TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Ai hitto, unohtui naakalle vastata tuohon, mihin ulkosuomalainen vastasi. *kiroaa mobiililaitteet*

eli kyselit riittäisikö aika pyörähtää sieltä khh:sta. Kyllä se riittäisi - kokeilin itse vastaavaa matkaa ja ehtii ottaa jonkun rätin eteen ja vasaran käteen. Aivojen palasista en mene sitten puolestaan ollenkaan takuuseen. :)

Eli edelleen oma teoriani painottaa tiettyä etukäteispohdintaa (vaikka leikkimielellä) täydellisestä murhasta mutta haluan uskoa tämän illan tapahtumien lauenneen spontaanisti. Vaihtoehtona spontaanisuudelle spekuloisin Pelle Pelotonta ja pikku-avustajaa. Eli huppiksen tilalle kaksi muuta satuhahmoa, heh...

Naakalle vielä, että kuten olen kokoajan sanonut, niin ehdottomasti yritän itse olla täysin neutraali pohdinnoissani ja etsä sitä loogisinta vaihtoehtoa. Yhdessä postissa jo puhuit, että olisin "kääntänyt takkia" täysin nauhan kanssa. Minun kanssani tuo ei voi toteutua - kukaan ei voi ns. "pelata minua pussiin", koska minulla ei ole mitään syytä jäädä tiettyyn olettamukseen, kun lisää informaatiota tulee. Eikä ole mikään häpeä olla väärässä tulkinnoissaan. :)

Minusta olisi todella huojentavaa nähdä, kun "huppumies" tuomitaan vankeuteen, Jensin ja Annelin lsh:t todistetaan perättömiksi, jne... Ja koska olen yksi niistä, joka mieltää poliisin ryssineen koko homman etenkin alussa, niin näkisin mielelläni poliisin väärintekijät tuomiolla. Ja EI, minulla ei ole mitään äärivasemmistolaisia ajatuksia poliisista eikä poliisin toiminnasta yleensä. :) Vaan ainoastaan näkisin, että tämä jos mikä puhdistaisi ilmapiiriä poliisissa ja kun herkullinen tatti alkaa homehtua siitä lakin keskeltä, niin kun se home leikataan pois, niin sieni on herkullinen syötäväksi.. :)

Minulla ei ole aukotonta teoriaa, mutta toisaalta omassani selittyy sellaisia asioita, kuten hielle haisevan ihmisen täydellinen katoaminen koiran kuonosta, jälkien puute, ajan puute 70 iskua + kuoliniskut, häketallenteelta puuttuvat äänet pystypainista, puukotuksista, tappelusta ja pakenemisesta. Se myös selittää nyk epäillyn uhkarohkean käytöksen tilanteessa, jossa talossa on arvaamaton tappaja.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10908
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Piinaan kuolemaa vielä vähän, koska tää on niin hauskaa=)

"Hitto. Mitä enemmän tuota kuuntelee, niin se voisi olla joku ontto muovinen putkikin tms. hehheh... Kuulostaa edellämainittuja enemmän joltain tietokoneen antamalta varoitusääneltä kun virhedialogi pamahtaa ruudulle. =) Kaikuu, eli ei pitäisi olla häkestä tuleva ääni..."

Mitäs sanot tästä, jo aika unohtuneesta äänestä, joka tulee siinä "tuulikaappiinjuoksun" päätteeksi? Eikai se vaan millään olisi oven takana olevan jalkatrallin ääni kun siihen loikkaa aika vauhdilla? :wink: Vai miten sovitat tämän takkahuoneeseen juoksuun ja tappoiskuun? Takankohennusvälineet siinä kolisevat?=) Olipa Annelilla taas kirotun hyvä tuuri! 8)

"Kuulostaa tietokoneen antamalta varoitusääneltä kun virhedialogi pamahtaa ruudulle. =) Kaikuu, eli ei pitäisi olla häkestä tuleva ääni..."
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tuota noin -- Annelihan oli tuolloin paljain jaloin oman kertomansa mukaan? Loikkasi sitten jollekin (metalliselle?) rallille paljain jaloin sen verran vauhdilla, etta siita kuului joku Tuijan ovenavaukseksi tulkitsema kilahdus/kalahdus/kolahdus/klang?

Mista sa Naakka muuten tiedat, etta siina oven edessa oli yleensa joku ralli?

Talossa on katettu etukuisti. Eiko ne metalliset rallit ainakin tuppaa olemaan rappujen edessa ulkona ja lahempana ovea kuistilla on sitten viela betonin tai puulattian paalla joku toisentyyppinen jalkojen pyyhin, niinkuin kuramatto?

Jossain oli joku kuva sielta talon etupihalta ( se jossa on se iso pressu siina tallin edessa) -- en loyda sita nyt taalta enka ole omalla koneella. Nakyiko talon edusta siina?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kuule, kuolema, jos kuitenkin se poliisi toimii ihan vasemmistolaisesti, kun on sosialisoinut kaiken itselleen - ei ainoastaan jemmanimistä todistepaikkaa (Semi ja KRP:n kassakaappi mm.) - vaan myös epäeurooppalaisesti esitutkinnanjohdon, myös peitetoiminnan, jonka aukaisussa tämän tapauksen puitteissa tehtiin jopa rikostutkintahistoriaa - myös itsensä valvonnan? KRP niskoitteli vielä hovioikeuden päätökselle, jossa sitä vaadittiin aukaisemaan toimintaansa ilman valituslupaa KKO:lle.

Näkisit mieluusti huppiksen vankilassa?

Mutta jos sillä on tosissaan niin paljon saatananpalvontakamuja, että koko poliisiorganisaatio on valjastettu ulkomaita myöten tutkintaan - niin mitäs teet?! On kuin vitsi pyhästä Pietarista, että ei voi mitään, kun on omistajan poika.

(Liittyy syyhyn, jolla evättiin pojalta taivaaseen pääsy moottoripyörän kanssa, vaikka samaan aikaan joku hurjasteli samanlaisella pyörällä porttien sisäpuolella.)
Alethes doksa meta logu
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Bou »

Lähtisin liikkeelle siitä olettamasta, että puukotukset ja siihen liittyvä sängyllä vuotaminen on alkanut jo hyvissä ajoin ennen häkepuhelua. Anneli on luullut Jukan olevan jo kuollut tai ainakin kuolevan ihan pian. Verenhukka on ollut mittava ja pulssi heikko.

Lavastuksien aikana Jukan kunto on kuitenkin vastoin olettamaa parantunut hetkeksi ja homma menee myttyyn häkepuhelun kohdassa kun Jukka kampeaakin itsensä sängyltä ylös ja koettaa viestittää avunpyyntöjä häkeen päin. On voinut olla alussa taustanauha, joka tulee kiire sulkea, koska dialogi on peräti erikoinen. Paitsi äläälä- älä huudot kun Jukka näkee astalon nousevan. Tätä ei tietenkään ollut tarkoitettu enää menevän häkeäänitykselle, mutta minkäs voi kun pentele huijasi olevansakin huonommassa kunnossa ja sitten rupesi huutelemaan kesken kaiken. Näin paljon verenhukkaa kärsineen henkilön päästä ei enää lyödessä ole paineella roiskunut, joten astaloinnin jälkeiset siivoamiset ja piilotukset on ollut kevyttä kauraa.

Kovin vähän kannattaa laittaa painoa Annelin kertomuksille, niin paljon ne vaihtelevat. Sen sijaan Amandan kuulustelu kertoo jo paljonkin siitä kuinka noin pieni lapsi ei osaa muokata kertomustaan (ei näy tekijää lyömässä ja mäiskimässä, vaikka monta kertaa käy katsomassa) Annelin taruihin sopivaksi.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

No, ei se ainoastaan kammennut itseään sängystä ylös, vaan paiskoo siellä niitä mööbeleitä! Se Jukan kuolinkappailu, josta Valkama sanoi nauhan kuuntelusta hovioikeudessa näin - jos siis on lähdettävä siitä, että Jukka on huoneessa yksi ja Anneli puhelimessa. Liittyy taustalta kuuluviin ääniin.
Alethes doksa meta logu
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Bou »

Niin, onkohan Anneli ollut tekoaikana tietoinen siitä, kuinka tarkkaan häkepuhelut nauhoitetaan ja säilytetään & tutkitaan. Moni ei ole ennen tätä julkisuutta.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja cicero »

Bou kirjoitti:Niin, onkohan Anneli ollut tekoaikana tietoinen siitä, kuinka tarkkaan häkepuhelut nauhoitetaan ja säilytetään & tutkitaan. Moni ei ole ennen tätä julkisuutta.
Juttujensa perusteella ei ole ollut tietoinen.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Tara »

Bou kirjoitti:Niin, onkohan Anneli ollut tekoaikana tietoinen siitä, kuinka tarkkaan häkepuhelut nauhoitetaan ja säilytetään & tutkitaan. Moni ei ole ennen tätä julkisuutta.
Onko tällä mitään merkitystä? Ei voi tietää tiesikö Anneli. 'Kuuleksä ku mun mieheni huutaa'? Ainakin hän oli ajatellut, että jotain sinne kuuluu joka tapauksessa.

Annelin piti antaa jokin selitys häkelle miksi viipyi poissa puhelimesta ja miksi oli lähtenyt pois - ...mun mies huutaa: mä juoksin äsken ulos. Et mä meen sinne, se lähti juoksemaan mun perään'. (Joutsenlahdelle kertoi että huppu juoksi hänen peräänsä kaksi kertaa). 'Se aikoo tappaa mun miehen' oli helppo sanoa, kun mies oli jo kuollut (? luuli niin?).

Tosin puhelun alussa Anneli kyllä vähän kiirehti huutamalla ensitöikseen, että täällä on joku tappaja, vaikkei ollut nähnyt edes asetta (ei puukkoa eikä astaloa)vielä. Vai oliko homma jo silloin valmis, ja 'pikkusormi' taustanauhan soittonapilla valmiina? Meniköhän jokin pieleen? Häke viivytti, teki mutkan matkaan..

Joka tapauksessa Anneli itse antoi aiheen alkaa miettiä taustanauhaa. Riippumatta siitä mitä poika oli ehtinyt asiasta kertoa. Ei tainnut olla ehtinyt.

Annelilta muuten lipsahti 'ehkä se käytti niitä molempia', vaikka kumpikaan (ei JJ eikä A) ei ollut nimennyt mitään määrättyä esinettä eikä Anneli ollut nähnyt mitään astaloa. Vai ei ollut: 'no ko mä huitasi'? Jalallako? vai millä?

Annelilta lipsahti taaas yksi vihje? Olikohan ne Jukan saamaat etukäteisuhkauksetkin Annelin. Tyyliin sopisi. Ensin kun niistä kysyttiin ei ollut juuri tietääkseen. 'Ei tule mieleen mitään', mut voi ol se jottai sano, mut kuse Jukka on sellainen dramatisoiva (heh-heh..) niin, mä en ottanut vakavasti. Kun sai tietää, että Jukan sisaret tiesivät niistä enemmän kuin hän, että Jukka oli kertonut heille enemmän (mutta ei Annelille?? miksi ei??), niin alkoi muisti virkistyä, yhtäkkiä aikoi jo muistaakin? Aika pian se Wassenaar* haettiin kuitenkin. Aavistiko Jukka Annelin aikeet? Luulisi nyt vaimonsa kanssa asiasta keskustelleen, jos kerran oli dramatisoiva.

On vaikea uskoa taustanauhaan. En haluaisi siihen uskoa. Mutta kun niitä nauhottavia laitteita oli talossa useampi. Jukka omasta puolestaan saattanut nauhottaa Annelin raivareita - avieroa varten, että ei lapsia Annelille. Anneli teki sitten vastaiskun.

*heh, muistuttaakos Wassenaar jollain tapaa Tanneria?? Kai näitten pitäisi olla toistensa näköisiä jos kerran molemmat muistuttivat.. niin ketä? Puputtiako? :mrgreen:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Bou »

Niin, sitä ajattelin että jos on ollut taustanauha, eikä ole tajunnut puhelun sisältöä ja/tai äänien etäisyyksiä jälkeenpäin noin tarkkaan tutkittavan, on hyvinkin saattanut tehdä taustanauhan, jossa kuuluu koko tapahtumaketju. Mukaan lukien tämä "kuole"-kommetti. Käyttettävissä on ollut materiaalina vain se mitä on aiemmin äänittänyt ja missä kuuluu Jukan ääni. Poislukien kaikki mitä ei ole voinut soittaa.

Toisaalta pikainen hätä pois puhelimesta ja kommentti "kuuletko ku mun mies huutaa" viittaavat hätään siitä, että "huijaa" kuuluisi häkeen ja kohta jotakin muutakin jonka ei ollut tarkoitus. Varmaan puhelun aidosti kuulleet osaavat ottaa kantaa siihen, kuinka hädissään mäiskinnän kohteena oleva uhri huutaa Annua paikalle apuun ja tokaisee siinä kuinka hän vois vähän auttaakin. Sen sijaan huppikselle ei virka mittään.

Tappaja puukottaa miestä on tiedossa jo puhelun alussa (vaikka mitään puukotuksen ääntä ei 70 iskusta huolimatta kuulu), mutta astalon käyttö tuleekin yllättäen. Missäs pussissa nämä tekovälineet olivat "ikkunasta sisään tullessa"? Riippuivat kaulassa?

Tarkoitan sitä, että se onko tiennyt nauhoituksesta ja siitä kuinka tarkkaan jälkeenpäin voidaan tutkia on voinut aika paljon vaikuttaa siihen kuinka on toiminut. On saattanut olla hyvinkin suunnitelmallista.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Mun mielestä se kertoo paljon, että Anneli ei ole lähtenyt lasten kanssa pakoon. Miettikääpä jos teille tulisi joku tappaja, hakkais puolisoanne makuuhuoneessa, mitä tekisitte? Minä ainakin ottaisin lapset mukaani ja lähtisin vaikka naapuriin soittamaan apua jos kännykkää ei ole.

Uskon että Anneli on mukiloinut Jukkaa jo aiemmin, ja häke-puhelun aikana viimeistellyt teon. Amandalle hän on kenties puhunut jostain ulkopuolisesta tappajasta.

Itse olen uusi näissä keskusteluissa, aikanaan luin paljon mutta "unohdin" koko jutun. Ja nyt kun teidän juttuja lukee niin ne vaikuttavat todella monimutkaisilta ja syytä etitään sieltä ja täältä ja ajatellaan liikaa. Eikös sitä sanota että todennäköisin vaihtoehto on se oikea ;)
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

"Kuuleks, kun mun mieheni huutaa" ei nyt liity millään tavalla siihen, että olisi tietoinen häken nauhoituksesta, vaan siihen, että jotain miehelle tehdään, kun se huutaa "auts", "aih" ja "uih", että tulkaa nyt kiireesti apuun - kuuletteks te; täällä on hätä! Täällä on joku tappaja!

Syyttäjä Valkama ei ole koskaa ihmetellyt, kun AA ei jättänyt miestään viiltelijän armoille, vaan valitsi soittaa häkeen, koska 4 pienen lapsen kanssa tuo operaatio tappajan silmien alla olisi ollut jopa vaarallinen - suorastaan mahdoton, mutta sitä Valkama ihmetteli, että miksi pariskunta ei yhdessä paennut ovesta ulos, kun tappaja tuli ikkunasta sisään.
Alethes doksa meta logu
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Bou »

Missäs se nyt oli jonkun laskemaa tietoa, kuinka monta iskua tuollaiseen lasiin tarvitsee tehdä ennen kuin siihen saa ährättyä ihmisen mentävän aukon? Kaksi aikuista siinä sitten pällistelee halot vieressä pinossa, että herttilei sieltä on joku tulossa. (??)

Kyllä siinä ehtii toinen hakemaan lapset ylös, isoimmille huutaen että nyt ovesta ulos, pienempää kantaen ja toiseksi pienempää kädestä retuuttaen. Ja naapuriin apua huutaen kovaan ääneen kipin kapin. Ja toinen kalauttaa sisään tulijaa vaikka nyt klapilla päähän.

Jotta ei olisi käsiin eikä mihinkään kohtaan Jukkaa jäänyt yhtään ainutta ulkopuolisen dna:n häivettä? Kädet ylös vaan ja antaa puukkoa tulla?
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Tara »

Bou
Ne noin 70 matalaa pistoa harteilla ja käsivarsissa on aivan älyttömiä, ihan kuin joku olisi leikkinyt kuin hiekalaatikolla sohimassa jollain teräpulikalla että tost ja tosta ja tosta ja sit tonne, sit tänne ja tähän vielä kerran, ja tonne päin, nips ja naps, naps, naps, naps... Tosi tappaja ei tuhlaisi aikaansa tuollaiseen näpertelyyn (olkoot niissä jäljissä nähtävissä ristikuvioita tai ei, niin ristiin rastiin sinne tänne on pistelty kuitenkin).

Nauhan kuullut lääkäri sanoi: Uhrin ääntely oli sellaisia viimeisiä ääntelyjä.

Minun mielestä kuulostaa siltä, että Jukalla on hirvittävät tuskat, valittavat äänet ovat sellaisia, ja sen mukaisia ovat huudotkin, paljon pahempi on hätä JUkalla kuin 'että voin huonosti' tule Annu apuun. Hengen haukkominen välittyy myös (olen kuulevinani hieman epäselvän, kuin märiltä huulilta lausuttuna, kuin henkeä haukkoen samalla, sanan 'a-apua' siinä kohdassa mihin on litteroitu 'auto' välillä 1:15 - 1:25). Äärirajoilla on. Kaikista sanoista ei saa selvää, mutta joistain taas saa ihan hyvin. Voihan Jukka olla oksentanutkin siinä kesken, kun kuuluu se yöh..ei tätä osaa kuvitella. Kipu saa ihmisen pois tolaltaan, sitä vaan huutaa jotain.. liekö olleet täysin kirkkaana ajatuksetkaan enää.

Minun mielestä Jukka huutaa kohdassa 0:53 'tuu joo' (o venyy vähän), eli ei huuda 'huijaa'. Ja se sana mikä on litteroitu hälytyys, tule(e) tänne apuun (1:25), kuuluu minun korviini äitii(yy), tule-tule tänne apuun.

Kolahdus ennen kuin Anneli palaa puhelimeen on minun korvissa jääkaapin oven ääni. Sen perään kuuluu metallin ääni..

Äh. Turhapa noita minun kuulemia on ottaa sen kummempina, ainakaan niitten, jotka eivät nauhaa ole kuulleet eivätkä voi verrata siihen mitä itse kuulisivat. Joten lopetan tämän tähän. Mutta sen sanon, että niitä tuskasta kertovia äännähdyksiä ei minun mielestä voi kunnolla kirjaimien avulla kuvata.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jotta ei olisi käsiin eikä mihinkään kohtaan Jukkaa jäänyt yhtään ainutta ulkopuolisen dna:n häivettä? Kädet ylös vaan ja antaa puukkoa tulla?
Emme tiedä mitä jäi mihinkin, tai mitä tarkoittaa, kun sanotaan tekijän loukkaantuneen teon yhteydessä, ja hänestä jäi runsaasti verijälkiä paikalle, koska koko ETP:stä oli jätetty pois alun ja liki kahden vuoden tekninen tutkinta, ja se mitä on esitetty hovioikeudessa, joka vapautti AA:n on myös salattua.
Tosi tappaja ei tuhlaisi aikaansa tuollaiseen näpertelyyn
Kyseessä sanottiin olleen kidutusmurhan.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin