kannatan (etenkin hirvien) metsästystä ja olen:
a) kaupunkilainen (nykyisin, maalla syntynyt ja kasvanut)
b) nainen
c) kasvissyöjä
että repikää siitä tuomarit!
Ihminen on aina saalistanut ja ihminen on harvojen petoeläinten luonnollinen saalis, sanokoot iltapäivälehdet mitä vaan karhuista ja susista. Ollaan ruokaketjun huipulla katsos, jos koulussa asiaa ei sinulle opetettu? Ihminen on metsästänyt kauemmin kuin sotinut, viljellyt maata, kirjoittanut, osannut tehdä tulen jne. Siksi sanotaan, että tämä kymmenien tuhansien vuosien tausta metsästämisessä, on jopa lajityypillistä käyttäytymistä ja epänormaalia lajille on metsästämättömyys ja esimerkiksi kirjoittaminenkin on epänormaalimpaa lajin historian valossa.Kaiser kirjoitti:Edelleen epäselvää mitä tuolla normaalilla tarkoitetaan.
Kaiser kirjoitti:Mikä se ero sitten on?Ihmismetsästys ei. On se kumma jos psykologi ei tajua näiden asioiden eroa![]()
Voi luoja sä olet sekaisin!Kaiser kirjoitti:Pedofiileillä on vietti raiskata lapsia, mutta tuskin kukaan sen perusteella oikeuttaa pedofiliaa paitsi pedofiilit ehkä itse. Pitäisikin puhua siitä mikä on oikein ja mikä väärin.
Ja minulla on intressi saalistaa eläin. Onko tässä jotain epäselvää? Harrastatko ikinä seksiä, vaikka sinulla ei olisi intressiä lisääntyä? Jos et, niin sitten ymmärrän kantasi.Kaiser kirjoitti:Eläimillä on intressi elää ja luulisi sinun huomanneen sen, kun juoksevat metsästäjiä karkuun.
Kaiser kirjoitti:Ei se olekaan ellei sitten ole tarkoitus pelastaa hylättyä lemmikkiä.
Perustelet jälleen miten asioiden pitäisi olla sillä miten ne ovat, vaikka tälläinen tunnetaan argumentointivirheenä. Ehdotin jo keskustelua etiikasta.MotiivitOn kirjoitti:Ihminen on aina saalistanut ja ihminen on harvojen petoeläinten luonnollinen saalis, sanokoot iltapäivälehdet mitä vaan karhuista ja susista. Ollaan ruokaketjun huipulla katsos, jos koulussa asiaa ei sinulle opetettu? Ihminen on metsästänyt kauemmin kuin sotinut, viljellyt maata, kirjoittanut, osannut tehdä tulen jne. Siksi sanotaan, että tämä kymmenien tuhansien vuosien tausta metsästämisessä, on jopa lajityypillistä käyttäytymistä ja epänormaalia lajille on metsästämättömyys ja esimerkiksi kirjoittaminenkin on epänormaalimpaa lajin historian valossa.
Ei metsästyksen tarvitse liittyä ravinnon hankkimiseen. Itsehän tuossa aikaisemmin perustelit metsästysharrastustasi vietillä ja kärsimyksen poistamisella. Yleensä esimerkiksi hirvien metsästystä perustellaan sillä, että liikenneonnettumuuksia ja viljelymetsätuhoja voidaan vähentää, mutta ei sillä, että on nälkä ja siksi olisi pakko metsästää. Joku (en minä) voisi ehdottaa ihmismetsästystä vaikka siksi, että ihmisiä on liikaa Maapallolla.Nisäkkäät eivät normaalitilassa saalista oman lajin edustajia. Yleisesti ottaen toistuva kannibalismi aiheuttaa nisäkkäille yleensä vakavia sairauksia. Ihmisellä kannibalismi ei ole liittynyt mitenkään olennaisena osana lajin historiaan toisin kuin riistan metsästys. On mielestäni poikkeuksellisen typerää, että joku ei osaa erottaa näitä asioita toisistaan.
Et ymmärtänyt analogiaa. Vetoat siihen, että koska X on tosiasia, niin X on oikein. Tälläinen logiikka menee täysin metsään.MotiivitOn kirjoitti:Voi luoja sä olet sekaisin! Shocked Onko pedofilia ihmislajille tyypillistä käyttäytymistä? Onko pedofilialla kymmeniätuhansia vuosia vanha kulttuuriperinne?
Onhan sinullakin vietti käydä paskalla tai lisääntyä, saalisvietti on jotakuinkin yhtä vanha vietti.
Miksi sinun intressisi on tärkeämpi? Kuoletko siihen, jos et kävisikään metsästämässä?Ja minulla on intressi saalistaa eläin. Onko tässä jotain epäselvää? Harrastatko ikinä seksiä, vaikka sinulla ei olisi intressiä lisääntyä? Jos et, niin sitten ymmärrän kantasi.
Ei se tietenkään optimaalista ole, jos lemmikkejä joutuu pitämään sisällä, mutta oloja voi pyrkiä järjestämään mahdollisimman hyviksi. Vai pitäisikö hylätyt lemmikit tappaa samantien?Pelastaa hylätty lemmikki vangitsemalla se?
Jotkut koirat katoavat metsässä sen sileän tien, toiset taas pysyttelevät lähellä ja tulevat ihmisen kanssa kotiin kun ihminen haluaa. Ei kaikki koirat ole ajokoiria joita pitää itse odotella viiteen asti metsällä että koira sattumalta tulisi paikalle ja päästäisiin kotiin.Kaiser kirjoitti:Eläimillä on intressi elää ja luulisi sinun huomanneen sen, kun juoksevat metsästäjiä karkuun.
Ethän sinäkään siihen kuole jos et seksiä harrastaKaiser kirjoitti:Miksi sinun intressisi on tärkeämpi? Kuoletko siihen, jos et kävisikään metsästämässä?
Kevennystä kehiin: Viitaten sorsanmetsästysaikaan, jolloin kaikki oululaiset pyssynpaukuttajat ovat Hailuodossa säikyttelemässä sorsia, parhaat saaliit ovat oululaisissa tanssikapakoissa ja niin muodoin ei jää kukaan ilman saalista tai seksiä.Clyde kirjoitti:Jotkut koirat katoavat metsässä sen sileän tien, toiset taas pysyttelevät lähellä ja tulevat ihmisen kanssa kotiin kun ihminen haluaa. Ei kaikki koirat ole ajokoiria joita pitää itse odotella viiteen asti metsällä että koira sattumalta tulisi paikalle ja päästäisiin kotiin.Kaiser kirjoitti:Eläimillä on intressi elää ja luulisi sinun huomanneen sen, kun juoksevat metsästäjiä karkuun.
Ethän sinäkään siihen kuole jos et seksiä harrastaKaiser kirjoitti:Miksi sinun intressisi on tärkeämpi? Kuoletko siihen, jos et kävisikään metsästämässä?
Miksi pitää tapella siitä mikä intressi on tärkein?..
Kaiser kirjoitti:Perustelet jälleen miten asioiden pitäisi olla sillä miten ne ovat, vaikka tälläinen tunnetaan argumentointivirheenä. Ehdotin jo keskustelua etiikasta.
Kaiser kirjoitti:Ei metsästyksen tarvitse liittyä ravinnon hankkimiseen. Itsehän tuossa aikaisemmin perustelit metsästysharrastustasi vietillä ja kärsimyksen poistamisella. Yleensä esimerkiksi hirvien metsästystä perustellaan sillä, että liikenneonnettumuuksia ja viljelymetsätuhoja voidaan vähentää, mutta ei sillä, että on nälkä ja siksi olisi pakko metsästää. Joku (en minä) voisi ehdottaa ihmismetsästystä vaikka siksi, että ihmisiä on liikaa Maapallolla.