Ärsyttää Murha.infossa->
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
Ei mitään, kuten varmaan arvaat, en ollut yllättynyt.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Kysehän ei ole siitä kuka saa ja kuka ei, vaan siitä että palsta on muuttumassa, tai osaltaan jo muuttunut S24-tasoiseksi laudaksi, jossa jäsenet heittävät keskusteluun mukaan asiattomia elementtejä.matlockb kirjoitti:Tällä kertaa minfossa ärsyttää tämä ihme vääntö siitä, kuka on tarpeellinen palstalainen ja kuka ei. Varmasti jokaisella vähänkin enemmän kirjoittavalla on vihamiehiä joiden mielestä esimerkiksi minä, Damien tai kuka tahansa palstalainen joutaisi hemmettiin täältä, ja jos alettais toteuttaa tätä logiikkaa niin koko tätä palstaa ei olisi, koska kaikki keskustelijat joutaisimme ulos palstalta.
Jos ja kun lukee alku aikojen keskusteluja, huomaa, että siellä vielä pääasiallisesti keskusteltiin rikoksista, ei niinkään siitä "Oliko kyseessä se huoraksi kutsuttu ämmä", tai "Asuin sen naapurissa ja tiedän vitusti, mutten ala sitä jakamaan...".
Jäsenillä oli oikeasti jotain sanottavaa, tai spekulaatioita. On niitä vieläkin joissain ketjuissa, mutta lähinnä uusimmat henkirikokset ovat outoa puppua.
Tokihan se on niin, että kun tietoa ei
ole, niin monellakaan ole rakentavaa sanottavaa. Silloin vain pitää olla kirjoittamatta.
Jos tällä palstalla, jonka tarkoitus pitäisi olla kaikille päivänselvä, suurin pyrkimys on viestimäärien kasvattaminen, niin huonosti menee.
Palstalta on poistunut, vain ja ainoastaan, tämän ilmiön vuoksi niin paljon jäseniä joilla oikeasti ON tietoa asioista, että hirvittää.
Tämä asia on se, mikä ärsyttää.
Monelle ulkomaan elävälle tämä oli ainoa, asiallinen kanava käsitellä kotimaisia rikoksia, ei ole mahdollista kaivautua kirjastojen mikrofilmisyövereihin, tai katsella ylen arkistoista juttuja.
Voihan sitä aina siirtyä muualle. Kunpa voisikin.
Ylläpito, tai siis sen puuttuminenhan lienee suurin syy tähän?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Jokainen sivusto tietysti muuttuu hyvässä ja pahassa sitäkin mukaa kuin kasvaa jäsenmäärätkin. Ehkä jotkut ovat voineetkin ajatella että Minfo tulee aina pysymään yhtä tiiviisti varsinaisen aihepiirinsä ympärillä missä on kenties alkupuolellaan pysynytkin, mutta niin ne vain asiat näissäkin piireissä muuttuvat. Ellei pysty itse sopeutumaan riittävästi tällaisissakin tilanteissa, niin kaipa se ainoa vaihtoehto tehtäväksi on sitten vain sanoa kiitos ja hyvästi.
Kun tässä nyt kuitenkin on kyse ärsytyksistä, niin sanotaan että minuakin ärsyttää hiukan tämä varsin turhalta tuntuva nahina "tarpeettomista palstalaisista" tms.
Kun tässä nyt kuitenkin on kyse ärsytyksistä, niin sanotaan että minuakin ärsyttää hiukan tämä varsin turhalta tuntuva nahina "tarpeettomista palstalaisista" tms.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Ärsyttää, että suomen kielessä joutuu käyttämään niin paljon pilkkuja.
Kommenttini oli varmasti täysin tarpeeton, ansaitsen siis talutuksen ulos palstalta. Ainakin, jos tiukkapipoja kuuntelee.
Relatkaa! Perkele.
Kommenttini oli varmasti täysin tarpeeton, ansaitsen siis talutuksen ulos palstalta. Ainakin, jos tiukkapipoja kuuntelee.
Relatkaa! Perkele.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja mitähän annettavaa Pukillakaan on ollut tälle palstalle?Kysynpähän vaan.
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Näin noviisina en kertakaikkiaan ymmärrä tämän Bluesin purkauksia. Etkö voisi Blues itse näiden "ärsyttää" -viestien sijasta kirjoittaa jotain ihan ehtaa asiaa, jota tunnut niin kovasti kaipaavan?
Mielestäni täältä löytyy paljon hyviä kirjoittajia, joilla on runsaasti tietolähteitä kirjoituksilleen ja osalla jopa henkilökohtaista kokemustakin johonkin juttuun liittyen. Ei haittaa yhtään, jos joku heittää mukaan välillä kevyempää kommenttia. Sopiva tilannekomiikka vie ketjua mukavasti eteenpäin.
Mielestäni täältä löytyy paljon hyviä kirjoittajia, joilla on runsaasti tietolähteitä kirjoituksilleen ja osalla jopa henkilökohtaista kokemustakin johonkin juttuun liittyen. Ei haittaa yhtään, jos joku heittää mukaan välillä kevyempää kommenttia. Sopiva tilannekomiikka vie ketjua mukavasti eteenpäin.
Se on häilyvä se raja,etenkin vakavissa asioissa. Toisilta se onnistuu hienosti kun taas toiset tekee itsestään pellen typerillä heitoillaan.hannu hanhi kirjoitti:Ei haittaa yhtään, jos joku heittää mukaan välillä kevyempää kommenttia. Sopiva tilannekomiikka vie ketjua mukavasti eteenpäin.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Korostan sanaa sopiva. Annettakoon sekin anteeksi, että välillä lipsahtaa puujalkavitsi. Kaikkein vähiten ymmärrän tällä palstalla muiden aggressiivista ja täysin tyhjänpäiväistä mollaamista. Se jos mikä vie ihmisten mielenkiinnon.Chopper kirjoitti:Se on häilyvä se raja,etenkin vakavissa asioissa. Toisilta se onnistuu hienosti kun taas toiset tekee itsestään pellen typerillä heitoillaan.hannu hanhi kirjoitti:Ei haittaa yhtään, jos joku heittää mukaan välillä kevyempää kommenttia. Sopiva tilannekomiikka vie ketjua mukavasti eteenpäin.
Niin,kun se olisi muutamien kohdalla joskus tapahtuva lipsahdus,tuntuu lähinnä jokapäiväiseltä ja asiallinen kommentti on sitten se lipsahdus...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ajattelin, että en puuttuisi tähän, mutta heikko on ihmisluonto...
Palstan tasosta puhuminen on joka tapauksessa oravanpyörä. Tai ikään kuin yksi iso trolli, joka ruokkii itse itseään.
Tästä tuli mieleeni, että mahtaako ylläpidon puuttuminen olla syy vai seuraus niin paljon puhutun "palstan tason" romahtamisessa? En ole palstalla ollut mukana alusta asti, joten itse en osaa tarkalleen sanoa, missä kohtaa se väitetty alamäki on alkanut. Jotkut viisaat täällä ovat sanoneetkin, että jokainen kirjoittaja voisi katsoa peiliin, jättää trollit ruokkimatta ja lopettaa yksittäisten nikkien vainoamiset. Ehkäpä ylläpidonkin mielenkiinto palstan moderointiin voisi palautua. Ja ei, en puolustele ylläpitoa, tällainen ajatus vain käväisi mielessä.Blues kirjoitti:Jos tällä palstalla, jonka tarkoitus pitäisi olla kaikille päivänselvä, suurin pyrkimys on viestimäärien kasvattaminen, niin huonosti menee.
Palstalta on poistunut, vain ja ainoastaan, tämän ilmiön vuoksi niin paljon jäseniä joilla oikeasti ON tietoa asioista, että hirvittää.
-----------------
Ylläpito, tai siis sen puuttuminenhan lienee suurin syy tähän?
Palstan tasosta puhuminen on joka tapauksessa oravanpyörä. Tai ikään kuin yksi iso trolli, joka ruokkii itse itseään.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Palstahan on juurikin sellainen kuin sisällöntuottajansa eli käyttäjänsä.elisa_day kirjoitti:Palstan tasosta puhuminen on joka tapauksessa oravanpyörä. Tai ikään kuin yksi iso trolli, joka ruokkii itse itseään.
Lisää modeja kehiin ja lautamiesosio haneen niin johan alkaisi lyyti kirjoittaa.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
On se nyt perkele, että edes pilkkuja ei saisi enää nusaista, mutta silti sain tästä kommentista päivän parhaat naurutRepsu kirjoitti:Ärsyttää, että suomen kielessä joutuu käyttämään niin paljon pilkkuja.
Relatkaa! Perkele.
Palstan tasosta (tai oikeammin sen puutteesta) on väännetty ainakin vuosi-puolitoista, jos ei jopa kauemminkin. Tuota Virdonin mainitsemaa sopeutumista ja peiliin katsomista lienee tapahtunutkin ainakin muutaman kirjoittajan kohdalla, mutta ei kai sitä voi kaikilta vaatiakaan.
Omalta kohdaltani olen ratkaissut pulman sillä, että en enää edes lue kuin murto-osan postauksista, kun aiemmin luin lähes kaiken täällä kirjoitetun. Nyt lukaisen lähinnä uudet avaukset ja vain ne kaikkein kiinnostavimmat vanhat ketjut.
Olen saattanut tällä menettääkin jotain, mutta onnekseni en enää ota siitä hertsiä. Pahin addiktio siis lienee voitettu... ja tässähän on sekin hyvä puoli, että ne vähäiset, iloiset yllätykset (=hyvätasoiset uudet avaukset) erottuvat hyvin massasta. Kiitos siis niistä heille, jotka vielä jaksavat yrittää.
Hitto, kun meni jo OT:ksi tuo loppukommentti
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kyllä ylläpito aikanaan puuttui asiattomuuksiin rankallakin kädellä, kaikki aiheeseen kuulumattomat viestit, sekä asiattomat viestit poistettiin.
Hannu hanhelta taisi mennä ohi pointtini? Ei ole enää mitään järkeä kommentoida esim.vanhempiin aiheisiin, sillä mitä hyötyä siinä on jos ketään ei kiinnosta?
Tällä palstalla on monia, mielenkiintoisia alustuksia, mielenkiintoisista aiheista, mutta jos koko aihe menee kahden ihmisen keskusteluksi, niin ketä se palvelee?
Osalla on motiivina tietyt asiat, kuten Ulvila tai Bodom, mutta osaa meistä kiinnostaa myös muut aiheet. Niihin ei saa minkäänlaista vastakaikua, vaikka viikon kaivaisit tietoa ja sen postaisit.
Ja vaikka kaivat tietoa, teet työtä, kirjoitat, niin ainoa vastaus on, että " Meillä on mökki siellä!"
Kyllähän se vähän syö miestä, jos naistakin
Ei tee mieli jakaa tietoa, kun ei se ketään kiinnosta.
Toki jokainen palsta elää, aina tulee uusia jäseniä, ja siinä pitäisikin ylläpidon puuttua siihen, mitä jäsen palstalle postaa.
Ylläpidollahan se tieto ja taito pitäisi olla tiedossa, onko postaus pelkkää scheissea, vai onko sillä merkitystä ko.aiheeseen.
Myönnän, itsellä meni kuppi nurin siinä vaiheessa ku arvostelin erääseen katoamisketjuun postattua juutuubilinkkiä ja seuraavaksi tulikin vastaus ko.henkilöltä, notta "minähän se olin..."
Jatkan siis muualla
Hannu hanhelta taisi mennä ohi pointtini? Ei ole enää mitään järkeä kommentoida esim.vanhempiin aiheisiin, sillä mitä hyötyä siinä on jos ketään ei kiinnosta?
Tällä palstalla on monia, mielenkiintoisia alustuksia, mielenkiintoisista aiheista, mutta jos koko aihe menee kahden ihmisen keskusteluksi, niin ketä se palvelee?
Osalla on motiivina tietyt asiat, kuten Ulvila tai Bodom, mutta osaa meistä kiinnostaa myös muut aiheet. Niihin ei saa minkäänlaista vastakaikua, vaikka viikon kaivaisit tietoa ja sen postaisit.
Ja vaikka kaivat tietoa, teet työtä, kirjoitat, niin ainoa vastaus on, että " Meillä on mökki siellä!"
Kyllähän se vähän syö miestä, jos naistakin
Ei tee mieli jakaa tietoa, kun ei se ketään kiinnosta.
Toki jokainen palsta elää, aina tulee uusia jäseniä, ja siinä pitäisikin ylläpidon puuttua siihen, mitä jäsen palstalle postaa.
Ylläpidollahan se tieto ja taito pitäisi olla tiedossa, onko postaus pelkkää scheissea, vai onko sillä merkitystä ko.aiheeseen.
Myönnän, itsellä meni kuppi nurin siinä vaiheessa ku arvostelin erääseen katoamisketjuun postattua juutuubilinkkiä ja seuraavaksi tulikin vastaus ko.henkilöltä, notta "minähän se olin..."
Jatkan siis muualla
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Ja jos en olisi tekemisestäni ottanu vastuuta niin huutaisit täällä kuinka sitten porukka ei edes seiso tekojensa takana..Myönnän, itsellä meni kuppi nurin siinä vaiheessa ku arvostelin erääseen katoamisketjuun postattua juutuubilinkkiä ja seuraavaksi tulikin vastaus ko.henkilöltä, notta "minähän se olin..."
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!