negraham kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:36 pm
Ajatonkello kirjoitti: To Loka 01, 2026 2:25 pm
No valtakoneisto on sun puolella aikalailla kaikesta, saat vapaat kädet eikä kukaan valvo eikä ketään kiinnosta niin kyllä se on ihan vitun helppoa rahaa. Mutta mä oonkin laitoksissa traumatisoitunut.
Liian pehmeästi käsitellään noita kullanuppuja laitoksissa. Itse tekisin kunnon koulukodin, missä metallinpaljastin ovella, sellit ja selleissä opiskeltaisiin etäyhteydellä. Ulos pääsisi kerran päivässä tunniksi. Heti jos perseilisit jotain niin eristykseen. Linnaan voisi siirtää suoraa kun täyttää 18 vuotta, siihen mennessä on varmasti jo ehtinyt rikoksia tehdä lomilla koulukodista sen verran että voisi muutaman vuoden istua.
Meillä oli lukittu tila josta poistuttiin vain kouluun ja ruokatilaan, hoitajan saattelemana toki eikä puhelimia ollut kenelläkään. Oli yksi 45min kestävä ulkoilu vuorokauden aikana ja vain jääkylmää vettä peseytymiseen.
Metallinpaljastimia ei ollut mutta vaatteet riisuttiin ja kyykättiin. Telkkarista saatiin katsoa tuntematon sotilas ja hoitajat oli täysin mielivaltaisia sekopäitä. Edes ruokaa ei saanut annostella itse ja tosiaan mielivaltaisia riisuttamisia tapahtui milloin mistäkin syystä ties missä, joskus jopa ruokailun aikana.
Varmaan hoitajien olisi pitänyt käyttää enemmän väkivaltaa niin olisimme kaikki elossa ja parempia ihmisiä.
Mutta kukaan ei koskaan riehunut veitsillä, toki sitten laitosvuosien jälkeen jokainen on tehnyt niitä omia juttuja