Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

blackwidow kirjoitti:
myös minun äidinkieli ei ole suomi, mutta ei se ainakaan minua haittaa :wink:
En voi olla viittaamatta kielikeskusteluusi Ulvila-säikeellä :D
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

mankeli kirjoitti:
7.30PM KATE gives Madeleine a bath, then dries her hair, carefully taking out a bead she had put in earlier in the week.

Then she helps her into her pink pyjamas and puts her to bed next to the twins' cots at around 8pm.

As Madeleine snuggles up to her beloved Cuddle Cat toy, she says: "Mummy, I've had the best day ever. I'm having lots and lots of fun."
Löysin tämän sivulta 152 ja jotenkin tökkii tämä Katen (tai jutun kirjoittaneen toimittajan) kertoma tarina Madeleinen viimehetkistä äidin kanssa. Näistä lehdissä aiemmin olleista tarinoista päätellen Madeleinen muut illat nukkumaan mennessä eivät olleet näin ruusunpunaisia. Jos on kuulunut huutoa ja on huudettu isää paikalle, mutta kas kummaa juuri sinä iltana kun lapsi katoaa myös nukkumaan meno käy kuin tanssi ja lapsen viime sanatkin ovat kuin romaanista.

Lisäksi en usko, että kannattaa vedota asioissa siihen, että vanhempien ollessa lääkäreitä, jotkin asiat olisivat pois suljettuja, johan jo vanhassa sanonnassakin kerrotaan suutarin lasten kengättömyydestä.
"Viimeiset sanatkin ovat kuin romaanista"... Onko sinulla itselläsi lapsia? :) Oma neljä vuotiaani on myös vastaavanlaisia lauseita sanonut esim. syntymäpäivänsä päätteeksi, tai muuten vaan, ilman sen suurempaa erikoistapahtumaa. Eli toi ei mielestäni ole mikään kommentti taas joka todistaisi vanhempien keksineen jutun.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

LisäysLisäys: Kohtaan 7 täydentäisin, että ymmärrän hyvin jos vanhemmat eivät halua että kaksosia huudatetaan verikokeen otossa ilman järkevää syytä
[/quote]

Tästä olen täysin eri mieltä. Minusta on edesvastuutonta, jos kaksosista ei otettu verikokeita ja pissanäytteitä (joskus kauan sitten juoruttiin, että Gerry olisi kieltäny VIRTSAkokeet kaksosista, eikä virstakokeiden ottamisessa kai kauheasti tarvitse lasta itkettää) . Kaksi syytä:

1) jos mielipuoli pedo on kaapannut lapseni, on mahdollista, että hän on huumannus SEKÄ Maddyn että kaksoset. Kaksosten terveyden hoitamisen kannalta olisi tärkeää tietää mitä heille on mahdollisesti annettu.

2) Maddyn tutkinnan kannalta oli TODELLA tärkeä tietää, jos kaappaaja on huumannut sekä Maddyn että kaksoset. Koska silloin tiedettäisiin mitä lapsille on annettu. Se voisi johtaa kaappaajan jäljille ja toisaalta kertoisi rikoksen tekotavasta jotain sellaista, mikä auttaisi ymmärtämään rikosta ja rikollista. Siksi minä kyllä otattaisin kenestä vaan vaavelistakin veri- ja pissakokeet, vaikka siinä muutama kyynel tulisikin - kyllä kaksoset sen olisivat kestäneet isosiskoa auttaakseen. Lääkityksen käyttö viittaisi esim. siihen, että kyseessä oli todellakin harkittu teko eikä hetken päähänpisto. Tämä tieto auttaisi etsijöitä aika tavalla eteenpäin.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 4:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
blackwidow

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 4:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

ciciolina sanoi
"Viimeiset sanatkin ovat kuin romaanista"... Onko sinulla itselläsi lapsia?
Juu minulla on 3 lasta. Enkä nyt vertaa heitä tähän mitenkään. Sanoin vain, että tökkii tuo joko Katen antama kertomus, tai sitten toimittajan runoilu illanvietosta. Kun nyt on kaikkien tiedossa, että kysymys oli lapsen viimeisestä yhteisestä illasta äidin kanssa, ja jos kaikkina muina iltoina (yläkerran vanhan rouvan kertomuksen perusteella) on ollut huutoa yms. ja Katen "onneksi" viimeisenä iltana ei sentään sitten ollut sellaista.
Minulla on myös omakohtaista kokemusta siitä, kuinka vanhempi lapsista voi osoittaa mustasukkaisuutta ja omistushalua äidistä häiritsemällä häntä tuhansin eri tavoin äidin yrittäessä hoitaa vastasyntynyttä, ja siinä asiassa tunnen Katea kohtaan syvää sympatiaa.
Silloin ne kaikkein hurmaavimmatkin söpöt pikkutytöt muuttuvat hirviöiksi.
Teleksi
Vic Mackey

Mitäs mieltä te muut olette:

Jos Maddy on viety pois Portugalista, niin todennäköisimmät maat olisivat Espanja (lyhyt ajomatka) tai Marokko (veneellä pääsee kätevästi). Mutta, onko mitään järkeä ryöstää turistityttö Portugalista ja viedä Marokkoon tai Espanjaan? Kun kummassakin maassa on pieniä sieviä brittituristityttöjä omastakin takaa. Tapahtuuko näitä paljon, että lapsia kaapataan maasta toiseen (pois lukien tietty huoltajan kaappaamat lapset)?
anayin
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja anayin »

Teleksi kirjoitti: Maddyn tutkinnan kannalta oli TODELLA tärkeä tietää, jos kaappaaja on huumannut sekä Maddyn että kaksoset. Koska silloin tiedettäisiin mitä lapsille on annettu..
Itse asiassa hyvä pointti, ottaen huomioon se, etteivät kaksoset heränneet ja heitä jopa siirrettiin poliisiautoon, vai mihin heitä siirrettiikin?
mul on itellä 4 ja 2,5 vuotiaat lapset ja uskokaa mua, ne heräisivät ihan varmasti jos meille tulisi muutama ihminen kesken yötä...
Jos sieppaus teoria pitää paikkansa niin olisiko mahdollista, että sieppaaja on tuttu ja tyttö ei huutanut, vaan itse suostunut lähtemään...
voi Maddy.... :cry:
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Just tuossa mietin et lapset kuitenkin puhuu samalla tyylillä, ja ilmaisee samalla tyylillä kuin vanhempansa, ja itse käytän nk. "yli-ilmaisuja" joskus aikasta lailla paljonkin, :) , ja sitähän lapsenikin sitten toistavat. ;)

Eiks muuten ennenkin ole joskus joku jossain ;) maininnut et tavallaan ennenkuin jotakin traagista on tapahtunut, on esim menehtynyt jollakin lailla käyttäytynyt eri tavalla kuin muulloin, siis vaikka olis luonnollinen kuolema. Itsellä parista tapauksesta "kokemusta", vai onks se vaan niin että sitten kun menettää läheisensä nouseekin enemmän mieleen vastaavanlaiset lausahdukset, kun ne nyt sitten oliskaan mitenkään epänormaaleja.

blääh, mulla ajatus karkaa, käsitättekste yhtään mitä ajan takaa? :) (Se juoksee ja kovaa karkuun.) :oops:
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Silloin ne kaikkein hurmaavimmatkin söpöt pikkutytöt muuttuvat hirviöiksi
Siteeraan täällä nyt sitten vielä itseäni :(

Väsyneenä jätin loppulauseen täydentämättä:

Piti siis kirjoittaa;

Silloin ne kaikkein hurmaavimmatkin söpöt pikkutytöt muuttuvat hirviöiksi, äidin silmissä.
Teleksi
Vic Mackey

6) annetaan sekavia lausuntoja ko. illan tapahtumista
*joku valehtelee illan kulusta. Onko syynä sitten liika viini tai jokin
muu, mutta on ilmeistä ettei koko totuus ole tullut esiin.
he heivät ole voinut kertoa yksityiskohtia illan kulusta julkisuudessa, heillä on ollut todistajina vaitiolovelvollisuus
[/quote]

P****n marjat sanon minä. Jos näin rumasti saa näin julkisesti sanoa. Jos lapseni olisi kateissa ja kuvittelisin, että jonkin tiedon julkistamisesta on hyötyä lapselleni, niin antaisin palaa. Mitä sillä sitten olisi väliä jos minua rangaistaisiin, jos se auttaisi saamaan lapseni takaisin. Luultavasti kuitenkin selviäisin sakkorangaistuksella, tuskin moisesta linnaan joutuu.

Varsinkin kun on ollut niin paljon vuotoja poliisin puolelta, että siinä on kauhun tasapaino. Jos poliisi rupeaa urputtamaan asiasta McCanneille, niin McCannit voivat ruveta tivaamaan tiukkoja kysymyksiä poliisin "hiljaisuudesta". Ja ovathan noi McCannit kuitenkin heidän kannaltaan sopivia asioita kertoneetkin vaitiolovelvollisuudesta huolimatta.

Itse olen ihmetellyt, miksi McCannit eivät ole ottaneet avoimempaa linjaa. Minusta heidän ei kauheasti tarvitse (ainakaan enää) välittää Portugalin poliisin "tunteista" ja pyynnöistä olla hiljaa.
blackwidow

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 4:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Haluaisin vielä korostaa, etten edes väittänyt listaamieni asioiden todistavan mitään, vaan ne ovat niitä pointteja jotka minua minun moraalilla, huolenpidolla, mielikuvituksella ja hulluudella jutussa hämää ja joiden takia en usko, että vanhemmilla on ihan puhtoiset jauhot jätesäkissään.

Ja sittenminua kyllä myös rassaa se varsinkin brittilehtien keskustelupalstojen ''eihän lääkärit, highly educated people'' tee mitään tuollaista lapsilleen. hoh-hoh hoijakkaaaa......
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Varmasti on raastavaa ja väsyttävää varsinkin noille kaksosille tämä härdelli mikä nyt on jo jonkin aikaa jatkunut.
Nukkuuks täällä kaikilla muilla lapset "koiran unta"? ;) En yritä olla vastarannan kiiski (hehheh) mut kyllä nyt ton ikäisillä unen lahjoja riittää. Saa aika lailla siirrellä ja kannella välillä, ilman että lapsukaiset herää. Toisena yönä/päivänä toki voi olla jo toinen ääni kellossa.
Teleksi
Vic Mackey

Joo, en mäkään minään superraskauttavana pidä sitä, että lapset eivät ole heränneet. On mahdollisuuksien rajoissa, että he ovat vain sitä tyyppiä, jotka nukkuvat vaikka katto putoaa päähän. Mutta vain paikalla olleet tietävät mikä melu ja hälinä siellä on ollut - ja rajansa varmaan kaikella.
Lukittu