Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Skorpioni kirjoitti:Matkaajalle, äkkiseltään tulee mieleen asfaltinlevitin joka jollain tavalla vastaa kuvaamaasi aparaattia.
Kiitos. Sinneppä sitten vaan tutkailemaan? Piirsin kuvan jossa ihminen istuvassa asennossa tuollaisessa säiliössä. (Raisan asiaa siis tutkailin piirtäessäni) Kell olis aikaa mennä?

Korjaus. Ai niin, siis paikka ei tiedossa, mutta mitä paikkoja asfalttileviteltiin tuolloin 1999 tienoilla?
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Juontuipa mieleen tuosta asfaltinlevittimestä, että jokunen kk sitten suomi24-palstoilla oli sekavantuntuinen viesti, jonka laatija oli ollut Raisan kanssa autossa sinä yönä ja ilmeisesti sammahdellut matkan aikana. Kertomansa mukaan Raisa oli matkalla "alkanut haihtua ja haihtunut lopulta loputtomiin"
Mietiskelin, mitä tolkkua tuossa voisi olla. Asfaltinlevitin on yksi mahdollisuus. Ehkä sulabetonin kuljetusauto toinen. Siinähän olisi se tynnyrikin tahi kaivo. Sitten haihtua voi tietysti lämpövoimaloiden polttokaukaloissa, mutta sehän ei olisi autoilua enään.
matkaaja kirjoitti:
Skorpioni kirjoitti:Matkaajalle, äkkiseltään tulee mieleen asfaltinlevitin joka jollain tavalla vastaa kuvaamaasi aparaattia.
Kiitos. Sinneppä sitten vaan tutkailemaan? Piirsin kuvan jossa ihminen istuvassa asennossa tuollaisessa säiliössä. (Raisan asiaa siis tutkailin piirtäessäni) Kell olis aikaa mennä?

Korjaus. Ai niin, siis paikka ei tiedossa, mutta mitä paikkoja asfalttileviteltiin tuolloin 1999 tienoilla?
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Leo Summeri kirjoitti: Sitten haihtua voi tietysti lämpövoimaloiden polttokaukaloissa, mutta sehän ei olisi autoilua enään.
Jos Raisa on tullut surmatuksi, niin surmaaja on voinut laittaa ruumiin johonkin suurempaan jäteastiaan ja seuraava jätekuskaus on hoitanut jätteet+vainajan esim. kaatopaikalle, polttolaitokselle jne. Tämäkin teoria on esitetty tässä viestiketjussa jo varmaan aiemmin, mutta kertaus on opintojen äiti.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Kötti kirjoitti: - Taisi olla 2000-luvun alussa Poliisi-TV:ssä (muistaakseni) lyhyt juttu Tampereella tai sen lähiseudulla olevasta lammesta, järvestä jne., josta oli saatu näköhavainto syvyyksissä olevasta ihmisen kädestä/sormesta. Jutun mukaan muuta ei väitetystä hukkuneesta näkynytkään, ilmeisesti niin syvällä se oli. Em. näköhavainto yhdistettiin Raisaan. Muistaako kukaan, että tutkittiinko ko. lampi/järvi ja löytyikö sieltä ketään hukkunutta?
Olisi tietty helpompi, jos joku tietäisi mistä lammikosta on kyse? Itse olen k.o. tapaukseen liittyen nähnyt unta Viinikanlammesta tai mikä lie lätäkkö siinä motarin vieressä onkaan.
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

kid kirjoitti:
Kötti kirjoitti: - Taisi olla 2000-luvun alussa Poliisi-TV:ssä (muistaakseni) lyhyt juttu Tampereella tai sen lähiseudulla olevasta lammesta, järvestä jne., josta oli saatu näköhavainto syvyyksissä olevasta ihmisen kädestä/sormesta. Jutun mukaan muuta ei väitetystä hukkuneesta näkynytkään, ilmeisesti niin syvällä se oli. Em. näköhavainto yhdistettiin Raisaan. Muistaako kukaan, että tutkittiinko ko. lampi/järvi ja löytyikö sieltä ketään hukkunutta?
Olisi tietty helpompi, jos joku tietäisi mistä lammikosta on kyse? Itse olen k.o. tapaukseen liittyen nähnyt unta Viinikanlammesta tai mikä lie lätäkkö siinä motarin vieressä onkaan.
Itselläni ei valitettavasti jäänyt ko. lammen/järven nimi mieleen, koska itselleni Tampereen alue ei ole kovinkaan tuttu. Hämärä muistikuva on se, että ko. lampi/järvi sijaitsi Tampereen keskustasta etelään.

Nyt ihmiset joukolla muistelemaan, että mitä lampea/järveä tarkoitettiin Poliisi-TV:ssä aikoinaan!!!!!!!
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Kötti kirjoitti:Nyt ihmiset joukolla muistelemaan, että mitä lampea/järveä tarkoitettiin Poliisi-TV:ssä aikoinaan!!!!!!!
Arvailuksi menee, kun muistikuvia ei ole, mutta miten olisi Iidesjärvi?

Ainakin tuota on kait naarattu Raisankin tapauksen yhteydessä(?)
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Itse veikkaisin Hervannassa sijaitsevaa suolijärveä (nimikin sopii oikein hyvin aiheeseen :mrgreen: ). Eikös sieltä joskus jotain raajoja löydetty, vai oliko joku villi urbaanilegenda?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Uuden Alibin kannessa kerrottiin, että joku jetsoni uskoo Raisan mysteerin selviävän. Huomasin ärrällä käydessä, mutta lehteä en vielä ostanut. Löytyykö joku innokas, joka referoisi tai jopa skannaisi jutun? Ei sillä, että yrittäisin säästää, aion ostaa kyseisen Alibin, tilaajaksi tosin en aio koskaan.
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Raisan äiti maalasi ja antoi julkistaa taulun, jossa ihminen (Raisa?) istuu jonkinlaisessa jooga-asennossa, kosteassa tilassa, kaivossa, purkissa, sylinterissä tms. Yrittääkö äiti vihjata jotain , mitä me kirjoittajat emme tiedä tai jota vain äiti ja muut läheiset tietävät, mutta EIVÄT USKALLA KERTOA?

Missä on tuo kaivo tai putki?
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

Mä en nähnyt taulussa kaivoa tai putkea vaan ennemminkin äidin epätoivoa, sekavia ajatuksia lapsen kohtalosta sekä toivoa siitä, että tällä olisi hyvä olla, missä onkaan.
Kiviäkin kiinnostaa.
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Marilyn Pakarinen kirjoitti:Mä en nähnyt taulussa kaivoa tai putkea vaan ennemminkin äidin epätoivoa, sekavia ajatuksia lapsen kohtalosta sekä toivoa siitä, että tällä olisi hyvä olla, missä onkaan.
Kaiki kivet tulee kääntää. Kaikki kaivot pitää tutkia! Kaivo on helpompi kätköpaikka kuin joku lampi tienvarressa tai Tammerkoski . Jos kaivo muutenkin on jo tarpeeton, niin senhän voi vaikka täyttää. Taiteen tulkintoja on niin monta kuin ihmisiäkin. Mona Lisallakin havaittiiin outoja koodeja silmissä. Miksi ei sitten Raisan äidin taulussa.
bullitt
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja bullitt »

Leo Summeri kirjoitti:
Marilyn Pakarinen kirjoitti:Mä en nähnyt taulussa kaivoa tai putkea vaan ennemminkin äidin epätoivoa, sekavia ajatuksia lapsen kohtalosta sekä toivoa siitä, että tällä olisi hyvä olla, missä onkaan.
Kaiki kivet tulee kääntää. Kaikki kaivot pitää tutkia! Kaivo on helpompi kätköpaikka kuin joku lampi tienvarressa tai Tammerkoski . Jos kaivo muutenkin on jo tarpeeton, niin senhän voi vaikka täyttää. Taiteen tulkintoja on niin monta kuin ihmisiäkin. Mona Lisallakin havaittiiin outoja koodeja silmissä. Miksi ei sitten Raisan äidin taulussa.
Nyt alkaa menemään mielestäni hiukan liikaa taas mielikuvituksen puolelle, eikö?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kötti kirjoitti:
kid kirjoitti:
Itselläni ei valitettavasti jäänyt ko. lammen/järven nimi mieleen, koska itselleni Tampereen alue ei ole kovinkaan tuttu. Hämärä muistikuva on se, että ko. lampi/järvi sijaitsi Tampereen keskustasta etelään.

Nyt ihmiset joukolla muistelemaan, että mitä lampea/järveä tarkoitettiin Poliisi-TV:ssä aikoinaan!!!!!!!

Hervannan Suolijärven uimarannalla joku oli ollut näkevinään ihmisruumiin pohjassa. Palokunta sukelteli, mutta mitään ei löytynyt. Ruumiskoira merkkaili jotakin ja lopulta löytyi sitten vastarannalta itsemurhan tehnyt naishenkilö.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

bullitt kirjoitti:
Leo Summeri kirjoitti:
Nyt alkaa menemään mielestäni hiukan liikaa taas mielikuvituksen puolelle, eikö?
Kaikki palstan jutut ovat mielikuvitusta, kunnes juttu selviää. Kaikki tavanomaiset surma- ja piilopaikat on täällä käyty läpi kymmeniä kertoja. Jotain poikkeuksellista siis pitääkin olla. Mielipiteeni on, että kaivoja kannattaa miettiä, vanhoja pihakaivoja, viemärikaivoja jne reitillä, jota Raisan oletetaan kulkeneen, esim kotimatkalla.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

hannu hanhi kirjoitti:Uuden Alibin kannessa kerrottiin, että joku jetsoni uskoo Raisan mysteerin selviävän. Huomasin ärrällä käydessä, mutta lehteä en vielä ostanut. Löytyykö joku innokas, joka referoisi tai jopa skannaisi jutun? Ei sillä, että yrittäisin säästää, aion ostaa kyseisen Alibin, tilaajaksi tosin en aio koskaan.
Onko kukaan lukaissut tuota juttua?
Lukittu