Nainen kavalsi yli 1,5 miljoonaa ja pelasi ne pois

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
aumari
Adrian Monk

Re: Nainen kavalsi yli 1,5 miljoonaa ja pelasi ne pois

Viesti Kirjoittaja aumari »

ReissuLasse kirjoitti: Pe Helmi 28, 2020 7:57 am
aumari kirjoitti: Pe Helmi 28, 2020 3:06 am On tullut semmoinen käsitys, että näistä kiinnijääneistä kavaltajista suuri osa on naisia. Kiinnijäämättömistähän en tiedä. Miten voi vuosikaudet harjoittaa tuommoista jäämättä kiinni? Eikö tilintarkastuksessa huomata mitään, kun kaikista tapahtumista pitää olla jonkinlainen tosite tai dokumentti.
Kun oma sisäinen ketju on sellainen että voi omat maksunsa hyväksyttää ja tarkistaa niin kyllä siinä aika pitkään saa pelata että joku asian huomaa tai osaa epäillä. Ei se tilintarkastus mikään läpipääsemätön seula ole.
Olen itse tehnyt kirjanpitoa eräälle yksityisyritykselle, ja olin kyllä ihmeissäni. Yrityksen varoista maksettiin kaikki mahdollinen, mikä ei yrityksen toimintaan kuulu. Lasten perheiden vuokrat, bensakulut, monen ruokakunnan ruokalaskut ym., suurin osa piti ohjeiden mukaan kirjata toimistokuluihin tai kiinteistönhoitoon. Ja paljon ilman kuitteja. Kysyin johtajalta meneekö nämä läpi tilintarkastuksessa, niin kuulema on aina mennyt. Niin ettei se tilintarkastus tosiaankaan mikään läpipääsemätön seula ole.
Vastaa Viestiin