Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

viltsu81
Nikke Knatterton

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja viltsu81 »

Mä en nyt kyllä näe mitä väärää poliisi on noissa tehnyt tai sanonut. Ihan selkeitä johdattelemattomia, kuulustelulle tyypillisiä ja päällimmäisenä LAPSELLE suunnattuja kysymyksiä. Pehmeällä linjalla mennään, ketään ei syyllistetä eikä yritetä saada murtumaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos A olisi ollut tapahtuma-aikaan täysi-ikäinen niin sanavalinnat olisivat täysin toisenlaisia:

"Älä valehtele"
"Miksi sä valehtelet?"
"Ketä sä suojelet?"
"Oletko sä osallistunut tähän tekoon?"
"Sä vaan pahennat omaa tilannettasi"
"Kerro nyt vaan suoraan mitä siellä oikeasti tapahtui"

Mitään tuollaista ei ole käytetty.

Mistä siis tää hirveä kukkahattu_hössötys "lapsen johdattelusta"? Ei kuulustelun kuulukaan olla mikään "lapsen kasvua ja kehitystä tukeva keskustelutuokio". Se on kuulustelu jossa kysymällä ja vastauksia kyseenalaistamalla pyritään kuulusteltavan edessä luoda fyysisiä todisteita vastaava kuva tapahtuneesta. Piste. :evil:
Kulttuurirealisti
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

turumurre kirjoitti:.. Lisäksi tuohon ensimmäiseen tyttö haettiin sairaana kotoaan kun hänen äitinsä oli ensin Peitesepon avustuksella huijattu Saloon. Tyttö haettiin siis ilman huoltajan lupaa ja tietämättä.

Oletteko muuten miettineet kuinka suunnitelmallista tämä sairaan lapsen kaappaaminen kuulusteluihin on ollut; Tutkinnanjohdon/Päätutkijan (Kuusiranta/Santaoja) on täytynyt tietää että tyttö on sairaana ja kotona koulusta. Tieto tytön sairaana olosta on kaiketi tullut tilakuuntelun kautta ja sitten 'Seppo' laitettu asialle viemään äiti muulle paikkakunnalle. Tietoisesti siis haettu sairaana oleva kuulusteluihin...

Tämä lapsen kaappaus kuulusteluihin on myös siinä tutkintapyynnössä (15.7.2012)joka on tehty tutkintajohdon menettelyistä:
-Axxx.n kuulemiset on suoritettu lain ja ohjeiden vastaisesti (ks. Axxx.n videokuulemiset ja esim. psykologian tohtori X X.n lausunto 5.4.2011).
-Alaikäinen Axxx-tyttö vietiin kuulusteluun ilman huoltajansa Anneli Auerin suostumusta syyskuussa v. 2009. Tilaisuutta varten peitepoliisi "Seppo" houkutteli Anneli Auerin pois kotoa Saloon, ja Axxx noudettiin ilman äidin suostumusta kotoaan. Hän oli kaiken lisäksi flunssainen ja huonovointinen. Menettelyn lainmukaisuus?

*

viltsu81 kirjoitti: Mistä siis tää hirveä kukkahattu_hössötys "lapsen johdattelusta"? Ei kuulustelun kuulukaan olla mikään "lapsen kasvua ja kehitystä tukeva keskustelutuokio". Se on kuulustelu jossa kysymällä ja vastauksia kyseenalaistamalla pyritään kuulusteltavan edessä luoda fyysisiä todisteita vastaava kuva tapahtuneesta. Piste. :evil:

Aaha, jaahaa. Että tälläinen mielipide...
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Hieman sekavilta ja rönsyileviltä kysymyksen asettelut kuulostaa, mutta se saattaa johtua vain siitä, että me luemme litterintia. Kaikki nuo lasten kuulemiset on meidän luettavissamme, muttei kuunneltavissa. Me emme kuule esim. äänensävyjä. Itse sanat eivät ole mitenkään outoja tuossa tilanteessa. Oikeuden tuomarit ovat myös kuunnelleet eli he tietävät, miten asia oikeesti on.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

huippumies kirjoitti: ..MUTTA Tyksin ammattilaiset ovat maan kärkinimiä,
siinä onkin tekemistä, että saa heidän ammattitaitonsa kyseenalaistettua.

lähde: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 32#p531032

___________ :roll:

Näinkö näet? Edellä juuri käsiteltiin tytön kuulusteluita vuodelta 2009 jotka on tehty TYKSissä:
Kuva

Noidenkin kuulustelijana toimi eräs Tyksin haastattelija Satu Kivimäki (KO.n jälkeen SK oli itse esillä mediassa lausumassa käsityksiään oikeustodistelustaan, joten hänen oikeaa nimeä voi siis käyttää). Satu itse kertoo toimestaan eräässä v2009 kuulustelussa:
S: Nii joo mää oon tässä sairaalassa tää on Tyksin paikka poliklinikka mis me ollaan mä oon täällä töissä ja mun tehtävä on haastatella täällä lapsia kaikenlaisista asioista. Sitten tyttöjä, poikia, pieniä ja vähän isompiakin lapsia. Se on mun työtä ni täällä.
Nuo kuvassa esitetyt tytön kuulustelut 2009 on tuomittu oikeusasteita myöten, tämä on kiistatonta.

Mikäli 'vanhat merkit' pitävät edelleen kutinsa, tutkinnanjohto/syyttäjät luultavasti käyttivät näissä uusissa 2011-2012 lasten kuulemisissa samoja/samaa 'asiantuntijaa'. Ohan heillä vahva tietämys jutusta ja jo valmiit mielipiteetkin...

Joten tuon edelle kirjoittamani valossa, ja kommenttisi johdosta huippumies, ei voi kuin laittaa tähän loppuun sulle sellasen leveästi nauravan hymiön.
Viimeksi muokannut turumurre, Ti Tammi 29, 2013 3:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
huippumies
Roger Murtaugh

Lainaus on eri asiayhteydestä, Turre hyvä. Kommentoin LSH-käsittelyä ja sitä, että A meinaa vedota johonkin tutkimukseen ja sillä kaataa Tyksin ihmisten ammattitaidon. Kyllä LSH-asioissa on varmaan ihan eri ihmiset olleet töissä. Lapsen kuuleminen rikosasian todistajana on vähän eri kuin tutkiminen, ovatko lapset joutuneet seksuaalirikosten uhriksi!
turumurre
Ainesta Watsoniksi

teräsmies kirjoitti:Kukka on jossakin määrin (ruumiinrakenne, tukkatyyli; kasvot tosin erilaiset) Tannerin näköinen ja pelkää, että joku muukin kuin teräsmies havaitsee yhdennäköisyyden.
On mahdollista, että henkilö, joka mielestään näki Ulvilassa Tannerin näkikin itse asiassa kukkasen.
teräsmies havaitsee yhdennäköisyyden

Teräsmies ja Päivänkakkara...
Kuva

teräsmiehelle tässä samalla tervetulotoivotus Ulvila-palstoille,
ja turremaiseen tyyliin; laulelmien saattelemena toki...
http://www.youtube.com/watch?v=1xyS5Rq9JCc
Viimeksi muokannut turumurre, Ti Tammi 29, 2013 4:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

taavetti kirjoitti:Kukka pidätetttiin 8.9. ja vangittiin 12.9. Saksalain4n yksityisetsivä on kirjoitellut minfon Karoliina Kesti- juttuun vieä 12.9. Viesti tosin on hyvin ei-matulamainen.
Kukka..

Onkos taavetistakin tullut salaliittojen puolestapuhuja...

*

huippumies kirjoitti:...Kyllä LSH-asioissa on varmaan ihan eri ihmiset olleet töissä. Lapsen kuuleminen rikosasian todistajana on vähän eri kuin tutkiminen, ovatko lapset joutuneet seksuaalirikosten uhriksi!

Haastattelijat on toki samoja, muuten tutkiminen on eri juttu...
huippumies
Roger Murtaugh

turumurre kirjoitti:*

huippumies kirjoitti:...Kyllä LSH-asioissa on varmaan ihan eri ihmiset olleet töissä. Lapsen kuuleminen rikosasian todistajana on vähän eri kuin tutkiminen, ovatko lapset joutuneet seksuaalirikosten uhriksi!

Haastattelijat on toki samoja, muuten tutkiminen on eri juttu...
Mistä löytyy sellainen tieto, että haastattelijat ovat samat lsh-asioissa kuin v. 2009 tytön ja pojan kuulemisissa? Itse en ole nähnyt sellaista asiantuntijalistausta. Paperit kun ovat salaisia.
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lähtöruutu »

turumurre kirjoitti: - - -
Noidenkin kuulustelijana toimi eräs Tyksin haastattelija Satu Kivimäki (KO.n jälkeen SK oli itse esillä mediassa lausumassa käsityksiään oikeustodistelustaan, joten hänen oikeaa nimeä voi siis käyttää). Satu itse kertoo toimestaan eräässä v2009 kuulustelussa:
S: Nii joo mää oon tässä sairaalassa tää on Tyksin paikka poliklinikka mis me ollaan mä oon täällä töissä ja mun tehtävä on haastatella täällä lapsia kaikenlaisista asioista. Sitten tyttöjä, poikia, pieniä ja vähän isompiakin lapsia. Se on mun työtä ni täällä.
Nuo kuvassa esitetyt tytön kuulustelut 2009 on tuomittu oikeusasteita myöten, tämä on kiistatonta.

Mikäli 'vanhat merkit' pitävät edelleen kutinsa, tutkinnanjohto/syyttäjät luultavasti käyttivät näissä uusissa 2011-2012 lasten kuulemisissa samoja/samaa 'asiantuntijaa'. Ohan heillä vahva tietämys jutusta ja jo valmiit mielipiteetkin...
- - -
.
Mitä ihmettä? Miten on mainitsemasi tytön kuulustelut tuomittu oikeusasteita myöten? Kuka kuulustelija sai tuomion? Mainitsemasi asiantuntija ei ainakaan ollut kuulustelija. Miksi sitaatit kohtaan asiantuntija?
huippumies
Roger Murtaugh

Oli jo niin lonely olo, että piti tarkistaa Kyöpelin tuomiot.. Vasikointinappula on kyllä tehokkaasti karsinut Ulvilan keskustelijat. Annijatta taitaa seuraavaksi vapautua, joten haloo, tuu kimppaan, mä en jaksa yksin!!!
amaryllis
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja amaryllis »

Kiitos huippumies neuvoista, yritän lukea taraa! Kiito että hyväksyttiin tänne kuitenkin, tää ulvila on paha paikka!
huippumies
Roger Murtaugh

amaryllis kirjoitti:Kiitos huippumies neuvoista, yritän lukea taraa! Kiito että hyväksyttiin tänne kuitenkin, tää ulvila on paha paikka!
Ole hyvä :) Alokas olin vähän aikaa sitten itsekin.. Pääasia on, että yrittää edes perehtyä, oli mielipide sitten mikä tahansa. Ja jos olet selkeästi vaikka A:ta vastaan, pienestäkin rikkeestä joku painaa vasikointinappulaa ja olet ulkona.. Siksi täällä on kato käynyt..
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack

Nou hätä, olenhan mä täällä :? :lol: , kunhan kerkeän! Amaryllikselle tervetuloa, älä luovuta, tämä ulvila on tosiaan hyvin haasteellinen paikka. Mutta ei ylivoimainen.

Varsinkin Taraa ja hänen arkistojansa ja oivallustansa on ikävä. Mutta ei oikeudenkäynnissä tapahdu mitään ulospäin näkyvää mullistavaa vähään aikaan.

Tuo Amarylliksen esiin nostama NB:n blogin yhteys AA:iin on kyllä varsin hyvä huomio ja sinänsä tarkastelun arvoinen.
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack

Haluan nostaa tämän vielä, kahvinporojen ja kädestälukemisien jälkeen, aivan kuin joku haluaisi vetää huomion jonnekin muualle?! No mä yritän vetää huomiota tähän:
Lähtöruutu kirjoitti:
turumurre kirjoitti: - - -

- - -
.
Mitä ihmettä? Miten on mainitsemasi tytön kuulustelut tuomittu oikeusasteita myöten? Kuka kuulustelija sai tuomion? Mainitsemasi asiantuntija ei ainakaan ollut kuulustelija. Miksi sitaatit kohtaan asiantuntija?
huippumies
Roger Murtaugh

Ei turre vastaa, kun sillä ei oo vastausta :mrgreen:

Unohdin aivan, että lähtöruudussa kuitenkin se tuki ja turva ;) Mä meen nukkuu, valvo sie!
Vastaa Viestiin