kansallispukua pidä, tai tekevät niinkin radikaalisti että laittavat perheeseensä välit poikki kokonaan. Iso kynnys irtautua suvustaan kun sen jälkeen jää aivan yksin. Syrjintä jatkuu, joten mikä järki edes yrittää?

Turha syyttää vassariksi. Vituttaa minuakin hevosmiehet, mutta ratkaisuja ongelmiin ei löydy kun mistään ei voida asiallisesti keskustella. Kun jotakin yritetään korjata tai ehkäistä, alkaa välittömästi öyhötys. Ärsyttää tämä mustavalkoisuus ja idioottimainen polarisointi kaikessa: paljon on tutkimusta ja dataa siitä miksi Suomessa toimitaan milläkin tavalla, pitäisi pystyä näkemään taustalla vaikuttava logiikka.
Juu, koska se sano mua mutiaiseksi niin raiskasin yhden tytön. Olinhan kohdannut rasismia ja ansaitsin siitä lohdutuspalkinnon. Järkevää logiikkaa eikö niin?

Ongelmia ei todellakaan ratkaista millään tasavertaisuushömpällä tai syrjintäkoulutuksilla. Ongelmien juurisyyt eivät ole niissä. Vaan yhteensopimattomissa kulttuureissa. Paskastanioissa naisen arvo on alempi kuin vuohella. Sellainen mies kun tulee tänne ja näkee paljastavasti pukeutuneet ja vääräuskoiset valkoihoiset tytöt niin arvata saattaa mitä se mutiainen ajattelee ja sitten tekee. Se ongelma ei ratkea saarnaamalla tytölle: Soo soo ei saa havainnoida maailmaa ja käyttää aivojaan ja alkaa välttelemään mutiaisia, hänhän vain rakasti.

Ongelma ratkeaa sillä että mutiaisia ei oteta maahan yhtäkään (ja nykyiset viedään takaisin), ennen kuin oman maan ihmisoikeusongelmat on ratkaistu.