Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.2016
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201
Mä en ihmettele tuota puhelinta. Jos ajatellaan, että Päivi on saanut kyydin joltain tuolloin lauantaina, ensin hautausmaalle ja sitten Sipooseen, niin onhan akku voinut loppua matkalla ja vasta perillä ladannut sitä, jonka takia useamman tunnin viive.
Tuo aika sopisi hyvin siihen, että jollakulla on ollut mökki ja on ollut tarkoitus viettää siellä muutama päivä. Olihan tuossa välissä loppiainen ja monella on lomaa nuo välipäivät. Joten silloin 5.1. kun viimeiset signaalit on saatu on puhelin joko tippunut jonnekin, tai sammutettu. Ja se toinen puhelin jätetty kotiin, koska on haluttu olla lomalla (eikös näin ollut, että hänellä oli kaksi puhelinta?)
Päivi on sen ikäinen, että luultavasti on käynyt vanhempiensa haudalla. Ja jotkut lapset ovat niin uskollisia, että huolehtivat haudoista.
Tuo aika sopisi hyvin siihen, että jollakulla on ollut mökki ja on ollut tarkoitus viettää siellä muutama päivä. Olihan tuossa välissä loppiainen ja monella on lomaa nuo välipäivät. Joten silloin 5.1. kun viimeiset signaalit on saatu on puhelin joko tippunut jonnekin, tai sammutettu. Ja se toinen puhelin jätetty kotiin, koska on haluttu olla lomalla (eikös näin ollut, että hänellä oli kaksi puhelinta?)
Päivi on sen ikäinen, että luultavasti on käynyt vanhempiensa haudalla. Ja jotkut lapset ovat niin uskollisia, että huolehtivat haudoista.
- Pumpuliunelma
- Nikke Knatterton
Ihan mietintämyssyyn niin ei ole kaukana toisistaan Malmin hautausmaa ja Viikki, missä Birgitta Silander asui.
Viikissä aikoinaan itse asuneena niin tuli varmaan viikoittain myös ohitettua Malmin hautausmaa matkoilla eri kohteisiin.
Ihan heitto, mutta tulipa mieleen.
Viikissä aikoinaan itse asuneena niin tuli varmaan viikoittain myös ohitettua Malmin hautausmaa matkoilla eri kohteisiin.
Ihan heitto, mutta tulipa mieleen.
Tuli mieleen tuosta, kun jotkut ovat maininneet Heikinheimon näyttävän tutulta. Minä olen saanut kuulla kenties koko aikuisikäni ajan ja saan edelleen alituisesti kuulla monilta vierailta ja uusilta tuttavuuksilta, että näytän hirveän tutulta ja olemmeko tavanneet jossain aiemmin. 
Kuulen sitä niin usein, etten enää edes ylläty.
Näin ei kuitenkaan voi olla mahdollista jokaisen uuden tuttavuuden kanssa ympäri Suomea erilaisissa paikoissa ja tilanteissa, joten olen tullut siihen päätelmään, että minun kasvonpiirteeni ovat vain sellaiset, miten sen ilmaisisi, "tuttavalliset" tai "yleisluontoiset". Ja minun kaksoisolentojakin olen kuullut usein liikuskelevan missä milloinkin, elikkä kaiketi tusinanaama oon. Halusin vain mainita tuohon, että ehkäpä Päivillä on ollut sama juttu kasvonpiirteittensä kanssa ja hän on pitkin elämäänsä saanut usein kuulla näyttävänsä tutulta. Tiedän myös yhden naisen, joka ulkonäöltään kovasti muistuttaa tätä Päivi Heikinheimoa.
Kuulen sitä niin usein, etten enää edes ylläty.
Näin ei kuitenkaan voi olla mahdollista jokaisen uuden tuttavuuden kanssa ympäri Suomea erilaisissa paikoissa ja tilanteissa, joten olen tullut siihen päätelmään, että minun kasvonpiirteeni ovat vain sellaiset, miten sen ilmaisisi, "tuttavalliset" tai "yleisluontoiset". Ja minun kaksoisolentojakin olen kuullut usein liikuskelevan missä milloinkin, elikkä kaiketi tusinanaama oon. Halusin vain mainita tuohon, että ehkäpä Päivillä on ollut sama juttu kasvonpiirteittensä kanssa ja hän on pitkin elämäänsä saanut usein kuulla näyttävänsä tutulta. Tiedän myös yhden naisen, joka ulkonäöltään kovasti muistuttaa tätä Päivi Heikinheimoa.
Tuli mieleen sellainenkn vaihtoehto, että Päivi on joutunut hyökkäyksen ja ryöstön kohteeksi palatessaan hautausmalta.
Fallkullasta hautausmaalle lyhin reitti on peltojen yli vievät kävelytiet ja polut. Tosin siinä on asutusta ympärillä, mutta on kohtia, joissa on puita ja huono näkyvyys mihinkään päin.
On voinut joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Puhelin ollut ryöstäjän mukana ja kulkeutunut Nikkilään. Päivin ei välttämättä tarvitse olla siellä päinkään.
Rinkan mukana oli selittyisi sillä, että on aikonut käydä vaikka kaupassa kotimatkalla. Rinkassa tai repussa on hyvä kantaa ostoksia.
Muuten, se Kalmistotie on päiväsaikaankin niin synkän ja vastenmielisen näköinen, että kun hautausmaalla käyn, menen pääportista. Ikäni Malmilla asuneena vältän silti tuota tietä.
Fallkullasta hautausmaalle lyhin reitti on peltojen yli vievät kävelytiet ja polut. Tosin siinä on asutusta ympärillä, mutta on kohtia, joissa on puita ja huono näkyvyys mihinkään päin.
On voinut joutua ryöstetyksi ja pahoinpidellyksi. Puhelin ollut ryöstäjän mukana ja kulkeutunut Nikkilään. Päivin ei välttämättä tarvitse olla siellä päinkään.
Rinkan mukana oli selittyisi sillä, että on aikonut käydä vaikka kaupassa kotimatkalla. Rinkassa tai repussa on hyvä kantaa ostoksia.
Muuten, se Kalmistotie on päiväsaikaankin niin synkän ja vastenmielisen näköinen, että kun hautausmaalla käyn, menen pääportista. Ikäni Malmilla asuneena vältän silti tuota tietä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
- Irene Huss
- Nikke Knatterton
Päivi opetti englantia ja ruotsia.Täysi Purenta kirjoitti:Mitä kieliä Päivi opetti? Joissakin kulttuureissa uudenvuoden viettotapoihin kuuluu visiitti kaikilla läheisten haudoilla, hyvin pitkälle samoin kuin meillä jouluna. Jos Päivi koki jonkin sellaisen kulttuurin itselleen läheiseksi, ei useammallakaan hautausmaalla poikkeamiseen liity välttämättä mitään sen kummempaa.
Minä en pääse yli siitä että tämä Päivi on hirveän tutun näköinen. Kuva kuvalta tutumman oloinen. Onkohan hän mahtanut olla jossakin seura- tai järjestötoiminnassa mukana? Ylipäätään, tiedetäänkö hänen siviilielämästään juuri mitään?
Minun silmääni Päivi muistuttaa paljon tuossa hymyilevässä kasvokuvassaan toista Päiviä, nimittäin Päivi Lipposta.
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.
Milloin tuo kuva, joka on Helsingin Rautatieasemalta ja jossa henkilöllä on harmaa,musta ruudullinen takki päällä, on otettu?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 71222.html
Kadonneen Päivin löytämiseksi käynnistettiin laaja operaatio Sipoossa
Uutisessa myös video etsinnöistä.
Hankala maasto ja paksu lumipeite vaikeuttavat tammikuussa kadonneen Päivi Heikinheimon löytämistä.
Kadonneen kieltenopettajan Päivi Heikinheimon etsinnät käynnistyivät tänään Sipoossa, Nikkilän kylän maastossa.
Vapaaehtoisen pelastuspalvelu Vapepan noin neljäkymmentä etsijää ja muutama etsintäkoira jalkautuivat ryhmissä maastoon pian aamuyhdeksän jälkeen. Tätä jatketaan kunnes iltahämärä laskeutuu. Ilmateitse maastoa ei havainnoida.
ISTV kävi Sipoon Nikkilässä seuraamassa kadonneen etsintää. Yllä olevalla videolla kerrotaan asiasta tarkemmin.
Helsingin poliisin tilannejohtaja, ylikonstaapeli Jari Hunnakko johti myös viime kesänä kadonneen Nela Utkinan etsintöjä, joihin moni Vapepaan vapaaehtoisistakin osallistui. Hän kertoo, että tällä kertaa edessä on erilaisia haasteita. Noin kymmenen asteen pakkanen on niistä pienimpiä.
– Keli on täysin erilainen ja aiheuttaa haasteita. Etsintäalueella on paljon lunta, mikä tietysti vaikeuttaa tätä. Hankalahan tuolla on liikkua. Toivotaan kuitenkin, että etsintä tuottaa tulosta, Hunnakko sanoo.
49-vuotiasta Heikinheimoa etsitään alueelta, jolle hänen matkapuhelimensa paikannettiin viimeistä kertaa. Heikinheimon puhelimen sijaintitiedot linkittyvät aamupäivällä 2. tammikuuta Malmin Kalmistontielle ja useita tunteja myöhemmin Sipoon Nikkilään. Sijaintitiedot loppuvat 5. tammikuuta 2016 myöhään illalla.
Poliisi epäilee, että Heikinheimo olisi kulkenut Helsingistä Nikkilään kävellen esimerkiksi Sipoonkorven ulkoilureittejä pitkin.
Poliisi kehottikin etsijöitä kiinnittämään huomiota maaston muotoihin ja lumikasoihin. Toisin kuin Nelan etsinnöissä, tällä kertaa alueelta mahdollisesti löytyviin roskiin ei tarvitse keskittyä. Alueelta mahdollisesti löytyvät vaatekappaleet poliisi taas ohjeisti valokuvaamaan paikan päällä.
– Samalla intensiteetillä ja tarkkuudella kuin Nelan etsinnöissä, niin hyvin menee. Oli liikuttavaa ja vaikuttavaa katsoa teidän toimintaa silloin, Hunnakko totesi paikalle kerääntyneelle etsintäjoukolle.
Aamupäivän aikana etsintäjoukko haravoi lähinnä metsästä, pelloista ja hakkuuaukeista koostuvia alueita. Puoleen päivään mennessä maasto oli saatu jo lähes tutkittua ja etsijät siirtymässä Nikkiläntien pohjoispuoliselle alueelle, jolla on runsaasti asutusta.
Piha-alueilla ja rakennuksiin Vapepan etsijät eivät saa mennä, joten poliisi on vedonnut alueen asukkaisiin, varsinkin Nikkiläntien pohjoispuoleisiin, että he tarkistaisivat omat piha-alueensa ja kaikki suojaiset tilat, ulkorakennukset ja ladot. Näitä Nikkilän alueella on useita.
Ei kai voi muuta kuin toivottaa onnea etsijöille, vaikka jos etsintä tuottaa tulosta, ei iloisissa merkeissä.
Jotenkin itse on vaikea ajatella, että haluaisi tuonne kylmään mennä päivänsä päättämään. Kotona lämpimässä olisi sekin homma paljon mukavampaa. Tosin onhan tietty joku onnettomuuskin mahdollinen. Ihmetyttää vain se, miten kauan puhelin on pysynyt päällä, se tuo omituisen käänteen tähän juttuun. Veikkaisin, että sitä on PAKKO ollut ladata tuon 2. ja 5. päivän välillä. Olisko puhelin jonkun muun hallussa kuin Päivin? Tosin miksi sitä ei sitten ole 5. päivän jälkeen käytetty? Onko joku tajunnut, että se voidaan jäljittää ja laittanut kiinni?
Jotenkin itse on vaikea ajatella, että haluaisi tuonne kylmään mennä päivänsä päättämään. Kotona lämpimässä olisi sekin homma paljon mukavampaa. Tosin onhan tietty joku onnettomuuskin mahdollinen. Ihmetyttää vain se, miten kauan puhelin on pysynyt päällä, se tuo omituisen käänteen tähän juttuun. Veikkaisin, että sitä on PAKKO ollut ladata tuon 2. ja 5. päivän välillä. Olisko puhelin jonkun muun hallussa kuin Päivin? Tosin miksi sitä ei sitten ole 5. päivän jälkeen käytetty? Onko joku tajunnut, että se voidaan jäljittää ja laittanut kiinni?
Onko jonkun muun mielestä tuossa kuvassa Päivillä erilaiset silmälasit kuin tavallisesti? Vai onko vain niin huonolaatuinen kuva, että silmäluomet ovat jotenkin korostuneet?edna kirjoitti:Milloin tuo kuva, joka on Helsingin Rautatieasemalta ja jossa henkilöllä on harmaa,musta ruudullinen takki päällä, on otettu?
Sitten kyselen vielä sitä, että eikö kukaan ole reagoinut siihen, että mun mielestä naisella on yhdessä kuvassa (se vaalea tukka) peruukki? Mielestäni siinä on tukanraja aika kaukana. Ehkä tässäkin kuva valehtelee (tai mun silmät).
Jos olisi jotain sairautta ollut ja siksi tehnyt henkilökohtaisen ratkaisun?
Itselläni on kyllä tällainenkin teoriaa Päivin katoamiseen
1. Ehkä hänet puhelimineen on siepattu esim johonkin autoon siitä Malmin Kalmistontieltä.
2. Puhelin on suljettu.
3. Päiviä on kuskattu johonkin, ehkä sattunut naisen menehtyminen.
4. Sieppaaja(t) asuvat Nikkilässä ja puhelin laitettu "päälle". Kun ei ole ollut sopivaa laturia, puhelin on mykistynyt 5. päivä.
Muista lähdekritiikki!
- Pumpuliunelma
- Nikke Knatterton
Kadonnutta kieltenopettajaa Päivi Heikinheimoa etsittään Vapepan ja poliisin voimin. Lumisade vaikeuttaa etsintöjä.
Päivi Heikinheimoa etsitään tänään Sipoossa Nikkilän kylän maastossa, jolle hänen matkapuhelimensa paikantui viimeistä kertaa.
Heikinheimon puhelimen sijaintitiedot linkittyvät aamupäivällä 2. tammikuuta Malmin Kalmistontielle ja useita tunteja myöhemmin Sipoon Nikkilään. Sijaintitiedot loppuvat 5. tammikuuta 2016 myöhään illalla.
Etsinnöissä paikan päällä oleva Helsingin poliisin tilannejohtaja, ylikonstaapeli Jari Hunnakko kertoo, että maastoetsintöjä jatketaan vielä noin tunnin ajan.
- Jatkamme niin kauan kuin valoa vielä riittää. Meitä on täällä poliisijohdon puolesta neljä ihmistä ja Vapaaehtoisesta pelastuspalvelusta Vapepasta noin neljäkymmentä etsijää. Satunnaiset ohikulkijat ja ulkoilijatkin ovat osallistuneet etsintöihin ja halunneet auttaa, Hunnakko sanoo.
Iltalehtin tänään 6.1.2016
Hunnakon mielestä alue on saatu tämän päivän aikana käytyä hyvin läpi eikä etsintöjä jatketa enää huomenna.
- Olin juuri yhteydessä tutkinnanjohtajaan, ilmoitan tämän päivän tulokset hänelle. Mistään tulevista etsinnöistä ei ole tietoa, Hunnakko kommentoi.
Hunnakko johti myös viime kesänä kadonneen Nela Utkinan etsintöjä. Hänen mukaansa kummassakin tapauksessa oli omat haasteensa.
- Nelan etsinnöissä käytettiin myös helikoptereita ja ilma oli suotuisampi. Toisaalta Nuuksio on paljon vaikeakulkuisempaa maastoa kuin tämä alue Sipoossa. Tällä hetkellä lumisade vaikeuttaa etsintöjä. Myös maassa oleva lumi tuo haasteita, sinne peittyy mikä tahansa, Hunnakko summaa.
Etsinnöistä kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
Päivi Heikinheimoa etsitään tänään Sipoossa Nikkilän kylän maastossa, jolle hänen matkapuhelimensa paikantui viimeistä kertaa.
Heikinheimon puhelimen sijaintitiedot linkittyvät aamupäivällä 2. tammikuuta Malmin Kalmistontielle ja useita tunteja myöhemmin Sipoon Nikkilään. Sijaintitiedot loppuvat 5. tammikuuta 2016 myöhään illalla.
Etsinnöissä paikan päällä oleva Helsingin poliisin tilannejohtaja, ylikonstaapeli Jari Hunnakko kertoo, että maastoetsintöjä jatketaan vielä noin tunnin ajan.
- Jatkamme niin kauan kuin valoa vielä riittää. Meitä on täällä poliisijohdon puolesta neljä ihmistä ja Vapaaehtoisesta pelastuspalvelusta Vapepasta noin neljäkymmentä etsijää. Satunnaiset ohikulkijat ja ulkoilijatkin ovat osallistuneet etsintöihin ja halunneet auttaa, Hunnakko sanoo.
Iltalehtin tänään 6.1.2016
Hunnakon mielestä alue on saatu tämän päivän aikana käytyä hyvin läpi eikä etsintöjä jatketa enää huomenna.
- Olin juuri yhteydessä tutkinnanjohtajaan, ilmoitan tämän päivän tulokset hänelle. Mistään tulevista etsinnöistä ei ole tietoa, Hunnakko kommentoi.
Hunnakko johti myös viime kesänä kadonneen Nela Utkinan etsintöjä. Hänen mukaansa kummassakin tapauksessa oli omat haasteensa.
- Nelan etsinnöissä käytettiin myös helikoptereita ja ilma oli suotuisampi. Toisaalta Nuuksio on paljon vaikeakulkuisempaa maastoa kuin tämä alue Sipoossa. Tällä hetkellä lumisade vaikeuttaa etsintöjä. Myös maassa oleva lumi tuo haasteita, sinne peittyy mikä tahansa, Hunnakko summaa.
Etsinnöistä kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
-
ktaina
- Adrian Monk
Skoone siinä yhdessä kuvasarjassa jossa vaaleatukkainen nainen ei ollu Päivi vaan joku koulusta jota haastateltiin,jos nyt puhutaan samasta.
-
Ihraponnari
- Frank Drebin
kaveri soitti ja sano et martinkyläs on havaintoja tuntomerkeihin sopivasta naisest.tänää ollu myös etsintäpelastajia paikalla.
Heti alkuun sanottava, että en ole tätä ketjua lukenut, mutta jonkinverran olen iltasanomista Päivin katoamista koskevia uutisia lukenut. Se, mihin olen kiinnittänyt nyt huomiota, on kuvat Päivistä. 1.1. pankkiautomaatilla olevassa kuvassa Päivi on niin erinäköinen, kuin niissä kuvissa, jotka on aikaisemmin julkaistu. En olisi kyllä samaksi tunnistanut vaikka vastaan olisi tullut. Eikö tuo pankkiautomaatin kuva olisi pitänyt julkaista heti, varsinkin jos/kun Päivillä on nuo samat vaatteetkin ollut kadotessaan päällä? Ei voi kuin ihmetellä 
Kun ei ole samat vaatteet kun kadotessa. Pipo sattaa olla sama, mutta takki ei.
Martinkylä? Missä se sijaitsee? (pitänee katsoa kartasta) Jos näin, niin hyvähän se olisi...sitten tietty ihmetellään miksi Päivi lähti. Mutta sitä ei varmaan ikinä tule tietoon sitten.
Eipä tuo välimatka hirmuinen ole, kun katselin. Kävelläkin voisi jos kerran on sieltä Malmiltakin kävellyt tuonne Nikkilään.
Martinkylä? Missä se sijaitsee? (pitänee katsoa kartasta) Jos näin, niin hyvähän se olisi...sitten tietty ihmetellään miksi Päivi lähti. Mutta sitä ei varmaan ikinä tule tietoon sitten.
Eipä tuo välimatka hirmuinen ole, kun katselin. Kävelläkin voisi jos kerran on sieltä Malmiltakin kävellyt tuonne Nikkilään.
Viimeksi muokannut Martti, La Helmi 06, 2016 5:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
ktaina
- Adrian Monk
No melkeen kannattaisi lukea edes muutama sivu taakseppäin,senverran että tuo kuva otettu joskus ei silloin kuin kadonnut eikä edes Malmin automaatilta.Sus4nn4 kirjoitti:Heti alkuun sanottava, että en ole tätä ketjua lukenut, mutta jonkinverran olen iltasanomista Päivin katoamista koskevia uutisia lukenut. Se, mihin olen kiinnittänyt nyt huomiota, on kuvat Päivistä. 1.1. pankkiautomaatilla olevassa kuvassa Päivi on niin erinäköinen, kuin niissä kuvissa, jotka on aikaisemmin julkaistu. En olisi kyllä samaksi tunnistanut vaikka vastaan olisi tullut. Eikö tuo pankkiautomaatin kuva olisi pitänyt julkaista heti, varsinkin jos/kun Päivillä on nuo samat vaatteetkin ollut kadotessaan päällä? Ei voi kuin ihmetellä
Viimeksi muokannut ktaina, La Helmi 06, 2016 5:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.