Isä jätti kuusivuotiaan tytön yksin kotiin ja lähti baarin kautta pitkille jatkoille

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
DeepWithinMe
Lauri Hanhivaara

Re: Isä jätti kuusivuotiaan tytön yksin kotiin ja lähti baarin kautta pitkille jatkoille

Viesti Kirjoittaja DeepWithinMe »

Aasinajaja kirjoitti: Ma Loka 31, 2022 2:45 pm Sen enempää juoppoviikonloppuisän toimintaa puolustelematta, lapsissakin toki on eroja. Kuusivuotiaana taisin itse yleensä tehdä omat aamiaiseni kun vanhempani vielä nukkuivat, ja ekaluokkalaisena tulin yleensä kotiin yksin ja olin useampia tunteja kotona yksin.

Mutta silti kyllä aika paskamainen temppu viikonloppuisältä tyttärelleen. Voisi ehkä vähän olla kiinnostuneempi lapsensa olosta ja pyhittää se vkl lapselle, mennä vaikka yhdessä hoploppiin ja sitten mäkkäriin. Tiedä sitten millainen äiti tytöllä on, mutta en panisi pahitteeksi jos äiti saisi yksinhuoltajuuden. Toki voi olla ettei halua, vaan haluaa myös vapaita viikonloppuja jolloin käydä viihteellä.

Sääli lasta. Haista kaavittu koko universumi.
Onko jossain sanottu, että oli viikonloppuisä?
Itselle tulee lehtijutusta ihan eri kuva:
Mies oli poliisin esitutkinnassa myöntänyt, että hän olisi ollut vastuussa lapsesta huolehtimisesta hänen jäätyään viimeisenä aikuisena kotiin tämän kanssa.
Omaan korvaan tuo kuulostaa siltä, että äiti jo lähti jonnekin ja sitten lähti isäkin. Eli valitettavasti haiskahtaa enempi siltä, että yhtään turvallista aikuista ei löydy lapsesta huolehtimaan... Mutta toivottavasti olen väärässä.

Joo, kyllähän sitä itse omassa lapsuudessa oli paljon enemmän omillaan kuin nykyiset lapset, mutta en mä silti muistele sitä aikaa kaihoten. Päinvastoin, vaikkei ole mitään äärimmäisiä hylkäämisiä eikä juoppo-vanhempia, niin tietty turvattomuuden tunne on ollut, joka vaikuttaa elämässä edelleen.
Murheli
Axel Foley

Re: Isä jätti kuusivuotiaan tytön yksin kotiin ja lähti baarin kautta pitkille jatkoille

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Joo, itsekin tulkitsen tuon niin, että ensin lähti äiti, ja sitten isä. Mutta saattoihan olla niin, että äidillä oli jokin harvinainen tapahtuma tiedossa, ja oli sovittu että isä vahtii lasta
Voi voi, kun päättyi elämän koi
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

PIENI lapsi joutui vanhempansa välinpitämättömyyden uhriksi toissa kesänä Riihimäellä. Kanta-Hämeen käräjäoikeuden tuomiolauselmasta ilmenee, että 6-vuotias tyttö oli isänsä hoidossa torstaisena heinäkuun päivänä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009169525.html

Tuosta Ilta-Sanomien jutusta jotenkin päättelisin, että isällä oli tapaamisoikeuteen liittyvä luonapito menossa. kun päättikin lähteä ryypiskelemään. Joka tapauksessa lapsi on ollut isänsä vastuulla, on äiti sitten ollut missä hyvänsä (ihan hyvin on voinut olla työmatkalla, sukuloimassa, laivalla tms.).
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Vastaa Viestiin