Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potkut

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kikki Hiiri
Martin Riggs

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

No jo on... Silloin kun mä aikanaan olin peruskoulussa, tollainen ei olis tullut kuuloonkaan. Siis urputtaa maikalle. Siin olis tullu kotonakin luunappia.
Mä ole ollut ennenkin ollut sitä mieltä että opettajalla tulee olla oikeus napata niskasta kiinni. kun tarvii. Nyt kun eräs nainen ilmoitti et on tulossa vauva( :mrgreen: ), olen miettinyt tälläisiä enempi. Ja yhä olen sitä mieltä. Jos mun lapsi tulevaisuudessa perseilee ni tarvittaessa mä käyn sen nakkaamassa niskaperse-otteella ulos. Notkeaa Rottaa mukaillakseni, "velvollisuudesta elättää seuraa oikeus ojentaa" Oli ne sit lapsia, pakolaisia tai vanhuksia. Tai vaikka minä.
Everything in the world is either a potato or not a potato
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Casessa näkyy, kuinka heikoilla perusope on nykysysteemissä. Vastassa ovat ongelmaoppilaat, näiden vanhemmat, "tarvittaessa" usein rehtori ja koulutoimenjohtajakin. IMO kaikkein heikoin ja alistetuin ammatti työsuojan puolesta.

Oppilaat ja vanhemmat nyt menevät; lakia pitäisi osata niin monelta eri kantilta. Oppilaiden ja näiden vanhempien vaatimuksia on kaikenlaisia lähtien minuuttipohjaisesta luokassaolosta ja oppituntien säntillisestä sisällöstä (oppilaastaan neroa kasvattavat voivat olla myös rasite, koska he haluavat lapselleen erityisvirikkeitä koko ajan). Kotiin soitellaan ja pitäisi olla sosiaalityöntekijä ja psykologi, jos kuraattoria ei ole. Vessassakäyntejä ei oikein voi kieltää, vaikka niitä olisi hirveän monia. Oppilaan lääketieteellistä arviointia kun pitäisi tehdä ja myös ei pitäisi tehdä... Koulukiusaamista pitäisi kitkeä, mutta kun kiusaaminen on usein sosiaalinen laaja ilmiö, niin kitkemisestä tehdään valituksia...

On tullut kyllä läheltä kuultua alasta, hyvinkin laajalti. Pahimpia ovat nuoret ja arat rehtorit. Sokeaa kollegiaalisuutta en kaipaa (kuten poliiseilla on usein), mutta joissakin kouluissa vanhempia myötäillään sokeasti opettajia vastaan. Esim. oppilas valittaa opettajasta vanhemmille, jotka soittavat rehtorille; rehtori puhuttelee opettajaa kokouksessa, vaikkei ole edes selvittänyt asiaa. Oppilas on itse kiroillut ja räyhännyt, mille kyllä on todistajansa (aivan, opettajan työ on melkein päivittäin muun ohessa se, että varmistetaan jatkuvasti perusasioiden todistettavuus) ja asia on helposti havaittavissa - mutta kun pelokkaat rehtorit käyvät heti opettajan kimppuun... (Kuulin yhdestä jutusta aikoinaan, jossa uusi reksi oli vähentänyt kokeneen open tunnit alle peruspalkkarajan, koska "tämä ei olut puhutellut häntä konditionaalissa"! Siis ope oli puhutellut: "Tuo se kansio" -tyyliin, mikä oli liikaa reksin itsetunnolla. Oppilaita hän kyllä myötäili.)

Kouluihin pitäisi saada vartijat, niin loppuisi pahin kiusaaminen ja vahingonteko. Valitettavaa vain on kustannus eli vartijan palkka. Koulujen valtionosuuksia kun halutaan käyttää moneen muuhunkin, mm. kunnan teiden asfaltoimisiin - näistä on faktaa olemassa. Oppilaat ovat liian usein kunnanisille tapa täyttää opetustilat ja kuitata valtionapuja. Koulut ovat usein heikoissa pikkukunnissa ainoita säästökohteita, joita vatipäiset innokkaat uudet valtuutetut alkavat jyystää. Ihan sama mitä, mutta jotakin pitää höylätä äänestäjien mieliksi - ja kun siinä Perärei´än pikkukunnassa ei muutakaan keksi, niin opettajilta ja kouluilta pois... Kun sinne tulee jotakin rahaa...

Epäpätevien palkkaus on yksi suosituista säästötavoista. Palkka leikkautuu oliko 1/3 vaiko jopa 40%, kun on joku lukiopohjainen tunteja täyttämässä. Valeopettajia ei tunneta.

Kouluistamme muistetaan mainita ihmeellinen PISA-menestys. PISAssa mitataan oppimisen keskiarvoa. Suomi on menestynyt, muttei huippuoppilaiden ansiosta. Salaisuus on, että heikoimpiin on panostettu ja nämä on vedetty lähemmäs keskiarvoa kuin muissa maissa. >>> <<< Toisaalta mm. Jokelasta on nähty, että PISA-oppilaamme voivat henkisesti heikosti. Osasyy ovat nyt nähty Alppilan paapomismalli, jossa riehujat koetetaan päästää rähinöimään. Jokin pikku lappu välillä annetaan, joskus vähän jälkkäriä. Koulusta erottaminen on valtavan työn takana. Jos oppilas olisi Alppilassa töninyt opettajia, niin eipä olisi tullut ihmeempiä, ehkä 2 jälki-istuntotuntia ja siinäpä se. Tai 1 olisi riittänyt.

Alppilan tapaus on taas jäävuoren huippua. Mutta se tuo esille, miten syvältä perusopettajan työ on. Olen kuullut sanonnan, että rehtorista on kiinni, millainen ilmapiiri on koulussa. Alppilassa rehtorien vaihtuvuus viittaisi siihen, että hommaa ei hallita ja oppilaille on valunut liikaa (mieli)valtaa. Kun joku koettaa laittaa rajoja, kyvytön rehtori erottaakin hänet kouluhallinnon kollegoidensa kanssa. "Paha on löydetty ja paha on poistettu?"
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 06063.html

Erotettu opettaja tyrmistyneenä: Tätä video ei näytä

Julkaistu: 9.4.2013 9:07

Erotettu opettaja kertoo, mitä välikohtauksessa tapahtui hetki ennen IS:n julkaisemaa kohuvideota.

Erotettu helsinkiläisen Alppilan ylä-asteen opettaja Antti Korhonen kertoo, että oppilaan häirikkökäyttäytyminen jatkui tuntuvasti pidempään, mitä toisen oppilaan kuvaama ja julkisuudessa leviävä kännykkävideo kertoo.

- Heppu tuli seisomaan eteeni ja alkoi soittaa suutaan: sika, läski. Sitten hän kysyi, lesoanko opettajainhuoneessa, että komennan heitä, Korhonen kertoo IS:n haastatelussa.

Tämä ei näy videolla

Mutta mitä video ei näytä: Korhonen kertoo kehottaneensa viisi kertaa oppilasta poistumaan - ilman tulosta.

- Koitimme saada häntä puhumalla pois, että oppilas ei menettäisi kasvojaan.

Korhosen mukaan Helsingin opetusviraston IS:lle antama 30 sekunnin pätkä tilanteesta antaa osin vinon kuvan tapauksesta.

- Halusin antaa oppilaalle mahdollisuuden lähteä tilanteesta arvokkaasti.

Tämä vaihe ei kuitenkaan näy videolla. On mahdollista, että oppilaat virittivät opettajalle ansan ja tuottivat siitä omia tarkoitusperiään edistävän version.

Korhonen toisti IS:lle kertomansa version oppilaiden videosta tänään Ylen aamu-tv:n haastattelussa.

-Se kaveri tuli aukomaan päätään ruokasalin nurkalla. Siinä tuli v-alkuista sanaa. Viisi kertaa kehotin poistumaan, kunnes vedin hihasta ulos. Sitä ei näy videolla, Korhonen kertoi Ylelle.

Tukea sataa opettajalle: addressissa 50 000 nimeä

Videopätkä päätyi Helsingin opetusvirastolle ja nyt Korhonen on työtön opettaja. Korhonen aikoo kuitenkin taistella ja siinä häntä tukee opettajien ammattijärjestö OAJ.

- Seuraavaksi lähtee oikaisupyyntö koululautakunnalle. Jos se ei johda tulokseen, mennään oikeuteen, Korhonen lupasi.

Helsingin opetusviraston Korhoselle antamat potkut ovat herättäneet poikkeuksellisen runsaan tuen osoittamisen opettajaa kohtaan.

Liki 50 000 ihmistä on käynyt viikossa kirjoittamassa nimensä adressiin, jossa vaaditaan Korhosen erottamisen perumista ja uusia kirjoituksia tulee koko ajan lisää.

Korhonen toivoo, että tapaus herättäisi myös laajemmin keskustelua koulun kurinpidosta ja opettajien suhtautumisesta järjestyshäiriöihin.

- Nyt asian vei eteenpäin koulun rehtori, eivät oppilaan vanhemmat. Tällaista se rehtorien tuki joskus on, Korhonen hymähti.

Jos kouluyhteisön ja työnantajan tuki on jäänyt vähäiseksi, sitäkin enemmän Korhosta lämmittää kansan syvien rivien tuki, jossa opettajan toimia ymmärretään.

- Tämä on ollut iso mielipaha meidän perheelle. Toivottavasti tulee jotain hyvääkin. Iso kiitos siitä tuesta, jota olen saanut, erotettu opettaja sanoi.

Tästä kaikki alkoi

Alppilan ylä-asteen opettaja Antti Korhosen erottamiseen johtanut tapahtumaketju sai alkunsa, kun Korhonen huomautti yhdelle oppilaalle hupun pitämisestä päässä ruokalassa.

Tämän jälkeen toinen oppilaista alkoi soittaa suuta Korhoselle, joka poisti oppilaan hihasta vetämällä ruokalan ovelta ulos käytävään.

Koulun rehtori käynnisti toimet, joka eilen johtivat johtivat Korhosen erottamiseen opettajan virasta.

Pasi Jaakkonen
MTV3 kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... ustelmilla

Julkaistu 09.04.2013 09:20

Luokanopettajat: Kymmenet opettajat jatkuvasti mustelmilla

Opettajien mukaan alakouluissakin oppilaiden väkivaltainen ja epäasiallinen käytös on lisääntynyt rajusti.

Luokanopettajaliitto tukee OAJ:n vaatimuksia purkaa Helsingin opetusviraston päätös erottaa Alppilan yläkoulun opettaja. Liiton mukaan jo alakoululaiset ovat väkivaltaisia, minkä takia kymmenet opettajat ovat jatkuvasti mustelmilla.

Liiton mukaan Alppilan yläkoulun opettajan erottaminen vaikeuttaa yksittäisen opettajan ja koko maan opettajakunnan arkipäivän työtä.Luokanopettajaliitto vaatii selviä pelisääntöjä koulun kurinpitokäytänteiden toteuttamisesta opettajien ja oppilaiden turvallisuuden ja koulunkäynnin varmistamiseksi.

Luokanopettajaliitto on huolissaan siitä, että myös alakouluissa oppilaiden väkivaltainen ja epäasiallinen käytös on lisääntynyt rajusti. Kymmenet opettajat ovat jatkuvasti mustelmilla oppilaiden aiheuttamien tekojen seurauksena.

Pääkaupunkiseudulla tehtiin viime vuonna lähes 2 000 ilmoitusta vaara- ja uhkatilanteista koulussa. Sama tilanne on lisääntymään päin myös muualla Suomessa. Opettajat saavat kokea myös solvaavaa käytöstä aivan liian usein.

Luokanopettajaliitto haluaa palauttaa opettajan ja aikuisen kunnioittamisen periaatteet kouluun ja vaatii lainsäädännön määrittelemään koulun pelisäännöt sellaisiksi, että jokaisella koulussa toimivalla on mahdollisuus turvalliseen ja asialliseen toimintaympäristöön. Yksikin väkivaltainen teko tai loukkaava käytöstilanne on liikaa.

(MTV3)
BadaBing
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja BadaBing »

Belker kirjoitti:Casessa
Alppilan tapaus on taas jäävuoren huippua. Mutta se tuo esille, miten syvältä perusopettajan työ on. Olen kuullut sanonnan, että rehtorista on kiinni, millainen ilmapiiri on koulussa. Alppilassa rehtorien vaihtuvuus viittaisi siihen, että hommaa ei hallita ja oppilaille on valunut liikaa (mieli)valtaa. Kun joku koettaa laittaa rajoja, kyvytön rehtori erottaakin hänet kouluhallinnon kollegoidensa kanssa. "Paha on löydetty ja paha on poistettu?"
Tämä kyseinen rehtorihan oli jo siirtymässä isompiin tehtäviin opetuspäälliköksi Kauniaisiin. Halusi ilmeisesti lopputöikseen hoitaa potkut opettajalle jonka kanssa erimielisyyksiä. Tuolla ylempänä linkkaamassani jutussa opettajahan sanoo että rehtori halusi kostaa hänelle, jotai erimielisyyksiä. Kauniaisten koulujen opettajilla voi olla aika tukalat paikat, tiedä että mistä syystä alkaa potkuja satelee.
Tässä tapauksessahan se paha taisi poistua itse isompiin tehtäviin, mutta harmi Kaunialaisten kannalta.
Viimeksi muokannut BadaBing, Ti Huhti 09, 2013 10:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juta
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja juta »

Sehan on valitettavasti niin et ne kaikenlaiset opetus-ja sosiaaliministerion, lastensuojelun ja muiden vastaavien ministerioiden, liittojen ja valtuustojen ns. erityisasiantuntijat, neuvonanjatat ja tutkijat ovat niita jotka hallintoelimissa piipittelevat jotta "kylla opettajan pitaa luontaisella auktoriteetillaan, ymmarryksella ja kokemuksella voida hoitaa noi ongelmatilanteet puhumalla..."
Noi samat viherpiipertajat eivat itse ole koskaan seisoneet jonkun 16v. kusipaan edessa jonka ainoat kommentit joka pyyntoon tai komentoon ovat "haista vittu homo, en mee mihinkaan ja jos kosket saat syytteen pahoinpitelysta". Siina voi ope joko antaa periksi, jankuttaa niin kauan et 16v. teropetteri tai ahmed kyllastyy tai kayttaa tarvittavaa voimaa(josta seuraa opettajalle syytteet, potkut tai muuta vastaavaa).
Valitettavasti kakarat tietaa et kukaan ei voi niihin koskea eika niille saa edes huutaa jotteivat saa traumoja, ja pahemmaksi se vaan menee...Persut on ainoita joilla olisi poliittista rohkeutta tehda sille jotain mutta...
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Rauhoittelu, kädestä pitäminen, tuuppaus?

Vakava vaara oppilaan terveydelle

Rehtorin mukaan opettaja on työntämällä oppilaan voimalla kohti portaikkoa aiheuttanut vakavan vaaran oppilaan terveydelle sekä fyysiselle että psyykkiselle turvallisuudelle. Rehtorin mukaan työnantajan on voitava luottaa siihen, että opettajan toiminta täyttää lain vaatimukset, koska hän työskentelee alaikäisten parissa.

Rehtorin mukaan opettajakoulutuksen saaneena ja vuosien ajan lasten ja nuorten parissa työskennelleenä opettajan olisi tullut ymmärtää, että ko. tilanteessa oppilaaseen kiinnikäyminen on erittäin vakavaa virkavelvollisuuksien rikkomista sekä virkavelvollisuuksien vastaista menettelyä, eikä työnantajalta voida kohtuudella edellyttää virkasuhteen jatkamista.

Kokonaisarvion perusteella työnantaja pitää opettajan toimintaa törkeänä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040 ... 2_uu.shtml

Erottamispäätöksen teki siis uusi rehtori oltuaan yhteydessä opetusvirastoon ja sen lakimiehiin.

Videon perusteella aika ravakka tuuppaushan se oli.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jopas reksi on ottanut tuomioistuimen vallan itselleen kun tollaista lausuu tossa alussa.
Käsittääkseni poliisitutkimuskin valmistuu vasta ensiviikolla. Kaiketi se ei ole Rehtorin päätäntävallassa onko siinä aiheutettu mitään vaaraa?
Taitaa reksi nyt yrittää vaikuttaa hyvin kyseenalaisesti tutkimukseen, pelko perseessä että joutuu itse vastuuseen laittomasta irtisanomisesta, elikä mahdollistanut oman erottamisensa.
Eiköhän rehtori jättänyt lain vaatimukset itse pois. Kenkää opelle ennekuin on mitään tutkittu tai tuomittu.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei oppilasta mitenkään sattunut, eikä hän loukkaantunut tuosta työntämisestä.
On se nyt kumma, ettei opettajat saa laittaa häirikköoppilasta ruotuun. Minusta on aivan sama, onko maahanmuuttaja tai kotimainen vintiö, jonka voi pistää niska-perse-otteella ulos, jos kerran muu ei auta.
Silloin kun minä kävin koulua, niin tuollaisesta kielenkäytöstä, kun tuolla pojalla oli, sai käytöksen alennuksen ja päälle kaksi tuntia jälkkäriä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

kakkosurpo kirjoitti:Jopas reksi on ottanut tuomioistuimen vallan itselleen kun tollaista lausuu tossa alussa.
Käsittääkseni poliisitutkimuskin valmistuu vasta ensiviikolla. Kaiketi se ei ole Rehtorin päätäntävallassa onko siinä aiheutettu mitään vaaraa?
Tuo nyt oli vai rexin näkemys; rehtorin mukaan sitä-ja-tätä.

Pakkohan hänen on puolustaa tekosiaan. Vakava vaara on kyllä törkeätä liioittelua. Toisaalta opettajan hommissa pitää hihojen olla märkänä vaikka juntit mitä tekisivät tai ennen kaikkea sanoisivat. Uskoisin kuitenkin aika pian nahan paksuuntuvan, kun pillikinttujen hormooniuhitteluja kuuntelee.

Jälkkärit ja muut toimenpiteet ovat usein vain sulka hattuun luokan pellelle, joka peittelee omaa itseinhoaan astumalla esiin keinolla millä hyvänsä ja saadakseen häivytettyä ne oman mielensä häpeäkohdat kotioloissa, kehossaan tai omissa tuntemuksissaan muitten kehoihin.

Milloin muuten yleinen laki menee tuon koululain (tai mikä onkaan) edelle? Jos esim. kasvukipuilija/hikihaisuli alkaa paiskoa esineitä ja aiheuttaa vaaraa muulle laumalleen? Saako ottaa heittokädestä tukevan myötäotteen vai onko soitettava poliisi ja odoteltava?
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minun sympatiani ovat täysillä opettajan puolella. Jos oppilas istuu huppu päässä syömässä, soittaa poskeaan ja haistattelee opettajalle, pitäisi seuraamusten olla sellaiset että toisen kerran miettii kahdesti. Jos oma lapseni käyttäytyisi noin, sallisin vieläkin jyrkemmät otteet ja lähtisin vielä jälkeenpäin pojan kanssa viemään kukkia ja konjakipullon opettajalle pahoitteluna. On ihan hirvittävää mitä nykyiset pershedelmät saavat tehdä vahempien vain hymistellessä. "Joo pitää kuri toki olla mutta ei MINUN Pirjopetteriini saa ainakaan kajota eikä sanoa ikävästi eikä muutenkaan rajoittaa..."
Minäkin muistelen omia kouluaikojani, ja miten riuskoin ottein opettajat esim. tappelijat erottivat. Ja taatusti vietiin kauluksesta kiinni pitäen kansliaan sellaista vauhtia, että hyvä jos kantapäät lattiaa tapasivat. Sama muilla sikailijoilla. Eikä taatusti käynyt pukarien mielessä käydä jälkikäteen äidin helmoissa itkemässä että opettaja ja rehtori olivat epäreiluja. Päinvastoin. Hartaasti toivottiin, ettei tyhmyyksistä olisi sana kiirinyt kotiin asti. Eikä tämä ole 80- ja 90-lukuja kauempana historiassa.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Poliisikin tutkii asiaa perusmuotoisena pahoinpitelynä! Uskomatonta mutta totta.. kuten aikaisemmin mainitsin niin tuo voisi täyttää korkeintaan lievän pahoinpitelyn tunnusmerkistön (ei vammoja!) ja syytettä tuskin nostettaisiin. Olen ollut asianomistajana rikoskokonaisuudessa johon kuului myös lievä pahoinpitely (henkilö oli tönäissyt minua) ja en saanut kyseisestä syytekohdasta euroakaan korvausta vaikka lievä pahoinpitely(kin) tekijän syyksi luettiin (ei olisi edes oikeuteen mennyt jos asiaan ei olisi liittynyt muita paljon vakavampia rikoksia joista korvauksia vaadin ja sain).
Tänään aamupäivällä muuten oli Mannerheimintiellä (Helsingissä) mielenosoittajia Korhosen puolesta.
Omat sympatiat ovat kyllä täysin tämän opettajan puolella.
Viimeksi muokannut matlockb, Ti Huhti 09, 2013 1:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Opettajan puolella täälläkin. Aikamoista paskaa koko homma. Onhan se helkkarin hienoa, että jo koulussa nää hellanteltut oppii, ettei heihin voi kajota ja tehdä saa mitä huvittaa. Sitten ihmetellään myöhemmin syrjäytyneiden nuorten pahoinvointia ja jeesustellaan. Raivostuttaa ja isosti :evil: Mä en ole kuullut muuten keneltäkään oppilasta ja potkuja puoltavaa kommenttia, siis lähipiiristäni. Onko sellaisia?

Huvitti tuo rehtorin kommentti oppilaalle aiheutuneesta fyysisestä ja psyykkisestä vaarasta. Le wut? Se, että aikuinen pitää ojennuksessa ja rajoissa kasvavaa nuorta on vaara psyykelle? Sallikaa mun nauraa.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Näin asiaan suhtautuu Suomen tulevaisuus:
Potkut saaneelle opettajalle naurettiin: "Hahahahahaa, sinne menee meiän ope!!!"

Julkaistu: 9.4.2013 12:38

Alppilan yläasteen oppilaista osa näyttää naureskelevan potkut saaneen opettajan kohtaloa.

Verkossa liikkuu kuvakaappaus Facebook-keskustelusta, jossa muutama Alppilan yläasteen oppilas naureskelee ruokalasta oppilaan voimakeinoin poistaneen opettajan Antti Korhosen potku-uhalle. Kommentit on kirjoitettu FB-keskusteluun, jota on käyty Helsingin Sanomien 29.3. julkaiseman uutisen alla opettajaa uhkaavista potkuista.

– Hahahahahaa, sinne menee meiä ope!!! eräs tyttö kommentoi ketjussa.

Korhonen sai välikohtauksen takia eilen potkut. IS:n Korhoselta saaman vahvistuksen mukaan hänen opettamallaan luokalla todella on samanniminen oppilas kuin yllä mainitun kommentin kirjoittaja.

– Eiks toi oo se pelle kenen päälle meinasin käydä? kysyy puolestaan tytön kommentin alla eräs poika.

Korhosen mukaan Alppilan yläasteella opiskelee samanniminen oppilas kuin kommentin kirjoittaja, mutta häntä Korhonen ei ole opettanut.

Erottamisen perumista vaatii jo 80 000 nimeä

Korhonen kertoi IS:lle maanantaina, että hän on saanut paljon tukea myös omilta oppilailtaan.

– Oppilaani ilmoittivat minulle jo saman viikon keskiviikkona, että tukevat täysillä. He sanoivat, etteivät tule enää kouluun, jos en ole siellä.

Helsingin opetusviraston Korhoselle antamat potkut ovat herättäneet poikkeuksellisen runsaan tuen osoittamisen opettajaa kohtaan.

Liki 80 000 ihmistä on käynyt viikossa kirjoittamassa nimensä adressiin, jossa vaaditaan Korhosen erottamisen perumista ja uusia kirjoituksia tulee koko ajan lisää.

Korhonen toivoo, että tapaus herättäisi myös laajemmin keskustelua koulun kurinpidosta ja opettajien suhtautumisesta järjestyshäiriöihin.

Valtteri Varpela, Kaisu Puranen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 07907.html
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

http://www.adressit.com/pelastakaa_opet ... i_korhonen

Siitäpä linkkiä adressiin.

Edit. Saattaa tökkiä kun käy aikamoinen kuhina tuolla :mrgreen:
Vastaa Viestiin