No joo kun vähän lukee ohjeita ja jaksaa vaan kaivaa niin yleensä löytyy kaikki mitä etsiin. Jos kerran koittaa hakea ja se ei heti onnistu niin syy voi olla jossakin muussa kun haussa. Tosin en kiellä etteikö tuo olis täysin kökkö ja yksinkertaisempikin haku olisi varmaan parempi. Se on vähän niin ja näin.Mariacka kirjoitti: Itse olen saanut aika hyvin tuon toimimaan. Tähdettömillä sanoilla tulee juuri tuo yllä mainitsemasi litania tulokseksi.
Ärsyttää Murha.infossa->
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Olen käyttänyt eri versioita phpBB:stä vuosikaudet joka päivä useita kertoja, jopa ylläpitänyt ihan työkseni. Mutta tottahan vika on käyttäjässä. Blondit ei vaan osaa.rimma kirjoitti:No joo kun vähän lukee ohjeita ja jaksaa vaan kaivaa niin yleensä löytyy kaikki mitä etsiin. Jos kerran koittaa hakea ja se ei heti onnistu niin syy voi olla jossakin muussa kun haussa.Mariacka kirjoitti: Itse olen saanut aika hyvin tuon toimimaan. Tähdettömillä sanoilla tulee juuri tuo yllä mainitsemasi litania tulokseksi.
Ohje hakusanalaatikon vieressä (korostukset allekirjoittaneen):'
Tuota ohjetta noudattamalla ei toimi. Ilmeisesti pitää siis etsiä muita ohjeita.Aseta + merkki sanan eteen, jonka on löydyttävä ja - merkki sellaisen sanan eteen, jota ei saa löytyä. Laita haettavat sanat sulkuihin erotettuna |-merkillä, mikäli vain yhden sanan on löydyttävä. Käytä *-merkkiä jokerimerkkinä osittaisiin hakuihin
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
^En ole itse käyttänyt koskaan muuta kuin tähtisysteemiä. Omiin hakutarpeisiini se on riittänyt. Tosin työläs se on, kun osumia tulee useimmiten paljon.
Osaatko sanoa jonkun esimerkin omista hauistasi? Ts. mitä haluaisit löytää etkä löydä?
Osaatko sanoa jonkun esimerkin omista hauistasi? Ts. mitä haluaisit löytää etkä löydä?
-
Valdovas
- Axel Foley
No, blondeilla on taas erinäisiä muita hyviä ominaisuuksia!Bias kirjoitti: Olen käyttänyt eri versioita phpBB:stä vuosikaudet joka päivä useita kertoja, jopa ylläpitänyt ihan työkseni. Mutta tottahan vika on käyttäjässä. Blondit ei vaan osaa.

En löytänyt sopivampaa ketjua kirjoitukselleni. Olkoon se tämä sitten...
Tapanani ei ole ärsyyntyä/provosoitua (tai muutakaan vastaavaa) toisten kirjoituksista, varsinkaan kun ne eivät koske millään tavalla itseäni. Olisin kuitenkin halunnut kysyä nimimerkiltä Nooruska, (kaikella kunnioituksella), seuraavaa asiaa:
Olet kirjoittanut palstalle mm. seuraavat kommentit:
Ymmärrän kyllä, että täällä minfossa spekuloidaan ja esitetään omia mielipiteitä eri tapauksiin liittyen mutta mielestäni tällaiset kirjoitukset ovat jo hieman ristiriidassa keskenään... Itseäni ärsyttävät kaikenlaiset yleistykset, varsinkin pelkästään ulkonäköön perustuvat! Viimeisen lainaamani viestisi perusteella uskon sinun mahdollisesti ajattelevan samoin. Ihmettelen siis, että miksi mahdat itse syyllistyä moiseen arvailuun ja yleistämiseen?
Ja vielä selvennykseksi: kukaan ei mielestäni ole "ansainnut kohtaloaan" minkään ulkonäöllisen tms seikan johdosta!
Tapanani ei ole ärsyyntyä/provosoitua (tai muutakaan vastaavaa) toisten kirjoituksista, varsinkaan kun ne eivät koske millään tavalla itseäni. Olisin kuitenkin halunnut kysyä nimimerkiltä Nooruska, (kaikella kunnioituksella), seuraavaa asiaa:
Olet kirjoittanut palstalle mm. seuraavat kommentit:
En nyt ehdi avata (kiire bussiin!) tuota linkkiä, jonka laitoit niin en tiedä mitä kaikkea siinä on.
Eikö täällä tosiaan ole aiheeseen ketjua?! Sehän sai paljon media huomiota ja muistaakseni jossakin Alibissa ison aukeeman. Siinä oli (kai?) tuon tekijän kuva (jostakin sen ainakin näin) jne. Inhottavaa kategorointia, mutta oli niin reppanan näköinen tekijä, jonka kasvot eivät mitäänsanomattomuudessaan jää mieleen, että en olisi voinut ulkonäön perusteella uskoa tuollaiseksi hulluksi!
Kuitenkin kirjoitat myös seuraavaa:Näin kyseisen poitsun kuvan jomman kumman iltapäivälehden sivuilla ja uskoisin, että pelasi (kauhee puhua näin pärstäkertoimen perusteella) aikalailla jotain pelikonsoli/tietokonepelejä.
Kuinka pystyt kuitenkin itse arvioimaan pelkän kuvan/kuvien perusteella ko. ihmisistä jotain?Itse ainakin saisin skitson kohtauksen jos vastaavassa tilanteessa joku toteaisi, pelkän ulkonäön perusteella, että veljeni olisi ansainnut kohtalonsa vain pitämällä kyseisestä tyylistä vaatteissa ja musiikissa ilman sen pahempaa aatteeseen syventymistä.
Ymmärrän kyllä, että täällä minfossa spekuloidaan ja esitetään omia mielipiteitä eri tapauksiin liittyen mutta mielestäni tällaiset kirjoitukset ovat jo hieman ristiriidassa keskenään... Itseäni ärsyttävät kaikenlaiset yleistykset, varsinkin pelkästään ulkonäköön perustuvat! Viimeisen lainaamani viestisi perusteella uskon sinun mahdollisesti ajattelevan samoin. Ihmettelen siis, että miksi mahdat itse syyllistyä moiseen arvailuun ja yleistämiseen?
Ja vielä selvennykseksi: kukaan ei mielestäni ole "ansainnut kohtaloaan" minkään ulkonäöllisen tms seikan johdosta!
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
-
rosamarine
- Adrian Monk
Tay77, kannattaa ottaa huomioon, että Nooruska on aika "nuori" kirjoittaja 
Perustelut löytyy "ilahduttaa" ketjusta...
Perustelut löytyy "ilahduttaa" ketjusta...
Nooruska kirjoitti:*varmistunut ylioppilaaks pääsy
*voittamani leffaliput uusia sinkkuja katsoon
*voittamani Alibi-sydeemi
*onnistunut salitreeni
*ihanat säät
*täydellinen rusketukseni
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Bias kirjoitti: Ohje hakusanalaatikon vieressä (korostukset allekirjoittaneen):'Tuota ohjetta noudattamalla ei toimi. Ilmeisesti pitää siis etsiä muita ohjeita.Aseta + merkki sanan eteen, jonka on löydyttävä ja - merkki sellaisen sanan eteen, jota ei saa löytyä. Laita haettavat sanat sulkuihin erotettuna |-merkillä, mikäli vain yhden sanan on löydyttävä. Käytä *-merkkiä jokerimerkkinä osittaisiin hakuihin
No nythän tämä vihdoin selvisi! Olen myös ollut tavattoman tuskastunut tuohon ns. hakuun, kun olen mielestäni noudattanut annettuja ohjeita, eli käyttänyt + merkkiä hakemani sanan edessä, ja silti aina on tullut tulokseksi tuo ärsyttävä "Hausta jätettiin pois seuraavat sanat:". Vaikka siis nimenomaan EN ole halunnut jättää tuota sanaa pois.Mariacka kirjoitti:Oletko yrittänyt laittaa tähteä (*) perään. Auttaa myös jos tietää alueen ja kirjoittajan.
Mutta jos haluat etsiä vaikka sanaa puukko, kirjoita puukko* (336 tulosta) tai puukk* (340 tulosta). Puukko* ja valikosta Ulvila -> 165 tulosta. Esimerkiksi näin. Tai puukko*, kirjoittaja Teleksi, alue Ulvila -> 36 tulosta.
Olisihan tämä tietysti pitänyt itsekin osata päätellä. Kun käsketään "Aseta + merkki sanan eteen, jonka on löydyttävä" niin onhan se kyllä itsestään selvää että oikeasti tarkoitetaan, että aseta * merkki.
No voi jumalan pyssyt, kun tämäkin päivä piti kohdata. Olen ylittänyt huomiokynnystä niin, että olen päätynyt lautamiehiin!Tay77 kirjoitti:En löytänyt sopivampaa ketjua kirjoitukselleni. Olkoon se tämä sitten...
Olet kirjoittanut palstalle mm. seuraavat kommentit:En nyt ehdi avata (kiire bussiin!) tuota linkkiä, jonka laitoit niin en tiedä mitä kaikkea siinä on.
Eikö täällä tosiaan ole aiheeseen ketjua?! Sehän sai paljon media huomiota ja muistaakseni jossakin Alibissa ison aukeeman. Siinä oli (kai?) tuon tekijän kuva (jostakin sen ainakin näin) jne. Inhottavaa kategorointia, mutta oli niin reppanan näköinen tekijä, jonka kasvot eivät mitäänsanomattomuudessaan jää mieleen, että en olisi voinut ulkonäön perusteella uskoa tuollaiseksi hulluksi!Kuitenkin kirjoitat myös seuraavaa:Näin kyseisen poitsun kuvan jomman kumman iltapäivälehden sivuilla ja uskoisin, että pelasi (kauhee puhua näin pärstäkertoimen perusteella) aikalailla jotain pelikonsoli/tietokonepelejä.Kuinka pystyt kuitenkin itse arvioimaan pelkän kuvan/kuvien perusteella ko. ihmisistä jotain?Itse ainakin saisin skitson kohtauksen jos vastaavassa tilanteessa joku toteaisi, pelkän ulkonäön perusteella, että veljeni olisi ansainnut kohtalonsa vain pitämällä kyseisestä tyylistä vaatteissa ja musiikissa ilman sen pahempaa aatteeseen syventymistä.
Ensiksikin niin; tuo tummentamani kohta...olen itse sanonut noin, kommenttina erään toisen nimimerkin vihjaukseen, että asia olisi näin. (lue se paremmin Ukkolan-katoamista koskevasta ketjusta)
Hmm..paasaat minulle kuinka tuomitsen ja teen päätelmiä ulkonäön perusteella. en nyt puolusta käytöstäni yhtään, mutta huomasithan itse tekeväsi omat tuomiosi minusta vain tekstejeni perusteella?
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Anteeksi, tarkoitukseni ei ollut "paasata" (eivätkö äidit ja isät yleensä tee niin?). Halusin vain ihan vilpittömästi kysyä, että kuinka itse pystyt tulkitsemaan ja näkemään kuvien tms perusteella ihmisistä jotain mutta et salli sitä (ainakin sen viimeisen viestisi perusteella) muilta? Siis että pelkästään ulkonäön (pukeutumisen, musiikkimaun tms) perusteella vedetään johtopäätöksiä.
Kirjoitit:
Tuo tummentamasi kohta edellisessä viestissäni oli aivan oma mielipiteeni siitä, ettei ketään pitäisi luokitella pelkästään ulkoisten seikkojen perusteella.
Olen luultavasti lukenut tekstisi huonosti mutta en ole huomannut merkittävää "pahoittelua"...
Kirjoitit:
En mielestäni ole "tuominnut" sinua mitenkään. En ole mielestäni arvellut/spekuloinut tms sinusta mitään. Olen vain ottanut kantaa teksteihisi, joita olet itse, julkisesti täällä tuonut ilmi. Ja huomasin niissä jonkinlaisen ristiriidan.Hmm..paasaat minulle kuinka tuomitsen ja teen päätelmiä ulkonäön perusteella. en nyt puolusta käytöstäni yhtään, mutta huomasithan itse tekeväsi omat tuomiosi minusta vain tekstejeni perusteella?Seison aina sanojeni takana, mutta jos olen erehtynyt olen sitä myös pahoitellut.
Tuo tummentamasi kohta edellisessä viestissäni oli aivan oma mielipiteeni siitä, ettei ketään pitäisi luokitella pelkästään ulkoisten seikkojen perusteella.
Olen luultavasti lukenut tekstisi huonosti mutta en ole huomannut merkittävää "pahoittelua"...
Kyllä olen pahoitellut, mm. Tuolla Ukkola-ketjussa.
Kiitos tästäkin palautteesta Tay77, on se mukavaa, että jaksat äidillisesti/isällisesti huolehtia sanomisistani, mutta en nyt kuitenkaan vielä mitään oikeasti merkittävää möläytystä ole tuolla tehnyt, joten eiköhän anneta minun ja sanomisteni olla.
Kiitos tästäkin palautteesta Tay77, on se mukavaa, että jaksat äidillisesti/isällisesti huolehtia sanomisistani, mutta en nyt kuitenkaan vielä mitään oikeasti merkittävää möläytystä ole tuolla tehnyt, joten eiköhän anneta minun ja sanomisteni olla.
Minulle on sinäänsä aivan se ja sama mitä täällä minfossa kirjoittelet. En siis ole täällä huolehtimassa äidillisesti/isällisesti sanomisistasi (varsinkaan kun en ole niistä kumpaakaan). Olisin vain halunnut saada vastauksen tuohon aiemmin esittämääni kysymykseen.
Mutta annetaan tämän nyt olla.
Mutta annetaan tämän nyt olla.
-
Nux vomica
- Armas Tammelin
Pentu mika pentu. Ihan vaan toteamuksena.
-
Valdovas
- Axel Foley
Nux vomica kirjoitti:Pentu mika pentu. Ihan vaan toteamuksena.

No ei näemmä oleTay77 kirjoitti:Minulle on sinäänsä aivan se ja sama mitä täällä minfossa kirjoittelet
Jokainen tallaa tyylillään.Nux vomica kirjoitti:Pentu mika pentu. Ihan vaan toteamuksena.
Ailar ja minä kannustamme Nooruskaa jatkamaan omalla tavallaan ja tyylillään.
Värikästä kerrontaa on aina hauska lukea.
Nooruskasta välittyy suuri into rikostapauksia kohtaan ja sen soisi jatkuvan.
Päädyit nyt Nooruska lautamiehiin , mutta voit päätyä vielä vaikka esitutkintapöytäkirjoihinkin . Kuten eräs tässä kommentoiva
http://188.138.24.197/phpbb2/viewtopic. ... 8&start=75
Ilman tietynlaista räväkkyyttä , ei sinne nimittäin ole asiaa.
Uskallusta tarvitaan.
Sanoin Ailarille , että Nooruskassa on jotakin samaa kanssasi

Värikästä kerrontaa on aina hauska lukea.
Nooruskasta välittyy suuri into rikostapauksia kohtaan ja sen soisi jatkuvan.
Päädyit nyt Nooruska lautamiehiin , mutta voit päätyä vielä vaikka esitutkintapöytäkirjoihinkin . Kuten eräs tässä kommentoiva
http://188.138.24.197/phpbb2/viewtopic. ... 8&start=75
Ilman tietynlaista räväkkyyttä , ei sinne nimittäin ole asiaa.
Uskallusta tarvitaan.
Sanoin Ailarille , että Nooruskassa on jotakin samaa kanssasi