ulkoilu ja kuntoilu

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

cicero kirjoitti:hölkkääjät ovat minunkin mielestä omituista porukkaa, varsinkin naiset...
jostain syystä noilla hölkkäilijä-naisilla (nuorilla ja vanhoilla) on leveä lantio ja paksut reidet...

Ei hitto, pitääkin varmaan siirtyä lenkkipolulle hortoilemaan, jos siellä on sellaista mihin ei yökerhoissa törmäile... :shock:

Nyky-naiset kun tuppaavat kokolailla olemaan tuota anorektikko-mallia, tai sitten sieltä toisesta ääripäästä. Joko ei pidetä kunnosta huolta yhtään, mussutetaan(= syödään) jotain kokoajan tai sitten ollaan hysteerisiä sen oman kehonkuvan kanssa. Ziisys was ä seilor...:roll:

edit: Leveälanteiset, paksureisiset naiset rules! 8)

.
.

kaukana poissa

.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

joo, se hölkkäys on sen näköistä että painovoimaa on vaikea vastustaa..aika hidasta ja laiskan oloista...mun mielestä leveälnteiset naiset onkin paremman näköisiä kuin luisevat hyttyset mutta sen lantion pitäis sitten olla oikealla paikalla eikä roikkua polvissa asti...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

No niin. Kuinka moni muu on aloittanut uuden elämän kun on kerran uusi vuosikin? Minä aloitin, ja makasin aluksi neljä päivää sängyssä syöden suklaata. Tänään suoritin ylösnousemuksen ja kävin kävelylenkillä ja olin muutenkin reipas.

Ongelmakseni on kuluneen vuoden aikana muodostunut alan vaihto: ennen fyysinen työ piti luonnostaan kropan kunnossa. Nykyään istun tuolissa 8 tuntia päivässä ja ainoa ongelma minkä se aiheuttaa, ei ole ulkonäön rapistuminen ja lopulta tuhoutuminen vaan lähinnä se, että ei ole varaa ostaa uusia vaatteita sitä mukaa mitä tämä metamorfoosi vaatisi ja myös se, että kunto taitaa olla aika surkea nykyään, päätellen siitä miten paljon koko ajan väsyttää. Tavoitteeni ei siis ole kiduttaa itseäni salaatinlehdillä tai saada kylkiluita näkyviin, vaan mahtua lähitulevaisuudessa vaatteisiini (noin 10 kilon painonpudotus) ja jaksaa nousta ylös sängystä vaikka ei olisikaan ihan välttämättömän pakko.

Tosin olen aina vihannut kaikkea urheilua, joten nyt mietin mistä aloittaa. Mitkään ryhmälajit eivät käy ja kummoisiin varusteisiin ei ole rahaa. Uinti on listallani nyt ensimmäisenä, mutta mitä muuta on olemassa? Uinti ja kävely voivat alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää vaihtelunhaluista luonnettani. Ja ovatko ne sitten kauhean tehokkaitakaan? En tiedä mitä tarkoittavat bodypumpit ja spinningit. Cicero kirjoitti ketjun alusta jostain isometrisistä harjoituksista. Mitä ne ovat?

Millaisia lajeja, arvon minfolaiset, harrastatte?
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Käyn fysioterapiassa ja ulkoilutan kissoja pyörätuolin kanssa :lol: Joskus käyn uimassa. Olen todella urheilullinen :wink:
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Cotton
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Cotton »

Ennen jaksoi kuuden tunnin unilla, jalat sai niskan taakse että heilahti, ei kolottanut, jaksoi juosta bussiin hengästymättä...Nyt on vaikeaa solmia kengännauhoja, väsyttää ja kolottaa. Onneksi vaatekoko on pysynyt suht samana.

Joku jos tietäisi vaikkapa joogailusta? Mitäs se semmoinen voimajooga esim. on?

Ei tarvitsisi mennä mihinkään ahdistaville saleille vaan oma lattia kelpaisi harjoittelutilaksi.
Alussa on rakkaus, lopussa on naru. (K. Palsa)
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Koiran kanssa lenkkeily ja epäsäännöllisen säännöllinen vaakamamboilu, sillä pysyy kuosissa.
A man's got to do what a man's got to do.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

PaulaDrew kirjoitti: Millaisia lajeja, arvon minfolaiset, harrastatte?
Kuntosalia. Siis harjoittelua raskailla painoilla, ei mitään 30x100 vatkausta puolen kilon käsipainoilla.

Homman juju on siinä, että aerobinen liikunta ei juurikaan laihduta (kuluttaakseen yhden munkin pitää juosta tunti), mutta isommat lihakset kuluttavat levossakin enemmän energiaa, joten kuntosali oikeasti laihduttaa.

Aerobista kuten kävelyä, uintia, soutua ym. kannattaa harrastaa vetreytyksen vuoksi, mutta itse en erityisemmin sitä rakasta, koska siinä tylsistyy niin helposti. Enemmän harrastan sitten hyötyliikuntaa, portaat ylös ja niin poispäin.
Every ship must sail a world.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

PaulaDrew kirjoitti: Tavoitteeni ei siis ole kiduttaa itseäni salaatinlehdillä tai saada kylkiluita näkyviin, vaan mahtua lähitulevaisuudessa vaatteisiini (noin 10 kilon painonpudotus) ja jaksaa nousta ylös sängystä vaikka ei olisikaan ihan välttämättömän pakko.

Tosin olen aina vihannut kaikkea urheilua, joten nyt mietin mistä aloittaa. Mitkään ryhmälajit eivät käy ja kummoisiin varusteisiin ei ole rahaa. Uinti on listallani nyt ensimmäisenä, mutta mitä muuta on olemassa? Uinti ja kävely voivat alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää vaihtelunhaluista luonnettani. Ja ovatko ne sitten kauhean tehokkaitakaan? En tiedä mitä tarkoittavat bodypumpit ja spinningit. Cicero kirjoitti ketjun alusta jostain isometrisistä harjoituksista. Mitä ne ovat?

Millaisia lajeja, arvon minfolaiset, harrastatte?
Minusta sinulle sopisi painonpudotukseen ja peruskunnon nostoon todella yksinkertainen ohjelma. 8 tuntia päivässä istuvan ei kannata alkaa heti reuhtomaan, vaan rauhallisesti muutokseen ja sitten halutessa tiukempi ohjelma.
Ensin huolehdit ravinnosta siten, että syöt vähintään 3 tunnin välein. Riittävästi kerralla. Jos syöt yleensä terveellisesti, niin muuttaa ei tarvitse syömisten suhteen mitään muuta, kuin lisäät kuituja ja kasviksia.

Kävelylenkin voit tehdä joka toinen pv., ja voit yhdistää sen vaikkapa kerran viikossa uintireissuun menomatkalla ja kaksi kertaa kuntosaliharjoitteluun mennentullen. Lepopäivät lepopäivinä.
Jos tuntuu tylsältä, niin saisitko jonkun kaveriksi vaikka kerran viikossa lisäksi bailatinoon tai parisalsaan (en itse harrasta, mutta näyttää ja kuulostaa hauskalta)?

Raitis ilma antaa virkeyttä, reipas kävely kohottaa kuntoa, kuntosali kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, uinti ja tanssi parantavat koordinaatiota ja elastisuutta.
Kuntosaleille voi päästä ilmaiseksi joissakin kaupungeissa, perusvarustelut niissä on kaikille lihasryhmille, varusteitakaan et tarvitse. Kertatanssit ja kuukausikortit tanssistudioille maksavat, mutta Vapaaopistojen tai Kansanopistojen kautta edullista.

Bodypumpit ja spinningit taitavat olla kuntokeskuksissa tapahtuvaa aerobista yksilöliikuntaa ryhmissä.
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Cotton kirjoitti:Joku jos tietäisi vaikkapa joogailusta? Mitäs se semmoinen voimajooga esim. on?
Yleensä kai sillä tarkoitetaan astangajoogaa, jonka olen itse havainnut loistavaksi liikuntamuodoksi. Sitä voi reenailla kotonakin kun on saavuttanut tietyn tason, en osaa tarkkaan sanoa, paljonko pitää alkeiskurssin jälkeen käydä, että homma on kyllin hanskassa kotitreeniin. itse aloitin vähän mutkan kautta: harjoitin muita joogia, ja siirryin ilman alkeisopetusta astangaan. Voi hyvin harjoitella myös esim. niin että käy kerran viikossa ohjatussa ja sitten reenailee kotona.

Ennen joogaa treenasin vuosikausia viisi kertaa viikossa punttia hyvin "miehiseen" tyyliin, juoksin, taistelulajeja jne, mutta paitsi että kyllästyin näihin lajeihin sekä massiivisiin hartioihini, ne eivät koskaan kyenneet estämään jännitysniskaa, selkävaivoja, ja muita tuki- ja liikuntaelinharmeja. Taistelulajeissa päinvastoin loukkaantumiset aiheuttivat jatkuvaa harmia ja liiallisen salilla bulkkaamisen aiheuttamat lihasepätasapainot hidastivat esim. olkapäävammojeni paranemista. Joogassa olen selkeästi huomannut ryhtini parantuneen ja vaikka suurimmat möykyt ovat poissa, minulla silti edelleen näkyviä lihaksia. Tietty olen myös massiivisesti notkeampi, vaikken kankea ole ollut koskaan.

Toinen asia tietysti on se, että joogassakin voi tulla liian kunnianhimoiseksi ja aiheuttaa itselleen kaikenalaisia vammoja opettajan avustuksella, mutta ainakin toistaiseksi se on siitä huolimatta mielestäni ollut varsin hyödyllistä. Aika aikaansa kutakin.

Eräänä joogan haittapuolena mainittakoon joidenkin sitä harrastavien suurenmoinen kiinnostus kaikenlaisiin huuhaajuttuihin, mutta siihen ei tarvitse sekaantua, jos ei halua.

Tämä siis vastauksena Cottonin tiedusteluun, mutta taisin vastata ketjun alkuperäiseen aiheeseen myös. Joogan lisäksi yritän pyöräillä, uida, luistella jne mahdollisuuksien mukaan ja ilman ryppyotsaisuutta. Juoksu on tosiaan muotia nyt, tunnen monta maratoonaria siis ainakin yhden sellasien juossutta, mutta hieman alkaa aina hymyilyttämään, kun nämä sankarit laittavat sen CVseensä ja hehkuttelevat, että työnantajatkin pitävät heitä varmaan sen ansiosta ahkerampina ja parempina ihmisinä...

Edit: unohdin mainita tankotanssin! Aion myös mennä akrobatiikkakurssille.
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Olen patalaiska. Ratsastan satunnaisesti, pitäisi ehkä useammin, kun on kuitenkin hevonenkin tullut hankittua... Sopivan sään sattuessa kohdalle käyn hiihtämässä. Nostelen myös painoja, joskus jopa jumppaan.
Paino on hiipinyt kymmenisen kiloa viimekesästä, painan kutakuinkin tasan 50kg, ja jos nyt ei kymmentä,niin viisi kiloa pitäisi saada bikinikauteen mennessä pois.
Juokseminen on ihanaa, eikä ne tissit siitä repsahda :lol: Harmillista vain,ettei ole juoksukaveria, eikä aikaakaan. Juoksin vielä nuorimman lapsen synnyttyä puolimaratoonin, nyt ehkä jaksan lyllertää 5km :oops:
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

hyötyliikuntaa, rapuissa juoksemista ja kävelyä kaikki työ/kauppamatkat kun en autoa omista. humalassa tulee joskus reiveissä tamppailtua. joogaten yritän venytellä silloin tällöin, vähemmälle on sekin jäänyt.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Merenjäällä hiihtäminen ja oikeassa metsässä käveleminen.
Nothing is quite what it seems
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Eurosporttia tulee katseltua.
"Yöperho on koteloitunut"
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.

Vaikka lähes minkälaista bodausta ja urheilua. Kuten esimerkiksi. Shakkinappuloiden siirtelyä kerran n. kolmessa vuodessa. Varmasti useamminkin tulisi pelattua mutta ilmeisesti maine kovana shakkipelaajana on kiirinyt edellä tässä asiassa, eikä pelivastusta tahdo löytyä. Tosin eipä sitä ole juuri etsittykään, ei sen puoleen. Leuka-muskeleita tulee treenattua toisinaan melko säännöllisesti mm. puhumalla.

.
.

kaukana poissa

.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

No jos tosissaan pitää vastata, niin tuleehan sitä pyöräilyä harrastettua, kuntosaleilua, omatoimista treenailua kotona... ja jopa sauvakävelyä.
"Yöperho on koteloitunut"
Vastaa Viestiin