Ajat ovat muuttuneet: se resurssien suuntaaminen kaikkeen tärkeämpään kuin mitä on lasten hyvinvoinnin seuraaminen neuvolapalveluiden kautta.
Esikoiseni lapsuudessa oli neuvola- ja neuvolalääkärikäyntejä huomattavasti enemmän. Nuorin lapseni on nähnyt neuvolalääkärin paikkakuntamme ohjelmaan kuuluvilla käynneillä 3vko:n, 7vko:n, 4kk:n, 8kk:n, 1,5v:n ja 4v:n iässä. Terveydenhoitajakäyntejä on ollut enemmän, mutta niitäkin lapsen 2 vuotta täytettyä vuoden välein. Se on aika pitkä seurantaväli, kun huomioi lapsen kasvun ja kehityksen nopeuden normaalitilanteessa.
En sano sitä, että systeemin syytä olisi se, että lapsia kohdellaan kaltoin. Mutta harvat seurantakäynnit valitettavasti suosivat Oulun näännyttäjäisän ja -äitipuolen kaltaisen heikomman aineksen mahdollisuuksia moiseen toimintaan.
Kyllähän puuroa voi pitää terveellisenä ravintona, mutta ainoana, -ei missään nimessä!
Oulun käräjäoikeudessa lienee istunut itsekin hieman heikolla ravinnolla ruokittuja, sen verran pieneltä vaikuttaa tuo kapasitetti, jolla "oikeutta" on jaettu.
Nälässä pidetty 6-vuotias oululaistyttö
- Juliet Jones
- Axel Foley
Re: Nälässä pidetty 6-vuotias oululaistyttö
Ja eihän neuvolakäynnit edes ole pakollisia.
Näiden uutisointien takia tosin olen vähän pettynyt, kun ei neuvolasta - jossa yleensä olemme tunnollisesti käyneet - soitettu kotiin ja kysytty mitään, kun 5-vuotisneuvola jäi väliin. Sellainen on siis täällä kuulemma tarjolla, luulin, että ei ole, enkä varannut aikaa.
Näiden uutisointien takia tosin olen vähän pettynyt, kun ei neuvolasta - jossa yleensä olemme tunnollisesti käyneet - soitettu kotiin ja kysytty mitään, kun 5-vuotisneuvola jäi väliin. Sellainen on siis täällä kuulemma tarjolla, luulin, että ei ole, enkä varannut aikaa.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
- AutumnForever
- Martin Beck
Minä olen kahtena peräkkäisenä vuonna unohtanut lapsen hammastarkastuksen ja ei ole perään kyselty. Lapsi 3v. Ja painaa 18,4kg.
Mutta menipä kauan tämän asian puimisessa.. neljä vuotta jo lapsen huostaanotosta.
Mutta menipä kauan tämän asian puimisessa.. neljä vuotta jo lapsen huostaanotosta.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
-
Kinsey Malone
- Neuvoja-Jack
Sanos muuta, toivottavasti on turvassa vieläkin. Ja vilpittömästi olen sitä mieltä, että huostaan kuuluis nuo muutkin lapset. Eihän tuo ihminen täysillä käy, äitipuoli siis.AutumnForever kirjoitti:Mutta menipä kauan tämän asian puimisessa.. neljä vuotta jo lapsen huostaanotosta.
Vaikka miten vois vääntää siitä että yhteiskunta on vastuussa lapsiperheiden köyhyydestä, niin vaikka voissa paistas niin tässä tapauksessa muut lapset (äitipuolen omat) on saaneet paitsi ruokaa niin autokyytiä isälleen (pitäähän se auto olla vaikkei ruokaa oliskaa lapselle)
Kotikaupungissa tapahtui tämäkin, niinkuin se vauvapakastajakin ja ei vaan jaksa uskoa että maailma on näin julma.
Noitten ihmisten nimet julki, naamoineen päivineen niin osaa sitten sylkästä oikean ihmisen kohdalla. Häpeäpaalulle olis tilausta nykyaikanakin.