Mitä väliä sillä on, onko käyttö ollut kaupallista vai ei? Minä puhuin onnettomuuksista yleensä. Oli myös aika näppärää ottaa esimerkiksi uusi malli, jolle ei taatusti ole ehtinyt sattua ja tapahtua yhtä paljon kuin vanhoille kehäraakeillerosamarine kirjoitti:Eipä oo ainakaan kaupallisessa käytössä tippunu kertaakaan...
Matkustajakone katosi Atlantin yllä 2009
Re: Matkustajakone katosi Atlantin yllä
-
rosamarine
- Adrian Monk
Yksi kappale A330 - 200 koneita tuhoutui v.1994 Airbussin testipilottien käsittelyssä. Tämä tapahtui n. vuosi ennen koneen koneen kaupallista käyttöönottoa. Ja siis kyse on nyt tästä kadonneesta koneesta.joey kirjoitti:Mitä väliä sillä on, onko käyttö ollut kaupallista vai ei? Minä puhuin onnettomuuksista yleensä. Oli myös aika näppärää ottaa esimerkiksi uusi malli, jolle ei taatusti ole ehtinyt sattua ja tapahtua yhtä paljon kuin vanhoille kehäraakeillerosamarine kirjoitti:Eipä oo ainakaan kaupallisessa käytössä tippunu kertaakaan...
A 380 Airbus on kone, joka ei ole tippunut edes testikäytössä.
Sain jutustasi käsityksen, että puhuit pelkästään kaupallisesta käytöstä
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Ainoat uudet uutiset kansainvälisessä mediassa ovat Sarkozyn haastattelu, jossa hän ei antanut omaisille mitään toivoa eloonjääneistä ja tieto siitä, että Air France julkaisee matkustaja/uhrilistan 20 minuutin sisällä.
Tuohon konetyyppi vs onnettomuudet spekulaatioon vain sen verran, että olen samoilla linjoilla joeyn kanssa. Airbus A 380 on erittäin uusi konetyyppi, joka hintansa takia on erittäin harvinainen. On vaikea vertailla konetyyppejä, kun tilastoihin vaikuttaa valtavasti paitsi koneiden määrä ja se, kuinka kauan ne ovat olleet käytössä myös esim minkätyyppisillä firmoilla ne ovat olleet. Olen itse pitänyt Airbusia tosi turvallisena.
OTnä olen kuullut, että lentoalalla sanottaisiin, että lento-onnettomuudet tulevat kolmen sarjoissa. Kiva lähteä lentämään tällä viikolla...
Tuohon konetyyppi vs onnettomuudet spekulaatioon vain sen verran, että olen samoilla linjoilla joeyn kanssa. Airbus A 380 on erittäin uusi konetyyppi, joka hintansa takia on erittäin harvinainen. On vaikea vertailla konetyyppejä, kun tilastoihin vaikuttaa valtavasti paitsi koneiden määrä ja se, kuinka kauan ne ovat olleet käytössä myös esim minkätyyppisillä firmoilla ne ovat olleet. Olen itse pitänyt Airbusia tosi turvallisena.
OTnä olen kuullut, että lentoalalla sanottaisiin, että lento-onnettomuudet tulevat kolmen sarjoissa. Kiva lähteä lentämään tällä viikolla...
Viimeksi muokannut Katjushka, Ma Kesä 01, 2009 8:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
rosamarine
- Adrian Monk
Onkohan sattunu suomalaisia siihen koneeseen... Jostain luin, että olisi n. 60 brasilialaista, 40 - 60 ranskalaista ja vähintään 20 saksalaista ja sen lisäksi 6 tanskalaista, 5 italialaista, 3 marokkolaista ja 2 libyalaista. Mahdollisesti myös muutama britti. Mutta näähän on vielä epävirallisia tietoja.Katjushka kirjoitti:Ainoat uudet uutiset kansainvälisessä mediassa ovat Sarkozyn haastattelu, jossa hän ei antanut omaisille mitään toivoa eloonjääneistä ja tieto siitä, että Air France julkaisee matkustaja/uhrilistan 20 minuutin sisällä.
SkyNews lainaa AirFrancen brasilialaista edustajaa, joka sanoi, että koneessa oli 80 brasialilaista, 73 ranskalaista, 18 saksalaista, 9 italialaista, 6 amerikkalaista, 4 unkarilaista, 2 espanjalaista, 2 marokkolaista, 2 brittiä ja 2 irlantilaista.
Loput 13 matkustajaa olivat Angolasta, Algeriasta, Belgiasta, Islannista, Philippiineiltä, Norjasta, Puolasta, Romaniasta, Venäjältä, Slovakiasta, Ruotsista, Itävallasta ja Turkista.
Loput 13 matkustajaa olivat Angolasta, Algeriasta, Belgiasta, Islannista, Philippiineiltä, Norjasta, Puolasta, Romaniasta, Venäjältä, Slovakiasta, Ruotsista, Itävallasta ja Turkista.
-
rosamarine
- Adrian Monk
No nythän sit kivat heititKatjushka kirjoitti: OTnä olen kuullut, että lentoalalla sanottaisiin, että lento-onnettomuudet tulevat kolmen sarjoissa. Kiva lähteä lentämään tällä viikolla...
3 irlantilaista Irlannin hallituksen mukaan myös mukana koneessa.
Jaa, eli vain kaksi irkkua...
Viimeksi muokannut rosamarine, Ma Kesä 01, 2009 8:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raato vieköön! Oli tarkoitus käydä Lontoossa tekemässä Viiltäjä-Jack -kävely lähiaikoina. Ja vielä jollain halpalennolla. Venäläistä rulettia pilvien yllä...
Nothing is quite what it seems
-
rosamarine
- Adrian Monk
Positiivista sulla on se, että todennäköisesti sut vielä löydetään, kun on vaan yhden Euroopan kokoinen alue, mistä etsii, Tää alue, mistä konetta etsitään on kolme kertaa EurooppaMaybrick kirjoitti:Raato vieköön! Oli tarkoitus käydä Lontoossa tekemässä Viiltäjä-Jack -kävely lähiaikoina. Ja vielä jollain halpalennolla. Venäläistä rulettia pilvien yllä...
Eikö ollutkin lohduttavaa ... no ei ollu ei. Ei siun kone mihkään tipu, uso pois
Mutta toisaalta maahan tippuvista koneista ei kukaan selviydy oikeastaan ikinärosamarine kirjoitti:Positiivista sulla on se, että todennäköisesti sut vielä löydetään, kun on vaan yhden Euroopan kokoinen alue, mistä etsii, Tää alue, mistä konetta etsitään on kolme kertaa EurooppaMaybrick kirjoitti:Raato vieköön! Oli tarkoitus käydä Lontoossa tekemässä Viiltäjä-Jack -kävely lähiaikoina. Ja vielä jollain halpalennolla. Venäläistä rulettia pilvien yllä...![]()
edit, lisäys:
Kannattaa tarkkailla ICAO:n mustaa listaa. Ja nyrkkisääntönä todettakoon että Afrikan sisäiset lennot kannattaa jättää kokonaan väliin.Katjushka kirjoitti:...tilastoihin vaikuttaa valtavasti paitsi koneiden määrä ja se, kuinka kauan ne ovat olleet käytössä myös esim minkätyyppisillä firmoilla ne ovat olleet.
Se pieni japanilaistyttö selvisi maahan syöksyneestä matkustajakoneesta ainoana hengissä ja muistaakseni lähes vahingoitta Japanissa, muistaako joku tapauksen?
Joo, laskusta Thamesiin voisi vihjaista pilotille hyvissä ajoin... olen ollut aika arka lentämään sen jälkeen kun matkustelin Tupoleveillä 80-luvulla. Ne oli huonossa maineessa ja karuja sisustukseltakin. Kämmenet niissä hikos.
Joo, laskusta Thamesiin voisi vihjaista pilotille hyvissä ajoin... olen ollut aika arka lentämään sen jälkeen kun matkustelin Tupoleveillä 80-luvulla. Ne oli huonossa maineessa ja karuja sisustukseltakin. Kämmenet niissä hikos.
Nothing is quite what it seems
-
rosamarine
- Adrian Monk
Have a safe trip Maybrickjoey kirjoitti: Mutta toisaalta maahan tippuvista koneista ei kukaan selviydy oikeastaan ikinäEli toivotaan siis lentäjän tähtäävän vaikka Thamesiin.
hmm..itsestäni puhumattakaan
Wikipediakin pysyy aika hyvin perässä uutisessa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
Mielenkiintoista kuinka terrorismi kiellettiin heti mahdollisuutena, vaikka luulisi, että juuri tällainen äkillinen katoaminen saattaisi olla terrorismia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
Mielenkiintoista kuinka terrorismi kiellettiin heti mahdollisuutena, vaikka luulisi, että juuri tällainen äkillinen katoaminen saattaisi olla terrorismia.
Vai kolmen sarjoissa.. Eiköhän tässä ollut jo onnettomuutta kolmen edestä.
Wikipediasta:
2 147 lento-onnettomuutta vuosilta 1950—2004 sisältävän Internet-sivuston mukaan lento-onnettomuuksien syiden jakauma on:
* 37%: Lentäjän virhe
* 33%: Syy on jäänyt epäselväksi tai on mahdoton määrittää
* 13%: Tekninen vika
* 7%: Sää
* 5%: Sabotaasi (pommi, kaappaus, alasampuminen)
* 4%: Muu inhimillinen virhe (lennonjohdon virhe, virhe koneen lastauksessa, huolimattomuus koneen kunnossapidossa ym.)
* 1%: Muu syy
Wikipediasta:
2 147 lento-onnettomuutta vuosilta 1950—2004 sisältävän Internet-sivuston mukaan lento-onnettomuuksien syiden jakauma on:
* 37%: Lentäjän virhe
* 33%: Syy on jäänyt epäselväksi tai on mahdoton määrittää
* 13%: Tekninen vika
* 7%: Sää
* 5%: Sabotaasi (pommi, kaappaus, alasampuminen)
* 4%: Muu inhimillinen virhe (lennonjohdon virhe, virhe koneen lastauksessa, huolimattomuus koneen kunnossapidossa ym.)
* 1%: Muu syy
Ehkä kohta saadaan lisää tietoja, sillä "summittainen alue", jolle kone syöksyi, on nyt löydetty. Muutaman kymmenen meripeninkulman tarkkuudella kuulemma alue tiedetään (kuultua France 24:selta).
Mulla on vain hyviä muistoja Tupoleveista kun matkustelin pienenä perheen kanssa lomamatkoille Bulgariaan...Maybrick kirjoitti:... olen ollut aika arka lentämään sen jälkeen kun matkustelin Tupoleveillä 80-luvulla. Ne oli huonossa maineessa ja karuja sisustukseltakin. Kämmenet niissä hikos.
Tosin niitä rupes kait tippumaan sen jälkeen kun me siirryttiin Finnairiin...
Ainakin muistelisin että yks olis tippunu...
Viimeksi muokannut PinkCatz, Ma Kesä 01, 2009 9:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-