Mikä ärsyttää tänään?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Maybrick
Perry Mason

Re: Mikä ärsyttää tänään?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Pääsiäisloma oli niin pitkä, että työhönpaluu huomenna ei tunnu kivalta. Yritän vielä tänään upottaa ärtymykseni Poliisi kertoo 1971 -kirjan vanhoihin rikoksiin.
Nothing is quite what it seems
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Ihmeellinen päänsärky. Sellanen ihan, ku ois puristava panta päässä eikä särkylääkkeet pahemmin auta. :x
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Ei kai ollut kankkunen Nooruskan luona kyläilemässä pääsiäisloman jälkivieraana? :D
Tänään(kin) minua ärsyttää eniten naapurin hulttiojätkä, joka ilmeisesti kiusallaan nakkelee roskia parvekkeeltaan alas, ja metelöi joka päivä aamusta iltaan. Normaalisti ei naapureiden musiikki, kovakaan, häiritse minua yhtään, mutta kun sen ohessa kuuluu kaikenlaista taustamölyä, kuten kovaäänistä huutelua huumeista, niin lopputulos on se, että olisi jo monta päivää tehnyt mieli käydä pistämässä kaveria turpaan!
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

"Kankkunen" sanaa ei voi edes kirjoittaa mun kanssa samaan lauseeseen. :D
A) En sitä koskaan kärsi, vaikka kuinka joisin ja B) olin täysin selvinpäin koko Pääsiäisen. :shock:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Toi perkeleen auto. Viikko taaksepäin katsastettiin ja ei mitään vikaa. Nyt hyppii ja nykii kuin joku saatanan sammakko, ajele siinä sitten. Eikä ole tankattu halpaa 10E95 litkua. Ei näille nykytin autoille paljon pysty enää itse tekemään muuta kuin jotain tulppia vaihtelemaan ja virranjakajan kantta putsailemaan. Perkele tätä nyky tekniikkaa. Jos ei ala tokenemaan niin taidan hyppyyttää sen jorpakkoon.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

Sinähän melkoinen mekaanikko olet kun puhut virranjakajankansista ja tulppien vaihdoista.
Mä yritin jokunen viikko sitten etsiä akkua mun autosta:En löytänyt,vaikka konepelti oli todistetusti auki.
Ajattelin tarkistaa akun nesteet...
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä on siiryttävä viherpiipertäjäksi varmaankin. Ärsytys sai uudet mittasuheet kun veivasin vanhoja tulppia veke. Pellin alla on niin ruhtinaalliset työskentely tilat et voi että sinne oli kiva työntää pikku kätöset. Muutama vekki käsiin tuli työpalkaksi. Kohta autoihin vaihdetaan ajovalot varmaan takakontin kautta. Ei ihme että et löytänyt autosi akkua, nehän on nykyään niin pieniä et ei niitä enää erota mutterista muuten kuin että akkuun tulee kaksi johtoa. Joittenkin muttereiden alla on yksi maajohto.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Ja karmeintahan asiassa on se ettet voi vaikuttaa siihen, minkä auton ostat. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Sehän siinä on, kun ei siihen automerkkiin voi vaikuttaa. Mielikuvat pakottaa meikäläisen valitsemaan kauppakassiksi aina vaan ranskalaisen, vaikka järki yrittäis sanoa muuta.
Ärsytys: Eilen en päässyt kotiin asti kun kesärenkaat rupes kalisemaan ja hölskyyn vaihdon jälkeen. Liikennettä niin paljon etten uskaltanut autosta ulos astua, mutta onneksi poikani tuli apuihin ja kiristi pultit. Se tuli juosten koko matkan vanhan uusavuttoman äidin avuksi. Täytynee alkaa vähän perehtymään noihin huoltopuolen asioihin... :oops:
Nothing is quite what it seems
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Minua sekä ärsyttää, että kovasti ihmetyttää tämä uudehko villitys kahdentaa l-kirjainta väärissä suomen sanoissa. Esimerkkejä: kuullostaa, erillainen, viellä. Missään noissa siis EI pitäisi olla kahta l-kirjainta, vaan vain yksi.

Nykyiset nuoret aikuiset ovat saaneet kirjoitusoppinsa 90-luvun alun laman aikana ja siitä eteenpäin. Laskiko opetusresurssien taso todella niin pahasti, että ylläoleva on seurausta siitä, vain johtuuko virheellisten muotojen leviäminen jonkin murremuodon sekoittumisesta kirjakieleen ihmisten mielissä? (Esimerkiksi ketä-sanan käyttäminen kuka-sanan tilalla on alkujaan tulosta erään murrealueen ilmaisun leviämisestä, ja mahdollisesti vielä sen käsittämisestä väärin.)
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

devil_doll kirjoitti:Minua sekä ärsyttää, että kovasti ihmetyttää tämä uudehko villitys kahdentaa l-kirjainta väärissä suomen sanoissa. Esimerkkejä: kuullostaa, erillainen, viellä. Missään noissa siis EI pitäisi olla kahta l-kirjainta, vaan vain yksi.
Itse olen saanut "sivistykseni" aika päivää sitten ja osaan kirjoittaa lähes virheettömästi äidinkieltäni. Siitä huolimatta ei ole pitkäkään aika kun mietin tuota "kuullostaa" sanaa enkä ollut lainkaan varma, montako ällää siihen tulee. Sitten tajusin sotkevani sen verbiin "kuullottaa".

Minua ärsyttää enemmän tyyli, jossa kirjoitetaan putkeen välittämättä edes isoista kirjaimista. Uskon, että se on tietoinen valinta (ei kouluttamattomuutta), mutta viestistä toiseen toistuvana se vie kaikelta sanottavalta painoarvon. Vähän viitseliäisyyttä ja lukijoiden kunnioittamista toivoisin - ainakin jos on tarvis sanoa jotain ja olla uskottava. Äikän maikka ei tarvitse olla.
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Tiedän, että monia ärsyttää kieliopista nillittäminen. Mutta toiveeni on ainoastaan, että joku näkisi ruikutukseni ja ehkä saisi tietoa, jota on kaivannut. Kirjoittamaan oppii vain kirjoittamalla, ja raaka totuus on, että suomen sanojen taivutuksessa on niin paljon poikkeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia, että oikeat muodot oppii käytännössä vain opettelemalla muistamaan sanat yksitellen. Minkään kirjoituksen tiedollista arvoa ei tietenkään sinänsä vähennä se, että siinä on joitain virheitä, mutta hyvin kirjoitettu teksti arvioidaan perstuntumalla yleensä luotettavammaksi.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Juu, ei ollut tarkoitus kritisoida sinua eikä agendaasi vaan sanoa sama asia eri sanoin. Ei tänne kirjoittaminen vaadi täydellistä äidinkielentaitoa, mutta viitseliäisyyttä saisi vähän olla. Aika helposti kuitenkin erottaa, onko kyse esim. lukihäiriöstä vai täydellisestä piittaamattomuudesta ulosantinsa suhteen.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Vituttaa että päivä lähti huonosti käyntiin, kun en aamulla löytänyt bussikorttiani ja sairauslomatodistuksia mistään. Etsin vartin ja myöhästyin bussista. Enkä siis löytänyt mitään. Sitten vittu nousin VÄÄRÄÄN bussiin maksettuani sen saatanan ison kertamaksun ja piti kahden pysäkin jälkeen jäädä pois, kun olis menny muuten niin kauas työpaikasta. Kävelin loppumatkan ja töissä sitten huomasin, että olin unohtanu safkat kotiin jääkaappiin.

Yleisesti vituttaa noi brittiläiset häät. Mitä ihmeellistä siinä nyt muka on että pitää joka tuutista tunkea ulos?
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Mariacka kirjoitti:^Juu, ei ollut tarkoitus kritisoida sinua eikä agendaasi vaan sanoa sama asia eri sanoin. Ei tänne kirjoittaminen vaadi täydellistä äidinkielentaitoa, mutta viitseliäisyyttä saisi vähän olla. Aika helposti kuitenkin erottaa, onko kyse esim. lukihäiriöstä vai täydellisestä piittaamattomuudesta ulosantinsa suhteen.
Jos kyseessä on ilmiselvä piittaamattomuus, niin en silloin yleensä piittaa kirjoittajan neronleimauksistakaan. Poikkeuksena tietyt ketjut, joihin ne ikään kuin kuuluvat, kirjoittajien taustat huomioiden; älykkyys ja koulutus heikko.
Lukittu