Helsinki, Vuosaari: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:Mites, osaisitko mainita joitakin Koraanin kohtia joista se erityisesti käy ilmi?
Hetki... Olen sen verran kaljoissani tällä hetkellä, että etsimiseen voi mennä oma tovinsa. Lisäksi juuri tällä hetkellä on muitakin kiireitä kuin tää murhala, eli palaan viimeistään huomenna asiaan lähdeiden kanssa :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
BK
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 4:45 am

Viesti Kirjoittaja BK »

katupoika kirjoitti:
Äärikristityn, vilpillisesti valtaan nostetun George Bushin johdolla suoritettu Afganistaniin hyökkäys? Tai Irakiin hyökkäys? Noihin verrattuna pikku mellakat on tosiaan aika pikkuisia.

.
Niin, Bush nostettiin valtaan vilpillisesti, mutta toisaalta pysyi vallassa ihan oikeutetulla äänestyksellä (en ymmärrä miksi...)

Afganistaniin ja Irakiin hyökkäystä ei oikeastaan pitäisi mielestäni rinnastaa, koska Talebanin hallitsemaan Afganistaniin hyökkäyshän oli aivan oikeutettu.
Annie
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja Annie »

Mike Manner: On eri asia olla hyvä työmies kuin ylipäätänsä minkäänlaisella järjellä ja nykyaikaisella ajattelulla varustettu yksilö. Tiedän kyllä, että iranilaisissa on paljon hyviäkin puolia, enkä heistä puhunutkaan. Itse tunnun iranilaisen miehen, joka opettaa itsepuolustustaitoja Berliinin poliisivoimille, on aikamoinen pakkaus! Puhuin somaleista etc. joille Luojakin on antanut pigmentin kestää Afrikan aurinko. Mitä hemmettiä he tekevät Suomen suloista suvea pilaamassa? Hajuhaittakin on jo melkoinen puhumattakaan pilalle menevästä auringosta.
Jokainen päivä voi olla viimeinen...
msMarple
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 3:58 pm

Viesti Kirjoittaja msMarple »

BK kirjoitti:Niin, Bush nostettiin valtaan vilpillisesti, mutta toisaalta pysyi vallassa ihan oikeutetulla äänestyksellä (en ymmärrä miksi...)
Ihan OT, mutta samasta syystä, miksi Yhdysvaltoihin valitaan todennäköisesti myös tänä vuonna vanhakaintainen rebuplikaanipresidentti, joka ei oikeastaan muuta Yhdysvaltain tilaa suuntaan eikä toiseen.
Elikä sen vuoksi, että ihmiset joilla olisi halu muuttaa elämää, eivät äänestä. Tänään oli jälleen lehdessä, miten toisen demokraattiehdokkaan kannattajat jättävät äänestämättä, koska eivät hyväksy puolueensa valittua presidenttiehdokasta.

Palatakseni itse aiheeseen, niin kyllä tässä on pakko olla esim. toisen miehen lapsi kyseessä tai vääräuskoinen lapsi. Islamia en ole lukenut, enkä tutustunut, mutta voisin kuvitella, että esim. abortti on laiton Islamin uskoisissa maissa. korjatkoon joku minua, mikäli tietää paremmin. Miten lienee ehkäisyn käytön kanssa?
Everything below you, nothing above
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Kyllä tuo ihmetyttää, että tällainen jälkiehkäisy hoidettaisiin julkisella paikalla. Minä ajattelin, että kyseessä on joku vihamiehelle tarkoitettu kosto, jossa jälleen kerran käytetään naisia ja lapsia välikappaleina.

Läsnäolijoiden toimimattomuus se kyllä jaksaa kummastuttaa aina vastaavissa tilanteissa. Minusta kyse ei ole siitä, että pelätään syytettä, jonka mahdollisesti itse voisi saada, koska yleensä reaktio noissa tulee selkäytimestä jos on tullakseen eikä mieleen tule kelata lainopillisia kiemuroita. Kai kyse on siitä, että vieraan kulttuurin edustajat eivät kaikille aiheuta samanlaista reaktiota kuin jos kyseessä olisivat suomalaiset tai - hui olkoon - suomalainen uhri. Ajatellaan jotenkin, että noilla on omat tapansa ja tuo nyt kuuluu heidän kulttuuriinsa ja varmaan saan jonkun verikoston niskaani jos en nyt vain käännä selkääni.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:Mutta tuo väkivaltainen käyttäytyminen ja sen yleinen hyväksyminen ei käsittääkseni ole Koraani- vaan tapapohjainen ilmiö.
Kotoisin koraanista. Kyllä vaan. Koraanista.
Mites, osaisitko mainita joitakin Koraanin kohtia joista se erityisesti käy ilmi?
Tää on outoa :? :shock: :roll:
Olen joko a) väärässä, b) huono googlettamaan, tai c) kumpaakin kahdesta edellisestä.

Olen etsiskellyt nyt tovin tässä niitä viittauksia mihin tuin tuon mielipiteeni, mutta en löydä mitään mistään. Wikipedialla kaikki islamiin ja koraaniin liittyvät artikkelit antoi lämpimän kuvan rauhallisesta ja tasa-arvoisesta yhteisöstä johon ei kuulu väkivaltaa ollenkaan. Erityisesti yllätti tämä wikipediasta löytämäni artikkeli:
Naisten asema

Islamin pyhä kirja Koraani julistaa suhteellisen selvästi miehen perheen pääksi. Toisen tulkinnan mukaan kyseessä on vain taloudellinen vastuuasema eikä se koske oikeutta päättää naisen asioista yleensä.

Šarian mukaan naisella on täysi oikeus hallita omaisuutta ja omaa rahaansa huolimatta hänen aviollisesta statuksestaan. Hänellä on myös oikeus myydä, lainata tai vuokrata hallinnoimaansa omaisuuta. Vaikka islamissa naisen tärkeimmäksi velvollisuudeksi katsotaan lasten kasvattaminen, šaria tunnustaa myös naisen oikeuden palkkatyöhön perheen ulkopuolella. Naisella on myös oikeus osaan isänsä sekä aviomiehensä perinnöstä. Perinnön määrä voi olla samansuuruinen tai pienempi kuin miespuolisilla perillisillä riippuen perittävän ja perillisen sukulaissuhteesta.
...Ainakin itselläni oli hiukan erillainen kuva asiasta ennen kuin luin tuon.
En ole osannut tässä hämmennyksessäni nyt oikein päätellä, että onko nyt päässyt käymään, niin että: a) esim. wikipediasta ei kumminkaan aina löydy realistista kuvaa asioista, vai b) muslimit elää juuri niillä säännöillä kuin mitkä sattuu heitä miellyttämään...

Jatkan tätä pohdintaa kun pääsen tästä väsymyksestä ja edelleen päätäni takovasta kivusta eroon... :roll:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Ole hyvä.
Kavaluuden ja sotien avulla Muhammedin kannattajat valloittivat Mekan ja sota voidaan islamin mukaan käyttää keinona Jumalan päämäärien saavuttamiseksi (3:160-163). Muhammed lupaa suuren palkkion niille, jotka kaatuvat sellaisessa sodassa (3:166).
Ibn Raban, Sahih, vol. 14 s.529 Muhammad sanoi: Vannon hänen kauttaan jolla on minun sieluni käsissään, että en ole tullut luoksenne muuta kuin teurastamaan.
Musnad, vol.2 s.50 Profeetta sanoi: Minut on lähetetty kohti tuomiopäivää miekan kanssa, ja elantoni on keihääni varjossa, nöyryytys ja alistaminen olkoon niiden osa jotka eivät tottele minua,
Sunan Abu Dawud, vol,2 no.28: Omar ibn al-Khatab sanoi: Kuulin profeetan sanovan: Minä tulen heittämään juutalaiset ja kristityt ulos niemimaalta (Arabian), enkä tule jättämään sinne muita kuin muslimeja.
El beddayah wa alnihaya, ibn Katheer, vol.4: In Ishaq ja al- Waqidi kertoivat profeetan sanoneen: Tappakaa jokainen juutalainen jonka saatte käsiinne!
Uskovaiset. kun kohtaatte uskottomia taistelun tiimellyksessä, älkää kääntäkö heille selkäänne, Joka sinä päivänä kääntää heille selkänsä - ellei hän sitten tee sitä kääntyäkseen uudelleen taisteluun tai liittyäkseen toiseen joukkoon - on käynyt sisälle Allahin vihaan ja hän saa sijansa helvetissä: Se on huono määränpää! (8: 15 -16)
Uskovaiset, kerronko teille kaupasta, joka pelastaa teidät tuskalliselta rangaistukselta, - Uskokaa Allahiin ja hänen lähettilääseensä - ja taistelkaa (jihad) Allahin tiellä henkenne ja omaisuutenne uhalla, (61: 10-11)
Kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, taistelkaa uskottomia vastaan missä heidät tapaattekin, vangitkaa heidät. saartakaa heidät ia väijykää heitä kaikkialla. mutta jos he katuvat. pitävät rukouksensa ja antavat almuja, antakaa heidän mennä rauhassa, Allah on anteeksiantava ja armelias, (9:5)
Ne jotka taistelevat Allahia ja hänen lähettilästään vastaan. ja kiirehtivät tekemään pahaa. saavat palkkansa: heidät surmataan. naulitaan ristiin tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki ristikkäin tai heidät karkotetaan maasta. (5:33)
"Taistelkaa Jumalan tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan, mutta älkää sortuko tekemään väärin: Jumala ei rakasta väärintekijöitä." (2:190)
"Profeetta, taistele uskottomia ja teeskentelijöitä vastaan ja ole heille kova. He saavat sijansa Helvetistä. Siinä on huono määränpää!" (9:73)
Tämä nyt kertoo jo siitä ettei kyseessä todellakaan ole ihan väkivallaton uskonsuunta. Jatkan etsimistä naisen alistamisesta ja laillisista keinoista pistää muija ojennukseen.
aoitora
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 1:32 pm

Viesti Kirjoittaja aoitora »

Mike Manner kirjoitti:...Ainakin itselläni oli hiukan erillainen kuva asiasta ennen kuin luin tuon.
En ole osannut tässä hämmennyksessäni nyt oikein päätellä, että onko nyt päässyt käymään, niin että: a) esim. wikipediasta ei kumminkaan aina löydy realistista kuvaa asioista, vai b) muslimit elää juuri niillä säännöillä kuin mitkä sattuu heitä miellyttämään...

Jatkan tätä pohdintaa kun pääsen tästä väsymyksestä ja edelleen päätäni takovasta kivusta eroon... :roll:
Pahoittelen offtopicia, mutta tähän: Ihmiset elää aina "juuri niillä säännöillä kuin mitkä sattuu heitä miellyttämään". Liikenteessä ajetaan ylinopeutta, vaikka toisaalla miten vaaditaan lakien ja säädösten tiukkaa noudattamista. Kristityille on selkeä käsky: "Älä tapa" ja kovasti ollaan kristinuskon nimissä tappamassa ja kivittämässä vaikka ketä milloinkin. Eivät muslimit tässä ole mikään poikkeus.

Maailman ongelmat eivät ole uskonnoissa, vaan ihmisen kolmessa perusviassa: ahneus, typeryys ja laiskuus. Nämä ovat yhdessä suuri ongelma. Ihmiset tekevät asioita, jotka saavat heidät menettämään enemmän kuin mitä saavuttavat ja kuluttamaan turhaan energiaa, koska typeryydessään eivät näe järkevää mallia toimia.

Uskontoja tai uskonnottomuutta ei ole syytä syyttää mistään. Väitän, ettei yhtään sotaa olla sodittu uskonnollisesta syystä. Uskontoa ollaan vain käytetty idioottien johdattamiseen rintamalle ryöstämään mitä ollaan haluttu ryöstää. Nykyisin über-ihmisiä, ateisteja vedetään terrorismiuhalla ja demokratialla sotaan ihan samalla tavalla kuin kristinuskolla muutama sata vuotta sitten.

Sivutakseni edes hennosti ketjun aihetta vielä: Yllämainituin perustein ihmisten etnistä taustaa ei tulisi kovin paljoa ottaa esille rikoksia tehdessä. Kyllä miltei kaikki uskonnot ovat rauhan uskontoja ja ne ovat niitä idiootteja äpäriä, jotka toisia vastaan rikkovat.
Ihmistä etsimässä.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jatketaampa sitten tätä OT:tä kun kaikki muutkin jatkaa.

Minusta on edelleen hauskaa, että on mahoton keskustelu Islamista ja sen säännöistä, vaikka uutisessa ei kerrota muuta kuin kyse oli ulkomaalaisista ja yksi kirjoittaja on vihjannut että kyse on somaleista ja Somaliassa sattuu olemaan Islam pääuskontona ja sillä perusteella on kyse ehdottomasti kunniaväkivallasta, eikö nyt olla VÄHÄN heikoilla hangilla?

Vammainen uskonto munkin mielestä kyllä ja vammaisia tapoja mutta tämä on jo vähän hysteeristä :D
Mike Manner kirjoitti:Ööö, niin kuin jo tuossa mainitsit, niin kristinuskossa tarkastetaan tapoja ajantasalle, islamissa ei.
Jos tuo käyttämäsi termi "hylkäävät oppejaan" oli tarkoitettu sivallukseksi, niin olisiko se sitten parempi, että pohjoismaiden ääri kristityt teurastaisi kaikki kiinni saamansa vääräuskoiset tuonne kaduille esim. keskiaikaisilla miekoilla ja kirveillä samaan tapaan kuin ääri islamistit silpoovat ihmisiä tai teloittaa heitä esim. sapeleillaan
Sivallukseksi ketä kohta siis? Ei ollut kyllä tarkoitettu ja ei tietenkään olisi. Puhtaasti aatteellisella tasolla vaan koen mielekkäämmäksi ja arvostettavammaksi että noudauttaa täysin jumalansa sanaa kuin, että tekee kompromisseja koska yhteiskunta muuttuu, eihän niin sanota missään Pyhässä Kirjassa "Päivitä ajatukseni niin kuin haluat 1000 vuoden välein" tms.

Jos minä saisin päättää niin kummankin Lähi-Idän uskonnon palvontapaikat saisi polttaa täältä ja pystyttää tilalle mieluummin vaikka alkuperäisten suomalaisten uskontojen mestat, jotka aikoinaan tuhottiin. Ukko ja Tapio perkele :D Mutta kun kerran en saa päättää niin en kyllä jaksa nähdä joka puolella Islamista johtuvia demonisia tekoja, tuskin Allah käskee ketään potkimaan raskaana olevaa naista mahaan, ainakaan suoraan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Loka kirjoitti:^Ole hyvä.
Kavaluuden ja sotien avulla Muhammedin kannattajat valloittivat Mekan ja sota voidaan islamin mukaan käyttää keinona Jumalan päämäärien saavuttamiseksi (3:160-163). Muhammed lupaa suuren palkkion niille, jotka kaatuvat sellaisessa sodassa (3:166).
Ibn Raban, Sahih, vol. 14 s.529 Muhammad sanoi: Vannon hänen kauttaan jolla on minun sieluni käsissään, että en ole tullut luoksenne muuta kuin teurastamaan.
Musnad, vol.2 s.50 Profeetta sanoi: Minut on lähetetty kohti tuomiopäivää miekan kanssa, ja elantoni on keihääni varjossa, nöyryytys ja alistaminen olkoon niiden osa jotka eivät tottele minua,
Sunan Abu Dawud, vol,2 no.28: Omar ibn al-Khatab sanoi: Kuulin profeetan sanovan: Minä tulen heittämään juutalaiset ja kristityt ulos niemimaalta (Arabian), enkä tule jättämään sinne muita kuin muslimeja.
El beddayah wa alnihaya, ibn Katheer, vol.4: In Ishaq ja al- Waqidi kertoivat profeetan sanoneen: Tappakaa jokainen juutalainen jonka saatte käsiinne!
Uskovaiset. kun kohtaatte uskottomia taistelun tiimellyksessä, älkää kääntäkö heille selkäänne, Joka sinä päivänä kääntää heille selkänsä - ellei hän sitten tee sitä kääntyäkseen uudelleen taisteluun tai liittyäkseen toiseen joukkoon - on käynyt sisälle Allahin vihaan ja hän saa sijansa helvetissä: Se on huono määränpää! (8: 15 -16)
Uskovaiset, kerronko teille kaupasta, joka pelastaa teidät tuskalliselta rangaistukselta, - Uskokaa Allahiin ja hänen lähettilääseensä - ja taistelkaa (jihad) Allahin tiellä henkenne ja omaisuutenne uhalla, (61: 10-11)
Kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, taistelkaa uskottomia vastaan missä heidät tapaattekin, vangitkaa heidät. saartakaa heidät ia väijykää heitä kaikkialla. mutta jos he katuvat. pitävät rukouksensa ja antavat almuja, antakaa heidän mennä rauhassa, Allah on anteeksiantava ja armelias, (9:5)
Ne jotka taistelevat Allahia ja hänen lähettilästään vastaan. ja kiirehtivät tekemään pahaa. saavat palkkansa: heidät surmataan. naulitaan ristiin tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki ristikkäin tai heidät karkotetaan maasta. (5:33)
"Taistelkaa Jumalan tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan, mutta älkää sortuko tekemään väärin: Jumala ei rakasta väärintekijöitä." (2:190)
"Profeetta, taistele uskottomia ja teeskentelijöitä vastaan ja ole heille kova. He saavat sijansa Helvetistä. Siinä on huono määränpää!" (9:73)
Tämä nyt kertoo jo siitä ettei kyseessä todellakaan ole ihan väkivallaton uskonsuunta.
Juu, ei tietystikään väkivallaton. Mutta ei ole kristinuskokaan väkivallaton.

Ja komppaan taasen Bombayta, ylläriylläri.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:Juu, ei tietystikään väkivallaton. Mutta ei ole kristinuskokaan väkivallaton.

Ja komppaan taasen Bombayta, ylläriylläri.
Mä en tajua tätä, kun puhutaan islamin väkivaltaisuudesta, niin koko ajan joku on hokemassa, että ei kristinuskokaan ole väkivallaton. No ei varmasti ole, mutta voisin väittää ihan tilastojen valossa, että islamin kannattajat on aika helvetin monta kertaa väkivaltaisempia käytökseltään kuin kristinuskon kannattajat kun massoista puhutaan (yksilöt on yksilöitä aina).
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti:Mä en tajua tätä, kun puhutaan islamin väkivaltaisuudesta, niin koko ajan joku on hokemassa, että ei kristinuskokaan ole väkivallaton. No ei varmasti ole, mutta voisin väittää ihan tilastojen valossa, että islamin kannattajat on aika helvetin monta kertaa väkivaltaisempia käytökseltään kuin kristinuskon kannattajat kun massoista puhutaan (yksilöt on yksilöitä aina).
No sitähän tässä yritän juuri sanoa :lol: Kyllä islamin kannattajat aivan varmasti ovat massoina aivan jumalattoman väkivaltaisia verrattuna kristittyihin (tai kehen tahansa...), mutta se ei silti tarkoita sitä että väkivaltaisuus joutuisi islamista. Saunaesimerkillä: jokainen luterilainen voi olla potentiaalinen saunoja, mutta saunomisella ei silti ole mitään tekemistä luterilaisuuden kanssa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:mutta se ei silti tarkoita sitä että väkivaltaisuus joutuisi islamista.
No jos se ei johdu islamista, niin kovasti on tuollainen käytösmalli voimissaan niissä maissa missä islan on valtauskontona. Sattumaa?
Entäs Irak? Kaikki jankuttaa, että Al-Qaida röykyttää siellä jenkkejä jne, mutta moniko tulee ajatelleeksi sitä, että mistä johtuu sisisen pommi-iskut täpö täysille toreille, kouluihin, sairaaloihin jne. siviilikohteisiin?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

samanlaisia on muutkin uskonnot, on verta vuodatettu satukirjojen takia miljoonien ihmishenkien edestä!
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:mutta se ei silti tarkoita sitä että väkivaltaisuus joutuisi islamista.
No jos se ei johdu islamista, niin kovasti on tuollainen käytösmalli voimissaan niissä maissa missä islan on valtauskontona. Sattumaa?
Jännä sattuma sekin, miten saunomista arvostetaan hirveästi juuri luterilaisissa maissa..
combat18 kirjoitti:samanlaisia on muutkin uskonnot, on verta vuodatettu satukirjojen takia miljoonien ihmishenkien edestä!
Tai siis: samanlaisia ne kaikki satukirjat, paria poikkeusta lukuunottamatta, ovat. Ainoa ero on siinä, että paikalliset, uskonnoista johtumattomat tavat sanelevat tietyillä alueilla käyttäytymistä tiettyyn suuntaan.
Vastaa Viestiin