Ulvilan tapaus ( ketju 2 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Hessu52 kirjoitti:Tuntuisi aika erikoiselta, ettei Luvatalla ja Huittisten vankilalla, jotka ovat erikoistuneet metallitöihin, olisi minkäänlaista sidosta.
Sidos voi olla materiaalin toimitus Luvatalta vankien töitä varten.
Every ship must sail a world.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

skoone kirjoitti:
ABC kirjoitti:^ Opetetaanko genetiikan peruskurssilla nykyään luokittelemaan ihmisiä ulkonäön perusteella?
Ei kun siellä kerrotaan perimän vaikutuksista nyksilön ulkonäköön :?
No, sitten tiedät, että kaikki geeneistä johdettavat erot eri etnisten ryhmien välillä pätevät niiden jäseniin keskimäärin, eikä niitä voida soveltaa yksittäisiin yksilöihin kuin tietyillä todennäköisyyksillä, jotka jäävät sitä pienemmiksi, mitä kauemmin nämä ryhmät ovat asuneet toistensa lähellä.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Keskitytäänkö olennaiseen, jookos !!!
Tuosta kamerakuvasta olen kiinnostunut. En itse osaa tuota kuvaa tulkita ja kysynkin, selviääkö siitä kuvanottohetki eli kellonaika??
Pystyykö yksinkert. viivaimella "vektorisoimaan" kuvan suht. karttapohjaan ja näin paikallistaa kohtuudella varmuudella auton jollekin tielle??
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

ABC kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Tuntuisi aika erikoiselta, ettei Luvatalla ja Huittisten vankilalla, jotka ovat erikoistuneet metallitöihin, olisi minkäänlaista sidosta.
Sidos voi olla materiaalin toimitus Luvatalta vankien töitä varten.
Vaikuttaa aika kaukaa haetulta murhamotiivilta. Poliisihan on tekotavan perusteella aika vakuuttunut, että kyse on henkilökohtaisesta kostosta.

Ammattiryhmien työllistymisestä sen verran, että ainakaan kaikki esim. Outokumpu/Luvatan työllistymiskursseille osallistuneet eivät ole saaneet vakipaikkaa. Irtisanomisissa heitettiin ulos paljon niitä, jotka olivat määräaikaisia eli viimeksi taloon tulleet. Itse olen jo aiemmin esittänyt täällä sellaisen ajatuksen, että jospa kyseessä olisi tällainen kaveri, jolle on luvattu kuut ja taivaat varmaa työpaikkaa. Kun sitä ei sitten tullutkaan, meni vaimo, koti ja perhe. Se piti kenties kostaa. Pitäisi ehkäpä käydä läpi sellaiset, jotka eivät ole läpäisseet rekrytointiseulaa jostakin syystä tai jotka on irtisanottu vaikkapa jo ennen joukkoirtisanomisia esim. näpistelyn, töistä laistamisen, juopottelun tai rikollisen toiminnan johdosta.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Olisiko tekijä mahdollisesti kiikarin avulla voinut seurata tuon talon (Lahden kodin) tapahtumia ja Lahden saapumista kotiin? En tunne lainkaan seutua ja kartalta se on vaikeaa hahmottaa. Tekijänhän piti olla tietoinen, ettei esim. Lahdella ollut koiraa, koska silloin olisi ollut piru merrassa, jos joku dobermanni olisi ollut vastassa. Ilmeisesti naapureillakaan ei ollut koiria?

Tuo tekijän saapuminen tapahtumapaikalle antaisi osviittaa siitä, että hän on mahdollisesti seurannut tapahtumia sivusta ja lähtenyt perään pienellä viiveellä. Vai olisiko hänellä ollut tarkka tieto Lahden kotiutumisen ajankohdasta?

Tuo Puputin kuolema ei voi olla sattumaa. Joku yhteys heillä on ollut. Onko Lahteen kohdistunut todellakin uhkailua vai onko se ollut kiristystä, jossa Puputti on ollut kolmantena osapuolena?
Ailar
Jessica Fletcher

Jäi edellisestä:
Minua jotenkin jäytää tuo tapahtuma-aika, ei kellonajallisesti, vaan kalenterin mukaan. Ensimmäinen joulukuuta! Onko sillä joku merkitys? Laskut, lainat ym. erääntyvät kuukauden vaihteessa. Liittyykö ajankohta niihin? Pitikö rahaa saada ja äkkiä?
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Matula kirjoitti:Keskitytäänkö olennaiseen, jookos !!!
Tuosta kamerakuvasta olen kiinnostunut. En itse osaa tuota kuvaa tulkita ja kysynkin, selviääkö siitä kuvanottohetki eli kellonaika??
Pikkukuvan alla on infoa kuvasta mm. kuvanottoaika. Lisäksi klikkaa tuota linkistä aukeavaa pikkukuvaa, niin aukeaa isompi kuva, jossa on UTC-ajan lisäksi Suomen aika eli oikea aika.
pikku-my
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Pystyykö yksinkert. viivaimella "vektorisoimaan" kuvan suht. karttapohjaan ja näin paikallistaa kohtuudella varmuudella auton jollekin tielle??
mittaa pisteen paikan ja vertaa päiväsaikaan otettuun kuvaan? eiköhän ainakin "paikalliset" osaa sanoa millä tiellä ollaan..
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lukaisin pikaisesti Luvatan sivustoilta tekstin: "Luvata keskittää ostot".

Yleensä tämäntapaiset uutiset eivät tiedä mitään hyvää pienyrittäjille, eli alihankkijoille.

Luvatankin kokoinen suuryitys suunnittelee strategiansa pitkälle eteenpäin, tai ainakin pitäisi näin tehdä.

Kenties joku pientoimittaja on jäänyt ison jalkoihin ja viestin viejä on taas kerran saanut syyn niskoilleen ja tapettu.

Olisiko tehnyt Vanhaset, eli irtisanonut liiketoimet faksilla, tai sähköpostilla.

Tekstiviestittelyyn en noin ison yrityksen henkilökunnan luulisi lankeavan.

Saattaahan sitä jossain saunaillassa voinut iskeä myös suuruudenhulluus ja pikku pöhnässä esittää suurempaa johtajaa, mitä rahkeet ovat olleet ja tullut silloin luvatuksi liikoja.

Toinen on uskonut ja kun on totuuden hetki koittanut, niin se on ollut toiselle liian karvas kalkki kulautettavaksi naamaansa, että nenäkin on silloin vastapuolelta kohta kalvennut.

Spekulaatioita, niitähän nämä, mutta tuo Huittinen ja Luvata yhteys jotenkin sopisi.
-Hale-
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja -Hale- »

Kuvasta minäkin olen kiinnostunut ja sitä ollaan Primaveran kanssa tulkittu. En tiedä ollaanko vieläkin eri kuvassa (minä katselen kuvaa: ID4703945 otettu 12-01 02:41:49). Siinä kuvassa auto kyllä näyttäisi menevän Tutintietä ja kuvassa vasemmallepäin, kun Kaasmarkkuun mentäessä nokan pitäisi osoittaa oikealle.

Kuvassa näkyvä vihertävä valo on kuulemma linja-autojen kääntöpaikka Kaasmarkuntiellä (jonkun rakennusliikkeen varaston pihassa) eli Kaasmarkuntie menee sen valon takaa lähes samansuuntaisesti kuin kirkolta lähtevät katuvalot kuvassa.

Lisäksi vesitorni on niin kaukana Kaasmarkuntiestä, että tuskin auton valonheittmiet voisivat näkyä noin selvästi kuvassa, kun metsää on välissä.

http://www.ulvila.fi/kartat/kartta.asp? ... ekohtaan=0

Kuvassa alhaalla oikealla vesitorni, josta vähän ylävasempaan missä on se kääntöpaikka.

Mutta kuvasta vielä, kun katsoo vasempaan alakulmaan, niin siellä näkyy valoa. Olisiko nuo valot kuvassa näkyvän auton, vai odottaako vesitornilla toinen auto?

Tälläistä spekulointia tänään.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

-Hale- kirjoitti:
Primavera kirjoitti:
En tarkoita ns. valotäpliä tms. Jos seuraat minuutti minuutilta niin, että aloitat vähän aikaisemmin ja ja jatkat eteenpäin, yhtäkkiä alareunaan ilmestyy valokeila, joka näkyy vain tässä yhdessä kuvassa. Pieniä kuvia on helppo selata edestakaisin. Sen verran olen autolla ajellut, että näyttää aivan auton valokeilalta. Kellonaikakin täsmää, jos kyse on pakenevasta tekijästä. Oikea aika näkyy vain suurennoksessa. Kuka tuntee seutua tarpeeksi hyvin? Kamera näyttää kuvaavan Kaasmarkuntien yli Poriin päin. Kirkkohan ei nyt suoranaisesti ihan alakulmassa näy, vaan vasemmassa reunassa n. 1/3 alareunasta ylöspäin, kolmiomainen rakennus.
No, nyt löysin oikean kuvan ja siellä tosiaan näkyy auton valokeila. Näyttäisi siltä, että on menossa Tutintietä, joka on umpikuja.

http://www.ulvila.fi/kartat/kartta.asp? ... ekohtaan=0

Ilmakuvasta saa aika hyvän käsityksen paikasta. Sen kirkon paikan ilmaisin aika epäselvästi, mutta samaa rakennusta tarkoitin. Vesitornilta kun vetää suoran viivan ylläolevasta kartasta vasempaan yläkulmaan niin siinä suunnassa kirkko lienee. Matkaa kertynee ilmateitse jotain parin kilometrin luokkaa.
Tutintie ei suinkaan ole umpikuja, kuten voi nähdä 020202-kartasta (tosin paikalliset tietänevät millainen tuo "kärrypolku" on?).

Primavera on saattanut hyvinkin yhyttää pakoauton näistä Karhukameran kuvista!

Mielestäni kuvissa kauempana näkyvät Kirkkotien ja siihen yhtyvän Tampereentien valot, ja auton valot tulevat autosta, joka kulkee Kaasmarkuntiellä. Vesitornilta Ulvilan kirkolle katsottaessa K.tie jää oikealle alas, ja tuo puuta vasten oleva valo sopii siten K.tien valoksi.

LISÄYS: Ai, se on linja-auton kääntöpaikan valo. Siinä tapauksessa uskon, että auto on kääntöpaikalla, nokka hiukan metsään päin käännettynä.
Viimeksi muokannut ABC, Pe Tammi 04, 2008 8:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

ABC kirjoitti:
skoone kirjoitti:
ABC kirjoitti:^ Opetetaanko genetiikan peruskurssilla nykyään luokittelemaan ihmisiä ulkonäön perusteella?
Ei kun siellä kerrotaan perimän vaikutuksista nyksilön ulkonäköön :?
No, sitten tiedät, että kaikki geeneistä johdettavat erot eri etnisten ryhmien välillä pätevät niiden jäseniin keskimäärin, eikä niitä voida soveltaa yksittäisiin yksilöihin kuin tietyillä todennäköisyyksillä, jotka jäävät sitä pienemmiksi, mitä kauemmin nämä ryhmät ovat asuneet toistensa lähellä.
No, niin yksinkertaisia asioita ajattelin kuin dominoivia ja recessiivisiä geenejä ja miten eri ominaisuudet (esim. silmien väri tai nenän muoto) riippuu niistä.
Muista lähdekritiikki!
Ailar
Jessica Fletcher

Jos tekijä olisi ollut vielä 2.45 sisällä talossa ja kamera näyttänyt aikaa 2.42 - 2.43 (jos nyt oikein katsoin), kuinka hänen autonsa valot olisivat olleet tuolla raitilla? Tunnetteko seudun hyvin?

Olisi kyllä tosi mahtavaa, jos näin saataisiin jotain uutta "kättä pidempää" mietintöihin. Kuinka tarkkaan pystytte paikallistamaan valot, ABC ym. keskustelijat?
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ailar kirjoitti:Jos tekijä olisi ollut vielä 2.45 sisällä talossa ja kamera näyttänyt aikaa 2.42 - 2.43 (jos nyt oikein katsoin), kuinka hänen autonsa valot olisivat olleet tuolla raitilla?
Poliisi-tv:tä lainaten "henkirikos tapahtui klo 2:35".
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Jos rikos siis tapahtui 2:35, ja poliisit olivat paikalla 6 min päästä eli 2:41, ja oletettavasti poliisit eivät ajaneet tekijää vastaan, niin katsokaas seuraavaa kuvaa:

http://www.karhukamera.com/item.php?item=4703945

Kääntöpaikalla tai Tutintiellä on selvästi auto.
Lukittu