Mitä luet tällä hetkellä?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Tällä hetkellä luen kirjaa, joka kertoo natsi-Saksan kansantaloudesta: Wages of Destruction. Hyvä kirja, paljon mielenkiintoista asiaa. Maksutaseongelmat niitä vaivasi koko 30-luvun oikeestaan, myöhemmin ylisuuri armeija jolloin ilmeisesti alkoi olla jo pakko sotia, mutta se nyt kuului niiden politiikkaan muutenkin, kuitenkin myös talous ilmeisesti pakotti. Kyllä 30-luvulla ihmisten elinolot olivat surkeat saksassa(kin), eikä varmaan 40-lukukaan paljoa helpottanut.

Sanotaanko niin, että moni uusnatsi tms yllättyisi jos lukisi tuon. Kirjaa ei tosin ole suomennettu.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Simenonin "Maigret maalaiskapakassa" menossa.
Nothing is quite what it seems
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Anna Janssonin: PÄÄKALLOVARAS.
Tuntuu huisin jännältä!* hyrryr*
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Luen Pekka Saurin teosta Yölinja - Selviytyjän opas.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Valoviikate kirjoitti:Luen Pekka Saurin teosta Yölinja - Selviytyjän opas.
Tän on PAKKO olla hyvä :D

...Itse vedän tällä hetkellä Varesta menemään... Ja nyt kun tuli puheekis, niin myös "Kamikaze" ja "Talvisodan sankarit" kirjoja... Fiiliksen mukaan.
Viimeksi muokannut Mike Manner, Ke Heinä 16, 2008 12:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Mike Manner kirjoitti:
Valoviikate kirjoitti:Luen Pekka Saurin teosta Yölinja - Selviytyjän opas.
Tän on PAKKO olla hyvä :D

...Itse vedän Varesta menemään...
Joo, on hyvä. :D
Minäkin olen lukenut pari sivua Varesta ja nähnyt lyhyen pätkän leffaa, pitäs vissiin lukea joskus tarkemmin.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Valoviikate kirjoitti:Minäkin olen lukenut pari sivua Varesta ja nähnyt lyhyen pätkän leffaa, pitäs vissiin lukea joskus tarkemmin.
Aloita ainakin tässä järjestyksessä, niin pääset hiton hyvin kärryille siitä mikä on meininki:

Moukanpeli (1986)
Satakieli lauloi yöllä (1987)
Marraskuu on musta hauta (1988)

...Tuossa saa jo sen alku kosketuksen tuohon Vareksen hahmoon... :D
Loput Reijo Mäen "Vares"-tuotannon teokset on:

Sukkanauhakäärme (1989)
Jäätynyt enkeli (1990)
Kuoleman kapellimestari (1991)
Kaidan tien kulkijat (1992)
Enkelit kanssasi (1995)
Pimeyden tango (1997)
Pahan suudelma (1998)
Keltainen leski (1999)
Mullan maku (2000)
Aito turkki (2001)
Kolmastoista yö (2001)
Huhtikuun tytöt (2004)
Black Jack (2003)
Nuoruustango (2005)
Hard Luck Cafe (2006)
Uhkapelimerkki (2007)
Lännen mies (2008)

Suosittelen :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Tällä hetkellä lueskelen keltakantista "Poliisi kertoo, 4.osa"-taskukirjaa, sarjan uutuutta.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

En dekkareita enkä muitakaan vastaavia kirjoja yleensä harrasta, joten pitää ihan erikseen nyt hehkuttaa kun kerrankin olen sattunut lukemaan jotakin palstan aihepiiriin liittyvää kirjallisuutta :D Ja vielä viihdyttävää sellaista!

Kyseessähän on tietysti Dexter -jenkkisarjaan perustuva kirja jatko-osineen. Kirjoittaja on Jeff Lindsay, joka ei tietääkseni ole julkaissut Dexterien lisäksi muuta kirjallisuutta. Kirjoja on siis kaksi ja luin lähes yhdeltä istumalta molemmat. Suosittelen erityisesti ensimmäistä, Dexterin pimeät unet -nimistä nidosta, jonka tosin olettaisin toimivan hieman paremmin alkuperäiskielisenä (Darkly Dreaming Dexter).

edit: Pakko vielä mainita että luin juuri itsekin (parin viikon sisällä ahmittu jo kuusi kirjaa) tuon Tuhat loistavaa aurinkoa ja suosittelen sitäkin ehdottomasti. Lisäksi on tullut luettua taas Haydeniä ja Coelhoa, ensimmäistä en suosittele kenellekään (varsinkin jos lukee useamman, kerronta ja kirjojen identtinen rakenne alkaa puuduttamaan), jälkimmäisen teoksiin tulisi mielestäni jokaisen tutustua. Itse luin Coelholta juuri Yksitoista minuuttia -nimisen opuksen, joka paneutui seksin saloihin (olen luvannut itselleni lukea miehen jokaisen teoksen, joten ei auta, vaikkei takakannen teksti paljoa lupaillutkaan) naisnäkökulmasta. Ei vakuuttanut, meinasin itseasiassa tapojeni vastaisesti jättää lukemisen kesken.

Pitäisi aloittaa suursiivous, mutta kirjahyllyssä nököttää uudenkarhea Benazir Bhutton Sovitus. Jos ihan pikkuisen vaan kurkistaisin kansien väliin... :roll:
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Stephen Kingin kirjoja olen ahminut urakalla mutta tässä tän hetkiset:
Sain juuri lopetettua Amy Fisherin If I knew then...
Pian loppuu Kerstin Campoyn Taistelu lapsista ja sen jälkeen luen Children who kill-kirjan... :wink:
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Amy Fisher: If I knew then...
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Mike Manner
Jessica Fletcher

Linkki :arrow: Kamikaze - Japanin itsemurhalentäjät

”Toukokuun 11. päivän aamu on koittanut. Viiden tunnin kuluttua murskaudun vihollisen alukseen. ”
(Ote itsemurhalentäjän päiväkirjasta)
tmk666
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Jouni Hynynen:Rakkaudella Hynynen. Erittäin suositeltavaa luettavaa jos ymmärtää hurttia huumoria ja on kevyemmän kirjallisuuden ystävä.
One,two,fuck you!
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

viime aikoina tullut luettua aika kevyesti: bukowskia ja terry pratchettia. harmi ku oon kaikki pratchettin kiekkomaailma-novellit jo lukenut moneen kertaan, samoin douglas adamsin "trilogian". pidän sellaisesta ironisesta ja sarkastisesta scifi-fantasiasta. kaveri suositteli philip k. dickin kirjoja seuraavaksi. luin yhden, ei inspiroinu. kyllästytti ne byrokratian kiemuroiden kuvailut. jos joku tietää jonkun adamsia tai pratchettia muistuttavan kirjailijan ni mulle saa ilmoitella!
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
John Smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Tällä hetkellä menossa Mario Puzon Omerta - vaikenemisen laki. Vaikuttaa ihan kohtalaiselta.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
Vastaa Viestiin