Mitä kengät kertovat?
Re: Mitä kengät kertovat?
Olen sitä mieltä, että surmaaja on yrittänyt vetää koko telttaa alas töyräältä veteen, mutta ei ole onnistunut, tällöin mm. se yksi purjerengas on saattanut irrota.
Näin ollen, jos tuo "raahausyritys" on tehty lintupoikien käynnin jälkeen, ovat (Sepon) nuo jalat automaattisesti siirtyneet paikaltaan.
Samalla se jollain tavoin tukisi Gustafssonnin kertomusta raahaamisyrityksestä veteen.
Muulla tavalla ei voisi oikein ymmärtää sitä, miksi ainoastaan Gusse olisi yritetty hukuttaa, niin, mutta hänhän oli se ainoa porukasta enää hengissä oleva!
No jos hukuttaminen ei ollnistunut, niin miksi tämä ainoa hengissä ollut jätettiin henkiin?
En oikein vieläkään usko hyväntahtoisiin surmaajiin!
Jos ruumiit olisi haluttu piilottaa, olisi se ainoa käyttökelpoinen paikka ollut vesi, eli järvi, sillä haudan kaivaminen ei kaiketi olisi heti tullut mieleen, vaikka taskussa olsikin ollut Sveitsin armeijan monityökalu, tai SA-INTIN lusikka-haarukka yhdistelmä, joka soveltuu sekin hätäisesti kaivuutyöhön.
Näin ollen, jos tuo "raahausyritys" on tehty lintupoikien käynnin jälkeen, ovat (Sepon) nuo jalat automaattisesti siirtyneet paikaltaan.
Samalla se jollain tavoin tukisi Gustafssonnin kertomusta raahaamisyrityksestä veteen.
Muulla tavalla ei voisi oikein ymmärtää sitä, miksi ainoastaan Gusse olisi yritetty hukuttaa, niin, mutta hänhän oli se ainoa porukasta enää hengissä oleva!
No jos hukuttaminen ei ollnistunut, niin miksi tämä ainoa hengissä ollut jätettiin henkiin?
En oikein vieläkään usko hyväntahtoisiin surmaajiin!
Jos ruumiit olisi haluttu piilottaa, olisi se ainoa käyttökelpoinen paikka ollut vesi, eli järvi, sillä haudan kaivaminen ei kaiketi olisi heti tullut mieleen, vaikka taskussa olsikin ollut Sveitsin armeijan monityökalu, tai SA-INTIN lusikka-haarukka yhdistelmä, joka soveltuu sekin hätäisesti kaivuutyöhön.
Noiden 2-sivun 1-osion veriroiskeiden pitäisi olla elliptisiä, mikäli teltta olisi ollut vielä tuolloin pystyssä.Misri kirjoitti:^^^Lähtöpiste = kohta/alue, josta veriroiske on lähtenyt liikkeelle lähtöpiste kertoo yleensä uhrin ja iskukohdan sijainnin (Tuulikin pää). Teltan kakkosivulla 1-osiossa,1, 2-osion sauman lähellä. Korkeusuunnassa, keskivaiheilla on veriroiskeiden keskittymisalue (lähtöpistealue) jossa on runsaasti pienehköjä pyöreitä veriroiskeita. Dna-näyte Anja Mäki.
Alueen veriroiskeet voivat olla peräisin yhdestä tai mahdollisesti useammasta lyönnistä, jossa lähtöpistealue on pysynyt likimain samana. Eli laskennallinen lähtöpiste kuvatuille roiskeille on Kakkosivun 1-osion viiltoaukko. Tuulikki on näinollen verijälkien mukaan surmattu kakkosivun viiltoaukkoon, iskemällä häntä teltan ulkopuolelta raskaalla astalolla päähän. Verijälkien mukaan, ei tyttö päässyt pakoon murhaajaa teltan ulkopuolelle.
^^ Ymmärtääkseni suuaukko on ollut kääntyneenä sisäänpäin niin, että Suuaukon vasen puoli ja kakkosivu ovat olleet tavallaan samaa seinämää/samassa linjassa. Ilmeisesti koko teltta on ollut Tuulikin surmahetkellä jo lysähtynyt kasaan. Veriroiskeden keskittymä alueella oli pyöreiden roiskeiden lisäksi myös elliptisiä roiskeita. Sekä myös suuaukon vasemmalla puolella oli näitä elliptisen muotoisia roiskeita. Eikö se ole niin, että mitä pienempi tulokulma sen enempi näitä muodoltaan elliptisiä roiskeita on ja ne myös lentävät pidemmälle, kuin pyöreät roiskeet.
Niin varsinkin jos on ensimmäistä kertaa totisen paikan edessä. Varmaan siinä on "hätä kädessä" ja "kusi sukassa", kun järki on palautunut senverran, että tajunnut mitä on tullut tehtyä. Paniikki siinä väkisinkin iskenyt päälle, eikä ajatus toimi rationaalisesti. Hätäpäissään on hyvinkin mahdollista, että murhaaja on yrittänyt vetää teltan uhreineen päivineen veteen (mitä ei näe, sitä ei ole). Eihän siinä yrityksessä sitten tapahtunut muuta kuin, että tapissa kiinni oleva jalusnuora purjerenkaineen irtosi kiinnityskohdastaan, vieden palan lievekangasta mukanaan.Hessu52 kirjoitti:Olen sitä mieltä, että surmaaja on yrittänyt vetää koko telttaa alas töyräältä veteen, mutta ei ole onnistunut, tällöin mm. se yksi purjerengas on saattanut irrota.
-
Gaia
- Susikoski
Misri kirjoitti:Minusta kyllä syy kenkien piilotukseen, on ollut lintupoikien yllättävä tulo paikalle. Teltan takaa poistuja on tiennyt tulleensa havaituksi, ja jos poistuja on sama henkilö joka myöhemmin löydettiin teltan päältä makaamasta ilman kenkiä. Siinä syy syyllisen mielen "kummalliselle" toiminnalle.
Tämä on mielenkiintoinen näkökulma. Toinen seikka on että teltassa yleensä nukutaan ilman kenkiä. Elikkä kengät jätetään nukkumaan mentäessä ulkopuolelle mistä ne on voitu ottaa niinkuin muutkin tavarat. Jos haluaa antaa kuvan että on ollut teltassa sisällä on parempi olla ilman kenkiä.
^^ Ja varsinkin jos aikoo kertoa tarinaa murhaajasta, joka on vetänyt NGn teltasta ulos yrittäen raahata hänet veteen, kuitenkin murhaaja oli muuttanut mieltään ja raahasikin NGn takaisin teltan päälle makamaan. Missä mahtoi "kiilusilmän" puukko ja astalo olla? Kun moiseen raahausoperaatioon ryhtyi?
Puukko tietenkin hampaissa merirosvojen tapaan ja astalo housuissa, sillä jonkin putkimaisen esineenhän Gusse näki, jonka sitten hypnoosissa horisi Asser-sedälle!
Ei vaan, tuokin hyvä havainto Misriltä!
Ei vaan, tuokin hyvä havainto Misriltä!
^^ Ihan hyvää kevennystä! Sitä välillä tarvitaan, näin raskaassa aiheessa.
Olen ajatellut, että mikä tarkoitus surmaajalla olisi ollut Gustafssonnin vetämisellä järveen?
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei mikään.
Joku syy Gustafssonnilla on kuitenkin ollut tuohon tarinaan ja se syy saattaa olla pelko jostain sellaisesta, joka liittyisi noihin jälkiin.
Uskoisin, etteivät poliisit olisi edes pystyneet kiinnittämään mihinkään raahausjälkiin huomiota, sillä niin paljon paikalla oli jo rampannut väkeä, etteivät jokut laahausjäljet olisi enää näkyneet.
Liekö pelkona Gustafssonnilla ollut se, jos hän on loukannut turpansa putoamalla kännissä jyrkänteeltä alas ja nuoret ovat hänet joutuneet sitten raahaamaan ylös telttaan saamaan hoitoa, no silloin olisi se Gustafssonnin hyvä alibi turpansa satuttamiseen murentunut siihen.
Oliko niistä kahdesta käytetystä kuukautisrätistä koskaan tutkittu, kenen verta niissä oli, sillä niitä on voitu käyttää hoitokeinona muunkinlaisen verenvuodon tukahduttamiseen, esim poskivamman.
No hieman kaukaa haettu, mutta eräs mahdollisuus kuitenkin.
Siteitähän pidettiin oitis Irmelin siteinä, koska hänellä olivat menkat, tosin kierto jo lopuillaan, näin olen kuullut!
Kenkien piilotus on mielestäni ollut kenties niin kuin Misri kirjoittaa, pakkohomma, koska ne oli nähty.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei mikään.
Joku syy Gustafssonnilla on kuitenkin ollut tuohon tarinaan ja se syy saattaa olla pelko jostain sellaisesta, joka liittyisi noihin jälkiin.
Uskoisin, etteivät poliisit olisi edes pystyneet kiinnittämään mihinkään raahausjälkiin huomiota, sillä niin paljon paikalla oli jo rampannut väkeä, etteivät jokut laahausjäljet olisi enää näkyneet.
Liekö pelkona Gustafssonnilla ollut se, jos hän on loukannut turpansa putoamalla kännissä jyrkänteeltä alas ja nuoret ovat hänet joutuneet sitten raahaamaan ylös telttaan saamaan hoitoa, no silloin olisi se Gustafssonnin hyvä alibi turpansa satuttamiseen murentunut siihen.
Oliko niistä kahdesta käytetystä kuukautisrätistä koskaan tutkittu, kenen verta niissä oli, sillä niitä on voitu käyttää hoitokeinona muunkinlaisen verenvuodon tukahduttamiseen, esim poskivamman.
No hieman kaukaa haettu, mutta eräs mahdollisuus kuitenkin.
Siteitähän pidettiin oitis Irmelin siteinä, koska hänellä olivat menkat, tosin kierto jo lopuillaan, näin olen kuullut!
Kenkien piilotus on mielestäni ollut kenties niin kuin Misri kirjoittaa, pakkohomma, koska ne oli nähty.
^^ Kovin Paavola ja Lönnberg -vakuuttelivat, ettei siellä ollut näitä NGn-kuvaamia raahausjälkiä. Myös Nils Blongvist kertoi lehtihaastattelussaan, että teltan ympäristö oli ihmeen siisti. Jokin tarve selitellä "jotain" on kyllä ollut ilmeinen, koska NG on näistä raahausjäljistä itse puhunut. Itse olen aina ajatellut tästä niin, että NG jotenkin yritti selittää sitä, miksi hän oli teltan päällä löydettäessä, kun taas toinen pojista(S.B) taas oli teltan sisällä. NG saattoi ajatella, että poliisit kiinnittäisivät tähän epätasa-arvoiseen asetelmaan liikaa huomiota.
Saattaapi olla, saattaapi olla, mutta jotenkin tuo epäloogisuus sen kanssa, että surmaaja olisi jättänyt Gustafssonnin henkiin?
Ei surmaaja olisi ollut niin tyhmä, että olisi jättänyt pienintäkään mahdollisuutta kenenkään tunnistaa itseään, se on varma!
Jos kerran on ollut kanttia tappaa kaksi pikkutyttöä, sillä ei Tuulikkia ja Irmeliä voi muuksi sanoa, olisi miehenkorstokin mennyt isompia nikottelematta, tämä minun tulkintanani.
Sitäpaitsi, jos on saanut raahattua elävän uhrinsa jo jorpakon reunalle, ei se hukuttaminen olisi ollut kovinkaan vaikeaa, kunhan olisi potkaissut vaan rupin jonkkaan!
Miksi raahailla jotakin velttoa rötköä alas töyräältä ja sitten takaisin töyrään päälle, joka on vaikeaa nousta ylös jo ilman taakkaakin?
Jospa Gustafssonniin voisi tämän kerran uskoa, että häntä on raahailtu, eli nuoret ovat häntä raahanneet ylös teltalle, jolloin mahdollisille raahausjäljille olisi löytynyt syykin?
Ei surmaaja olisi ollut niin tyhmä, että olisi jättänyt pienintäkään mahdollisuutta kenenkään tunnistaa itseään, se on varma!
Jos kerran on ollut kanttia tappaa kaksi pikkutyttöä, sillä ei Tuulikkia ja Irmeliä voi muuksi sanoa, olisi miehenkorstokin mennyt isompia nikottelematta, tämä minun tulkintanani.
Sitäpaitsi, jos on saanut raahattua elävän uhrinsa jo jorpakon reunalle, ei se hukuttaminen olisi ollut kovinkaan vaikeaa, kunhan olisi potkaissut vaan rupin jonkkaan!
Miksi raahailla jotakin velttoa rötköä alas töyräältä ja sitten takaisin töyrään päälle, joka on vaikeaa nousta ylös jo ilman taakkaakin?
Jospa Gustafssonniin voisi tämän kerran uskoa, että häntä on raahailtu, eli nuoret ovat häntä raahanneet ylös teltalle, jolloin mahdollisille raahausjäljille olisi löytynyt syykin?
Alkoholi vaikuttaa tasapaino aistiin ja toisaalta saa uhoamaan ja esittämään.
Teltta oli kovin lähellä töyrästä. Joko kaatui kalliolla tai rojahti vaikka teltan tukikeppiin sisään pyrkiessään.
Pikkutyttö kertoi toisen pojan olleen niin humalassa, että huojui.
Marjatan mukaan haastoi riitaa kännissä. Aikalaisten mukaan oli kännirähisijä.
Itse kertoo, että tytöt otti ehkä pikkasen, Tuulikin mukaan molemmat pojat kännissä. Uhrien verikoe kuitenkin lähes nolla. Kuolleen maksa ei polta alkoholia.
Gustafsson kertoo itse , että hyi karvasta ei ollut maittia, toisaalta taas tuntui pikkasen ja nukkumaan mennessä maailma pyöri.
Eli kaatuilu on hyvinkin todennäköistä. Eikä ne lonttoset olleet jalkaatukevimmmasta päästä.
Alkoholia sitten tulevina vuosina nauttinut pikkuaivoatrofiaan saakka. Vaimonsa mukaan joskus otti, muttei paljon.
Teltta oli kovin lähellä töyrästä. Joko kaatui kalliolla tai rojahti vaikka teltan tukikeppiin sisään pyrkiessään.
Pikkutyttö kertoi toisen pojan olleen niin humalassa, että huojui.
Marjatan mukaan haastoi riitaa kännissä. Aikalaisten mukaan oli kännirähisijä.
Itse kertoo, että tytöt otti ehkä pikkasen, Tuulikin mukaan molemmat pojat kännissä. Uhrien verikoe kuitenkin lähes nolla. Kuolleen maksa ei polta alkoholia.
Gustafsson kertoo itse , että hyi karvasta ei ollut maittia, toisaalta taas tuntui pikkasen ja nukkumaan mennessä maailma pyöri.
Eli kaatuilu on hyvinkin todennäköistä. Eikä ne lonttoset olleet jalkaatukevimmmasta päästä.
Alkoholia sitten tulevina vuosina nauttinut pikkuaivoatrofiaan saakka. Vaimonsa mukaan joskus otti, muttei paljon.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Kait se on ollut parasta olla ottamatta pirun viinaa, kun noita tunnustuksia on sadellut, niin pienessä hiprakassa, kuin selvinkin päin.
Noista kengistä sen verran, ettei kukaan niitä olisi tuohon aikaankaan ottanut edes suureen tarpeeseensa, sillä ne olisivat kaivanneet sen verran "restauroimista", että kyllä siinä "restaurantti" olisi hyvinkin saattanut tulla tutuksi.
Elin tuota aikaa, ja se oli sellaista, että nousukasi oli juuri aluillaan, joten tavaraa oli saatavilla, eikä rosvotkaan olisi kekärisoihin halunneet koskea.
Kirppariaikaan oli vielä vuosia, joten toisten vanhoihin kamoihin lankeaminen oli jotenkin noloa ja köyhää.
Noiden vuotavien "kanoottien" jemmaamisella on tainnut olla tarkoitus ainoastaan johdattaa tutkintaa pois itse tekijästä ja näemmä meni hyvin perille.
Saattaa olla myös sellainen motiivi, että tutkijat luulisivat surmaajan ottaneen kengät sitä varten, etteivät pojat lähde perään, mutta eiköhän todellinen murhamies olisi taannut tuon asian ihan muulla tavalla, kuten oli tehnyt kolmen muun nuoren kanssa!
Noista kengistä sen verran, ettei kukaan niitä olisi tuohon aikaankaan ottanut edes suureen tarpeeseensa, sillä ne olisivat kaivanneet sen verran "restauroimista", että kyllä siinä "restaurantti" olisi hyvinkin saattanut tulla tutuksi.
Elin tuota aikaa, ja se oli sellaista, että nousukasi oli juuri aluillaan, joten tavaraa oli saatavilla, eikä rosvotkaan olisi kekärisoihin halunneet koskea.
Kirppariaikaan oli vielä vuosia, joten toisten vanhoihin kamoihin lankeaminen oli jotenkin noloa ja köyhää.
Noiden vuotavien "kanoottien" jemmaamisella on tainnut olla tarkoitus ainoastaan johdattaa tutkintaa pois itse tekijästä ja näemmä meni hyvin perille.
Saattaa olla myös sellainen motiivi, että tutkijat luulisivat surmaajan ottaneen kengät sitä varten, etteivät pojat lähde perään, mutta eiköhän todellinen murhamies olisi taannut tuon asian ihan muulla tavalla, kuten oli tehnyt kolmen muun nuoren kanssa!
Hessu52! Samaa "epäloogisuutta" tarkoitin, vaikka jäi tuo "hengissä"( se kun on niin ilmeistä) oleminen pois. Samaa "epäloogisuutta" ovat aikoinaan myös tutkijat varmasti ääneen pohtineet, ja tehneet murhaajan touhuista , tarkentavia lisä-kysymyksiä NGltä. Varmasti NG on myös itse tajunnut, että aseistetun murhaajan tekemiset hänen osaltaan antavat kummallisen vaikutelman. Jotain selittävää oli keksittävä.Misri kirjoitti:^^ Kovin Paavola ja Lönnberg -vakuuttelivat, ettei siellä ollut näitä NGn-kuvaamia raahausjälkiä. Myös Nils Blongvist kertoi lehtihaastattelussaan, että teltan ympäristö oli ihmeen siisti. Jokin tarve selitellä "jotain" on kyllä ollut ilmeinen, koska NG on näistä raahausjäljistä itse puhunut. Itse olen aina ajatellut tästä niin, että NG jotenkin yritti selittää sitä, miksi hän oli teltan päällä löydettäessä, kun taas toinen pojista(S.B) taas oli teltan sisällä. NG saattoi ajatella, että poliisit kiinnittäisivät tähän epätasa-arvoiseen asetelmaan liikaa huomiota.
En myöskään pidä kaatuilemista pois-suljettuna. Kuten Yövuorokin mainitsi, että rannassa olevat lapset olivat nähneet "NGn horjuvan telttapaikalla". Selvinpäinkin tuollaisessa kallioisessa maastossa, "kalossinpito" saattaa helposti pettää.
Kaatuillut, tippunut puusta, kaatunut mp:llä, ihan mahdollista joku tai jotkut noista. Vaatteet olivat kunnossa joten epäuskottavaa, että olisi ollut teltan sisällä muiden kanssa kun teltta lienee ollut kuin teurastamo.