Asiaa!Tiinas kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 10:39 pmOtinHuutaja Jaana kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 10:28 pm Mikä motiivi Ellalla on tällaisia julkaista? Kai näistä on otettu kuvakaappaukset ennen kuin poistaa?!?![]()
Poliisi-Ellan väitetty kiusaaminen ja irtisanoutuminen
-
Huutaja Jaana
- Angus MacGyver
Re: Poliisi-Ellan väitetty kiusaaminen ja irtisanoutuminen
Hän on varmaan yrittänyt todistaa, ettei puhu pehmoisia, kun on sanottu julkisuuteen että hän on tavoittanut nuoret ja eikös hän itse sanonut jossain lehtijutussa (en enää löytänyt sitä juttua, on postattu ketjuunkin, muistaakseni) että sisältönsä on estänyt joidenkin nuorten itsemurhia (tai jotain sinne päin, kirjoittaisin tarkemmin, jos löytäisin ko. lehtijutun). Luultavasti hän on saanut nyt julkisuusmylläkän aikana viestejä, joissa kyseenalaistetaan hänen sanomisensa ja vaikuttamisensa, niin nyt hän yrittää osoittaa asioiden paikkansapitävyyttä.Huutaja Jaana kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 10:28 pmMikä motiivi Ellalla on tällaisia julkaista? Kai näistä on otettu kuvakaappaukset ennen kuin poistaa?!?Celsius kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 8:47 pm Mietin myös, tutkitaanko samalla asioita vähän laajemmin?
Instagramissa näkyy tällä hetkellä julkaisu asianomaisen toimesta, jossa on useita viestejä, jotka ovat ilmeisesti tulleet useammalta eri alaikäiseltä lapselta. Mietin onko suotavaa jakaa näitä viestejä ja voiko alaikäinen edes antaa lupaa käyttää henkilökohtaisia viestejä tällaisen asian yhteydessä? Aihe on kuitenkin herättänyt poikkeuksellisen paljon huomiota ja näkyvyyttä. Viestit sisältävät mielestäni arkaluonteista sisältöä, vaikka lähettäjät on piilotettu. En tietysti tiedä, onko lupaa ylipäätään kysytty ennen julkaisua. Jos olisin jonkun näistä lapsista vanhempi, en tällaista hyväksyisi ja mielestäni tällaisen aiheen ympärillä tulisi käyttää erityistä varovaisuutta. Minulle itselleni herää tällaisesta vaikutelma, että lasten ja nuorten vakavilla asioilla ajetaan mahdollisesti omaa agendaa.
Mahdollisesti näin.
-
Huutaja Jaana
- Angus MacGyver
JEP ja koska nimet on sensuroitu hän on varmaan kirjoittanut ja lähettänyt viestit räpfaijan puhelimesta itselleenAlsSie kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 2:21 am Luultavasti hän on saanut nyt julkisuusmylläkän aikana viestejä, joissa kyseenalaistetaan hänen sanomisensa ja vaikuttamisensa, niin nyt hän yrittää osoittaa asioiden paikkansapitävyyttä.
Julkiselta Siviiliellan Instagram-sivulta tuorein 13 h takainen seinäpostaus menee näin :
Kyseisen postauksen seuraavalla sivulla lukee ilmeisesti nuoren lähettämä viesti hänelle nimettömänä/yksilöimättömänä viestinä :
Samaan aikaan tekstin oheen laitetussa kuvassa sanotaan : "NUORIA VARTENnyt ja aina.
Tää viikko on ollut kaikkea.
Oon saanut valtavan määrän viestejä sekä nuorilta että aikuisilta, jotka on kertoneet omia kokemuksiaan kiusaamisesta, yksinäisyydestä ja siitä, miten vaikeaa puhuminen joskus on. Jokainen viesti on pysäyttänyt.
Jos sä oot nuori ja kamppailet jonkun vaikean asian kanssa, mä toivon, että yhden asian: rohkeus ei tarkoita sitä, ettei pelottaisi. Rohkeus on sitä, että uskaltaa kertoa. Yhdellekin turvalliselle aikuiselle.
Mä haluan edelleen tehdä kaikkeni, että mahdollisimman moni nuori ei jäisi yksin.
Kiitos jokaiselle, joka on kulkenut tän viikon mun rinnalla. Teidän viestit, tuki ja luottamus merkitsee mulle enemmän kuin osaan sanoa.
#poliisiella #poliisi #siviiliella
Kuvan alla lukee:Rohkeus on sitä, että tekee oikein, vaikka pelottaisi.
Ella Varis aikoo jatkaa sosiaalisen median töitä Siviili-Ellana. Joitain yhteistöitä on jo sovittu, mutta niistä hän ei vielä halua puhua. Se on selvää, että työt liittyvät nuoriin ja nuorten hyvinvointin. Kuva : Timo Marttila
Kyseisen postauksen seuraavalla sivulla lukee ilmeisesti nuoren lähettämä viesti hänelle nimettömänä/yksilöimättömänä viestinä :
Saman postauksen seuraavalla sivulla lukee ilmeisesti nuoren lähettämä viesti nimettömänä/yksilöimättömänä viestinä:Moi! Sori mun pää ei oo tyyynyssä koska itken metsässä..muttaa kiitos paljon oot antanut mulle syyn elää monta kertaa kun mua on kiusattu ja uhkailtu tappaa usein niin sun videot on ollu ainoita hyviä asioitakans oon pari kertaa ennen im koittoa oon miettiny mut mitä sit ku en enää voi kattoo sun videoita tai täyttää unelmia.. mut kiitos älyttömästi ja harmi et sua on kiusattu siel ku sä et sitä ansaitse oot nii ihana ja pretty diva
![]()
Seuraavalla saman postauksen sivulla Ella on Pöllölaakson toimituksen edessä jonkun (juontajan?) kanssa ja näyttää sormillaan sydän-merkkiä ja kuvassa lukee teksti :siis mie rupesin oikeesti itkemään ku katoin sen siun videon...![]()
![]()
oon niin pahoillani mitä jouduit kokee
*laastarisydänemoji* *halausemoji* tsemppii ihan super paljon, muista Ella et sie oot aivan ihana ihmnen ja täydellinen just tollasena, siussa ei oo mitään vikaa
miun unelma ois joskus nähä siut ja halata sinuu..*tippalinssissäemoji*
*halausemoji* oot niin tärkee ihminen, siun tiktokit ja kaikki piristää aina, myös paskimpina päivinä *laastarisydänemoji* laastarisydänemoji*
aina ku elämä tuntuu ihan kauheelta ja tekis mieli tehä itelleni jotain, eli liian usein, ni katon siun tiktokkeja, ne saa ajatukset muualle *halausemoji*
love youuu ella!!
*laastarisydänemoji**laastarisydänemoji*
Seuraavalla saman postauksen sivulla lukee ilmeisesti nuoren lähettämä viesti nimettömänä /yksilöimättömänä viestinä:Lähetetään rakkautta ja rohkeutta kaikille junnuille *pinkkisydänemoji*
Seuraavilla saman postauksen sivuilla on 2 kuvaa Ellasta ja viimeisimmän 3. kuvan yhteydessä lukee teksti:Moi Ella! oon 12v tyttö ja rakastan sun videoita ja oot tosi kaunis!haluisin olla isona juuri sinä!katoin sun videon ja oli tosi koskettava ja ihana video! oon harrastanut keppareita vuodesta 23 asti ja siitä asti mua on kiusattu keppareiden takia: (mutta sun videot on auttanut mua jaksamaan ja auttanut mua tossa kiusaamisessa![]()
https://www.instagram.com/siviiliella/?hl=fiKiitos tuesta![]()
Viimeksi muokannut AlsSie, Ma Heinä 20, 2026 4:17 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mahdollisesti näin.
-
Huutaja Jaana
- Angus MacGyver
"oot nii ihana ja pretty diva 

"
"miun unelma ois joskus nähä siut ja halata sinuu" (tää on ehtaa Pyhimystä...)
"ku elämä tuntuu ihan kauheelta ja tekis mieli tehä itelleni jotain, eli liian usein, ni katon siun tiktokkeja"
"sun videot on auttanut mua jaksamaan ja auttanut mua tossa kiusaamisessa
"
"Moi Ella! oon 12v tyttö ja rakastan sun videoita ja oot tosi kaunis!haluisin olla isona juuri sinä!"
Ei jumalauta. Nyt on kusta päässä.
Milläköhän vitun mandaatilla Ella kuvittelee että hänen kannattaa tuntemattomien lasten elämiin sotkeutua ja jakaa heille jotain bimboviisautta. Katsokaa miten Pyhimyksen kävi kun tuolle tielle lähti.
"miun unelma ois joskus nähä siut ja halata sinuu" (tää on ehtaa Pyhimystä...)
"ku elämä tuntuu ihan kauheelta ja tekis mieli tehä itelleni jotain, eli liian usein, ni katon siun tiktokkeja"
"sun videot on auttanut mua jaksamaan ja auttanut mua tossa kiusaamisessa
"Moi Ella! oon 12v tyttö ja rakastan sun videoita ja oot tosi kaunis!haluisin olla isona juuri sinä!"
Ei jumalauta. Nyt on kusta päässä.
Milläköhän vitun mandaatilla Ella kuvittelee että hänen kannattaa tuntemattomien lasten elämiin sotkeutua ja jakaa heille jotain bimboviisautta. Katsokaa miten Pyhimyksen kävi kun tuolle tielle lähti.
^ Mutta jos nämä ovat ihan aitoja nuorten/lasten lähettämiä viestejä?
Mahdollisesti näin.
-
Huutaja Jaana
- Angus MacGyver
Olihan ne Pyhimyksenkin viestitAlsSie kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 4:19 am ^ Mutta jos nämä ovat ihan aitoja nuorten/lasten lähettämiä viestejä?
Hän oli alunperin mukana Koulu25 -projektissa, jossa pyrittiin tavoittamaan nuoriso ja valistamaan. Hän kokee nuorten asian ilmeisesti lähellä sydäntään olevaksi asiaksi ja on onnistunut väitetysti tehtävässään, haluaa jatkaa toimintaa nuorten parissa.Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 4:13 am..
Milläköhän vitun mandaatilla Ella kuvittelee että hänen kannattaa tuntemattomien lasten elämiin sotkeutua ja jakaa heille jotain bimboviisautta. Katsokaa miten Pyhimyksen kävi kun tuolle tielle lähti.![]()
" .. VANHEMPI konstaapeli Varis teki viime vuoden alusta lähtien sisältöä sosiaaliseen mediaan osana Koulu25-ryhmää, jonka tehtävä on tavoittaa nuoria. Variksen tileillä oli kymmeniä tuhansia seuraajia.
Videoilla Varis esimerkiksi heittäytyi trendeihin eikä säästellyt huumorissa, mutta mukana oli myös vakavia viestejä, kuten pidä kaverista huolta ja ole internetissä varovainen, Poliisi & Oikeus -lehti kertoi viime vuonna. .. "
".. Variksen mukaan työnantaja oli tyytyväinen hänen työhönsä. Hänen videonsa saivat jopa miljoonia näyttökertoja. Varis kertoo Youtube-videolla saaneensa viikoittain jopa satoja viestejä nuorilta, jotka pyysivät apua. Joukossa oli myös kiusaamisen uhriksi joutuneita.
Unelmatyö, Varis kuvailee videolla. Hän halusi auttaa nuoria ja uudistaa poliisiorganisaatiota. Jälkimmäinen taisi jäädä vain haaveeksi.
.."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012143485.html
".. Sosiaalisessa mediassa tunnettu Varis työskenteli Koulu25-projektissa, joka tuottaa poliisin online-oppitunteja perusasteen ja toisen asteen oppilaitoksille. " https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/9628065
Nuorisosta viestinnän kohderyhmänä IS:n linkistä:
" Yhden kollegan tekemässä ilmoituksessa annetaan ymmärtää, että Variksen toiminta olisi ollut ”häpeällistä” ja ”sekoilua”. Tanssiminen videoilla mainittiin esimerkkinä. Kollega väitti, että nuoret ja opettajat ”ihmettelevät poliisien toimintaa”.
Hohhoijaa. Pitäisikö poliisin käyttää viestinnässään faksia tai peräti lennätintä?
VIESTINNÄN on elettävä ajassa ja oltava siellä, missä nuoretkin ovat. Esimerkiksi uutisensa nuoret saavat Uutismedian liiton mukaan pääosin Tiktokista ja Instagramista.
Monet muutkin julkisen sektorin organisaatiot kuin poliisi ovat viime vuosina vieneet viestintäänsä kevyempään suuntaan sosiaalisessa mediassa.
Poliisin ei sopisi jarrutella tässä. Somenäkyvyys kun auttoi nuorien kohtaamisessa myös kentällä, Varis kertoo Youtube-videolla.
Jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei varsinkaan nuoriin rakenneta luottamusta etäisellä, kuivalla ja kapulakielisellä viestinnällä.
.."
Tällaisiakin poliiseja tarvittaisiin, ainakin osaan nuorisosta toimii tuollainen kevyempi sometyyli vaikuttamisen keinona. Edelleen kysyn sitä, minkä esimerkin hän nyt antoikaan nuorille ja kiusatuille, kun irtisanoutui paikasta ja luopui unelma-ammatistaan (vai oliko influensserina oleminen alkanut tuntumaan poliisina oloa enemmän unelmajobilta, toisaalta nämähän voitiin yhdistää sometyön kautta) eikä jäänyt oikeutta vaatimaan, tilanteen asianmukaista selvittelyä tekemään (vai arvioiko sen turhaksi tod.näk.sesti tulehtuneessa ilmapiirissä, olisi voinut jatkaa eri paikassa?).
Mahdollisesti näin.
-
Huutaja Jaana
- Angus MacGyver
Jep ja tuo projekti on poliisin projekti, Ella ei ole enää poliisi.AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 4:40 am Hän oli alunperin mukana Koulu25 -projektissa, jossa pyrittiin tavoittamaan nuoriso ja valistamaan.
Kyllä tuollaisten lasten lähettämien, mielestäni arkaluonteisten viestien julkaisu synnyttää vaikutelman, että somen käyttö ammatillisessa mielessä ei oikein ole hallussa. Tulee vaikutelma, että henkilön on vaikea ymmärtää millainen käytös somessa on oikeasti sopivaa ja sen puolesta en ihmittele, jos asiasta on saanut myös virassa ollessaan huomautuksia.
-
Märehtijä82
- Scooby-Doo
Käytöksen perusteella yksi huonoimmista henkilöistä olemaan apua tarvitsevien lasten tukena.
Oli miten oli mutta pakeni, uhriutui ja nyt lypsää sitä.
Sanoin joskus 20v sitten että oottakaas kun pissikset (pojat ja tytöt) pääsee oikeasti vaativiin virkoihin niin.......no tadaa.
Oli miten oli mutta pakeni, uhriutui ja nyt lypsää sitä.
Sanoin joskus 20v sitten että oottakaas kun pissikset (pojat ja tytöt) pääsee oikeasti vaativiin virkoihin niin.......no tadaa.
-
Jaakkima_Leso
- Armas Tammelin
"Moi! Sori mun pää ei oo tyyynyssä koska itken metsässä..muttaa kiitos paljon oot antanut mulle syyn elää monta kertaa kun mua on kiusattu ja uhkailtu tappaa usein niin sun videot on ollu ainoita hyviä asioita
kans oon pari kertaa ennen im koittoa oon miettiny mut mitä sit ku en enää voi kattoo sun videoita tai täyttää unelmia.. mut kiitos älyttömästi ja harmi et sua on kiusattu siel ku sä et sitä ansaitse oot nii ihana ja pretty diva 

"
Jos joku on tuollaisessa tilanteessa, niin auttaisikohan enemmän, jos se kiusaaminen ja tappouhkauksien latelijat laitettaisiin kuriin?
Joku helvetin tiktok-videon tekeminen auttamiseksi kuulostaa lähinnä vittuilulta.
Jos joku on tuollaisessa tilanteessa, niin auttaisikohan enemmän, jos se kiusaaminen ja tappouhkauksien latelijat laitettaisiin kuriin?
Joku helvetin tiktok-videon tekeminen auttamiseksi kuulostaa lähinnä vittuilulta.
- siviilitutkija
- Armas Tammelin
Poliisi-Ellan työuupumus, uusi ura ja kosto
Perjantaina Ella käskytti kaikkia suomalaisia pysymään puhelimista erossa viikonlopun, koska hän itsekin aikoi tehdä niin. Ja tietysti kansa totteli, kun Ella niin käski. Ilmeisesti Ellalle itselleen tuli kuitenkin kiireellinen hälytystehtävä Instagramissa, joten hän joutui rikkomaan lupauksensa jo sunnuntaina.
Ella nimittäin julkaisi eilen illalla kuvakaappauksia väitetyistä yksityisviesteistä. Niissä juuri kirjoittamaan oppineilta vaikuttavat tyttölapset puhuvat monitulkintaisten itkuemojien ja (teipattujen) sydänemojien lisäksi sanallisesti itsemurha-aikeista, tappouhkauksista, keppihevosharrastuksesta – ja ihan vaan itkemisestä metsässä. Viestien kollektiivinen sanoma on:
Mikäli viestit ovat aitoja ja poliisikoulutuksen saaneen vastaanottajansa mukaan sisällöltään uskottavia, on niiden julkaiseminen pöyristyttävää. Savon murteellakin kirjoitettujen selvästi naiivien viestien aitoutta ei kuitenkaan voida tarkistaa. Niinkuin ei voida suurinta osaa Ellan muistakaan väitteistä ja puheista. On siis hyvin mahdollista, että selvästi narsistisia piirteitä omaava Ella on itse kirjoittanut viestit viime viikolla alkaneen erikoishuomion ylläpitämiseksi.
Kokonaisuutena Ellan käyttäytyminen viimeksi kuluneen viikon aikana on enemmän kuin huolestuttavaa. Ja huolestuttavana sitä pidettiin jo ennen viime viikkoa Ellan esimiestenkin toimesta, kun Ellan sivutoimilupa peruutettiin. Yhtenä perusteena kun oli:
Tämäkin on Ellaa ylistävien toimittajien joukossa jäänyt täysin huomiotta. Perusteen käyttämiseen ei riitä esimerkiksi se, että Ella näytti hiukan huonosti nukkuneelta aamukahvipöydässä. Todellisuudessa taustalla olikin laaja määrä tietoa, josta osa oli tullut organisaation sisältä. Osa oli tullut Ellalta itseltään työterveysneuvottelun yhteydessä.
Lounais-Suomen poliisissa työskentelevä henkilö kertoi viime viikolla, että Ellan käyttäytyminen oli paljon muutakin, kuin kanteluissa mainittua sekoilua:
Ellan käyttäytyminen oli useiden työtovereiden mukaan ollut outoa ja maanista. Ella oli puhunut toistuvasti "poliisiorganisaation muuttamisesta" ja "junnujen pelastamisesta". Erään poliisin mukaan:
Huolestuttavinta on, että tiettävästi Ellan sairausloman perusteiden ei ole todettu lääkärin toimesta kadonneen mihinkään. Eikä ole voitukaan. Sairauslomaan johtaneesta työuupumuksesta ei nimittäin toivuta muutamassa viikossa. Sairauslomalta paluunkin tulisi aina tapahtua suunnitellusti. Lyhyenkään sairausloman jälkeen tai lievästä uupumuksesta toipuvan ei voi odottaa tekevän työtään heti täydellä teholla, vaan työtehtäviä voi olla tarpeen keventää alkuvaiheessa. Mitä pidempään kestäneestä uupumisesta on kyse, sitä pidempään tarvitaan myös tukitoimia sairausloman jälkeen. Ella itse on julkisuudessa kertonut alkaneensa oireilla jo vuoden 2025 alussa. Yksikään toimittaja ei kuitenkaan ole vaivautunut tiedustelemaan Ellan sairausloman tilasta ja voinnista.
Sairauslomansa aikana Ella on perustanut yrityksen, tuottanut somevideoita ja ollut lukuisissa haastatteluissa. Hän on kertonut laajoja yhteistyökuvioitakin jo sovitun. Lounais-Suomen poliisit ovatkin entisen työtoverinsa tilanteesta huolissaan:
Juuri siitä hän sai aiemmin huomautuksenkin.
Perjantaina Ella käskytti kaikkia suomalaisia pysymään puhelimista erossa viikonlopun, koska hän itsekin aikoi tehdä niin. Ja tietysti kansa totteli, kun Ella niin käski. Ilmeisesti Ellalle itselleen tuli kuitenkin kiireellinen hälytystehtävä Instagramissa, joten hän joutui rikkomaan lupauksensa jo sunnuntaina.
Ella nimittäin julkaisi eilen illalla kuvakaappauksia väitetyistä yksityisviesteistä. Niissä juuri kirjoittamaan oppineilta vaikuttavat tyttölapset puhuvat monitulkintaisten itkuemojien ja (teipattujen) sydänemojien lisäksi sanallisesti itsemurha-aikeista, tappouhkauksista, keppihevosharrastuksesta – ja ihan vaan itkemisestä metsässä. Viestien kollektiivinen sanoma on:
Nimenomaan Ellan hassut videot olivat saaneet lykkäämään itsemurha-aikeita, pärjäämään tappouhkauksien värittämässä elämässä ja jaksamaan jatkuvan kiusaamisen kanssa. Osa ilmaisi huolensa siitäkin, että mitä jos elämään sisältöä tuovia Ellan videoita ei enää tulekaan, niin mitäs syytä sitten on yleensä elää?Ella on upea diiva ja ainoa syy elää!
Mikäli viestit ovat aitoja ja poliisikoulutuksen saaneen vastaanottajansa mukaan sisällöltään uskottavia, on niiden julkaiseminen pöyristyttävää. Savon murteellakin kirjoitettujen selvästi naiivien viestien aitoutta ei kuitenkaan voida tarkistaa. Niinkuin ei voida suurinta osaa Ellan muistakaan väitteistä ja puheista. On siis hyvin mahdollista, että selvästi narsistisia piirteitä omaava Ella on itse kirjoittanut viestit viime viikolla alkaneen erikoishuomion ylläpitämiseksi.
Kokonaisuutena Ellan käyttäytyminen viimeksi kuluneen viikon aikana on enemmän kuin huolestuttavaa. Ja huolestuttavana sitä pidettiin jo ennen viime viikkoa Ellan esimiestenkin toimesta, kun Ellan sivutoimilupa peruutettiin. Yhtenä perusteena kun oli:
https://www.hs.fi/feature/art-2000012140836.htmlLounais-Suomen poliisin hallintopäällikkö Jussi Helesvirran mukaan lupa peruttiin kolmesta syystä. ”Ensiksikin, sivutoimen katsottiin vaikuttaneen henkilön työssä jaksamiseen.”
Tämäkin on Ellaa ylistävien toimittajien joukossa jäänyt täysin huomiotta. Perusteen käyttämiseen ei riitä esimerkiksi se, että Ella näytti hiukan huonosti nukkuneelta aamukahvipöydässä. Todellisuudessa taustalla olikin laaja määrä tietoa, josta osa oli tullut organisaation sisältä. Osa oli tullut Ellalta itseltään työterveysneuvottelun yhteydessä.
Lounais-Suomen poliisissa työskentelevä henkilö kertoi viime viikolla, että Ellan käyttäytyminen oli paljon muutakin, kuin kanteluissa mainittua sekoilua:
Ella oli käyttäytynyt esimiesten tietoon tulleella tavalla siten, että siitä voitiin päätellä sivutoimen häiritsevän poliisiviran velvollisuuksien toteuttamista. Asiasta oli ennen päätöksentekoa keskusteltu esimiestasolla ja myös Ellan lähimpien työtovereiden kanssa.Sekoilu on lievä ja kaunisteleva ilmaisu Ellan toiminnasta.
Ellan käyttäytyminen oli useiden työtovereiden mukaan ollut outoa ja maanista. Ella oli puhunut toistuvasti "poliisiorganisaation muuttamisesta" ja "junnujen pelastamisesta". Erään poliisin mukaan:
Ella ohjattiin ammattiauttajan pakeille, joka määräsi sairauslomaa. Syynä ei kuitenkaan poliisin mukaan ollut Ellan väittämällä tavalla kiusaaminen. Ellan sairausloman taustalla oli:Ellalla ilmeisesti meni pää sekaisin kaikista pikkulasten hänelle lähettämistä täysin epäuskottavista viesteistä. Ella olisi halunnut ambulanssit ja poliisit paikalle, kun joku lähetti hänelle itkuemojeita ja kertoi fantasioistaan. Ella ei myöskään suostunut huomioimaan, että osa viesteistä oli selvästi pilailua.
Ella on avoimesti kertonut sairauslomansa syystä, joten mitään estettä sairauslomatodistuksen esittämiseenkään ei enää olisi. Ella ei kuitenkaan suostu dokumenttia toimittajille esittämään.Työuupumusoireyhtymä tietyillä diagnostisilla perusteilla höystettynä.
Huolestuttavinta on, että tiettävästi Ellan sairausloman perusteiden ei ole todettu lääkärin toimesta kadonneen mihinkään. Eikä ole voitukaan. Sairauslomaan johtaneesta työuupumuksesta ei nimittäin toivuta muutamassa viikossa. Sairauslomalta paluunkin tulisi aina tapahtua suunnitellusti. Lyhyenkään sairausloman jälkeen tai lievästä uupumuksesta toipuvan ei voi odottaa tekevän työtään heti täydellä teholla, vaan työtehtäviä voi olla tarpeen keventää alkuvaiheessa. Mitä pidempään kestäneestä uupumisesta on kyse, sitä pidempään tarvitaan myös tukitoimia sairausloman jälkeen. Ella itse on julkisuudessa kertonut alkaneensa oireilla jo vuoden 2025 alussa. Yksikään toimittaja ei kuitenkaan ole vaivautunut tiedustelemaan Ellan sairausloman tilasta ja voinnista.
Sairauslomansa aikana Ella on perustanut yrityksen, tuottanut somevideoita ja ollut lukuisissa haastatteluissa. Hän on kertonut laajoja yhteistyökuvioitakin jo sovitun. Lounais-Suomen poliisit ovatkin entisen työtoverinsa tilanteesta huolissaan:
Entiset työtoverit pitävät nimittäin Ellan #poliisiella-tunnisteen käyttämistä uusimmassa Instagramin julkaisussa tarkoituksellisena.Kyllä Ellan tulisi maata sängyssä parantamassa itseään, eikä vittuilemassa ja kostamassa poliisilaitokselle.
Juuri siitä hän sai aiemmin huomautuksenkin.
Ei se varmaan nyt kiellettyä ole, mutta ilkeilyähän tuo vähintään on. Ja kertoo osaltaan Ellan todellisesta luonteesta.
Siviilitutkija, joka tutkii selvittämättömiä rikoksia.
-
Le chat bleu
- Martin Riggs
Alan uskoa, että koko some on Kiinan tapa vallata maailma, mädättämällä lännen ihmiset, aina lapsista lähtien. Ihminen, jolla on ehkä muutekin taipumusta "mennä vähän yli" (en tahdo veikkailla diagnooseja) on erityisen helppo saalis. Ja kiitos somen, se "sekoaminen" on tietysti sitten julkista myös.
Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan.
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin 
Olen kiinnittänyt huomiota samaan, että aiheet joista on ilmeisesti saanut aiemmin sanomista, toistuu nyt hänen someissaan: virka-asun käyttäminen siviilipäivityksissä ja ohjelman mainonnan yhteydessä ja poliisiellahastagin käyttäminen.
Se, että auttaja alkaa korostamaan omaa roolia ja merkitystä, on mielestäni jopa vaarallinen ilmiö. Tätä myös käydään yleensä kouluissa läpi, joissa käsitellään auttamistyötä (esim.hoitoala, pelastajat jne.) Esimerkiksi haastavassa tilanteessa olevat ihmiset voivat tulla helposti liian riippuvaiseksi auttajasta, auttajan tuoman turvallisuuden tunteen vuoksi. Tässä kohtaa korostuu auttajan ammatillisuus ja kyky olla nostamalla itseään ns.jalustalle: ”et pärjää ilman minua”, ”olen hyvin tärkeä ihminen ja ilman minua ei pärjätä.” Kyse ei siis tässäkään tapauksessa ole varsinaisesti tietystä persoonasta (Ellasta), vaan ilmiöstä että näin tapahtuu helposti kenen vaan auttajan osalta. Auttaja vaan ei saisi koskaan itse edesauttaa tuon riippuvuuden syntymistä tai ylläpitämistä.
Se, että auttaja alkaa korostamaan omaa roolia ja merkitystä, on mielestäni jopa vaarallinen ilmiö. Tätä myös käydään yleensä kouluissa läpi, joissa käsitellään auttamistyötä (esim.hoitoala, pelastajat jne.) Esimerkiksi haastavassa tilanteessa olevat ihmiset voivat tulla helposti liian riippuvaiseksi auttajasta, auttajan tuoman turvallisuuden tunteen vuoksi. Tässä kohtaa korostuu auttajan ammatillisuus ja kyky olla nostamalla itseään ns.jalustalle: ”et pärjää ilman minua”, ”olen hyvin tärkeä ihminen ja ilman minua ei pärjätä.” Kyse ei siis tässäkään tapauksessa ole varsinaisesti tietystä persoonasta (Ellasta), vaan ilmiöstä että näin tapahtuu helposti kenen vaan auttajan osalta. Auttaja vaan ei saisi koskaan itse edesauttaa tuon riippuvuuden syntymistä tai ylläpitämistä.