Niin ja surmaaja hätyytti Lahden vaimon pois. Se lienee kuultavissa myös nauhalta, koska kirjoitusten mukaan rouva yritti puhelun aikana mennä vielä kertaalleen taistelun väliin.
Matula syytti minua siitä, etten tiedä uhkauksista mitään, koska en ole vaivautunut lukemaan koko ketjua. Olen kyllä lukenut, mutta en ole saanut mitään tolkkua siitä, miten ne todellisuudessa on tullut ja minkä verran poliisi on niitä yrittänyt selvittää. Kertokaa nyt ''laiskalle'' joku, jos joku tietää.
Vai onko ollut kuitenkin vaan niin, että noiden irtisanomisten seurauksena on jokunen tyyppi uhonnut kostavansa? Ja kyse ei todellakaan ole sen kummemmasta kuin silloin, jos sanon esim. matulan raivostuttavan minua välillä niin, että voisin kuristaa hänet.

Kaikki kuitenkin tietävät, etten sitä ikinä tekisi, eikä matula koe itseään uhkailluksi! vai kokeeko?
Eli voisiko olla kyse siis täysin harmittomista ärsyyntyneen ihmisen sadatteluista?
On nimittäin aika lapsellista aikuiselta mieheltä kertoilla ''useille tahoille'' uhkailuista, mutta sitten jättää kuitenkin asia ikään kuin puolitiehen ja jättää tarkein (=jännittävin) eli uhkaus kertomatta.
Olisiko Lahti voinut vain keksiä tuollaista ja jutuillaan ikään kuin paisuttaa vaikutusvoimaansa ja valtaansa?