Norjan terrori-iskut 22.7.2011 (ketju 2)
Re: Norjan terrori-iskut 22.7.2011 (ketju 2)
Isot kasat breivik tweettejä:
https://twitter.com/#!/search/%23Breivik
https://twitter.com/#!/search/%23Breivik
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.
Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Document.nossa hyvät listaukset oikeudenkäynnin kolmesta ensimmäisestä päivästä.
1. http://www.document.no/2012/04/forste-d ... t-breivik/
2. http://www.document.no/2012/04/andre-da ... t-breivik/
3. http://www.document.no/2012/04/tredje-d ... t-breivik/
En piistänyt käännöslinkkiä, koska google translator ei kumminkaan jaksa kääntää koko sivua. Jos haluaa kääntää koko sivun, on käännettävä osissa.
Syyttäjät eivät selvästikkään yritä saada breivikiä kiinni syyntakeettomuudesta vaan valheista.
Ei ole pelkoa, että breivik syyntakeettomaksi julistetaan.
Luulen, että syyttäjillä on joku oma grand-planinsa breivikin motiiveista mihin tämä kaikki tähtää.
1. http://www.document.no/2012/04/forste-d ... t-breivik/
2. http://www.document.no/2012/04/andre-da ... t-breivik/
3. http://www.document.no/2012/04/tredje-d ... t-breivik/
En piistänyt käännöslinkkiä, koska google translator ei kumminkaan jaksa kääntää koko sivua. Jos haluaa kääntää koko sivun, on käännettävä osissa.
Syyttäjät eivät selvästikkään yritä saada breivikiä kiinni syyntakeettomuudesta vaan valheista.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.
-
Salapolliisi
- Alibin satunnaislukija
Kiitos Panulle linkeistä! Mahtaa olla raskasta olla ABB:n puolustaja, liekkö määrätty tähän tehtävään? Kunhan tuo mies ei vapaudu ikinä ja olis vielä jossain vanhan liiton vankilassa, eikä pohjoismaiden "hotellissa". Senhän mä vielä pelkään näkeväni, että tämä urpo armahdetaan joskus 25- vuoden päästä...
vaikka toisaalta tuskin pitkään kaduilla tallustelis.
God is not available right now, so how can I help you?
Se lohduttaa ainakin hieman, että joutui ABB sitten minkälaiseen laitokseen tahansa, joutuu hän todennäköisesti elämään suuren osan lopusta elämästään eristyksessä. Ja se ei ole herkkua, oli laitos sitten millainen lepokoti tahansa.
Mun käsittääkseni se on se 21 vuotta ja sitten Breivik vapautuu, en oo aivan varma, korjatkaa jos oon väärässä. Siis tuo 21 ois se maksimi eikä tarvii mitään armahdusta anoa. Eli Breivik olisi yli viisikymppinen kun vapautuu.Salapolliisi kirjoitti:Kiitos Panulle linkeistä! Mahtaa olla raskasta olla ABB:n puolustaja, liekkö määrätty tähän tehtävään? Kunhan tuo mies ei vapaudu ikinä ja olis vielä jossain vanhan liiton vankilassa, eikä pohjoismaiden "hotellissa". Senhän mä vielä pelkään näkeväni, että tämä urpo armahdetaan joskus 25- vuoden päästä...vaikka toisaalta tuskin pitkään kaduilla tallustelis.
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
21 vuotta istuu vähintään. Sen jälkeen viiden vuoden jaksoissa tarkastellaan, että onko rikoksen uusimisen riski suuri ja aina jatketaan tuomiota. Virallinen mandaatti siis on, että ei vapauteta jos on riski uusimisesta. Breivik on nyt ainakin oikeudenkäynnin yhteydessä useaan otteeseen toistanut, että tekisi uudestaan jos saisi tilaisuuden.A.W kirjoitti:Mun käsittääkseni se on se 21 vuotta ja sitten Breivik vapautuu, en oo aivan varma, korjatkaa jos oon väärässä. Siis tuo 21 ois se maksimi eikä tarvii mitään armahdusta anoa. Eli Breivik olisi yli viisikymppinen kun vapautuu.
tarkemmin täällä
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 40#p472498
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Hyvä kirjoitus oikeudenkäynnin avoimuudesta.
Aamulehti kirjoitti:http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194739 ... masta.html
Päivitetty 21.4.2012 10:48, julkaistu 20.4.2012 22:22
Puheenaihe: Breivikin oikeudenkäynti todistaa avoimen yhteiskunnan voimasta
Joukkomurhaaja Anders Behring Breivikin mukaan demokratia on enemmistön tyranniaa, hänen tappamansa lapset ovat poliittisia aktivisteja, Norja on suuri vankila, ja monikulttuurisuus tuhoaa Norjan.
Breivikin puheet ovat järjettömiä, mutta tavallaan ne todistavat avoimen yhteiskunnan vahvuudesta. Breivikin esiintymisen alun tuskainen vastaanotto Norjassa saattaa pikkuhiljaa vaihtua puhdistavaksi kokemukseksi.
Breivikin avautuminen saattaa myös auttaa avointa yhteiskuntaa estämään vastaavat murhenäytelmät.
Moni on silti aiheellisesti kysynyt, kuuluuko Breivikin poliittinen julistus lainkaan oikeuteen, jota käydään 77 ihmisen murhaamisesta.
Entä jos Utöyan saaren kaltainen joukkomurha olisi tapahtunut Suomessa? Sallittaisiinko murhaajalle tuolloin Breivikin kaltainen poliittinen julistus suomalaisessa käräjäoikeudessa?
– Riippuu siitä, miten julistuksen otsikoi. Totta kai puolustus saa käyttää puolustukseen ne keinot, jotka katsoo tarpeelliseksi, mutta kyllä niiden pitää liittyä siihen tekoon, vastaa Pirkanmaan käräjäoikeuden laamanni Antero Nuotto.
Utöyan saaren uhrien omaiset ovat järkyttyneet entisestään, kun Breivik on esittänyt oikeudessa myös hirmutyönsä poliittisena tekona ja itsensä poliittisena hahmona. Omaisille Breivik on pelkkä joukkomurhaaja.
Nuotto muistuttaa että oikeudessa myös syytetyn itsensä pitää saada tulla kuulluksi. Syytetyn kuuleminen pelkästään avustajan tai puolustusasianajajan välityksellä ei lähtökohtaisesti riitä. Mutta entä jos syytetty sitten puhuu vaikkapa eteläkorealaisesta yhteiskunnasta eikä teostaan?
– Suomessakin, jos syytetty poikkeaa oikeudessa asiasta, oikeuden puheenjohtajan pitää ohjata hänet asiaan, Nuotto sanoo.
Oslon käräjäoikeuden tuomari keskeyttikin Breivikin poliittisen luennon useasti ja käski syytettyä pysymään asiassa.
Breivikin nyrkkitervehdykseen, joka tulkittiin äärioikeistolaiseksi, norjalaistuomari sen sijaan ei puuttunut.
Puututtaisiinko vastaavaan syytetyn käytökseen suomalaisessa käräjäoikeudessa?
– Oikeuden puheenjohtaja saattaisi korkeintaan huomauttaa, että tuo ei ole soveliasta, Nuotto vastaa.
Eikö nyrkin viuhtominen oikeussalissa ole oikeuden halventamista?
Nuoton mukaan oikeuden halventamisesta voidaan antaa järjestysrangaistus, mutta se edellyttää syytetyn kuulemista ja varoittamista. Järjestysrangaistukseen turvaudutaan vain, jos oikeussalissa vielä varoituksen jälkeenkin jatketaan oikeusprosessia häiritsevää käyttäytymistä.
Jos joukkomurhaajan poliittisen julistuksen vielä jaksaisikin, niin itse joukkomurhan yksityiskohtien käsittely voi olla monelle liikaa. Oslon käräjäoikeuden tuomari Wenceh Arntzen ilmoitti perjantaina heti alkajaisiksi, että yleisöllä on oikeus poistua päivän aikana Breivikin oikeudenkäynnistä ennen taukoakin, jos he eivät kestä kuunnella raakoja yksityiskohtia.
Eikö tällaisessa tapauksessa voisi poistaa yleisön kokonaan salista – ja käsitellä joukkomurhan yksityiskohdat suljetuin ovin?
Antero Nuotto muistuttaa, että juuri oikeudenkäynnin avoimuus antaa yhteiskunnalle kontrollointimahdollisuuden.
Jos asiaa käsiteltäisiin suljetuin ovin, alkaisi Nuoton mukaan hyvin helposti arvailu siitä, mitä oikeudessa ja mitä itse rikoksessa todellisuudessa tapahtuu ja tapahtui. Jos suljettujen ovien takaa tapahtuisi vuotoja, vuodot helposti olisivat väritettyjä tai osittaisia, mikä sekin entisestään vain lisäisi hämmennystä.
– Kyllä avoimuuden periaate ja julkisuuden periaate on oikeudenkäynneissä äärimmäisen tärkeä seikka. Sitä julkisuutta rajoitetaan vain poikkeuksellisissa tilanteissa, Nuotto sanoo.
Suomen käräjäoikeuksissa oikeuden ovet suljetaan kokonaan käytännössä vain lastenhyväksikäyttötapauksissa. Henkirikostapauksissa oikeudenkäyntiaineistosta voidaan peitellä esimerkiksi vainajien valokuvia.
– Nehän ovat joskus todella pahoja kuvia. Ei ole missään tapauksessa suotavaa, että ne menisivät lehtiin. Se on ihan omaisten kannalta merkityksellistä.
Joo Panu olit oikeassa tuosta elinkautisesta, noinhan se menee. Ihmettelen vain että mitäs sen 21 vuoden jälkeen sitten tapahtuu, kun Breivik on niin hyvä näyttelijä. Menihän tuo hiton mielentilatutkimuskin ihan päälaelleen.
Mä en oo nyt paljon löytänyt tietoa siitä, että mitä siinä ekassa mielentilatutkimuksessa tapahtui? Onko Breivik siis valehdellut siellä ja täysillä kusettanut psykiatreja, että luultaisiin että hän on sairas? Mä oon käsittänyt, että hän haluuaa olla täysjärikinen! Aina sanotaan ettei mielentilatutkimuksessa voi näytellä hullua, mutta nythän se on todistettu, että voi
En oo tosiaan löytänyt mitään juttuja netistä, missä puhutaan siitä, että mitä siellä oikeen tapahtui. Jos joku löytäis jotain juttua siitä, niin olisi kivaa saada linkkejä.
Tuntuu siltä että juttua hyssytellään, ehkä norjalaiset on niin noloja, että noin voi käydä?
Mä en oo nyt paljon löytänyt tietoa siitä, että mitä siinä ekassa mielentilatutkimuksessa tapahtui? Onko Breivik siis valehdellut siellä ja täysillä kusettanut psykiatreja, että luultaisiin että hän on sairas? Mä oon käsittänyt, että hän haluuaa olla täysjärikinen! Aina sanotaan ettei mielentilatutkimuksessa voi näytellä hullua, mutta nythän se on todistettu, että voi
Breivik valehteli, muttei yrittänyt esittää hullua. Outoa, että ne ensimmäiset psykiatrit väitti Breivikin olevan skitsofreenikko vaikka seurasi sitä läheltä. Minä kun olen seurannut oikeudenkäynnissä, niin on vaikuttanut ihan järjissään olevalta.A.W kirjoitti:Mä en oo nyt paljon löytänyt tietoa siitä, että mitä siinä ekassa mielentilatutkimuksessa tapahtui? Onko Breivik siis valehdellut siellä ja täysillä kusettanut psykiatreja, että luultaisiin että hän on sairas? Mä oon käsittänyt, että hän haluuaa olla täysjärikinen!
Tehdäänkö Norjassa puoluegalluppeja kuukausittain kuten Suomessa? Siitä näkisi hieman kansan mielipidettä Breivikin puheisiin
^
No tuota minäkin ihmettelen, että voiko noita psykiatreja tuosta vaan kusettaa?
Ne 3 ensimmäistä psykiatria oli norjan parhaita psykiatreja ja nyt ne kolme sitten ovat ihan kypsiä, kun heidän mielipide on tuosta vaan tyrmätty.
Siellä oikeudenkäynnissä on nyt kokoajan ne uudet psykiatrit tarkkailemassa Breivikiä.
Kyllä munsta se vaikuttaa ihan tervejärkiseltä kun oon noita livejä katsellut, mutta kuitenkin se tuntuu kummalta että hän uskoo niin täysin siihen omaan vapautusliikkeeseensä.
j että eurooppa on sodassa ja että hän olis hyvä norjan puolustusvoimien johtaja
Ei nuo kuullosta normaalilta.
No tuota minäkin ihmettelen, että voiko noita psykiatreja tuosta vaan kusettaa?
Ne 3 ensimmäistä psykiatria oli norjan parhaita psykiatreja ja nyt ne kolme sitten ovat ihan kypsiä, kun heidän mielipide on tuosta vaan tyrmätty.
Siellä oikeudenkäynnissä on nyt kokoajan ne uudet psykiatrit tarkkailemassa Breivikiä.
Kyllä munsta se vaikuttaa ihan tervejärkiseltä kun oon noita livejä katsellut, mutta kuitenkin se tuntuu kummalta että hän uskoo niin täysin siihen omaan vapautusliikkeeseensä.
-
post-veristi
- Susikoski
^No, on sillä tosissaan ainakin aivot kutistuneet, jos ei muuta. Luin muistaakseni eilen ylen terveys ja hyvinvointi -sivuilta, että nettiriippuvaisten aivot voivat kutistua tutkimusten mukaan jopa 10-20 %. Eli on sillä Breivikillä joskus voinut olla kuorikerrosta viidenneskin enemmän, mutta mistäpä ne psykiatrit sitä enää voivat mitata. Jotta tosissaan, ilmiö on kuulemma samankaltainen kuin päihderiippuvaisilla. Silloin voi todellakin sosiaalisesti tärkeät käytösmallit heiketä. Jotta varokaa vaan tekin! Ittekin oon joskus huomannut, että jotain päässä hölskyy ja pipo on löysällä.
Example - Lying To Yourself
^Tuohon onkin helpointa uskoa, että hänellä mennyt huppu himmeeksi netissä hillumisen takia. Mutta onhan se Breivik harrastanut esim meditaatiota, että pystyisi paremmin veriteot tekemään
Siis itse sillä meditoimisellakin voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi, jollei oo pää ihan kunnossa ja sitä harrastaa.
Nyt jos kysytään, että "mitä mieltä breivikin puheista", niin kaikkihan ilman muuta pitää niitä paskapuheina. Pitäisi ehkä vuoden parin päästä vertailla, miten kannat koskien islamia(mainitsematta breivikin nimeä), ovat muuttuneet.Lukijana kirjoitti:Tehdäänkö Norjassa puoluegalluppeja kuukausittain kuten Suomessa? Siitä näkisi hieman kansan mielipidettä Breivikin puheisiin
Ei norjassa kukaan oikeen ole innoissaan islaminuskosta. Muukalaisvihaa siellä on huomattavasti enemmän kuin suomessa ikinä. Ennenkuin selvisi, että Breivik teki sen eka pommi-iskun Oslossa niin kaikki höyrysivät heti että, taas on islamilaiset pamautellu ja aivan olivat raivona, mutta sitten hymy hyytyi, kun totuus paljastui.
Tarkoitin, että kun Breivik saa nyt olla jatkuvasti julkisuudessa ja kertoa poliittisia näkemyksiään, niin se saattaisi näkyä puolueiden kuukausittaisissa kannatuslukemissa. Jos moni henkilö vaikka ajattelee "mieshän puhuu asiaa" niin maahanmuuttokriittisen puolueen kannatuksen saattaisi nousta. Tai sitten monet ajattelee, ettei halua enää kannattaa sellaista ja maahanmuuttokriittisen puolueen kannatuksessa näkyy laskua. Tällaista ajattelin, kun Breivikillähän on nimenomaan tarkoituksena tuoda maahanmuuton ongelmat entistä enemmän ihmisten tietoisuuteen ja puolueiden kannatus on helpoin tapa nähdä miten ihmiset ajattelee.Panu kirjoitti:Nyt jos kysytään, että "mitä mieltä breivikin puheista", niin kaikkihan ilman muuta pitää niitä paskapuheina. Pitäisi ehkä vuoden parin päästä vertailla, miten kannat koskien islamia(mainitsematta breivikin nimeä), ovat muuttuneet.Lukijana kirjoitti:Tehdäänkö Norjassa puoluegalluppeja kuukausittain kuten Suomessa? Siitä näkisi hieman kansan mielipidettä Breivikin puheisiin
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201204 ... 0_ul.shtml
Mitäköhän asioita Gröndahl tarkoittaa, kun sanoo että Breivikillä on puutteita todellisuudentajussa?Norjalainen oikeuspsykologi Pål Gröndahl sanoi maanantaina, ettei ole vielä muodostanut lopullista käsitystään Breivikin mielenterveydestä.
- Hänen sanomansa ruokkii molempia näkökulmia. Hän käyttäytyy kohtuullisen normaalisti ja loogisesti, mutta sanoo asioita, jotka osoittavat hänellä olevan selviä puutteita todellisuudentajussa. Liikutaan todellakin rajamailla, Gröndahl totesi uutistoimisto TT:lle.