Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

CSI
Michael Knight

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Tara kirjoitti:Itsepä tuo asusteensa valitsee. Annumamma. On varmaan omin silmin nähnyt netistä lausuntoja valinnostaan, vuosien varrella. Ilmeisen hällä väliä asia mammalle.

Saanko siis kuvamanipuloida sinun (oma)kuviasi,joita niitäkin löytyy netistä? Tyyliin "itseppähän kuvasi tyrkylle laitoit ja asusteesi valitsit"?

PS. Voin samaan rahaan kuvamanipuloida ne hurtatkin...
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Mutta mietippä itse, jos niissä pääkuvissa ei ole takalle esim. varausta, mitä siitä seuraa:

- kohtaan, jossa takasta pitäisi lähteä savupiippu, talotehdas lätkäisee kattotuolin
- perustussuunnittelija suunnittelee 3 tonnin painoiselle takalle max 200 kg puulipaston kantavuudet pohjiin - ja sitten ihmetellään kun onkin saatu Pisan Kallistuva Takka huusholliin...
- lattialämmityssuunnittelija vetaisee putket takan ali....
- LVI-suunnittelija vetelee IV-kanavat onnellisena takan savupiipun läpi....

jne jne. monia muita suunnittelumokia.

Joten: kyllä niissä pääkuvissa/tyyppitalokuvissa on jo ihan myyntiseikkojenkin vuoksi takkavarauksia esitetty. Ainakin meillä oli ja meidän naapurissa ja kumminkaimallakin on. Ehkä Ulvilassa ei sitten ole, sehän täällä aina paremmin tiedetään. Tosin kukaan ei ole käynyt niitä pääkuvia hakemassa (vaikkei se maksa mitään), joten vänkäämistähän riittää.

PS. Eikä niitä väliseiniäkään saa muutella miten lystää - vaikka toki Esson baarissa aina niin väitetään. En jaksa nyt hakea lähdeviitteitä asialle kun se on kuitenkin OT tämän kannalta. Mutta jo ihan se seikka, että talotehtaan pääkuvista rajusti poikkeava sisäseinämuutos tietää lompakon vinkumista (rakentaja itse maksaa) rauhoittelee suurimpia muutosintoja valmistalossa. Ja miksipä muutella valmista ratkaisua? Yleensä ei järkeä eikä niitä muutellakkaan. Meilläkin taitaa olla tasan yhdessä väliseinässä eroa kuviin nähden ja se on teknisen tilan seinässä 10 cm siirros. Eikä meillä ole tyyppitalo vaan paikallatehty - iso ja monimutkainen :)

Ei niitä seiniä oikein kannata veivata toteusvaiheessa muutenkaan, koska seuraukset ovat usein ennalta-arvaamatomia. Ai niin tuostapa tuleekin mieleeni herkullinen tarina rakennusajalta. Muurari oli kovin innokas siirtelemään ad-hoc piipunpaikkaa. Ei meinannut millään suostua aloittamaan piipun muuraamista siitä kohtaa, missä se olisi kuvien mukaan pitänyt olla. Meinasi jo riidaksi mennä kun minä sanoin, että "kuvan mukaan tehdään ja hyvä tulee". Ei, meinasi väkisin siirtää piippua metrillä. Kunnes minä sitten, että "no sitten se tulee perkele keskelle yläkerrassa olevaa makuuhuonetta".... Muurari meni hiljaiseksi ja piipun siirtämisasia oli loppuunkäsitelty.

Mutta kyllä niitä ihmeveivaajia ja impulsiivisia taitelijasieluja vielä toteutusvaiheessakin riittää, joiden pitää saada eskonpuumerkkiä eikä millään voi tehdä valmiin kuvan perusteella (toinen äärilaita toteuttajista on sitten ne, jotka eivät poikkea kuvasta pyytämälläkään ja perustellusti - eli takertuvat siihen - toki usein turvallisempaa)
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

CSI kirjoitti:
Tara kirjoitti:Itsepä tuo asusteensa valitsee. Annumamma. On varmaan omin silmin nähnyt netistä lausuntoja valinnostaan, vuosien varrella. Ilmeisen hällä väliä asia mammalle.

Saanko siis kuvamanipuloida sinun (oma)kuviasi,joita niitäkin löytyy netistä? Tyyliin "itseppähän kuvasi tyrkylle laitoit ja asusteesi valitsit"?

Taitaisi tulla lähtö leivättömän pöydän ääreen. Jotain rajaa. Maan kuulu murhaleski tv:stä tunnettu julkkis ja nimetön nimimerkki keskustelupalstalla. Huomaatko eron, kuin yö ja päivä.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Csi kannattaisi nyt yksi talo rakentaa tai jollakin tavalla olla yhteys käytännön rakentamiseen ennen kun noin naulaa itsensä poteroon. Mutta samapa tuo.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Helmi 06, 2013 9:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Valhalla kirjoitti:Csi kannattaisi nyt uksi talo rakentaa tai jollakin tavalla olla yhteys käytännön rakentamiseen ennen kun noin naulaa itsensä poteroon. Mutta samapa tuo.
Taitaa sinulta puuttua se yksi talo kokemuslistalta....

Kolme taloa rakentanut. Neljäs suunnitteilla...
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

annijatta kirjoitti:
CSI kirjoitti:

Taitaisi tulla lähtö leivättömän pöydän ääreen. Jotain rajaa. Maan kuulu murhaleski tv:stä tunnettu julkkis ja nimetön nimimerkki keskustelupalstalla. Huomaatko eron, kuin yö ja päivä.
Minähän kysyin lupaa saada tehdä niin. Ei luvan kanssa pitäisi tulla lähtöä mihinkään.

Eikä minun tietääkseni julkkiksen kuvia saa herjaavassa mielessä manipuloida sen kummemmin kuin muidenkaan. Olkoon vaikka kuinka murhaleski. Tunnetko Seppo Lehdon tapauksen?
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

CSI kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Csi kannattaisi nyt uksi talo rakentaa tai jollakin tavalla olla yhteys käytännön rakentamiseen ennen kun noin naulaa itsensä poteroon. Mutta samapa tuo.

Noh, mulla eka valmistalo lopputarkastusta vaille valmis.. :) Kevyiden väliseinien siirto ei vaikuta yhtään mitään. Siis mulla on vain pienelementit ja tarvikkeet tullut tehtaalta, loput ollaan timpurin kanssa väsätty yhdessä. LVI-suunnittelija teki suunnitelman VIRALLISTEN kuvien mukaan, ei talotehtaan. Putkifirma kyllä jätti noudattamatta ja joutuivat ilmastointiputken siirtämään savupiipun tieltä.. Perustuskuvat tehdään talotehtaan mittapiirrustusten mukaan, on sitten suunnittelijan moka, jos ei katso kattotuolikuvia, kun takan paikkaa miettii.. Mulla on yläkerran makkarien seiniä siirretty kaikkia ja teknisen tilan seiniä metrin verran. No, suunnittelijan vastuulla on ne ilmoittaa rakennusvalvontaan. Tällä hetkellä jos meet kysymään, saat kuvat, jotka ei pidä paikkaansa.
annijatta
Javier Pena

Eikös tämä ole kakkeli, eikös nuo piirrustukset ja rakennusasiat kuulu johonkin muuhun ketjuun?
Aukaskaa vaikka remontti reiska palsta.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Sitten ihan vinkkinä vaan, että jos kerran tyyppitalon rakentaa - ja ostaa piirustuspaketin talotehtaalta (kuuluu hintaan, ei voi neuvotella!), niin onhan se aika pöljää piirrättää sitä samaa taloa uudestaan...kalliiksi tulee.

Se rahaa säästävä vinkki kuuluu näin: hiero muutokset mukaan jo talotehtaan tyyppikuviin, koska talotehtailla on lauma piirtäjiä palvelukseessaan eikä maksa mitään. Samalla saat määrälaskennan niille väliseinätarvikkeille ym. samaan hintaan plus moni muu asia helpottuu.

Hankkeessasi on kumminkin oltava nykymääräysten mukaan pääsuunnittelija-vastaava metsuri (suomeksi: tyhjänlaskuttaja) joten vie talotehtaan pääkuvat hälle ja pyydä ottamaan nimiinsä kossupulloa tahi sitä 1500-4000 euron korvausta vastaan minä olette muutenkin sopineet. Sinne se solahtaa muiden vastuiden kanssa. Samallapa elättelet pientä toivoa siitä, että vastaava metsurisi ehkä jopa hieman perehtyy SINUN projektisi kuviin.... (mitä hän ei kyllä tee, mutta ainaha sopii toivoa)
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

annijatta kirjoitti:Eikös tämä ole kakkeli, eikös nuo piirrustukset ja rakennusasiat kuulu johonkin muuhun ketjuun?

Paraskin ulisija niiden Harry Potter vuodatustesi jälkeen.
huippumies
Roger Murtaugh

CSI kirjoitti:Sitten ihan vinkkinä vaan, että jos kerran tyyppitalon rakentaa - ja ostaa piirustuspaketin talotehtaalta (kuuluu hintaan, ei voi neuvotella!), niin onhan se aika pöljää piirrättää sitä samaa taloa uudestaan...kalliiksi tulee.

Se rahaa säästävä vinkki kuuluu näin: hiero muutokset mukaan jo talotehtaan tyyppikuviin, koska talotehtailla on lauma piirtäjiä palvelukseessaan eikä maksa mitään. Samalla saat määrälaskennan niille väliseinätarvikkeille ym. samaan hintaan plus moni muu asia helpottuu.

Hankkeessasi on kumminkin oltava nykymääräysten mukaan pääsuunnittelija-vastaava metsuri (suomeksi: tyhjänlaskuttaja) joten vie talotehtaan pääkuvat hälle ja pyydä ottamaan nimiinsä kossupulloa tahi sitä 1500-4000 euron korvausta vastaan minä olette muutenkin sopineet. Sinne se solahtaa muiden vastuiden kanssa. Samallapa elättelet pientä toivoa siitä, että vastaava metsurisi ehkä jopa hieman perehtyy SINUN projektisi kuviin.... (mitä hän ei kyllä tee, mutta ainaha sopii toivoa)
Poika vois olla isottelematta, kun ei tunnu asiaa tuntevan. Ja aattele, mun vastaava on kaiken lisäksi nainen!
huippumies
Roger Murtaugh

annijatta kirjoitti:Eikös tämä ole kakkeli, eikös nuo piirrustukset ja rakennusasiat kuulu johonkin muuhun ketjuun?
:P

Tää liittyy siihen, kun Valhalla sanoi, ettei talon piirrustukset pidä välttämättä paikkansa, niin tää omatekoinen timpuri yrittää väittää toista. No, mä olen just saanut oman projektin päätökseen, olen siis Valhallan kanssa samaa mieltä :)

Mutta jos remontti-reiskan vinkkejä tarttet, saa laittaa viestiä :lol:
annijatta
Javier Pena

CSI kirjoitti:

Paraskin ulisija niiden Harry Potter vuodatustesi jälkeen.
Kiitos kohteliaisuudesta, hyvin kasvatettu urheiluseura "martinkylän turha toivon" kasvatti.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuules, Ulvilan Elmo,

Harry Potteriin varmaankin ennen muuta ja ennen muita perehtynyt Anneli Auer itse. Tiedä hänestä mitä rouva onkaan ylenmäärin viisaassa päässään miettinyt, kun omia lapsiaan syyttelee Harry Potter-tarinoiden viljelystä. Asiantuntijaksi epäilen, varsinaiseksi.. :wink:
Viimeksi muokannut Tara, Ke Helmi 06, 2013 9:27 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

CSI kirjoitti:

No ei mene läpi. Taitavat olla pilvilinnoja.
Vastaa Viestiin