Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17157
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Jaaha, se alkaa taas. Totuudenpuhujia ei useinkaan rakasteta ja viestintuojat ammutaan. Sen sijaan, että todettaisiin ja tunnustettaisiin ne ongelmat ja kiiteltäisiin sitä viestintuojaa.

Myönnän, etteivät ainoat ongelmani minfossa ole Damien, Nepenthe tai muut vessaanpiirtelijät. Suurin osa täällä toivoo, että putoan. Enkä minä heitä voi siitä syyttää. Nehän ovat kunnianhimoisia ihmisiä! Haluavat jatkuvasti uutta ja enemmän. Ja jonkun joka on syyllinen. Olkoot se sitten väärä poliittinen kantani, tai realistinen asenteeni useimpiin maahanmuuttajiin.

Homous ei ole sairaus, enkä minä homoja vihaa. Tunnen joitakin ja antavat minun olla rauhassa - tietävät, että rajani menee persepanoissa. Kuten Damien sanoi sen osuvasti: Toiset tykkää toiset ei.
-On vaan niin kornia, miten tämä marginaalinen asia ja siihen asennoituminen saa aikaan koko maamme poliittisen järjestelmän horjumisen ja minfon politiikalle pyhitetyn osion ajautumaan sivuraiteelle. Se järkyttää. Ja jos vastustan homojen adoptiota, niin siihen, että miksi, penätään vastausta, ikään kuin kyseessä olisi tärkeäkin pointti. Itse asiassa, maailman tulevaisuuden kannalta voisi olla parempikin jos homoja olisi enemmän - ainakin kehitysmaissa - niin maapallon todellinen uhka, hallitsematon väestönkasvu pysähtyisi.
Arlene kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:^ Oon aina ajatellu, että se on perus normi-ikänen hiiva ja eläkkeellä tms..? :o
Kun täällä jotkut kehuvat, miten paljon se on tehny palstan hyväksi. Vituttaa! :evil:
Kait sitä tekis itse kukin, jos olisi eläkkeellä; hakisi divareista Alibeja ja sitten referoisi niistä juttuja tänne. Mistä se on tuon politiikan keksinyt, en tiedä. Enkä halua tietääkään. Mutta kun täällä lienee muitakin kun minä, jotka käymme kokopäivätyössä ja tykkäämme liikkua, lukea kaunokirjallisuutta jne. Ja onhan ne kotihommatkin hoidettava.
No huh huh! On ne kotihommat minunkin hoidettava. On tiskattava, lakaistava ja imuroitava. Vuoteen sijausta sekä pyykkäystä unohtamatta. Luen kaunokirjallisuutta minäkin - Sauli Niinistön Hiljaisten historia menossa. Eikä näitä kaikkia rikosjuttuja Alibeista löydy... Miettisit hieman mitä kirjoitat!

Politiikan löysin jo nuorena. Näin Kekkosen Seurasaaressa kun se loikki ne kuuluisat portaat yhdellä harppauksella ylös. Silloin päätin, että minustakin tulee merkkimies - vaan epäonnistuinpa surkeasti.
Salander kirjoitti:
Arlene kirjoitti: Vituttaa! :evil:
Siis ihanko tosissaan sua nyt vituttaa että joku laittaa aikaa ja vaivaa kirjoituksiinsa? :shock:
No sehän niitä niin vituttaakin. Tässä itsellä jo toinen jalka haudassa ja jostain syystä se joitain vituttaa.
Damien kirjoitti:Jos suurin osa tuostakin "tietämisestä" on lehdistä ja kirjoista raportoimista palstalle. Tokihan siinä vaaditaan aikaa ja vaivaa muttei sillä taas ole älynlahjojen kanssa mitään tekemistä.
No sinullahan se taitaakin olla paljon hyviä kirjoituksia? Kun noin uhoat!
Marsalkka kirjoitti:Parhaat rikosaiheiset avaukset ovat olleet Lecteriltä. Viime aikoina niihin on tullut ikävästi mukaan sellaista monikulttuurikannanottoa, mikä itseäni rasittaa hieman. Ne kun jäisi pois, niin avot harasoo!
Marsalkka on oikeassa. Monikulttuurikannanotot edustavat omia - turhan provosoiviakin näkemyksiäni. Siinä suhteessa olisi sanavalinnoissani parantamisen varaa.
-En kuitenkaan näe multikultihumalaa mitenkään pyhänä ja ehdottomasti hinnalla millä hyvänsä toteutettavana asiana.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Ailar kirjoitti:Keneltä muulta löytyy sellaiset tiedot rikoksia koskien tällä palstalla kuin Doctor Lecteriltä?
Ehkä Aizerbaidzanilta kenties?
Yhtä kaikki, aina olen apua saanut DL:ltä jonkun rikoksen suhteen, kun olen tietoja kysellyt. Hän on juuri siitä harvinainen, ettei panttaa tietoja itsellään ajatuksella "Hankkikaa prkl itse nämä pöytäkirjat!" Hän on aina edistänyt keskustelua rikoksista ja pyrkimyksiä niiden selvittämiseen.
Juuri tuo avuliaisuus ja vilpitön viitseliäisyys jakaa tietojansa toisillekin harrastajille on sitä, mihin aniharvasta on. Doctor Lecterin edesauttamana olen saanut tutustua sellaisiinkin juttuihin, joista itselläni on ollut vain hämärä muisto jossakin uutisessa. Tähän asti en ole jäänyt kaipaamaan vastausta yhteenkään hänelle esittämääni kysymykseen. Kiitosta DL ei ole jäänyt milloinkaan odottelemaan, vaan on pyyhkinyt kohti uutta mielenkiintoista rupeamaa niin vikkelään kuin vain on eläkeläisen koivillaan päässyt :wink:

Harrastajana hän siis on innostunut ja innostusta levittävä. Yksityishenkilönä harrastuksen ulkopuolella erittäin miellyttävä, hyväkäytöksinen ja hauska seuralainen, joka ei ole kävellyt elämänsä polkuja laput silmillä, muttei myöskään viivasuorin askelkuvioin. Jos pitäisi nopeasti valita minfon porukasta muutama sellainen, jolla on myös sydän paikallaan, se olisi juuri Doctor Lecter.

"Neekeri"- sanasta en itsekään erityisemmin perusta. Silti pikkusynti. Rasistiseksi leimattu sana, joka kuitenkin kuvaa hyvin yleisnimityksenä tummaihoista afroihmistä, joka voi tänä päivänä olla kotoisin paljon muualtakin kuin Afrikasta, mutta jolla on afroihmisen selvät piirteet.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Doctor Lecter kirjoitti:
-En kuitenkaan näe multikultihumalaa mitenkään pyhänä ja ehdottomasti hinnalla millä hyvänsä toteutettavana asiana.
Ei se sitä toki olekaan. Ja mielipiteitähän nämä vain ovat. Itse vain pidin enemmän siitä aiemmasta tyylistäsi, joka oli enemmän sellaista neutraalimpaa raportointia. Tosin sopivasti kuivalla huumorilla sävytettyä silloinkin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Jos pitäisi nopeasti valita minfon porukasta muutama sellainen, jolla on myös sydän paikallaan, se olisi juuri Doctor Lecter.
Tökerö kirjoitusvirhe, siis piti olla yksi.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Tietenkin saa nähdä vaivaa foorumin eteen. Ja tietenkin saa olla mielipiteitä. Ei kai kukaan mitään tuollaista ole missään vaiheessa ollut kieltämässäkään. Haukkua toisia käyttäjiä ei silti mielestäni ole mitään syytä harrastaa. Kärjistäen saa kirjoittaa, mutta en ylistäisi asiallisuuden maailmanmerstariksi kirjoittajaa, joka viljelee neekeriä ja ählämiä viesteissään, jne. Sen kun pysyy palstalla minun mielestäni, onhan täällä pahempiakin, mutta tuota fanitusta nimenomaan en käsitä tai sitä, miksi muiden haukkumiset pitäisi painaa villaisella oli kyseessä kuka tahansa.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Waja »

Mä en ymmärrä mistä fanituksesta kirjoittelet.Ei kai positiivisen palautteen antaminen saa olla niin harvinaista -jos arvostaa jonkun kirjoittajan perusteellisuutta ja viitseliäisyyttä-etteikö sitä voisi julki tuoda.
Esim. politiikasta olen DL:n kanssa täysin eri mieltä,mutta en väheksy hänen tuomiaan näkemyksiä laisinkaan.
Puoskari Catajisto
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: La Touko 17, 2008 2:43 pm
Paikkakunta: Irkutsk

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Puoskari Catajisto »

Lecter on minfon suurmies toisin kuin tuhansia viestejä parissa vuodessa keränneet juoruilijat ja nokkeluuttaan korostavat pikkuälyköt.

Tohtorin uudelleentuleminen oli mun mielestä parasta täällä pitkään pitkään aikaan. Vielä kun EuroJR tekis paluun...

Mitä väliä on poliittisilla mielipiteillä/ rasismilla jota dr viesteissään on alkanut viljellä - poistaako ne kaiken tietämyksen ja asiaan perehtymisen? Entä mitä se vaikuttaa onko se eläkeläinen?

Mitä vittua? Nyt keskittykää.
Valoa on enemmän kuin ikkuna näyttää.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Aamen (vaikka uskovainen en olekkaan).
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Damien »

Doctor Lecter kirjoitti:No sinullahan se taitaakin olla paljon hyviä kirjoituksia? Kun noin uhoat!
Nohnoh...En toki uhonnut yhtään mitään eikä minuun arvostelu satu.
Jos "hyvä kirjoitus" on toisten tekemien artikkelien referoimista niin voihan sen perusteella paistatella
ainakin peilin edessä.En silti ymmärrä millaista eriarvoisuutta sen pitäisi yhdellä nettipalstalla tarjota. :roll:

Me kaikki, niinkuin sinäkin, esitämme täällä omia ajatuksiamme, aatteitamme, pohdintojamme ja kysymyksiämme miettimättä sen enempää kenelle kolahtaa ja kenelle ei.
Saati sitä mitä konkreettista olemme tänne antaneet ja olemmeko sen vuoksi oikeutettuja esittämään
omia ajatuksiamme tai mielipiteitämme.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1885
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Tämä palsta oli jo kuivumassa kokoon, kun Doctor Lecter päätti palata. Hänen esimerkkinsä rikostapausten faktatiedon etsimisestä ja tuomisesta palstalle on selvästi innoittanut muitakin keskittymään itse aiheisiin kaikenlaisen löysän lätinän sijaan.

Tokihan Doctorin mielipiteet ovat kärjekkäimmästä päästä, mutta niin ovat monen muunkin. Politiikka-palstaa ei ole kenenkään pakko lukea. Itse olen iloinen, että julkinen poliittinen keskustelu, joka ei koskaan ole Suomessa ollut samalla tavalla avointa tai suosittua kuin muualla Euroopassa, on vihdoin löytänyt netistä kanavan, jossa suomalaiset uskaltavat sanoa mielipiteensä asioista. Olkoonkin, että keskustelun sivistyneisyydessä on meillä kaikilla opettelemista. Se, joka ei provosoidu, on aina vahvoilla; tätä on vain vaikea muistaa, kun verenpaine nousee kattoon (ainakin itse tunnustan tämän omalta kohdaltani).
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

devil_doll kirjoitti: Se, joka ei provosoidu, on aina vahvoilla;
Kun koko ketju on ollut DL:n kehumista hänelle on arvatenkin tullut sellainen mukava olo. Kukapa ei kehuista pitäisi, varsinkin aiheellisista kuten tässä tapauksessa. Nyt vaan lainasit lähes sanatarkasti Mauno Koivistoa ja siitä tulee huono mieli tohtorille.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

devil_doll kirjoitti:Politiikka-palstaa ei ole kenenkään pakko lukea. Itse olen iloinen, että julkinen poliittinen keskustelu, joka ei koskaan ole Suomessa ollut samalla tavalla avointa tai suosittua kuin muualla Euroopassa, on vihdoin löytänyt netistä kanavan, jossa suomalaiset uskaltavat sanoa mielipiteensä asioista.
Tarkoitatko siis, että jos päättää lukea Politiikka-palstaa, täytyy hyväksyä toisten haukkuminen, ihmisryhmien panettelu ja fanittaa tällaista käytöstä? :?:
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Kukkakaali
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 1:31 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Kukkakaali »

Ja taas tuntuu osa porukasta olevan täysin kujalla. Ketjun tarkoitus on kai pohtia sitä, miksi DL saa anteeksi viduilunsa ja provoilunsa, kun muut saavat samasta käytöksestä vähintään nuhtelut. Ei sitä, onko DL ylipäätään kuinka arvokas lunnonvara palstalle. Itse olen henk.koht sitä mieltä että (DL on ehdottomasti parempi ja arvokaampi täällä kuin moni muu) netiketin tulisi olla kaikille sama. Eimen.
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Waja »

Nepenthe kirjoitti:
devil_doll kirjoitti:Politiikka-palstaa ei ole kenenkään pakko lukea. Itse olen iloinen, että julkinen poliittinen keskustelu, joka ei koskaan ole Suomessa ollut samalla tavalla avointa tai suosittua kuin muualla Euroopassa, on vihdoin löytänyt netistä kanavan, jossa suomalaiset uskaltavat sanoa mielipiteensä asioista.
Tarkoitatko siis, että jos päättää lukea Politiikka-palstaa, täytyy hyväksyä toisten haukkuminen, ihmisryhmien panettelu ja fanittaa tällaista käytöstä? :?:
Kyllä politiikassa on kautta aikojen ollut tapana käydä vastustajien villoihin kiinni tavalla mitä ei esiinny esimerkiksi liike-elämässä,perhepiirissä,Marttakerhossa jne.
Ja varsinkin kun keskustelut täällä tapahtuvat nimimerkkien suojissa,on ihan puhdistavaa tuulettaa (FANittaa) ajatuksia.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Miksi Doctor Lecter saa olla rikollisen typerä

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Kukkakaali kirjoitti:Ja taas tuntuu osa porukasta olevan täysin kujalla. Ketjun tarkoitus on kai pohtia sitä, miksi DL saa anteeksi viduilunsa ja provoilunsa, kun muut saavat samasta käytöksestä vähintään nuhtelut. Ei sitä, onko DL ylipäätään kuinka arvokas lunnonvara palstalle. Itse olen henk.koht sitä mieltä että (DL on ehdottomasti parempi ja arvokaampi täällä kuin moni muu) netiketin tulisi olla kaikille sama. Eimen.
Joku tiivisti pointtini aika täydellisesti. Tätä nimenomaista käytöstä tarkoitan "fanittamisella", kun kerran tosiaan tämän ketjun pointti on se, että miksi säännöt eivät ole kaikille samat, eikä Doctor Lecterin Elämä ja Teot -arvostelu.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Vastaa Viestiin