Sannan surma - Mikkeli 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Bloodhound
Lauri Hanhivaara

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

Viesti Kirjoittaja Bloodhound »

maija turjukka kirjoitti:Et sitten vaivautunut kaivelemaan sitä vertaa, että olisit varmistanut, miten mä sen kuvan postasin.
Kyllä näin sen vaivan.. Kysyin vaan oliko sinulla lupa julkaista kuva?
maija turjukka kirjoitti:niin että kukahan sen Facebookin nyt ensimmäisenä mainitsikaan? :roll:
Sinä siinä samaisessa viestissä.
Bloodhound kirjoitti:Lehdessä luki myös että jollain ihmeen murha.info sivuilla =D seurataan rikostutkinnan etenemistä kiivaasti ja että jotkut kirjoittajista ovat olleet liikenteessä Mikkelissä samaan aikaan uhrin katoamisyönä..
Minun lehti ei ollut Länsi-Savo vaan Itä-Savo ;)
Viimeksi muokannut Bloodhound, La Loka 03, 2009 12:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Bloodhound kirjoitti:Kyllä näin sen vaivan.. Kysyin vaan oliko sinulla lupa julkaista kuva?
maija turjukkahan vain linkitti kuvan.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Bloodhound
Lauri Hanhivaara

Damien kirjoitti:
Bloodhound kirjoitti:Kyllä näin sen vaivan.. Kysyin vaan oliko sinulla lupa julkaista kuva?
maija turjukkahan vain linkitti kuvan.
Niin no saako tänne muka linkittää mitä kuvia vaan kysymättä keneltäkään mitään?
Itse en laittaisi..
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Bloodhound kirjoitti:Niin no saako tänne muka linkittää mitä kuvia vaan kysymättä keneltäkään mitään?
Itse en laittaisi..
No se joka tuossa on ehkä moraalisesti arveluttavasti toiminut, on henkilö joka on ladannut kuvan
aijaa¨.comiin.Siitä en tiedä onko hänellä ollut siihen lupaa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Bloodhound kirjoitti:
Kyllä näin sen vaivan.. Kysyin vaan oliko sinulla lupa julkaista kuva?
maija turjukka kirjoitti:niin että kukahan sen Facebookin nyt ensimmäisenä mainitsikaan? :roll:
Viimeinen rautalanka, jonka aion tästä asiasta vääntää:

Jos joku julkaisee Facebook-profiilissaan kuvan ja profiili löytyy julkisella haulla, niin eikös se kuvakin silloin ole julkinen? Kyllähän minunkin profiilikuvani feissarista löytyy, mutta vain, jos tietää mun nimeni. Niin että se siitä, ensin pitää tietää nimi, ennenkuin löytää kuvan, eikä toisinpäin.

Tässä muuten sanasta sanaan kopioituna se viestikin, minkä yhteydessä kuvan postasin:
Niinpä, kunpa malttaisimmekin olla spekuloimatta mitään.

Tässä hieman kauniimpi kuva Sannasta, osanottoni omaisille, joista muutaman tunnenkin.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
seppoilmari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Mikä tästä aiheesta tekee pyhän ettei voisi keskustella asiasta laajemmin, sekö että uhri oli nuori, nätti ja tutut osallistuvat keskusteluun ja vihjailevat ja kilpailevat keskenään kuka tietää jne. ihme jappasua.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

seppoilmari kirjoitti:tutut osallistuvat keskusteluun ja vihjailevat ja kilpailevat keskenään kuka tietää jne. ihme jappasua.
Siinäpä se.Mutta tuohan nyt on nähty aikaisemmin eräissä muissakin ketjuissa.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

maija turjukka kirjoitti:
Bloodhound kirjoitti:
Tässä muuten sanasta sanaan kopioituna se viestikin, minkä yhteydessä kuvan postasin:
Niinpä, kunpa malttaisimmekin olla spekuloimatta mitään.

Tässä hieman kauniimpi kuva Sannasta, osanottoni omaisille, joista muutaman tunnenkin.
En mä kyllä näe tuossa maijan lainauksessa mainintaa Facebookista. Eikä sitä alkuperäisessäkään viestissä ole. Ja kuvankin osite menee aijaa.comiin eikä facebookiin.

Ja jos nyt oletetaan, että kuva oiskin linkitetty suoraan facebookista... Ei kuvien linkeissä ole sen henkilön nimeä, jonka sivulta kuva linkitetään, joten ei suorallakaan linkillä olis Sannan sukunimi paljastunut.

Tää ketju on kyllä kerännyt uskomattoman määrän ihmisiä, jotka tuntee tai "tuntee" Sannan, ja muka tietää mitä on tapahtunut :roll:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Cassandra kirjoitti:Tää ketju on kyllä kerännyt uskomattoman määrän ihmisiä, jotka tuntee tai "tuntee" Sannan, ja muka tietää mitä on tapahtunut :roll:
Silti ovat kovasti riippuvaisia poliisin tiedottamisesta. :mrgreen:
Bloodhound
Lauri Hanhivaara

seppoilmari kirjoitti:Mikä tästä aiheesta tekee pyhän ettei voisi keskustella asiasta laajemmin, sekö että uhri oli nuori, nätti
Laajemmin?
Kertoa kaikki minkä tietää? Ei voi.
Tutk. syistä ja miksi, koska koko asia on parempi jättää mainitsematta ja julkituomatta jos tutkinnassa ilmenee ettei sillä ole asiayhteyttä tapahtuneeseen. Eikö niin?

Edit. Damien: ja siitä syystä sitä poliisien lisäraporttia tässä odotellaan..
Koljo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Mua itseäni näin saman ikäluokan naisena ihmettyttää miksi parisuhteessa oleva nainen biletti "teinihelvetissä". Mä en oikein keksi mitään kovin järkevää syytä miksi itse menisin 10-vuotta itseäni nuorempien suosimaan yökerhoon... :oops:
Mulle tulee mieleen, että sinne on menty etsimään tai hakemaan jotain.

Teen näitä oletuksia nyt siltä kantilta, että luulen uhrin olleen ihan normaali kehitystasoltaan ja käyttäytyneen ikäisensä tavoin -> 18-vuotiailla on hieman erilainen biletyskulttuuri kuin melkein kolmekymppisellä. Siksi mua ihmetyttää tuo baarin valinta ja onko sillä ollut seurauksia illan jatkumisen/päättymisen suhteen.

Mä en itse jaksa kamalasti uskoa mihinkään kostoon mikä olisi tarkoitettu avokumppanille.
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Bloodhound
Lauri Hanhivaara

Koljo kirjoitti:Mua itseäni näin saman ikäluokan naisena ihmettyttää miksi parisuhteessa oleva nainen biletti "teinihelvetissä". Mä en oikein keksi mitään kovin järkevää syytä miksi itse menisin 10-vuotta itseäni nuorempien suosimaan yökerhoon... :oops:
Mulle tulee mieleen, että sinne on menty etsimään tai hakemaan jotain.
Sannahan biletti tutussa seurassa, eli varmaankin ihan kaveriporukalla ilman mitään "hakemisia"..
Ja kerran mentiin zakkiin itsekkin ihan vaan siksi kun yksi porukasta oli liian nuori hotellille, jossa ikäräjä on la 22v.
tuuliviiriäinen
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja tuuliviiriäinen »

Minusta koljolla oli ihan hyvä näkökulma asiaan koska zacissa todella pyörivät selvästi nuoremmat tyypit. Toki voi olla, että samassa porukassa on ollut joku nuorempi ja siksi päädytty kyseiseen baariin.

Olivatkohan muuten olleet koko illan samassa paikassa, vaiko siirtyneet muualta?

Tästä tulee kyllä varmasti sanomista mutta en vain yksinkertaisesti pidä siitä, että tietyt henkilöt osallistuvat täällä keskusteluun vain ilmoittaakseen tunteneensa uhrin. Eri asia sitten tietenkin ne, joilla on tarkempaa tietoa tapaukseen liittyvistä asioista ja tapahtumista (ei uhrin henkilökohtaisesta elämästä). Ilmoitusluontoisiin asioihin sopii paremmin suomi24, eikä vaadi edes rekisteröitymistä. Minfo ei ole mielestäni tähän tarkoitukseen, keskustelu rönsyilee jo muutenkin.
Kuten sanoin, minä en koskaan toista itseäni
Bloodhound
Lauri Hanhivaara

tuuliviiriäinen kirjoitti: Tästä tulee kyllä varmasti sanomista mutta en vain yksinkertaisesti pidä siitä, että tietyt henkilöt osallistuvat täällä keskusteluun vain ilmoittaakseen tunteneensa uhrin. Eri asia sitten tietenkin ne, joilla on tarkempaa tietoa tapaukseen liittyvistä asioista ja tapahtumista (ei uhrin henkilökohtaisesta elämästä). Ilmoitusluontoisiin asioihin sopii paremmin suomi24, eikä vaadi edes rekisteröitymistä. Minfo ei ole mielestäni tähän tarkoitukseen, keskustelu rönsyilee jo muutenkin.
Totta kyllä turiset..

Jos tää luokitellaan OT:ksi niin anteeksi, mutta

Minusta on hyvä että täällä spekuloidaan ja vähän valotetaankin tapahtunutta.
Tuntuu porukkaa ärsyttävän myös se kun joillain ei ole tapaukseen liittyen juuri omaa näkökantaa vaan tarkoituksena lähinnä vain piikitellä toisten postauksia.
En siksi ihmettele yhtään miksi täällä minfossa ilmapiiri on muutenkin aika miten sen sanoisi kauniisti..? Viileä :?
Täytyy kai vaan opetella talon tavoille :mrgreen:

Nimiä mainitsematta voin kertoa että minulta on kysytty tapauksesta jopa yv:llä vain sen vuoksi koska ei ole halua kommentoida asiaa keskustelussa, siinä pelossa että joutuisi piikittelevien kommenttien uhriksi.

Noh, itse en anna sen häiritä, mutta ikävää jos moni ehkä hienokin spekulaatio jää näkemättä kun ei uskalleta kirjoittaa :roll:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Bloodhound kirjoitti:Tuntuu porukkaa ärsyttävän kun joillain ei ole tapaukseen liittyen juuri omaa näkökantaa vaan tarkoituksena lähinnä vain piikitellä toisten postauksia ja pyrkiä ilkeilemään nasevilla kommenteilla.
Ei varmaankaan.Siksipä täällä juurikin ollaan.Joitain on vaan häirinnyt tuo jatkuva kilpailu
ja vääntäminen sekä itsekorostus siitä kuka tunsi Sannan.
Jutun käsittelyn kannalta kun sillä ei oikeasti ole minkään sortin väliä.
Vähän väliä vaan pukkaa viestiä joissa lukee "en voi kertoa enempää" mikä varmaan
asiasisältönsä vähyyden vuoksi on joitakin voinut pänniä.
Huomioon ottaen että se mitä me tapauksesta nyt tiedämme, on lähes kokonaan lehdistä
ja poliisin lausunnoista luettua.
Eikä kannata ottaa millään tavalla ilkeilynä sitä jos jotkut suhtautuvat hieman epäilevästi
"saattoi se olla" ja "kuulin sen kaverin kaverin kaverilta, joka tunsi sen" juttuihin.
Noita kun löytyy sieltä Suomi24:kin.
Vastaa Viestiin