Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Arvuutteleva
Armas Tammelin

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Arvuutteleva »

"Miksi oli epätyypillisessä asussa.." No tuossa Satakunnankansan jutussahan tuli tuohon vaatteeseen liittyvää tietoa. Se oli joululahja Aria nuoruudenpäivistä asti tukeneen Aallon perheen pojilta. Se tuo pukeutumisasiaan uuden näkökulman. "Huppari" ei ollut merkki siitä, että Ari ei jostain syystä välittänyt ulkoasustaan. Asulla oli Arille tunnearvoa. Voihan siihen liittyä sitä tai tätä, iloa tai pahaa mieltä, mutta ei se ollut sen merkki, että hän on lyönyt lössiksi. Ehkä hän halusi rentoutua kunnolla ja tärkeiden ystävien lahja auttoi häntä siinä. Tai toi lohtua, jos hän oli surullinen jostakin. Tunnetilan tulkinta on tietysti näin ulkopuolisena ihan mahdotonta, mutta uusi näkökulma asiaan kuitenkin tuli sen myötä, että hänen päällään ei ollutkaan mikä tahansa huolimaton kude, niin kuin ehkä joku aiemmin ajatteli - vaan hän käytti asua, joka muistutti häntä ystävistään.
Arvuutteleva
Armas Tammelin

Miksi kaivattiin vasta silloin ja silloin.. miksi ei ollut muiden seurassa.. Olen lukevinani rivien välistä porilaisten ystävien jutusta, että Arilla oli ominaispiirteensä ja sairautensa, mutta hän oli itsenäinen oman tiensä kulkija. Ehkäpä oli tavallista, että hän kulki omia polkujaan myös matkoilla. Kun hän tietojen mukaan oli tunnollinen työssään ja edustustehtävissään, sepä siinä ajattelua sekoittaa ja laittaa ihmettelemään, miksi hän ei tullut kokoukseen ajoissa jne. Nimenomaan se ihmetyttää meitä ulkopuolisia arvuuttelijoita, jotka emme häntä tunteneet. Satakunnankansan jutun luettuani minua ei enää niinkään ihmetytä. Hän lienee ollut ihminen, joka ei sopinut toisten valamaan muottiin. Noiden ystävien jutut toivat minusta paljonkin lisäarvoa juttuun, valaisten Arin persoonaa. Hänen sairaudellaan lienee myös osuutta asiaan. Lieneekö se jotenkin etenevä, onko kenties pahentunut, vaivasiko enemmän. Halusiko Ari siksi olla enemmän omissa oloissaan, pukeutua ystävien antamaan vaatteeseen..

En usko mihinkään salaisiin rakkausjuttuisiin, ainakaan tällä reissulla. Jostain syystä hän vain halusi olla itsekseen, ja sitten joutui veteen. Vahingossa tai tahallaan. Ehkä se selviää, kun hänet löydetään.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

IltaLehti Sunnuntai 10.12.2017 klo 19.22
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017121 ... 6_u0.shtml

"Tallinnan poliisin mukaan Saarilammi oli ravintolasta poistuttuaan eksynyt suunnasta ja kävellyt ”epävakain askelin” satama-altaan suuntaan. Poliisin oletuksen mukaan Saarilammi sen jälkeen kaatui altaaseen ja hukkui. Ruumista ei ole löytynyt."

"Poliisin mukaan Saarilammi eksyi kadun väärälle puolelle eli Lootsi-kadulla sijaitsevien rakennusten numero 11 ja 13 suuntaan. Lootsi 11 on matala toimistorakennus ja Lootsi 13 pieni alkoholikauppa. Niiden molempien luota näkee hotellille - paitsi Lootsi 11:n merenpuoleiselta sivustalta. Juuri sinne poliisi uskoo Saarilammin harhailleen."

"Mahdollista on sekin, että joku on tönäissyt Saarilammin mereen. Poliisin mukaan satama-alueen valvontakameroissa ei kuitenkaan ole näkynyt epäilyttäviä henkilöitä. Tallinnan satama-alue ei enää ole erityisen vaarallista seutua turisteillekaan."

Samassa IL.n artikkelissa sanotaan myös näin:
"Jos Saarilammi todella olisi epäröinyt suuntaa, hän olisi voinut kysyä neuvoa ohikulkevilta ihmisiltä. Kochi Aidadin ja hotellin välissä sijaitsee uusi kauppakeskus Nautica, jonka ruokakauppa on avoinna kello 23 saakka myös perjantaisin. Ruokakaupassa käy runsaasti asiakkaita myös ilta-aikaan."

Väkeä on ollut paljon liikkeellä. Kukaan ei ole nähnyt mitään. Ja Poliisin mukaan kameravalvonnassa ei ole näkynyt epäilyttäviä henkilöitä..
Arvuutteleva
Armas Tammelin

Jaa, mutta on se poliisi vaan taitava, kun se siitä "väenpaljoudesta" näkee heti päältä päin, kuka on epäilyttävä, kuka ei!

Onko siellä oikeasti ollut paljon väkeä liikkeellä (ja kaikki sokeita) vai onko se vain oletus?
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Arvuutteleva kirjoitti: En usko mihinkään salaisiin rakkausjuttuisiin, ainakaan tällä reissulla. Jostain syystä hän vain halusi olla itsekseen, ja sitten joutui veteen. Vahingossa tai tahallaan. Ehkä se selviää, kun hänet löydetään.
"... ja sitten joutui veteen."

Mistä tiedät että joutui veteen?
Tallinnan poliisi olettaa niin ja jopa esittää osanottonsa. Koska eivät oo viittineen muutakaan ratkaisua miettiä.
Eikä ainakaan sellaista ratkaisua tule jossa Virolaiset olisivat jotenkin osallisia tähän.

Se yllättää että he pienen olettamuksen ovat ohimennen maininneet että "joku on saattanut tönäistä"
Heh heh.

He eivät halua sitäkään tunnustaa että Tallinnassa Virolaiset vohkivat suomalaisetn lompakot, kassit ja kaiken näkyvän arvotavaran.
Arkkienkelinkoira
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Arkkienkelinkoira »

MaAl kirjoitti:Tulipa mieleen ihan Arin seuranhausta sellainenkin vaihtoehto, että tarjottu (nais)seura ei kelvannut ja mainitsi siinä yhteydessä olevansa "ladyboy" tämä nimitys fb-kiinnostuksen kohteena ko.henkilön profiilista. Olisiko tästä tullut haukkumista ja Arin kimppuun käyty asian takia myöhemmin ulkona.
Naisseuraa minäkin aiemmin miettinyt vaihtoehdoksi, mutta Musta-Pekan kirjoituksen jälkeen kävin Arin fb-profiilia katsomassa ja siellä tosiaan transvestic ja ladyboy oli maiinittu kiinnostuksen kohteina.
Onko Tallinnassa mitään erityistä heille tarkoitettua ravintolaa keskustassa?
Arvuutteleva: tästä syystä ei-niin-salonkikelpoista rakastettua uumoilin
"When you have eliminated the impossible, what ever remains, however improbable, must be the truth."
- Sherlock Holmes
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Vareksenpoikanen. kirjoitti:
Eikä ainakaan sellaista ratkaisua tule jossa Virolaiset olisivat jotenkin osallisia tähän.

Se yllättää että he pienen olettamuksen ovat ohimennen maininneet että "joku on saattanut tönäistä"
Heh heh.

He eivät halua sitäkään tunnustaa että Tallinnassa Virolaiset vohkivat suomalaisetn lompakot, kassit ja kaiken näkyvän arvotavaran.
Jos Virolaiset Arin olisi työntäny veteen, niin poliisien olisi helppo löytää ne, sillä tuskin siellä tuolloin on ollut montaakaan Virolainen sukunimen omistavaa käymässä.
En tiedä sitten noistakaan lompakon vohkijoista kuinka moni Virolainen on lähtenyt Suomesta lautalla Tallinaan vohkimaan maamiestensä lompakoita, koska Virolaiset voisi tehdä samaa ympäri Suomen maan, missä sitten asuvatkaan.

Mutta tuohon asiasisältöön. Olen käynyt Virossa ja tietenkin myös Tallinassa ainakin yhden kerran enkä ole kuullut tai havainnut tuollaista toimintaa mitä tämä Vareksenpoikanen esittää.
Helpommin joudut ryöstetyksi normituristina vaikkapa Kempeleellä kuin Tallinassa. Siellä voi olla näitä Virolaisiakin enemmän kuin Tallinassa. Taitaa Tallina olla nykyään huomattavasti turvallisempi kuin Helsinki, ihan tuosta karvakäsien ja neekerien määrästä johtuen, Virossa ollaan vähän tiukempia monessakin asiassa.
Ne ryöstöjengit olivat 90 luvun alkupäässä vielä ihan normaalia Tallinassa, mutta sitten viranomaiset tajusivat että turismi tuo rahaa, ja sen jälkeen ryöstöjengit katosivat kaupungista lähes täydellisesti.
Onhan siellä tosin pari venäläistaustaista vähän kovempaa porukkaa edelleen, vaihtelevalla kokoonpanolla, mutta eivät pyöri näillä "turistialueilla".

Mites muuten Blues, tuolla sivulla 12 oli juttua siitä viranomaistehokkuudesta Tallinassa, ja kun mitä kaverit on kertoneet niin uusia etsintöjä ei ole suoritettu, eikä lehdissä siellä ole mainintaa kenekään silmiin sattunut että sellaisia olisi altaalla pidetty. Aattelin vaan kun kerroit kuinka tunnet ja tiedät Viron viranomaisten toimintatavat.
Eiköhän vaan odoteta että kropsu nousee, jos nousee, aikanaan pintaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
MaAl
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Itse pidän Tallinnaa turvallisena paikkana. Naisena olen siellä kulkenut lukemattomat kerrat yksin. Ostokset teen Lasnamäellä, joka paljon halvempi paikka kun keskustan turistirysät. Julkisilla kulkenut joka kerta ja Lasnamäki tullut hyvin tutuksi. Hotellit vetävät rastia Lasnamäen päälle "ei turisteille" ja koskaan ei kimppuuni ole käyty, ei edes yritetty.
Ystävällisiä ihmisiä ja erittäin kohteliaita olleet. Olen jutellut niin laitapuolen kulkijoiden kun narkkareittenkin kanssa ja toivotettu hyvää jatkoa. Ennemmin ryöstön kohteeksi joutuu kotisuomessa. Tosin selvinpäin olen aina ollut ja kohtelias paikallisille, arvostanut heitä.
Paljon riippuu omasta käytöksestä, miten ihmiset ottaa vastaan. Jos kännissä örvellät, voit kotisuomessakin saada turpiisi ja vaikka pikkukylässä. Tallinnassa monet suomalaiset örveltää kaduilla ja haastaa riitaa kun on halpaa viinaa juotu tarpeeksi, ihmekkös tuo sitten on, että joskus käy huonosti.

Arin käytös jos oli selvinpäinkin joskus poikkeavaa (äänekäs kiroilu/juttelu) ja vielä punakka naama, käveli ripeästi ja EHKÄ moikkaili sielläkin ihmisiä, on voitu tulkita känniläiseksi ja aiheuttanut jollekkin reaktion riidanhaluisesta suomalaisesta.

Tosin valvontakameroissa ei tiedoitusten mukaan muita ole nähty, jää tuo vahingossa tippuminen ehkä tällähetkellä näillä tiedoilla todennäköiseksi vaihtoehdoksi. Varsinkin jos oli vielä uimataidoton.
Uimataitoisenkin on vaikea kylmästä altaasta nousta omin avuin ylös, sillä siinä pelästyy ja lamaantuu ehkä täysin ja keuhkoihin kun hönkäsee vettä, kerta riittää ja ylös ei enään nousta. Se miksei kroppa ole noussut pintaan jo nyt on outoa, kun mitään kovin syvää ei ole tuossa altaassa.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ei ole uusia etsintöjä järjestetty, käsittääkseni siitä syystä, ettei tarkkaa paikkaa ole tiedossa ja kanaalista, kuulemani mukaan, voi liikkua pitkällekin ulos satama-altaaseen.
Ei se ihan ilmaista ole tunteja sukeltajien kanssa tutkia aluetta, josta ei ole tietoa, mistä pitäisi etsiä. Tämä ihan vaan kuulemaani spekulointia asiasta, paikallisten osalta.
Ruumiskoiraa Eestissä ei tietojeni mukaan ole. Voihan se toki olla, että humalaisena hukkuneen suomi-poron etsinnät eivät ole priorisoituna.
Kyllä viranomaiskoneisto Eestissä yleensä on kovin tehokas.

Päiväsaikaan ja illallakin, selvinpäin, ei pitäisi olla mitään ongelmia liikkua Tallinnassa ihan turvallisesti.
Ilta- ja yöaikaan tuhannen päissään, on asia aivan toinen. Silloin pääsee kyllä satavarmasti rahoistaan ja hyvässä lykyssä hengestäänkin. Jos eksyy tuonne aiemmin mainitsemilleni alueille.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Pitänee kutsua Tanskasta sukeltajat. Tuntuvat löytävän ruumiin laajemmaltakin alueelta jopa ruumiinosa kerrallaan..
..saapa nähä..
Blues
Rico Tubbs

Jos kyseessä olisi henkirikosepäily, niin eiköhän sitä kropsua etsittäisi hieman suuremmalla intesiteetillä. Nyt on kysymyksessä, suurimmalla todennäköisyydellä, känässä altaaseen pudonnut.

Olisin kyllä odottanut Eestin Politseilta edes toista sukelluskertaa, kun eikös eka ollut ennen sitä, kun kamerakuvista oli nähty Ari hiippailemassa? Nyt olisi kuitenkin ollue edes summittainen kohta mahdolliselle putoamiselle.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

kakkosurpo kirjoitti:
Jos Virolaiset Arin olisi työntäny veteen, niin poliisien olisi helppo löytää ne, sillä tuskin siellä tuolloin on ollut montaakaan Virolainen sukunimen omistavaa käymässä.

Mutta tuohon asiasisältöön. Olen käynyt Virossa ja tietenkin myös Tallinassa ainakin yhden kerran enkä ole kuullut tai havainnut tuollaista toimintaa mitä tämä Vareksenpoikanen esittää.
Helpommin joudut ryöstetyksi normituristina vaikkapa Kempeleellä kuin Tallinassa.
Kiitos huomaavaisuudesta. Parempi tapa on siis painottaa sanaa vaikka sitten näin: "He eivät halua sitäkään tunnustaa että Tallinnassa virolaiset vohkivat suomalaisetn lompakot, kassit ja kaiken näkyvän arvotavaran."

Tämä Minfo on foorumi jossa totuuteen perustuen spekuloidaan rikoksia, tapahtumia ja mahdollisia rikoksia.
Asian selvittyä voidaan joko todeta että on tapahtunut rikos tai ei ole tapahtunut rikosta.
Mutta kaiken selvittelyn perusta on kuitenkin totuus joka pyritään saamaan selville.

Tallinna.com / 2016 opastaa eri asioissa, mm siitä miten taskuvarkaita on ja missä niitä on eniten.
"Julkisilla liikkuessanne kannattaa siis pitää erityisen hyvää huolta tavaroista."
sekä
"Jos siis pysähdytte kesällä terassille istumaan, niin pitäkää laukustanne hyvää huolta. Myös lompakon pitämistä takataskussa kannattaa välttää."
edelleen
"Humalassa toikkarointi Tallinnassa onkin sitten jo ihan toinen asia ja uskallamme väittää, että se moninkertaistaa todennäköisyyden tulla ryöstetyksi."

Lyhyt oppimäärä Tallinnaa http://tallinnaa.com/taskuvarkaat-tallinnassa/ kannattaa tutustua.

Sen jälkeen tämän Arin katoamisen näkee toisenlaisessa valossa.

Delfi lehden artikkelissa poliisi on kertonut kamerakuviin perustuen että Saarilammi on kävellyt epävarmasti Admiral-altaan suuntaan. (Minfo) En kuitenkaan ole päässyt täysin selvyyteen tarkoittiko poliisi että kuvissa näkyvä henkilö on epävarmasti Saarilammi vaiko kävely on epävarmaa. Sekä että henkilö ei ole palannut takaisin kameravalvonta-alueelle. Vaan klo: 23:00 on nähty peilityynen veden aaltoilua.
Samaan aikaan kun heidän omassa esitteessään on että humalassa onkin sitten moninkertainen todennäköisyys tulla ryöstetyksi niin Saarilammin kohdalla ryöstetyksi tuleminen on kokonaan poissuljettu.
Miksi?
Varmaankin siksi että sai suuren julkisuuden. Iltalehti kritisoi Saarilammin etsintöjä ja poliisin tiedotetta niin puolestaan Delfi kritisoi Iltalehden artikkelia siitä että tällasta törkyä kirjoittavat suomessa virolaisista.
Blues
Rico Tubbs

Vareksenpoikanen. kirjoitti: Lyhyt oppimäärä Tallinnaa http://tallinnaa.com/taskuvarkaat-tallinnassa/ kannattaa tutustua.

Sen jälkeen tämän Arin katoamisen näkee toisenlaisessa valossa.
Mikä sen valon toisenlaiseksi muuttaa?
En ymmärrä nyt tuota sun eestiläisantipatiaasi tässä kohtaa yhtään.
Mitä tekemistä on taskuvarkailla ja katoamisella keskenään? Vai meinaatko, että taskuvarkaat laittavat myös kähveltämänsä turistit taskuihinsa?
Vareksenpoikanen. kirjoitti: Delfi lehden artikkelissa poliisi on kertonut kamerakuviin perustuen että Saarilammi on kävellyt epävarmasti Admiral-altaan suuntaan. (Minfo) En kuitenkaan ole päässyt täysin selvyyteen tarkoittiko poliisi että kuvissa näkyvä henkilö on epävarmasti Saarilammi vaiko kävely on epävarmaa. Sekä että henkilö ei ole palannut takaisin kameravalvonta-alueelle. Vaan klo: 23:00 on nähty peilityynen veden aaltoilua.
Saarilammi nähtiin varmasti, epävarmoin askelin kävelemässä kamerakuvassa.
Vareksenpoikanen. kirjoitti: Samaan aikaan kun heidän omassa esitteessään on että humalassa onkin sitten moninkertainen todennäköisyys tulla ryöstetyksi niin Saarilammin kohdalla ryöstetyksi tuleminen on kokonaan poissuljettu.
Miksi?
Missä helvetin "heidän esitteessään"?
Meinaatko, että tuo on joku Tallinnan virallinen sivusto?
Ei ole. Ihan samanlaisen info -sivuston voit, sinä (jos osaat) ja minä (koska osaan), tehdä ihan mistä tahansa kaupungista.

Useita vuosia Tallinnassa asuneena, voin kyllä sanoa, että tiettyjä alueita ja sitä kaatokänniä välttelemällä siellä on aika pienet mahdollisuudet tulla ryöstetyksi. Tahi raiskatuksi.
Ja jos ei osaa alkoholia sen vertaa käyttää, että ympäripäissään pyörii kuset housussa pitkin katuja, niin ei voi syyttää kuin itseään jos tulee ryöstetyksi.
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Kertokaa vielä minulle yksi juttu: Kun Ari on lähtenyt ravintolasta, niin mikä on suunta hänen asuttamaansa hotelliin nähden. Onko se suoraan ovesta katsottuna eteenpäin vai onko se ravintolan takana. Olen niin pöljä, ettei minulle ole selvinnyt, mitä portsari on Arille selittänyt. Ja millä kielellä. Humalainen, yksinäinen mies on voinut ymmärtää suunnan täysin väärin. Niinkuin minä nyt. Yksi tuttavani oli kännissä sellainen, että hänellä kaikki kääntyi 180 astetta. Elikkä hän löysi itsensä usein itäsuunnasta kun piti lähteä länsisuuntaan.Siis tämän aiheutti humalatila.
Blues
Rico Tubbs

Katso kartta sivulta 12, siinä on merkattu Ravintola, Arin hotelli ja alue, jossa se on nähty.
Kukaanhan meistä ei voi tietää, mitä portsari on Arille sanonut ja millä kielellä.
Vastaa Viestiin