Haaparannan naapurihelvetti

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

CrissAngel kirjoitti:Heh...hauskasti kirjoitettu juttu, vaik' ei varmaan mukavaa katsottavaa/kuunneltavaa.
Mahtoikohan ko pariskuntaa vähän krapuloissaan hävettää kannella kamojaan takasin kun kaikki kyttää ja naureskelee. :D
Ja minä kun luulin että vain rock-starat on erikoistuneet mm. hotellihuoneen uudelleensisustamiseen ja telkkujen yms heittämiseen partsilta.
Ihan oikeasti tuo oli muuten hirveän symppis pariskunta. Käytiin istumassa heillä iltojakin ja tosin aika äkkiä opittiin milloin tunnelma tiivistyy siihen pisteeseen, että on aika toivotella hyvät yötä ennen kuin "polttopallon" pelaaminen kodin irtaimistolla alkoi. Itse asiassa en koskaan nähnyt miten ja kuka tavarat takaisin sisälle kantoi.

Mitä tuohon pönde-kaupunki-juttuun tulee, niin olen hieman toista mieltä. Täällä maalla kun kukaan ei ole tullut kädestä pitäen neuvomaan, miten jätteet pitää lajitella tai katsonut syyttävästi saati soittanut töihin kun lumet on vielä puolenpäivän aikaankin luomatta, valittanut kun koirat metelöi, hakannut pattereita kun yskäiset kello kymmenen jälkeen jne... Ja olihan meillä helkkari soikoon isoäänisiä koiria! Veivät naapurin yöunet metelöimällä vaikka olivat 70 kilometrin päässä anopilla hoidossa. Ei, mulle ei kukaan pysty niin paljon maksamaan, että muuttaisin takaisin kaupunkilähiöön...
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Tässä lähiöasumisessa on juuri se ikävä puoli, että jos saa v-maisen naapurin, niin siitähän sitten kärsit. Meillä on kaksi koiraa ja ollaan asuttu nykyisessä asunnossa pari vuotta. Vielä ei ole mitään ongelmia tullut ja toivottavasti ei tulekaan.

Joskus tuttavan naapuri valitti, että koirat mesoaa päivät. Asennettiin kamera tallentamaan ja sieltähän naapuri tökki postiluukusta ja koputteli oveen villiten tietenkin koirat haukkumaan. Nauhan katsomisen jälkeen naapurilta ei ole tullut enää yhtään valitusta. Hullu akka tai sitten todellakin tekemisen puutetta. :evil:
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Rivitaloelämää Osa II:

Naapuri otti inhan tavan tuoda postilaatikosta meidänkin postit "samalla reissulla kun kuitenskin laatikolla kävin", krr!!

Tiukoin sanoin selvensin hänelle, että meidän posteja ei tarvitse koskea, johon tää vtun naapuri totesi, ettei mitään vaivaa ja saako hän seiskan heti kun olen sen itse lukenut (noh, minähän en seiskaa tilaa, kuka lie lahjaksi lähettänyt).
ville69
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 5:56 am
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Pidän itse kaupunkiasumisesta, kunhan asunto on vilkasliikenteisen valtaväylän tai edes mölyisän baarikadun varrella. Ei edes sisäpihalla vaan meluisalla puolella taloa.

Naapurista ei kuulu telkkari, ei musiikki, tappeluistakin vain kovimmat huudot ja painavimpien huonekalujen rikkomiset. Ulkoa tuleva melu on ehtymätön luonnonvara, joka syö omat ja naapurien äänet.

Välillä asuin myös suorastaan lähiömäisen rauhallisessa ja suojaisassa pienkerrostalossa, naapureinani lähinnä vanhuksia. Hiljaisuus tuntui tekevän heistä järjestään kyttääjiä ja lattian/seinänpaukuttajia, sekä nimettömien, vapisevakäsialaisten lappujen lähettelijöitä.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

ville69 lienee viettänyt normaalia ja siten sopimatonta elämää, kun vanhukset on törkylappuja postiluukusta tyrkänneet?!

Kaverini asui pari vuotta sitten Stadissa Viipurinkadulla (vai oliko se sittenkin Porvoonkatu) ja katutasossa oli ravintola Weruska. Voi että oli kivaa, kun terassin mölinä ja tappelu aktivoitui aina illan mittaan. Ei tarvinnut tv:stä kattoo poliisivideoita, riitti kun vilkas kadulle niin olihan äksöniä.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

mun isosisko jätti kerran pyöränsä (vanhassa asunnossan) pihan pyörätelineen viereen ja kai siihen oli ihan joku syykin jos ei telineeseen laittanu, enivei. Se ei ollut kenenkään tiellä eikä haitannu ketään, paitsi TADAA! yhtä mummoa tietenkin. Mummolta tuli satulaan lappu että "pyörät pyörätelineeseen, valivali!". Mun isosisko laittoi sitten siihen viereiseen oveen lapun suoraan että "hanki elämä." Ihan oikein minun mielestäni.

Kaverilleni kävi taas niin, että kun pari hänen kaveriaan oli tullu toiselta paikkakunnalta kylään ja olivat raahaamassa patjoja kellarista kämppään, ovi avautuu ja mummo kysyy "Ootteko muuttamassa...?". Että ihan ovisilmästä on pitäny kurkkia. Kaverin kämpän entiset asukkaat oli ollu kyllä aivan kamalia. Siinä asu joku pariskunta ja sen muijan veret oli vähän väliä rapussa ku äijä pistäny parastaan. Huoh. Kyllä tollaseen voi jo naapurina puuttua jos toista pahoinpidellään selkeästi vähän väliä kotonaan, mutta rajansa kaikkeen puuttumisellakin.

Olen sitä mieltä, että ihmisten pitäisi saada asua rauhassa, toki muidenkin rauhaa kunnioittaen. Mikäli mieletön melu jatkuu hiljaisuudenkin jälkeen (ellei toisin ole mainittu, esim. tuparit, joista on informoitu ajoissa lapulla rappukäytävässä) on lupa valittaa, mutta senkin voi tehdä ystävällisesti niin ettei synny vihanpitoa ja kaunan kantoa. Meille tuli juuri muutama päivä sitten koiranpentu ja tässä harjotellaan yksinoloa, jotta yleinen rauha olis taattu tulevaisuudessa. Ilmotin ystävällisesti lapulla rappukäytän oven vieressä harjottelustamme ja pyysin heiltä kärsivällisyyttä. Varmuuden vuoksi vielä painotin, ettei vinkuminen johdu laiminlyödystä tai rääkätystä eläimestä vaan yksinolonharjoittelusta. Jotkut ihmiset kun eivät osaa lukea tai eivät ymmärrä heti lukemaansa niin täytyy varoilta painottaa joitakin asioita niin ei poliisit ramppaa ovella.:D Pyysin heitä kiltisti vielä ilmoittamaan mahdottomasta ja jatkuvasta melusta suoraan meille, että osaamme menetellä tarvittaessa toisin. Jotkut meinaan valittaa suoraan isännöitsijälle kun eivät kehtaa tulla suoraan kysymään/sanomaan.hmph.

En tiedä mitenkä nämä ihmiset suhtautuvat nyt sitten kun en ole pahemmin tutustunut. Melkein ovinaapurissa asuu kyllä pari luokkakaveriani että heistä ei kannata huolehtia onneksi. Kaikki täällä kyllä moikkaavat vastaantullessaan ja jopa hymyilevät! o.O haha.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Jaaha, samaisen perheen jälkikasvu ollut asialla:

Haaparannan poliisi:
Sisarukset raiskasivat 60-vuotiaan

29.5.2008 5:20


(GÖRAN LAHTI / KURIREN)

Haaparannan käräjäoikeudessa luettiin eilen syytteet poikkeuksellisen raa'asta raiskauksesta, jossa sisarusten epäillään pitäneen 60-vuotiasta uhria vankina lähes vuorokauden tämän omassa kodissa.

Nainen ja mies tunkeutuivat väkisin 60-vuotiaan naisen kerrostaloasuntoon 24. tammikuuta. Veitsellä uhaten sisarukset vaativat naista paljastamaan lompakkokätkönsä ja ryöstivät noin sadan euron arvosta Ruotsin kruunuja.

Sisarukset pahoinpitelivät senioria lyönnein ja potkuin ja repivät tämän hiuksista irti paksuja tukkoja.

Kahdeksantuntisen kidutuksen päätökseksi naisryöstäjä sai Aftonbladet-lehden mukaan idean: He pakottaisivat 60-vuotiaan suuseksiin.

Suunnitelma toteutettiin uhaten uhria teräase kurkulla.

Nainen kiinni, veli jatkaa pakoa

32-vuotias nainen napattiin Suomessa sen jälkeen, kun molemmista oli annettu kansainvälinen etsintäkuulutus ja pidätysmääräys Schengen-alueella. Hän ehti kulkea vapaana kaksi kuukautta.

37-vuotias veli jatkaa edelleen pakoaan.

- On hyvin mahdollista, että hän oleskelee Suomessa, tutkinnanjohtaja Lars Öberg Haaparannan poliisista kommentoi Iltalehdelle.

32-vuotiasta naista syytetään törkeästä raiskauksesta, ryöstöstä, vapaudenriistosta ja pahoinpitelystä. Hän kiistää jokaisen syytekohdan.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Siis onko tuossa Haaparannan raiskaustapauksesa kyseessä saman perheen jäsenet kuin tässä ketjussa? :o

Ei voi olla tälläistä perhettä, uskomatonta :x
There are no crimes behind enemy lines
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Viesti Kirjoittaja Rezah »

There are no crimes behind enemy lines
nrj
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: La Touko 24, 2008 12:17 am

Viesti Kirjoittaja nrj »

Pohjolan sanomat, 24.9.2008

Vojakkalan murhayrityksestä uusia pidätyksiä

Haaparanta.Poliisi pidätti kolme henkilöä Vojakkalassa 13. maaliskuuta sattuneeseen kirvesmurhayritykseen liittyen.

Pidätetyistä yhtä, vuonna -76 syntynyttä miestä, epäillään todennäköisin syin murhayrityksestä. Sama mies on ollut ennenkin poliisin kuultavana, mutta syyttäjä Agneta Karlssonin mukaan tutkimukset ovat edenneet siten, että epäilysaste on noussut todennäköiseksi.

Tiistaiaamuna pidätettiin lisäksi -67 syntynyt nainen ja -41 syntynyt mies, joita epäillään rikollisen suojelemisesta.

Edellinen on sukua murhayrityksestä pidätetylle.

Teknisten tutkimusten tulokset on saatu, mutta niiden yhteyttä pidätyksiin ei haluta komentoida.

Yksi, vuonna -69 syntynyt mies, jota epäillään murhayrityksen avustamisesta, on edelleen pidätetty poissaolevana.

Kirvesmurhayrityksen uhri oli sairaalahoidossa syyttäjän puhutellessa häntä viime viikolla.

Hän on välillä voinut paremmin, mutta saanut uusia komlikaatioita.

------------------------------------------------------------------------------------

Joko nyt saataisiin tekijät vastuuseen? aiemmin oli juttua, että ilmeisesti nämä -67 ja -76 syntyneet oli murhayrityksen jälkeen poliisin hallussa, mutta poliisi päästi vapaaksi samana päivänä, koska ei tiennyt kumpi löi.
Merkilliseltä kuulostaa Ruotsin poliisin toiminta. 3 ollut paikalla, kaksikko tullut kolmannen luokse, kolmannella kirves päässä, niin eikö ole riittävän painavia todisteita kumpaakin kohtaan? kuitenkin aina aiemmin toimineet oikein joukolla yhdessä, kuten tuosta ruotsin tv:n dokumentistä näkee. siinä on myös uhri, jota haastatellaan ennen tätä murhanyritystä.
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

*edit* Oli tullut 2 samaa viestiä näämmä aamuyöllä
Viimeksi muokannut Mother_North, To Syys 25, 2008 2:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Ed kirjoitti:Mihin on kadonnut vanha kunnon sakinhivutuksen perinne suomesta?
Salaisella myyräntyölläkin kiusallisen naapurin voi saada haluta muuttamaan, jos ei soihtu- ja halkohommiin löydy kylältä väkeä.
Ihan samaa mieltä Ed,in kanssa. On se kumma jos kaikki saa rellestää ja terrorisoida miten huvittaa. Kyllä se löytyy herra herrallekkin. AINA
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Mother_North kirjoitti:Ihan samaa mieltä Ed,in kanssa. On se kumma jos kaikki saa rellestää ja terrorisoida miten huvittaa. Kyllä se löytyy herra herrallekkin. AINA
Totta...
Mutta kun tuollaiseen aina välistä joku ryhtyy, niin sitten me täällä minfolla ihmetellään ja huuhaillaan sitä asiaa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

itse elin kerrostalossa, jossa alakerrassa ja minun yläpuolella ja vieläpä seinänaapurissa elisinkkunaiset, jotka oli ystäviä. No, ne huuteli liesituulettimeen "tuu kahville" jne, sit kun oli riitoja niin ne paukutti pattereita, arghhh.. sit kuvioihin ilmestyi arska, joka aloitti yläkerran naisesta, siirtyi alakerran rouvaan ja sit olikin piru irti. Samaan aikaan seinänaapurini tutustui ulkomaalaiseen mieheen ja tämän lisäksi tämä kiertävä arska oli myös kuvioissa. Arska katosi, ilmeisesti vankilaan ja oli rauhallista, kunnes ulkomaalainen mies alkoi urakalla mättää tätä naapuriani seinään ja taas piti laittaa poliisin numero pikavalintoihin, oli useampi kerta viikossa, että piti soittaa, kun avun huudot kantautui pitkin käytäviä ja aivan tajuton pauke kävi. Yksi kerta oven takana olikin sitte poliisi, joka totesi, että seinänaapurissasi on tehty henkirikos ja piti antaa jonkin sortin lausuntoa....ulkomaalainen mies sai muistaakseni 8 vuoden tuomion taposta. seinät oli ihan veressä, joten oletin, että on puukotettu ja lukuisia kertoja...

Noh, eipä aikaakaan, kun asuntoon muutti sitten varttuneempi naisihminen, jolla oli "lievähköjä" psyykkisiä ongelmia. Hän lähestyi minua kirjeitse, jossa totesi,että lapseni on saatanasta ja se pitää tappaa, mieheni oli muualla viikot ja olin tämän alle vuoden ikäisen lapsen kanssa yksin ja tämä selkeästi häiriintynyt ihminen jatkoi vain tätä viestittelyä. Joitain kertoja piti käydä sen asunnossa "nuuskimassa, kun joku häntä myrkyttää ja haju on kauhea", minä en huomannut mitään muuta kuin tiheästi kirjoitetuilla papereilla vuoratut seinät.

Soitin paikalliseen mt-toimistoon, koska itse psykiatrian ammattilaisena tiesin, ettei tämä ihminen enää ole avohoitokuntoinen. Kantaa ei otettu, salassapitovelvollisuus huomioon ottaen luonnollisestikaan, mutta mitään ei myöskään tapahtunut. Sitten yhdesti tämä ihminen oli käytävässä ja kotiin ei voi mennä, kun siellä oli jotain örkkejä, uhkasi myös lastani. Soitin hälytyskeskukseen ja pyysin, että tehkää jo jotain, huoli tästä ihmisestä oli suuri. No, ikkunasta näin, kun poliisit kävi jututtamassa pihalla vähissä vaatteissa ympyrää kiertävää naapuria ja lähtivät pois eli se siitä.. Lähinnä arvelin, että joku terveydenhuoltoalan ihminen tulisi tilanne arvioimaan=ambulanssi, jutut meinaan oli sitä luokkaa..

No siinä vaiheessa olimme itse jo muuttoa tekemässä sattuneista syistä pois, joten en tiedä,mitä tälle ihmiselle kuuluu, eikä asia tietysti mulle kuulukaan, mutta aivan käsittämätöntä menoa oli silloin...

Mulla ois pitkästi tarinaa neighbours from hell-tyyliltä noilta vuosilta, mutta armahdan teitä nyt, :lol:
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Täällä meidän kerrostalo-onnelassa on tällä hetkellä eräs tilanne päällä. Perhe, jolla on sama sukunimi kuin tuossa aiemmin mainitussa Karpon ohjelmassa sillä pappia kiusanneella perheellä (se pappi muuten muutti lopulta pois, kotirauhaa ei hänellä ollut, tyypit käviät paskalla hänen ikkunansa alla ja heittelivät kivillä yms kivaa) on saamassa häädön.
Perheessä tapahtui taannoin jotain, mikä vaikutti joltain murha.infon jutulta. Koska homma on kesken, lastensuojelu ja poliisi tutkivat asiaa enkä tiedä,mitä ovat päättäneet, en voi kertoa siitä sen enempää.

Mutta perheen madame vaanii nyt rappumme ihmisiä, erityisesti meitä naisia ja kuulustelee meitä hyökkäävästi ja syyttää milloin mistäkin. Vuosia olemme sietäneet sitä menoa: jatkuvaa yö- ja kotirauhan häirintää, varastetun tavaran myymistä ovella, yleisten tilojen väärinkäyttöä, hirveää sotkemista ja lasten uhkailua. Perheen omatkin lapset ovat olleet erittäin ikävissä tilanteissa. Säälin todella heidän lapsiaan.

Toivon,etten joudu todistamaan heitä vastaan. Pitäkää peukkuja.
Vastaa Viestiin