Madeleinen tapaus ( Ketju 1)
suomessa ja varmaan jossain muuallakin mutta varmasti tiedän muutamia tapauksia täällä...joskus jopa menee lehtiin asti tieto mutta harvemmin...joskus joku voi mennä niin syvälle että alkaa diilaamaan myös kavereilleen rahasta, silloin yleensä voi löytyä juttu lehdestäkin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sitähän minäkin. Tuossa äsken mainitsit, että moni joutuu lopettamaan opintonsa. Suomen lääketieteellisissä tiedekunnissa valmistumisprosentit ovat korkeita, eikä lääkeiden väärinkäytön johdosta tuosta vaan eroteta tiedekunnasta...cicero kirjoitti:mutta varmasti tiedän muutamia tapauksia täällä.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ma Syys 24, 2007 5:24 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Teoriasi on käsittääkseni aivan mahdollinen tapauskertomus.
Välillä olen miettinyt vastaavanlaista, mutta sillä variaatiolla, että Maddy olisi kuollut jo paljon ennen lasten nukkumaanmenoa, ja ruumis ei olisi edes käynyt (ainakaan vanhempien) hotellihuoneessa.
Kaappaus -teoria ei tietenkään ole mielestäni mahdoton sekään. Itse vain olen ollut huomaavinani, että omat vanhemmat niin usein ovat lapsille tapahtuneiden "juttujen" takana.
Ihanne olisi, että lapsi löytyisi elossa jonkun sellaisen kaappaajan luota, joka vain olisi halunnut ottaa lapsen itselleen, pois holtittomien vanhempien luota. En kuitenkaan tähän jaksa aivan koko sydämestäni uskoa.
Ja vaikka selviäisi, että vanhemmat olisivat jotakin aiheuttaneet, niin tuskin silkkaa pahuuttaan kuitenkaan. Enkä usko, että heitä voitaisiin tuomitakaan oikeudessa kovin ankarasti, koska näyttöä lienee mahdotonta saada.
Välillä olen miettinyt vastaavanlaista, mutta sillä variaatiolla, että Maddy olisi kuollut jo paljon ennen lasten nukkumaanmenoa, ja ruumis ei olisi edes käynyt (ainakaan vanhempien) hotellihuoneessa.
Kaappaus -teoria ei tietenkään ole mielestäni mahdoton sekään. Itse vain olen ollut huomaavinani, että omat vanhemmat niin usein ovat lapsille tapahtuneiden "juttujen" takana.
Ihanne olisi, että lapsi löytyisi elossa jonkun sellaisen kaappaajan luota, joka vain olisi halunnut ottaa lapsen itselleen, pois holtittomien vanhempien luota. En kuitenkaan tähän jaksa aivan koko sydämestäni uskoa.
Ja vaikka selviäisi, että vanhemmat olisivat jotakin aiheuttaneet, niin tuskin silkkaa pahuuttaan kuitenkaan. Enkä usko, että heitä voitaisiin tuomitakaan oikeudessa kovin ankarasti, koska näyttöä lienee mahdotonta saada.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
mun mielestä tässä ammattiryhmässä yksikin vuodessa on monta ja aina ei eroteta toisinaan lähdetään vaan muuten "huilimaan" ilmitulleiden lisäksi on sitten niitä jotka ei jää kiinni. mutta tää ei nyt enää varsinaisesti kuulu tänne...että se siitä.Marsalkka kirjoitti:Sitähän minäkin. Tuossa äsken mainitsit, että moni keskeyttää. Suomen lääketieteellisissä tiedekunnissa valmistumisprosentit ovat korkeita, eikä lääkeiden väärinkäytön johdosta tuosta vaan eroteta tiedekunnasta...cicero kirjoitti:mutta varmasti tiedän muutamia tapauksia täällä.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vaikkapa joku sukulainen (esim. mummu) Katehan on hienostosukua, olisi huolestunut asiasta ja pelastanut MadeleinenTampereen Tyttö kirjoitti:Ihanne olisi, että lapsi löytyisi elossa jonkun sellaisen kaappaajan luota, joka vain olisi halunnut ottaa lapsen itselleen, pois holtittomien vanhempien luota. En kuitenkaan tähän jaksa aivan koko sydämestäni uskoa..
Tai siten todellakin Madeleine löytyykin ja kerätyt rahat voidaankin sitten käyttää siitä ilosta...
Lolskis ja kackelsberg!cicero kirjoitti:
mun mielestä tässä ammattiryhmässä yksikin vuodessa on monta
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Onko tää Marsalkka joku yleinen opponentti näillä listoillaMarsalkka kirjoitti:Lopettamaan opiskelut vai lopettamaan lääkkeiden popsimisen?cicero kirjoitti:joo, saman jutun olen kuullut, ja tiedän että jo opiskeluaikana moni joutuu lopettamaan kun jää koukkuun lääkärinopintojen aikana. Sen verran rassaavaa opiskelua
.
En. Pyrin vain tunnistamaan ja eliminoimaan kackelsbergin. Kackelsbergin levittäminen sotkee keskustelua.skoone kirjoitti:Onko tää Marsalkka joku yleinen opponentti näillä listoillaMarsalkka kirjoitti:Lopettamaan opiskelut vai lopettamaan lääkkeiden popsimisen?cicero kirjoitti:joo, saman jutun olen kuullut, ja tiedän että jo opiskeluaikana moni joutuu lopettamaan kun jää koukkuun lääkärinopintojen aikana. Sen verran rassaavaa opiskelua
.
tampereen tytön kanssa olen monesta asiasta samaa mieltä, hetkellisesti on tullut ajateltua että suunnitelmallinen juttu mutta nopeasti oon sen pyyhkäissyt pois mielestä. Uskon että äiti on pitkän piinan (masennus, what ever?) jälkeen murtunut ja tehnyt jotain pikaistuksissaan tytölle.
marsalkka tykkää leikkiä johtajaa täällä joten suotakoon se hänelle. tosin monesti lauseet on irroitettu asianyhteydestä mikä omalta osaltaan on kakkelsperiä...sekoittaa myös sujuvasti keskustelua...mielestäni täällä on kuitenkin moderaattorit jotka valvovat foorumia...Marsalkka kirjoitti:En. Pyrin vain tunnistamaan ja eliminoimaan kackelsbergin. Kackelsbergin levittäminen sotkee keskustelua.skoone kirjoitti:Onko tää Marsalkka joku yleinen opponentti näillä listoillaMarsalkka kirjoitti: Lopettamaan opiskelut vai lopettamaan lääkkeiden popsimisen?
Näinhän se on. Eikö tästä ole jotain prosenttejakin esitetty täällä? Olikohan peräti 80 prosentissa tapauksia vanhemmat syyllisiä?Tampereen Tyttö kirjoitti: Kaappaus -teoria ei tietenkään ole mielestäni mahdoton sekään. Itse vain olen ollut huomaavinani, että omat vanhemmat niin usein ovat lapsille tapahtuneiden "juttujen" takana.
Toisaalta Elizabet Smartinkin tapauksessa poliisi epäili isää jossain vaiheessa. Sitten nappasivat väärän miehen joka kuoli aivoverenvuodon seurauksena vangitsemisensa aikana (tästä olisikin mielenkiintoista saada lisätietoja). Lopulta Elizabethin sisko muisti kaappaajan käyttämän nimen ja vanhempien aktiivisuuden ansiosta Elizabeth saatiin lopulta vapautettua. Poliisi oli asiassa koko ajan hakoteillä.
-
blackwidow
Kun sinulle ei näin ole käynyt niin et todellakaan voi tietää miten toimisit. Monta kertaa on jo tässäkin ketjussa ollut juttuja, että ihminen voi toimia monin eri tavoin tällaisen suru-uutisen kohdatessa. Etkä myöskään tuosta "iloitsemista" voi tietää...tiedoksi vaan, että mm. moni lapsensa menettänyt henkilö hymyilee ihan "normaalisti". Sinun logiikkasi mukaan he ovat varmasti tappaneet lapsensa kun pystyvät hymyilemään. Suosittelen sinua tutustumaan mm. psykologiaan ja ihmisten käyttäytymiseen.blackwidow kirjoitti:
jos mun pieni lapsi olisi 'luultavasti siepattu pedofiilin toimesta' niin ajattelisin jatkuvasti kaikkia kauheuksia joita hänelle olisi mahdollisesti tapahtunut enkä pystyisi varmaan iloitsemaan pitkään aikaan.
mutta oikeassa oot, kaikki vanhemmat eivät moisesta 'pikkuasiasta' välitä..
-
blackwidow
On suorastaan uskomatonta, että lehtikuvien perusteella tehdään pitkälle meneviä johtopäätöksiä toisen ihmisen surusta tai mielentiloista.kahvitar kirjoitti:
Kun sinulle ei näin ole käynyt niin et todellakaan voi tietää miten toimisit. Monta kertaa on jo tässäkin ketjussa ollut juttuja, että ihminen voi toimia monin eri tavoin tällaisen suru-uutisen kohdatessa. Etkä myöskään tuosta "iloitsemista" voi tietää...tiedoksi vaan, että mm. moni lapsensa menettänyt henkilö hymyilee ihan "normaalisti". Sinun logiikkasi mukaan he ovat varmasti tappaneet lapsensa kun pystyvät hymyilemään. Suosittelen sinua tutustumaan mm. psykologiaan ja ihmisten käyttäytymiseen.