Päristelevät mopot ovat johtaneet Espoossa väkivaltaan

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Stonedar
Axel Foley

Re: Päristelevät mopot ovat johtaneet Espoossa väkivaltaan

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Nää on rajuja jätkiä nää nykyajan mopojonnet, yksikin aamu kun keli oli suunnilleen nollassa kun menin aamuseiskaan töihin, tuli minua vastaan joku nuori jätkä ilman hanskoja. Aika varhaisessa vaiheessa talven jälkeen ajelevat myös t-paidassa.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

Sillä tavalla saa nääs pillua. Kaveri kertoi.
SuoMiko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja SuoMiko »

Stonedar kirjoitti: To Marras 13, 2025 9:23 pm Nää on rajuja jätkiä nää nykyajan mopojonnet, yksikin aamu kun keli oli suunnilleen nollassa kun menin aamuseiskaan töihin, tuli minua vastaan joku nuori jätkä ilman hanskoja. Aika varhaisessa vaiheessa talven jälkeen ajelevat myös t-paidassa.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Nuoret kulkevat vähemmissä vaatteissa, kun veri vielä kiertää mukavasti ja estää paleltumasta. Mutta oletko nähnyt koskaan 60v minihameessa talvella? Jos olet niin joku dementiapotilas on eksynyt väärästä ovesta ulos.
Stonedar
Axel Foley

SuoMiko kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 8:37 am
Stonedar kirjoitti: To Marras 13, 2025 9:23 pm Nää on rajuja jätkiä nää nykyajan mopojonnet, yksikin aamu kun keli oli suunnilleen nollassa kun menin aamuseiskaan töihin, tuli minua vastaan joku nuori jätkä ilman hanskoja. Aika varhaisessa vaiheessa talven jälkeen ajelevat myös t-paidassa.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Nuoret kulkevat vähemmissä vaatteissa, kun veri vielä kiertää mukavasti ja estää paleltumasta. Mutta oletko nähnyt koskaan 60v minihameessa talvella? Jos olet niin joku dementiapotilas on eksynyt väärästä ovesta ulos.
Ei mun nuoruudessa kukaan ottanut noin tyhmää riskiä paleltumisesta, eikä myöskään kaatumisesta ilman hanskoja, jos on potentiaalisesti liukkaat tiet.
SuoMiko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja SuoMiko »

Stonedar kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 9:14 am Ei mun nuoruudessa kukaan ottanut noin tyhmää riskiä paleltumisesta, eikä myöskään kaatumisesta ilman hanskoja, jos on potentiaalisesti liukkaat tiet.
Eikä kukaan keulinut, ajanut ilman kypärää, tai polttanut kumia?

Taitaa nyt aika kullata muistot. Omassa nuoruudessa pojilla oli mopoja, jotka kulkivat yli 100 ja jarrut olivat alkuperäiset.
Stonedar
Axel Foley

SuoMiko kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 9:27 am
Stonedar kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 9:14 am Ei mun nuoruudessa kukaan ottanut noin tyhmää riskiä paleltumisesta, eikä myöskään kaatumisesta ilman hanskoja, jos on potentiaalisesti liukkaat tiet.
Eikä kukaan keulinut, ajanut ilman kypärää, tai polttanut kumia?

Taitaa nyt aika kullata muistot. Omassa nuoruudessa pojilla oli mopoja, jotka kulkivat yli 100 ja jarrut olivat alkuperäiset.
Kyllä kaikkiin, kaikkea tyhmää riskonottoa tehtiin, ja joskus jollekin kävikin jotain, ei onneksi mitään kovin vakavaa, mutta kelin ollessa nollassa kenenkään en muista ajaneen ilman hanskoja.
Yxkaksvaan
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

SuoMiko kirjoitti: To Marras 13, 2025 4:08 pm
Yxkaksvaan kirjoitti: To Marras 13, 2025 8:40 am Tietenkin olen. Meinaatko että asuisin saarella?
Ai, niin mut sit olis nämä kelkat ja vesiskodet riesana.
Turha noita nuoria on listiä.
Taitavat olla pääsääntöisesti meidän tulevia veronmaksajia kun ovat alleensa saaneet mopot toisin kuin värivammaiset veljensä joilla ainoaa haitekkiä on lenkkarit ja miekat.
Et siis ymmärrä koko ongelman olemassaoloa. Nimittäin kelkoilla ja vesiskuuttereilla ei rällätä öisin eikä niitä viritetä tuottamaan mahdollisimman kovaa melua. Veetit kääntelee viritetyn mopon kahvaa asuinalueilla ihan vain asukkaille vittuillakseen ja, jos tulee pesarista jossain vaiheessa niin alkaa itku miten eivät ole tehneet mitään.

Ei ihmiset mopoilijoita vihaa vaan sitä perseilyä mitä ameebat harjoittavat öisin.
Pitää tarkoin taas varjella sanomisia kun täällä lentää häkkiin pienestäkin kritiikistä.
No, mutta
teidän nuoruudessa kerättiin siis kiiltokuvia ja pelattiin kirkonrottaa?
Katos, niin meidänkin mutta myös perseiltiin mopoilla tosin ei ihmisten ilmoilla vaan metsässä.
Sitten kun oltiin rippikouluiässä ja kirjattiin laitumilla niin reumaa painoi päällensä eikä kaasukahvaa huvittanut kutitella enää turhan päiväisesti.
Näin se luonto hoiti osan "jengistä" jalkaväkeen..
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Donald McRonald kirjoitti: To Marras 13, 2025 10:14 pm Sillä tavalla saa nääs pillua. Kaveri kertoi.
Tuo ei pitänyt paikkaansa ainakaan minun nuoruudessani, en sitten tiedä olisiko asia nykyisin muuttunut.
Minun nuoruudessani ne mopoista innostuneet omassa poikaporukassaan rassasivat mopojaan talleissaan, ja sitten kylällä päristelivät kilpaillen kenen mopo pitää kovempaa ääntä ja kulkee kovimpaa, mutta tyttöjä ei näyttänyt mopot tai mopopojat kiinnostavan.

Sen sijaan ne jotka jo yläasteikäisinä alkoivat vetää kaljaa ja pyöriä päissään kylillä olivat niitä jotka saivat pillua :mrgreen:
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

damfin kirjoitti: La Marras 15, 2025 9:38 am
Donald McRonald kirjoitti: To Marras 13, 2025 10:14 pm Sillä tavalla saa nääs pillua. Kaveri kertoi.
Tuo ei pitänyt paikkaansa ainakaan minun nuoruudessani, en sitten tiedä olisiko asia nykyisin muuttunut.
Minun nuoruudessani ne mopoista innostuneet omassa poikaporukassaan rassasivat mopojaan talleissaan, ja sitten kylällä päristelivät kilpaillen kenen mopo pitää kovempaa ääntä ja kulkee kovimpaa, mutta tyttöjä ei näyttänyt mopot tai mopopojat kiinnostavan.

Sen sijaan ne jotka jo yläasteikäisinä alkoivat vetää kaljaa ja pyöriä päissään kylillä olivat niitä jotka saivat pillua :mrgreen:
Monista mopopojistahan tulee aikuisena sitten Tuureja yms.. , tai vaihtoehtoisesti inceleitä, kun naiskontaktit puuttuvat lähes täysin teini-iän ajalta.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Observer69
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Observer69 »

Lahdessa vanhat isomahaiset äijät ovat järjestäytyneet oikein "mopoharrastajat Lahti" keltaisine takkeineen ja viritetyyine mopoineen häiritsemään mopotapahtumia ja muita liikenteessä olevia ...viimeisenä villityksenä viritetyt moposkootterit...että osaa ne vanhatkin.. ja pysähtyvät vähän väliä pissalle ja tupakalle
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Taitaa olla sijaistoimintaa kun ei riitä munaa mennä lahtaamaan Espoon roadmaneja niin nyt kiukutellaan mopoilijoille jotka ovat kuitenkin alkuperäislaji.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja M.Saaarinen »

Vanhempia mopoharrsatajia en kyllä sekottaisi mihinkään nuorisomopoiluun,en ole vielä ikinä kuullut ennen että vanhat miehet olisi jossain tapahtumassa jne häiriköineet?
Jos sinulla on enempi tietoa voit sen julkaista ja ainahan voit esittää valituksen suoraan heille,tiedot varmasti porukasta löytyy netissä kerran oikeen liiveissäkin lukee nimi.
Sen sijaan on lapsellista täällä selän takana kertoilla tarinoitaan aikuisista.
Mopopojilla on ollu iät ja ajat omia tapojaan,aikoinaan ajoivat paljaspäinkin kouluun ja koulun reksi joka alotti luistelutunnin ja pakkastakin reippaasti oli tokas että kyllä me luistelemme eihän täällä kylmä ole kun siellä joku tuli ilman pipoakin mopolla kouluun.
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Mopokausi menee nopeasti ohi. Jokainen ikäluokka sen kokee vuorollaan. Ihmettelen aikuisia ihmisiä, joille se on niin suuri ongelma, että pitää alkaa aggressiiviseksi. Tietenkin voisivat laittaa jonkun karan äänekkäimpiin putkiin.
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Calabash kirjoitti: Su Marras 16, 2025 9:42 pm Ihmettelen aikuisia ihmisiä, joille se on niin suuri ongelma, että pitää alkaa aggressiiviseksi.
Se on ongelma nyt, se ei ollut ongelma kun minä olin nuori 70-luvun lopulla ja 80-luvun ensimmäiset vuodet.
Silloin harvalla oli mopo toisin kuin nyt. Ei ollut tämänpäivän kaltaisia mopojengejä vaan joku yksittäinen nuori. Eikä kukaan ajellut keskiyöllä ja aamuyöstä. Niilllä joilla mopo oli ajoivat kun oli matka jonnekin, ei ajettu edestakaisin päättömästi.
M.Saaarinen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja M.Saaarinen »

Ainakin mun edesmenny kaveri rälläsi ostoskeskuksessa sen verran että ,mutta asutustakin oli vähempi isommisskakin kaupungeissa
Vastaa Viestiin