Koiratappeluiden järjestäjät syytteeseen ja tuomiolle
Noloa että tieto tullut Suomen poliisille,briteistä..Nyt on pakko puuttua,kun jo muuallakin puhutaan..
Mielestäni on vaan erikoista,että miten asiasta hajulla olleet eivät ole ilmoittaneet poliisille epäilyistään?(siis kasvattajat,omistajat,harrastajat tai sitten ihan täysin ulkopuoliset henkilöt)
Mulla makaa kotona tollanen oikea koiratappelurotujen "esi-isä";)englanninbulldoggi=)Nykyisellään toki muutosta on luonteen lisäksi entisestä toiminnallisuus ja ulkomuoto..
Kurjaa tosiaan,että ihmiset ovat suurimmaksi osaksi niin tietämättömiä ja rasistisia, kun riittää mainintakin jostain ikävästä mustamaalaamaan koko rodun..Mutta niinhän se menee ihmisissäkin...Mutta toisaalta en tiedä onko pahempi vai parempi että jotkut rodut aiheuttavat kylmiä väreitä toisille?Muutenhan kaikilla olisi näitä vaativampia rotuja ja mitä sitten tapahtuisi?Ei ainakaan mitään hyvää.Parempi että nämä rodut pysyvät oikeissa käsissä ja nämä pullistelijat toivottavasti vielä olisivat pieni osa näiden koirien omistajia.Toki voi olla seuraus että aletaan kieltämään tiettyjä rotuja,mutta oltaisiinko suomessa niin typeriä?
Usein se vaan on niin että vika on narun pitelijässä,ei siinä koirassa.
Mielestäni on vaan erikoista,että miten asiasta hajulla olleet eivät ole ilmoittaneet poliisille epäilyistään?(siis kasvattajat,omistajat,harrastajat tai sitten ihan täysin ulkopuoliset henkilöt)
Mulla makaa kotona tollanen oikea koiratappelurotujen "esi-isä";)englanninbulldoggi=)Nykyisellään toki muutosta on luonteen lisäksi entisestä toiminnallisuus ja ulkomuoto..
Kurjaa tosiaan,että ihmiset ovat suurimmaksi osaksi niin tietämättömiä ja rasistisia, kun riittää mainintakin jostain ikävästä mustamaalaamaan koko rodun..Mutta niinhän se menee ihmisissäkin...Mutta toisaalta en tiedä onko pahempi vai parempi että jotkut rodut aiheuttavat kylmiä väreitä toisille?Muutenhan kaikilla olisi näitä vaativampia rotuja ja mitä sitten tapahtuisi?Ei ainakaan mitään hyvää.Parempi että nämä rodut pysyvät oikeissa käsissä ja nämä pullistelijat toivottavasti vielä olisivat pieni osa näiden koirien omistajia.Toki voi olla seuraus että aletaan kieltämään tiettyjä rotuja,mutta oltaisiinko suomessa niin typeriä?
Usein se vaan on niin että vika on narun pitelijässä,ei siinä koirassa.
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Noloa on kyllä. Itsekin olen noita huhuja kuullut, mutta.. kun huhut on aina huhuja, eikä niiden perusteella voi mennä ketään syyttelemään. Tietysti olisi voinut poliiseille nimettömänä vinkata, että kannattais tarkistaa... Mutta tuo tapahtumapaikan jatkuva vaihtuminen vaikeuttaa varmasti hommaa.
Mun henk.koht. mielipide on, että tuo kylmien väristysten aiheuttaminenhan kanssaihmisissähän on just se juttu, joka vetää puoleensa noita pullistelijoita. Kun on niin mahtavaa kulkea kadulla pitti kettingin nokassa, rinta rottingilla tyyliin "Tää tappaa kaikki, mulle ei kannata alkaa!". Aletaanko Suomessa sitten kieltää tiettyjä rotuja, sen aika näyttää. Toivottavasti ei. Mä ainakin luotan suomalaiseen maalaisjärkeen.
Mun henk.koht. mielipide on, että tuo kylmien väristysten aiheuttaminenhan kanssaihmisissähän on just se juttu, joka vetää puoleensa noita pullistelijoita. Kun on niin mahtavaa kulkea kadulla pitti kettingin nokassa, rinta rottingilla tyyliin "Tää tappaa kaikki, mulle ei kannata alkaa!". Aletaanko Suomessa sitten kieltää tiettyjä rotuja, sen aika näyttää. Toivottavasti ei. Mä ainakin luotan suomalaiseen maalaisjärkeen.
Ois kyllä mun mielestä ihan aiheellista julkistaa tämän pittbull-kasvattajan nimi..Ihan jo tulevien pennunostajien ja koirien takia.Vaikka "piirit" tyypin tietäisivät,niin kyllä nimi saisi olla ihan julkista riistaa
Suomessa on niin helppo saada lisää eläimiä,vaikka saisi omalla nimellään eläintenpitokiellon..
Suomessa on niin helppo saada lisää eläimiä,vaikka saisi omalla nimellään eläintenpitokiellon..
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
-
Mother_North
- Roger Murtaugh
Geepo..eikös Vanha Englannin bulldoggi ole se alkuperäisin josta Englannin bulldoggi on sitten jalostettu.. Täällä asustaa AmericanBulldoggi ja English Bullterrier..
*edit*
Mitään nimiä ei voida julkaista ennekuin on vankka näyttö..
*edit edit*
En ihmettelisi yhtään vaikka suomeenkin tulisi kieltoja tai niinkuin jenkeissä tyyliin tälläisen "Muskelikoiran" omistajan pitää käydä psykiatrilta hakee lausunto ,että on täyspäinen pitää koiraa.Jos ei niin koira lähtee "valtiolle"
*edit*
Mitään nimiä ei voida julkaista ennekuin on vankka näyttö..
*edit edit*
En ihmettelisi yhtään vaikka suomeenkin tulisi kieltoja tai niinkuin jenkeissä tyyliin tälläisen "Muskelikoiran" omistajan pitää käydä psykiatrilta hakee lausunto ,että on täyspäinen pitää koiraa.Jos ei niin koira lähtee "valtiolle"
En mä ainakaan lähde huhupuheiden perusteella mustamaalaamaan entisestään pitin omistajien tai kasvattajien mainetta...suomessa aika hiljaista tuo "oikeiden" rekisteröityjen ja linjajalostettujen pittien kasvattaminen...ns. "pitbulleista" tai pitbulleina myytävistä sekarotuisista, mitä on kaikki pitit joita ei ole rekisteröity en sano mitään.Geepo kirjoitti:Ois kyllä mun mielestä ihan aiheellista julkistaa tämän pittbull-kasvattajan nimi..Ihan jo tulevien pennunostajien ja koirien takia.Vaikka "piirit" tyypin tietäisivät,niin kyllä nimi saisi olla ihan julkista riistaa
Suomessa on mun tulkinnan mukaan tasan yksi oikea pittikasvattaja ja henkilöllä ei takuulla ole osaa eikä arpaa tuohon tapaukseen.
Se että ihmiset kehuskelevat omistavansa pitbullin, tai kasvattavansa pitbulleja, ei tarkoita että koiralla olis mitään tekemistä pitbullin kanssa
Totta,tässä hämärtyy tosiaan järkevä ajatuksenkulku,koska pistää vihaksi.Mutta pidätettyä herraa tituleerattiin kuitenkin ihan kasvattajaksi.
anyway..nykyinen vanhaenglanninbulldoggihan on uudelleenjalostettu tosiaan siihen mistä englanninbulldoggi on jalostettu aikanaan,mutta tämä rotu vanhaenglanninbulldoggi on julkistettu uusvanhana rotuna vasta 1992 (eli siis tällaista nimeä rotu ei ole kantanut koskaan aiemmin),mutta englanninbulldoggi on ollut lähes nykyisenlainen jo vuodesta 1876 ja esi-isiksi uskotaan molossityyppiset 1200 luvulla taisteluissa käytetyt koirat
"Tänä päivänä bulldogin käyttäytyminen om kaukana alkuperäisestä taistelukoirasta, mutta on kuitenkin arvioitu, että siinä on edelleen jäljellä n. 70 prosenttia hurjista esi-isistään. Nykyinen bulldoggi hyökkää itse harvoin, mutta vastaa haasteeseen lähes poikkeuksetta."
anyway..nykyinen vanhaenglanninbulldoggihan on uudelleenjalostettu tosiaan siihen mistä englanninbulldoggi on jalostettu aikanaan,mutta tämä rotu vanhaenglanninbulldoggi on julkistettu uusvanhana rotuna vasta 1992 (eli siis tällaista nimeä rotu ei ole kantanut koskaan aiemmin),mutta englanninbulldoggi on ollut lähes nykyisenlainen jo vuodesta 1876 ja esi-isiksi uskotaan molossityyppiset 1200 luvulla taisteluissa käytetyt koirat
"Tänä päivänä bulldogin käyttäytyminen om kaukana alkuperäisestä taistelukoirasta, mutta on kuitenkin arvioitu, että siinä on edelleen jäljellä n. 70 prosenttia hurjista esi-isistään. Nykyinen bulldoggi hyökkää itse harvoin, mutta vastaa haasteeseen lähes poikkeuksetta."
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Tänään telkkarissa tästä aiheesta:
Ylen sivuilta:
Ylen sivuilta:
Silminnäkijä Special
Tänään klo 22.35
BBC:n paljastusdokumentti laittomasta koiratappelubisneksestä nähdään tuoreeltaan Suomessa. Kyseessä on ohjelma, jota kuvattaessa Suomen poliisi sai kuulla, että laittoman koiratappelubisneksen lonkerot ulottuvat myös Suomeen.
Ohjelma esitetään YLE TV2:ssa Silminnäkijä Specialina torstaina samaan aikaan kun BBC:n Panorama-ohjelma saa ensiesityksenä Britanniassa.
Koirien väliset tappelut ja siihen liittyvä vedonlyönti on kielletty useimmissa maissa. Silti niitä järjestetään laittomasti. Suomen keskusrikospoliisin mukaan nyt on ensimmäinen kerta, kun toimintaa tutkitaan Suomessa. BBC otti heinäkuussa yhteyttä keskusrikospoliisiin ja kertoi havainnoistaan.
Koiratappelussa koirat usutetaan toistensa kimppuun yleisön viihdyttämiseksi. Se on koirille äärimmäisen julmaa, koska hävinnyt koira usein kuolee ja voittajakin saa vammoja. Toiminta on kriminalisoitu eläinrääkkäyksenä.
BBC:n toimittajat alkoivat jäljittää asiaa sen jälkeen, kun irlantilaisen jalkapalloilun suurtähti Gerard Cavlan jäi kiinni koiratappeluihin osallistumisesta.
Vastaava kohu on parhaillaan Yhdysvalloissa. Viime perjantaina amerikkalaisen jalkapallon tähti Michael Vick myönsi osallistuneensa koiratappelujen ja vedonlyönnin järjestämiseen.
Materiaali: BBC Panorama, Toimittaja: Mandy McAuleu. Suomenkielinen toteutus: YLE Ajankohtaisjournalismi. Tuottaja: Hannele Valkeeniemi.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
-
Minney Magia
- Martin Riggs
-
BlackFriday
- Poliisikoira Rex
-
hidas mutta heikko
- Lauri Hanhivaara
Täytyy muistaa, että psykopatian/antisosiaalisen persoonallisuuden ensimmäinen tuntomerkki lapsuudessa on eläinten kiduttaminen omaksi iloksi. Sekopäitähän nämä koiratappelun ystävät on jotka edustaa sitä vähälahjaisempaa kansanosaa jolla on siis todennäköisesti erittäin vakavia henkisiä ongelmia. Eläimien piinaamisen lisäksi saattavat vahingoittaa kiduttamillaan eläimillä sivullisia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopath ... precursors
http://en.wikipedia.org/wiki/Antisocial ... al_markers
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopath ... precursors
http://en.wikipedia.org/wiki/Antisocial ... al_markers
PERKELE että pistää vihaksi..ei kyllä jäänyt dokumentissakaan arvailujen varaan suomalaiskytkökset..näkypä olevan kuvaa Vihdistä ja Forssasta...
Ja nämä muka kasvattajia!Nyt olis kyllä kirveellä käyttöä...
Rahanahneita paskiaisia..toivottavasti tulis sitten ees kunnon tuomiot!Putkaa,linnaa ja vankeutta KITOOOOS!
Ja nämä muka kasvattajia!Nyt olis kyllä kirveellä käyttöä...
Rahanahneita paskiaisia..toivottavasti tulis sitten ees kunnon tuomiot!Putkaa,linnaa ja vankeutta KITOOOOS!
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Hyvä ja ammatimaisesti tehty dokumentti. Forssan ABC pääsi kuvaan, eli jossain niillä main yksi heppu asustelee. Ne ketkä tallensivat ohjelman kerrottakoon vinkkinä, että siinä kohtaa missä ne toimittajat piinaa sitä vaaleahiuksista koirankasvattaja-akkaa näkyy hiukan kauempaa kuvattuna sen vanhan sinisen Mitsubishi Pajeron suttaamaton rekisterikilpi sekunnin ajan. Eli just se auto missä se akka istui.
Samanlainen Pajero (tod.näk. sama) näkyi ohjelmassa jo aiemmin talon pihalla ja siellä myös samanlainen mutta valkoinen Pajero sekä vanha Ford Transit (86 - 94).
Sitä kautta selvinnee keistä oli kyse. Soitto AKE:en 0100-7810 (2,95 €/min).
Tietoa tänne sitten vaan.
Samanlainen Pajero (tod.näk. sama) näkyi ohjelmassa jo aiemmin talon pihalla ja siellä myös samanlainen mutta valkoinen Pajero sekä vanha Ford Transit (86 - 94).
Sitä kautta selvinnee keistä oli kyse. Soitto AKE:en 0100-7810 (2,95 €/min).
Tietoa tänne sitten vaan.
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, To Elo 30, 2007 11:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!