1)
Valhalla kirjoitti:Kun kuolinhetkellä on merkitys niin kyllä oikeuden pitää silloin huomioida mihin nojaa sen määrittäminen. Tai sitten se ajankohta pitää määrittää kyllin väljästi jotta se mahtuu olemassaoleviin todisteisiin. Jukan vaikeneminen ei voi kelvata kuolinajankohdan määrittelyksi jos kerran vaikeneva huppumies on samalla kertaa mahdollinen. Minä viittasin tässä hovin omiin perusteluihin jotka eivät ole ristiriidattomat.
Vielä kun viitsisit antaa suoran lainauksen siitä kohdasta hovin päätöstä, jossa tuo kuolinaika perustellaan Jukan vaikenemisella, kun en itse sitä suurista ponnisteluista huolimatta löydä. Kyseessä ei liene suuri urakka, jos muistat siitä kohdasta muutaman avainsanan Find-toimintoa varten. Helpotan siten, että alla on linkki lainaukseen koko päätöksestä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=11003
2)
Valhalla kirjoitti:Saivartelet. Jos sinulla siis on hovioikeuden pöytäkirjat joiden perusteella VAIN teet päätelmäsi niin siteeraa toki sieltä. Jos oikein huomasin, et kuitenkaan perusteissasi siteerannut yhtään mitään vaan ainoastaan esitit kärjekkäästi mielipiteesi.
En saivartele. Ja et huomannut oikein; minä siteerasin hovin päätöstä, jossa todettiin, ettei Annelin arviota 20 minuutista voida pitää luotettavana.
Valhalla kirjoitti:Annelilla on surmaan käräjillä aivan eri aikataulu jonka hän muutti hoviin 20 minuutiksi.
Aikataulu, jonka hovi päätöksessään hylkäsi. Osaatko tehdä erotusta Annelin lausuntojen ja hovin päätöksen välillä? Yhtälö, jossa Anneli kertoo tapahtumien kestäneen 20 minuuttia ja jossa hovioikeus vapauttaa Annelin kaikista syytteistä, ei tarkoita, että hovioikeus hyväksyy Annelin 20 minuutin aikataulun.
3)
Valhalla kirjoitti:Valitettavasti tästä minulla on aivan eri käsitys. Toivottavasti Tara, Veristi tai US etp:neineen ja hyvän muistinsa kanssa tulevat avuksi. Sillä kyllähän monet lasten lausunnot tukevat perheriidan kuvausta ( ukkonen, välillä nukahtamiset, tunnustuksenkin yhteydessä lausutut seikat ).
Minun elämänkokemukseni mukaan ukkostaa voi muulloinkin kuin riitojen yhteydessä. On myös monia ääniä, jotka kuulostavat ukkoselta (kuten lämpölasin rikkominen), ja näitä ääniä voi esiintyä muulloinkin kuin riitojen yhteydessä.
Minun elämänkokemukseni mukaan lapset voivat nukahtaa, vaikka vanhemmat eivät riitelisikään. Myös minä olen lapsena nukahtanut, vaikka vanhempani eivät ole riidelleet.
Minun elämänkokemukseni mukaan ihminen voi kuulla asian, ilman että voidaan sanoa hänen lausuneen sen. On eri asia, että lapset ovat kuulleet riidasta kuin että he olisivat kertoneet siitä. Pystytkö ymmärtämään tämän eron?
Toimititko hovioikeudelle Suomi-Valhalla-Suomi-sanakirjan ennen päätöstä? Jos et, niin on aivan turha itkeä, ettei "lasten lausuntoja perheriidasta" otettu huomioon päätöstä tehdessä.
Minäkin todella toivon, että kaverisi tulevat avuksesi. Saataisiin tästä aiheesta ihan oikeata kaksisuuntaista keskustelua. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että viimeisessä viestissäsi on tuhat kertaa enemmän yritystä kuin kaikissa aikaisemmissa yhteensä.
4)
Valhalla kirjoitti:Tytär sanoi liki ensimmäiseksi, että miksi sinä ( äiti ) rikoit ikkunan. Tätä ei saanut käyttää koska Annelin tunnustusta ei saanut käyttää.
Tytär sanoi kyseenalaistaen, että miksi sinä (äiti) muka olisit rikkonut sen ikkunan? Tämän tulkinnan vahvistaa se, että tyttö sanoi samassa tilanteessa myöhemmin huppumieheen viitaten: "Mut kenet mä sit näin?" Vai oletko tosiaan sitä mieltä, että tyttären suurin huoli tuossa tunnustustilanteessa oli heidän entisen terassinovensa ikkuna? Niitä saa kaupasta uusia.
Missä sitä paitsi todetaan, että tuota tytön lausetta ei saanut käyttää? Käytettiinhän hovioikeudessa laajasti Annelin tunnustuskertomuksia. Nämä kertomukset huomioidaan myös päätöksessä:
Hovioikeuden päätös kirjoitti:Syytettä tukevat oikeastaan vain Anneli Auerin soittaman hätäkeskuspuhelun tallenteelta ilmenevät, edellä selostetut seikat [Annelin tunnustus, Inst. huom.] ja erityisesti se, että Jukka Lahden kuolemaan johtanut isku on annettu mainitun puhelun aikana siinä vaiheessa, kun Anneli Auer ei ole ollut puhelimessa.