Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
PoliisimestariSisu

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Ei taida ihan kaikki pytyt käydä täysillä jos jo vanhemman ikäluokan mies kyseessä.
sikakoira kirjoitti:Saatana ei hotsittais saada kitalakeen huumeneulaa tai mitä saatanan ompelutarinaa.Vittu mikä kusipää joka leikkiin on lähteny,tattiin täytys vetää.Ei silleen et ihan huomaamatta ite tollasen keuhkoon vetäsisin mut johan on vittu sinänsä,kosto elää
Tapansa kullakin, en kyllä ymmärrä miksi haluat tätä tyyppiä lähteä tyydyttämään.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4764
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja dazu »

Eli näillä tiedoilla tämä oli Iltapäivälehtien kautta Australian tapauksista vaikutteita saanut kopiorikollinen ja psykopaatti. Jännityksen etsintä on keskeinen motivaattori juuri psykopaattien toiminnalle: https://youtu.be/3PoA6yIi_a0?t=358 (linkki vie videoon, jonka nimi on: "The Psychopath Next Door 2014 Documentary" ja kesto 44min 37sek ja linkki vie videon kohtaan 5min 58sek).

Onkohan mahtanut olla nuorempana kova häntäheikki tämä herra?
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja Silli »

Vaarallista ilkivaltaa nyt Porissa: Klementiinistä löytyi kätketty ompeluneula

Porin Lukkarinsannan S-marketista ostetusta klementiinistä löytyi viikonvaihteessa silmäneula.

Porilaismarketissa on tehty vaarallista ilkivaltaa. Lukkarinsannan S-marketin asiakas löysi viikonvaihteessa kaupan myymästä klementiinistä ompeluneulan.

Asiakas ilmoitti löydöksestä kauppaan ja asiasta on tehty tutkintapyyntö poliisille, kerrotaan Satakunnan osuuskaupasta.

– Olimme poliisin yhteydessä heti lauantaina, kun asiakas kävi palauttamassa tuotteen. Kyseinen tuote-erä on poistettu myynnistä ja henkilökuntaa on ohjeistettu olemaan erityisen tarkkana, kertoo market- ja tavaratalotoimialajohtaja Jussi Kaartinen.

Viime vuoden loppupuolella Merikarvialla työnnettiin ompelukoneen neuloja paikallisten kauppojen elintarvikkeisiin. Ensimmäinen neula löytyi pullapitkosta ja toinen leivästä. Tekijä jäi myöhemmin kiinni. Poliisi kertoi hänen hakeneen teolla jännitystä.

YLE
21.1.2019 klo 09:10
https://yle.fi/uutiset/tuoreimmat
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1196
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 8:13 am

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja Tracker »

shamanitar kirjoitti:mä luulen et saa nyt jännitystä elämäänsä jos tähän kylään vaimonsa kanssa jäävät. Asuvat hyvinkin ns. keskeisellä paikalla, jokainen kylällä tietää kuka on kyseessä ja tosiaan kumpaankaan Merikarvian kauppaan tuskin tarvitsee ajatellakaan menevänsä edes ruoka ostoksille, Poriin on sen 50 km ja ilman autoa sinnekin on pikkasen vittumainen lähteä. Nooh, sitä saa mitä tilaa...
Voi olla vähän vaikea olo ja elämä neula-äijällä Merikarvian ukko piireissä, tuskin kovinkaan äkkiä unohtuu noin pisteliään 65:tosen jännityksen haku. :mrgreen:
Vareksenpoikanen
Theo Kojak
Viestit: 1138
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Maanantaina 21.01.2019 Satakunnan Kansa:
https://www.satakunnankansa.fi/a/201414552
Klementiinin sisään oli upotettu neula Porissa – Osuuskauppa poisti jäljellä olleet hedelmät heti myynnistä
21.1.2019 10.05 – Päivitetty 21.1.2019 12.11

Porilaisesta elintarvikeliikkeestä ostetusta hedelmästä on löytynyt neula.

Vaarallinen ilkivallanteko paljastui Lukkarinsannan S-Marketista viime perjantaina ostetuista klementiineistä. Yhden hedelmän sisään oli upotettu silmäneula.

Satakunnan Osuuskaupan market- ja tavaratalotoimialajohtaja Jussi Kaartinen kertoo, että ilkivallanteko tuli kaupan tietoon, kun asiakas palautti klementiinin neuloineen lauantaina kauppaan.

–Teimme asiasta heti tutkintapyynnön poliisille, ja olemme sen jälkeen toimineet poliisin ohjeiden mukaan. Tuote-erästä jäljellä olleet hedelmät poistettiin heti myynnistä, ja nostimme myymälässä valmiuttamme. Kehotimme henkilökuntaa olemaan erityisen tarkkaavaisina.

Kaartinen pitää tekoa tämänhetkisen tiedon perusteella yksittäisenä ilkivallantekona. Muista tuotteista neuloja ei ole löytynyt.

Viime syksynä vastaavia tapauksia paljastui Merikarvialla. Paikallisen K-Marketin pullapitkosta ja leivästä sekä S-Marketin makkarapaketista löytyi ompelukoneen neula.

Poliisi selvitti tapauksen, jonka tekijäksi paljastui 1950-luvulla syntynyt mies. Poliisi tutki tapausta muun muassa kolmena pahoinpitelyn yrityksenä. Epäilty oli anastanut myös teoissa käyttämänsä neulat.

Epäilty tunnusti tekonsa. Ainoaksi motiivikseen hän kertoi "jännityksen hakemisen".

Merikarvian jutun odotetaan siirtyvän syyteharkintaan myöhemmin alkuvuodesta, kun poliisi on saanut kauppaliikeiden vaatimukset, jotka koskevat menetettyä myyntiä.

Porin neulalöydöksestä kertoi ensimmäisenä Yle.

Uutiseen päivitetty ja tarkennettu poliisilta saatuja tietoja.
Tänään 22.01.2019
https://www.satakunnankansa.fi/a/201416598
Porin neulasabotaasista ei ehkä aloiteta lainkaan poliisitutkintaa – "Yleensä nämä pimeät jutut tapetaan saman tien"

22.1.2019 11.37 – Päivitetty 11.47

Poliisin tietoon ei ole tullut Porin päivittäistavarakaupoista uusia ilkivaltatapauksia, joissa olisi käytetty elintarvikkeeseen vahingoittamistarkoituksessa kätkettyä neulaa.

Lukkarinsannan S-Marketin asiakas löysi viime perjantaina ostamastaan klementiinistä hedelmän sisään työnnetyn silmäneulan. Satakunnan Osuuskaupan tietoon asia tuli lauantaina, kun asiakas palautti klementiinin neuloineen kauppaan.

Toimialajohtaja Jussi Kaartisen mukaan Osuuskauppa ilmoitti asiasta heti poliisille, teki saman tien tutkintapyynnön ja on sen jälkeen toiminut poliisin ohjeiden mukaisesti. Muun muassa myymälän henkilökuntaa kehotettiin erityiseen tarkkaavaisuuteen.

Jäljellä ollut klementiinierä poistettiin heti asiakkaiden saatavilta, mutta osa siitä oli jo myyty, ennen kuin kauppa sai tiedon ilkivallasta.

Kaartinen kertoi tiistaina Satakunnan Kansalle, ettei uusia neulalöydöksiä ole paljastunut.

Poliisi ei ole vielä aloittanut Porin neulasabotaasin esitutkintaa, eikä ehkä aloita tutkintaa lainkaan.

–Eipä asialle ole paljon tehtävissä, kun tapauksia on vain tämä yksi eikä epäiltyä ole tiedossa. Yleensä nämä "pimeät" jutut tapetaan (keskeytetään) saman tien, jos tapauksia ei paljastu tämän enempää, sanoo rikosylikomisario Jari Riiali rikosilmoitusten esikäsittelykeskuksesta Turusta.

Hänen mukaansa poliisin on mahdoton näillä tiedoilla selvittää, miten ja missä neula on päätynyt hedelmän sisään.

–Neulahan voi olla peräisin hedelmän alkuperämaasta, esimerkiksi Espanjasta tai Marokosta, Riiali huomauttaa.

Tilanne muuttuu kuitenkin heti jos useampia tapauksia neulasabotaasista paljastuu.

–Silloin juttu alkaa kiinnostaa poliisia, Riiali viittaa Merikarvian viimesyksyisiin tapahtumiin.

Merikarvialla löydettiin viime syksynä ompelukoneen neuloja kahden kauppaliikkeen elintarvikkeista – pullapitkosta, leivästä ja makkarapaketista. Löydösten väli oli viikkoja.

Poliisi tutki tapausta muun muassa kolmena pahoinpitelyn yrityksenä. Tekijäksi paljastui 1950-luvulla syntynyt mies, joka tunnusti tekonsa. Jutun odotetaan siirtyvän syyteharkintaan vielä alkuvuodesta.

Klementiinin sisään oli upotettu neula Porissa – Osuuskauppa poisti jäljellä olleet hedelmät heti myynnistä 21.1.
Että silleen. Olisko uusi yrittäjä tulossa alalle? Vai milleen sen sanoisi. Merikarvian neuloista niin kova kohu että jollekkin jäi se soimaan korviin ja on nyt aloittanut myös... uutena yrittäjänä ?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 18206
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mies työnsi neuloja markettien ruokiin Merikarvialla saadakseen ”jännitystä elämään” - ehdollinen vankeustuomio

Merikarvialla runsas vuosi sitten paljastuneesta neulasabotaasista luettiin ehdollinen vankeustuomio 64-vuotiaalle paikkakuntalaiselle miehelle.

Satakunnan käräjäoikeus tuomitsi miehen tiistaina vaaran aiheuttamisesta, varkaudesta ja näpistyksestä 3 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen, jonka koeaika päättyy marraskuussa 2021.

Merikarvian K-marketin leivästä ja pullapitkosta sekä S-marketin jahtimakkarapaketista löytyi syys-lokakuussa 2018 ompelukoneen neuloja. Mies oli tunkenut neulat tuotepakkauksiin ja lisäksi anastanut leikkelemakkarapaketin. Hän oli anastanut myös teossa käyttämänsä ompelukoneen neulat.

Kuvat poliisi etpk/Alibi 12/19
Kuvat poliisi etpk/Alibi 12/19
merikarvia_neula_jahtimakkarassa.jpg (75.93 KiB) Katsottu 2215 kertaa
Mies joutuu korvaamaan K-marketille 8 010 euroa menetetystä myynnistä ja 480 euroa selvitystyöstä sekä 625 euroa oikeudenkäyntikuluina. Lisäksi hänen on maksettava Satakunnan Osuuskaupalle 655 euroa tapauksen selvittelykuluina.

Esitutkinnassa mies kertoi teoillaan hakeneensa jännitystä elämäänsä, mutta kiisti tahallaan aiheuttaneensa vakavaa hengen tai terveyden vaaraa. Hänellä ei ole entuudestaan rikostaustaa. Syyttäjä esitti oikeudelle kuitenkin lääkärinlausunnon ja valvontakameratallenteen, jotka osoittivat miehen määrätietoista toimintaa ja teon vaarallisuutta.

Kaikeksi onneksi kukaan ei kärsinyt miehen tempauksesta, koska neulat löydettiin elintarvikkeista, ennen kuin niitä ehdittiin käyttää.

Poliisi epäili miestä kolmesta pahoinpitelyn yrityksestä, mutta syyttäjä päätyi syyteharkinnassa syytteeseen vaaran aiheuttamisesta.
Iltalehti
13.11.2019 klo 9:30 (muokattu 13.11.2019 klo 9:31)
...saadakseen ”jännitystä elämään”
Ei sitten muuta keksinyt? Miten olisi ollut kävely etnissävytteisessä lähiössä?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin