Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Millavaan kirjoitti: La Tammi 20, 2024 6:05 pm Nyt täytyy sanoa että olen pyöristynyt kun kuuntelin äsken sivusta mustalaisten puheita. Siis nämä ovat saaneet sossusta rahaa vaikka mihin. Jopa vaatteisiin 300€. Miten voi olla? Jos minä menisin pyytämään niin en tasan saisi.
Vastaus löytyy omasta viestistäsi.

Eikö sulla ollut lapsi mannen kanssa? Kyllä hänelle varmaan vaaterahaa löytyy kun kerrot taustan.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1437
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Oon tiennyt että hameisiin saa mutta tämä oli mieshenkilö joka tarvi uuden talvitakin. Ja oli saanut 100€ ruokarahaa tilille! En uskoisi tätä jos en olisi itse kuullut koska oon aina ajatellut että kyllä kaikkia kohdellaan tasapuolisesti. En tiedä miten ihmeessä voi olla mahdollista tälläinen.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5290
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Millavaan kirjoitti: To Tammi 11, 2024 11:58 amNo, mua nyt ainakin on romanit ihan oikeasti tässä kahteen otteeseen lyhyellä aikaa auttaneet pyyteettömästi. Toinen tosin sanoi olevansa sukua mun lapselle.
Kun ei itsekään tiedä lapsensa isää tai sen sukua, niin voi saada tuollaisia yhteydenottoja. Ole nyt kuitenkin varovainen, todennäköisemmin valmistelevat kusetusta.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1291
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Mitenkähän, jos on puoliromani, ja menee sossuun kysymään sitä kansallispukurahaa joka on saatavissa, ja sattuukin olemaan vaaleaverikkö? Eli ei ole perinyt tummia hiuksia romanisukulaisiltaan. (Jos tämmöinen nyt edes on mahdollista, koska vaaleus taitaa olla peittyvä ominaisuus.) Pitääkö iskeä jotkut prosyyrit pöytään että todellakin suonissa virtaa villi ja levoton veri, joten hame on saatava?

Vai tuleeko samantien turpaan täysromaneilta jotka eivät satu tuntemaan (ei kai kaikki suvut kaikkien sukujen jäseniä tunne), jos on blondi ja hiihtelee kansallispukuhameessa? 1980-luvulla oli jotain juttua että jos käyttää romanimaisia vaatteita ja on valkolainen, tulee satikutia.
Rockyfist
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

^
Tarkoitat varmaan niitä naisten vaatteita, etkä
mersun takkia ja kulmahousuja.

Ite en laittais tuollaista hametta päälle. Epäkäytännöllinen ja varmasti saisin muiltakin kuin romaneilta satikutia.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Alfons Jokinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: La Loka 29, 2022 12:00 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Alfons Jokinen »

Ifigeneia kirjoitti: Su Tammi 21, 2024 10:21 am 1980-luvulla oli jotain juttua että jos käyttää romanimaisia vaatteita ja on valkolainen, tulee satikutia.
Jaa, en tiedä onko miehillä ja naisilla eri säännöt, mutta kyllä 90-luvun puolella paljonkin näkyi puoliverisiä miehiä kanttihousut jalassa kulkemassa rinta rinnan täysiveristen kanssa.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1291
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Niin, naisten tai naisellisista vaatteista lähinnä kysymys. Silloin 1980-luvullahan oli kaikenlaiset hörhellykset jonkin aikaa muotia. Jossain Miami Vicessa taisi olla "hurjalla" huumepomollakin joku paita jossa pitsireunukset?
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8293
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Alfons Jokinen kirjoitti: Ma Tammi 22, 2024 1:46 pm
Ifigeneia kirjoitti: Su Tammi 21, 2024 10:21 am 1980-luvulla oli jotain juttua että jos käyttää romanimaisia vaatteita ja on valkolainen, tulee satikutia.
Jaa, en tiedä onko miehillä ja naisilla eri säännöt, mutta kyllä 90-luvun puolella paljonkin näkyi puoliverisiä miehiä kanttihousut jalassa kulkemassa rinta rinnan täysiveristen kanssa.
Aina näin on ollut, ja varmaan tulee olemaankin. On punapäisiä mustalaisia, vaaleapäisiä mustalaisia ja vaikka minkä värisiä.

Ja kyllä mustalainen mustalaisen tuntee ja tietää, jostakin kumman syystä.

Samaten se on naisten kohdalla. Ja onhan näitä rahtihameisiin pukeutuvia valkolaisiakin, jotka ovat myöhemmin "kääntyneet" mustalaisiksi, kun se on niin ihgua.
Yhden sellaisen muistankin elävästi, oli meinaan niin sekaisin nupistaan et ihme ettei, tiettävästi, tappanut ketään.

Kyl pieksäjäisille on varmaankin muut syyt kuin vaatteet.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1437
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Niin siis romanimiehet saa myös kuulemma pukurahaa joten tästä syystä. No tää kyseinen mies aikoo laittaa sen talvitakkiin joten nyt ymmärrän miks heillä on kalliit takit.
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Millavaan kirjoitti: To Tammi 25, 2024 5:00 am Niin siis romanimiehet saa myös kuulemma pukurahaa joten tästä syystä. No tää kyseinen mies aikoo laittaa sen talvitakkiin joten nyt ymmärrän miks heillä on kalliit takit.
Voin kertoa että pöllii takin ja narkkaa rahat.

Kysy seuraavaksi onko kuittia takista, jos on niin pyydän anteeksi seuraavalta mannelta että epäilin kerran heitä kaikkia aivan syyttä.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Millavaan kirjoitti: To Tammi 25, 2024 5:00 am Niin siis romanimiehet saa myös kuulemma pukurahaa joten tästä syystä. No tää kyseinen mies aikoo laittaa sen talvitakkiin joten nyt ymmärrän miks heillä on kalliit takit.
Ei ne HH:n takit nyt mitään erityisen kalliita ole. Joillekin kyseisen rodun edustajille jopa ilmaisia..
Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1437
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Wildchild79 kirjoitti: To Tammi 25, 2024 6:23 am
Millavaan kirjoitti: To Tammi 25, 2024 5:00 am Niin siis romanimiehet saa myös kuulemma pukurahaa joten tästä syystä. No tää kyseinen mies aikoo laittaa sen talvitakkiin joten nyt ymmärrän miks heillä on kalliit takit.
Voin kertoa että pöllii takin ja narkkaa rahat.

Kysy seuraavaksi onko kuittia takista, jos on niin pyydän anteeksi seuraavalta mannelta että epäilin kerran heitä kaikkia aivan syyttä.
Haloselta oli menossa hakeen. Mustalaiset ei yleensä käytä julkisia mutta tämä kaveri käyttää mutta kun se ei ikinä maksa siitä niin oon ottanut ihan asiakseni että kerron joka kuskille sen taktiikan enkä lepää ennenkuin se jää joko ulos tai maksaa.
Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1180
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Millavaan kirjoitti: La Tammi 20, 2024 9:52 pm Oon tiennyt että hameisiin saa mutta tämä oli mieshenkilö joka tarvi uuden talvitakin. Ja oli saanut 100€ ruokarahaa tilille! En uskoisi tätä jos en olisi itse kuullut koska oon aina ajatellut että kyllä kaikkia kohdellaan tasapuolisesti. En tiedä miten ihmeessä voi olla mahdollista tälläinen.
Olen itsekin joutunut elämässäni hakemaan toimeentulotukea ja kirjoitinpa sitten kelan lisätietoihin että haen myös harkinnanvaraista talvikamppeisiin jne.

Kyllä sieltä tipahti 100€ tilille ilman kyselyitä ja painotettiin että sen voi hakea vain kerran per vuosi tai kaksi tms.

Enkä ole edes manne. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2884
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Ifigeneia kirjoitti: Ma Tammi 22, 2024 2:37 pm Niin, naisten tai naisellisista vaatteista lähinnä kysymys. Silloin 1980-luvullahan oli kaikenlaiset hörhellykset jonkin aikaa muotia. Jossain Miami Vicessa taisi olla "hurjalla" huumepomollakin joku paita jossa pitsireunukset?
Niissä paidoissa, mitä ne naiset pitää päällään on kuuleman mukaan kait joku värijuttu, joka ilmisesti kertoo mitä klaania ollaan tai jotain sinnepäin. Niin jotta neitokaisten ei kannata laittaa kovin leveää samettihametta ja värikästä pitsipaitaa kiiltelevillä paljeteilla päälle, sillä jos tulkitseevat mustalaisvaatteiksi ja oman klaanin väreiksi, niin saattaa sattua neppariin ja jos taas vihamielisen klaanin väreiksi niin silloinkin voi olla nenu pipinä. Ihan varma en tästä ole, mutta olen kiinnittänyt huomiota, että eri sukujen naisilla näyttäisi olevan tosiaan erillaiset värit paidoissaan.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1291
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

SYLWAR kirjoitti: Ke Tammi 31, 2024 4:52 am
Ifigeneia kirjoitti: Ma Tammi 22, 2024 2:37 pm Niin, naisten tai naisellisista vaatteista lähinnä kysymys. Silloin 1980-luvullahan oli kaikenlaiset hörhellykset jonkin aikaa muotia. Jossain Miami Vicessa taisi olla "hurjalla" huumepomollakin joku paita jossa pitsireunukset?
Niissä paidoissa, mitä ne naiset pitää päällään on kuuleman mukaan kait joku värijuttu, joka ilmisesti kertoo mitä klaania ollaan tai jotain sinnepäin. Niin jotta neitokaisten ei kannata laittaa kovin leveää samettihametta ja värikästä pitsipaitaa kiiltelevillä paljeteilla päälle, sillä jos tulkitseevat mustalaisvaatteiksi ja oman klaanin väreiksi, niin saattaa sattua neppariin ja jos taas vihamielisen klaanin väreiksi niin silloinkin voi olla nenu pipinä. Ihan varma en tästä ole, mutta olen kiinnittänyt huomiota, että eri sukujen naisilla näyttäisi olevan tosiaan erillaiset värit paidoissaan.
Oolrait. 1980-luvulla tästä tosiaan puhuttiin, ja kun silloin oli kaikenlaista hörhellyspaitaa sen aikuisen muodin mukaan, niin laittoihan se mietityttämään että tuleeko nekkuun. (Miesväki kovin neitimäisissä asusteissa tosin kai olisi saanut nekkuun ihan muista syistä...) Yleensä ns. valkolaisten hörhellykset ei kyllä tainneet olla ihan yksi yhteen ns. mustalaisten hörhellysten kanssa. Harmi kun ei taida päästä enää tuon ajan muotikuvastoihin käsiksi.
Vastaa Viestiin