SciFi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

[/quote]Cube ykkönen on hyvä. Kakkonen suolesta. Islandissa ihan hyvä perusidea, loppua kohden muuttuu rytistelyksi. Sain juuri tuossa Prestigen (2006). Onkohan tuo katottava? Jostain taikureista kuulemma kertoo.[/quote]

joo, totta islandissa mennään hiukan metsään niillä ampumisilla yms, mutta se prestige on todella katsomisen arvoinen ja mielestäni tämän hetken parhaimpia leffoja, siihen pitää vaan keskittyä ja no, tykätä taikatempuista. kuitenkin, oivallinen valinta. :D
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

X-Files.

Suosikkisarjani.

I want to Believe.
What you do... Makes you who you are.
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

:?:
Viimeksi muokannut Primavera, To Loka 25, 2007 12:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Alien -kahdeksas matkustaja + jatko-osat
Hohto

Humoristisin scifi Mars hyökkää ja MIB:t
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

^MIBit ja Mars hyökkii on kyl helvetin hyviä! :o Samoin Avaruusboltsit.
I am an African!
Kalessin
Adrian Monk

nyt vasta huomasin, että kaikkien scifien huippuparodia on unohdettu kokonaan eli linnunradan käsikirja liftareille!!!! tosin siis kirjana huikea teos, elokuvana alempaa keskitasoa ja sitten tietty spacebolls joka jaksaa naurattaa joka kerta.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mulle toi Käsikirja oli leffana karmea pettymys. Lähinnä kuivahkon ajastaan jäljessä olevan brittihuumorin takia. Sci-Fi:n ja kauhun yhtenä eittämättä parhaimpana huumoripätkänä pidän "Shaun of the Dead"-leffaa.

Spaceballissa jaksaa kyllä aina naurattaa tuo yksi kohta, missä lopussa taistelevat "valomiekoin". Kun laittavat nuo päälle, näyttää Darthilla olevan aika nysä. Siihen toinen kommentoi "huomaan fjongasi olevan paljon minua lyhyemmän...." No joo mä nauran kun muut ei. Esimerkiksi surkeassa komediassa "See no evil, hear no evil" mä olin ainut joka nauroi elokuvateatterissa kun kuvankaunis roistonainen kysyi vangituilta Richard Pryorilta ja Gene Wilderilta "Onko viimeistä toivomusta ennen kuin kuolette?" ja tähän Richard vastasi "Ilmeisesti nussiminen ei tule kysymykseen..." :D

Sci-Fi:in palatakseni, pidän lähes kaikista Shyamalanin teoksista. Viimeisin on kuitenkin aika käsittämätön elokuva. Ei oikein toimi millään osa-alueella. Kenelleköhän lienee tarkoitettu?
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

^^^ MIBit unhottuivat meikäläiseltäkin!

^Olen jo monta kertaa miettinyt vuokraamossa, ottaisinko Lady in the Waterin, mutta en ole vielä sitä tehnyt... Nyt tulin oikeastaan uteliaaksi, jotta miten se voi olla niin p*ska, että kaikki aina haukkuvat?
Eniten olen pitänyt crop circle -jutusta (mikä ihme sen nimi nyt oli).
Kalessin
Adrian Monk

mua taasen naurattaa avaruusboltseissa aina, se ;"missä on tutka??öööh... se on kahviautomaatti..."*hirn*, mutta lady in the water oli musta ihan hyvä, viihdyttävä, jos ei huippuleffa. Linnunradan käsikirja liftareille oli leffana melkoisen suuri pettymys, mutta ymmärtäähän sen ettei sellaista kirjaa voi saada elokuvaksi.

mutta scifistä fantasiaan, eragon ja potterit rokkaa ainakin täällä....:)
Merope
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Merope »

Plaah, itseäni Eragon lähinnä itketti... siis keskinkertaisuutensa vuoksi. En tiedä, vika tosin voi olla itse tarinassa, mutta jotenkin kummasti tuntui useissa kohtauksissa, että hmm, olen tainnut nähdä tämän ennenkin :D . Ihan järkyttävä määrä tavaraa oli otettu enemmän tai vähemmän suoraan mm. Tarusta Sorumusten Herrasta ja muista vastaavista fantasiakirjoista. Myös leffan kuvakieli oli vähän liian tuttua. En tiennyt, että pitäisikö itkeä vai nauraa, kun taas mentiin vuorten laella.

Linnunradan käsikirja liftareille oli myös pohjanoteeraus. Ei tehnyt sitten yhtään oikeutta kirjalle. En kyllä allekirjoita Kalessinin näkemystä siitä, ettei tällaista kirjaa saisikaan hyvin leffaksi. Samaahan on sanottu mm. Tarusta Sormusten Herrasta, ja kuinkas sitten kävikään :wink: . Samoin esimerkiksi voisi vetää myös Star Wreckin. Jos läjä suomalaisia kaveruksia saa aikaiseksi jotain semmoista, niin mihin sitten alan oikeat ammattilaiset pystyisivät? Varmasti parempaan, kuin mitä Käsikirjan leffateoksessa nähtiin.

Star Wreckistä muuten sen verran, että onhan se varsin mojova leffa. Ei voi kuin hattua nostaa niille kavereille, ovat kovan työn tehneet. Välillä menee huumori vähän ala-arvoiseksi, ja eräissä näyttelijäntöissä on vähän toivomisen varaa, mutta muuten erinomainen! Nuokin virheet antaa helposti anteeksi, kun tiedostaa, että nämä tosiaan ovat ihan tavallisia kavereita, eivät mitään Teakin käyneitä ammattilaisia.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Kalessin
Adrian Monk

huomasin eragonista kiusallisen selvästi itse, että paolini on lukenut tosi tarkkaan belgarionin, taru sormusten herrasta, maameren tarinat ja dragonlancet. ajoittain se jopa ahdisti, mutta kuitenkin, kaikista klisestä huolimatta diggasin. ehkä se saphiran animointi iski minuun, kun noi lohikärmeksen on muutenkin sydäntä lähellä.:)

sitten, miten linnunradan käsikirjan kokonaisuudessaan voisi tiivistää kolmituntiseksi niin, että se tekisi oikeutta Adamsin mielettömälle verbaaliakrobatialle? totta on, että leffa oli suolesta, ainoa hyvä kohta oli ne haravat, joita ei koko kirjassa edes ollut. kuvastaa hyvin leffan tasoa. :lol:

ja niin...itse henk.koht. todella syvästi, täydellisesti, totaalisesti ja sydämeni pohjasta vihaan tarua sormusten herrasta ja niitä venytettyjä ja pitkäpiimäisiä elokuvia. tai no, klonkku menettelee, muut ei.;)
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tähän väliin pari suositusta. Larry Nivenin - Inconstant Moon. Löytyy myös filmatisointina Outer Limits -sarjan 2.tuotantokaudelta, osa 12. Eräänä yönä kuu on epätavallisen kirkas. Tavalliselle tallaajalle kirkas, upea ja romanttinen kuutamo on tähtitieteilijälle kauhistus. Aurinko on muuttunut supernovaksi, toinen puoli maapalloa on jo käristynyt ja elinaikaa olisi vain n. 5 tuntia...

Miracle Mile

Kaveri menee väärään paikkaan väärään aikaan ja saa kuullaksensa puhelun, missä paljastuu ohjusten lähteneen jo ilmaan kohti Neuvostoliittoa. Vastaisku tulisi tietysti ja aikaa siihen muutama tunti...

Molempia tarinoita yhdistää siis äkkiseltään saatu tieto, jonka mukaan koko maailma tulee tuhoutumaan muutaman tunnin sisällä. Mitä sinä tekisit tuossa tilanteessa? Olisiko parempi olla ollut tietämätön koko asiasta?
Wuulffi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Scifi on rautaa. Rakastan.

Scifi-sarjoista Babylon 5 on se ykkönen. Stargate on ihana myös. Miksei muuten MTV3 enää lähetä sitä? Olen odotellut... jo pitkän aikaa... :(

Salaisissa kansioissa oli ihquihania jaksoja, mutta sitten myös huonoja. Scullysta ja Mulderista tykkäsin kyllä.

Kuudes aisti leffapuolelta tulee mieleen ja Matrix ykkönen, mutta onhan niitä hirveesti muitakin hyviä. Taru sormusten herrasta, Operaatio Mars, Hiipivä tiikeri piilotettu lohikäärme (jos ei scifiä, niin fantsua ainakin)...
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

EuroJR kirjoitti:Tähän väliin pari suositusta. Larry Nivenin - Inconstant Moon. Löytyy myös filmatisointina Outer Limits -sarjan 2.tuotantokaudelta, osa 12. Eräänä yönä kuu on epätavallisen kirkas. Tavalliselle tallaajalle kirkas, upea ja romanttinen kuutamo on tähtitieteilijälle kauhistus. Aurinko on muuttunut supernovaksi, toinen puoli maapalloa on jo käristynyt ja elinaikaa olisi vain n. 5 tuntia...

Miracle Mile

Kaveri menee väärään paikkaan väärään aikaan ja saa kuullaksensa puhelun, missä paljastuu ohjusten lähteneen jo ilmaan kohti Neuvostoliittoa. Vastaisku tulisi tietysti ja aikaa siihen muutama tunti...

Molempia tarinoita yhdistää siis äkkiseltään saatu tieto, jonka mukaan koko maailma tulee tuhoutumaan muutaman tunnin sisällä. Mitä sinä tekisit tuossa tilanteessa? Olisiko parempi olla ollut tietämätön koko asiasta?
Näitä on aina mielenkiintoista pohtia. Tosin eka skenaario on nykytieteen mukaan mahdoton: ensinnäkään Auringosta ei voi tulla supernovaa, koska sillä on liian vähän massaa; toiseksi, sisäplaneetat tuhoutuisivat räjähdyksessä saman tien.

Tokassa tapauksessa heittäisin kamat autoon ja ajaisin niin pitkälle metsään kuin mahdollista, asumattomille seuduille ja poispäin suurista kaupungeista. Joku luola tms. olisi kova sana. Itse räjähdyksiinhän ei kuole kuin lähialueilla, joten sen jälkeen voisi ajella poispäin jos on auton tuuletusreiät teipattu umpeen... Pahinta olisi jos ei kerkiäisi pelastaa läheisiään, yrittäisin pelastaa penskani vaikka oma henki menisi suurella todennäköisyydellä. Raaka juttu, mutta varoittaisin vain läheisiä, jottei teille tulisi ruuhkia...

Tämä tuli nyt OT, mutta onhan näitä tullut mietittyä, kun on tätä ydinsotapelossa kasvanutta sukupolvea. Tosin jäin kersana jo itse Tshernobylin laskeuman alle Pirkanmaalla 1986 ja oireitakin tuli... kun tavoistani poiketen olin ulkona koko päivän, kun oli niin kaunis ilma, ja vain vähän kesäsadetta ripsui päälle... :x
Naprapath
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Naprapath »

Ihmettelen, ettei kukaan ole maininnut avaruusseikkailu 2001:tä. Siinähän on varsin ahdistava, silti hieno juoni. Ja kerronta on taattua Kubrick-laatua.

Näistä toimintascifileffoista terminator 1&2 ovat ehdottomat. Blade Runnerin tuossa yks päivä katsoin ja täytyy sanoa, ettei nykyajan digimässäilyt vaan pärjää kaikessa tarkkuudessaan ja yksityiskohtaisuudessaan. Nykyäänhän kaikki leffat näyttävät tietokonegrafiikalta.

Kauhu/sci-fi puolelta voisin mainita Jacob's Ladderin. Hyvin ahdistava tunnelma tässäkin ja loppu jää mukavasti "auki".
Vastaa Viestiin