Kuinka moni on käynyt Bodomilla?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Aivan oikein skoone, niin se on....kunhan keventelin ja murha-alueita leventelin :lol:
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti:Kävin ensimmäisen kerran vuonna -60 tuoreeltaan... faija kertoi yllätten vasta jokin aika sitten. Asuimme silloin puolen tunnin päässä paikalta,itse en semmoista muista....on se kumma kun ei muista vaikka ikääkin oli jo yli 3 v, aikaa kulunut vasta 47 vuotta. ...
Kertoiko faija mitään siitä Vainion ja Leirimaan kanssa samassa kuvassa olevasta tytöstä, josta on säännöllisesti kyselty? Ts. olisiko hän ollut tuttuja, tai olisiko joku muu kuvissa esiintynyt ollut? Tutkijat-kuva lienee ollut lehdissä aikanaan.
papillon
Perry Mason

Ei se äijä tuollaisia tyttösiä ja Leirimaita tiedä, me poikettiin siinä Bodomilla varmaan jollain mökkireisulla Vihtiin, asuttiin silloin stadissa, ei se muista ukko niin tarkkaan, mittari raksuttaa kohta 80.
Ei silloin erikseen nyt tuommoista lähdetty katsomaan, matkan varrella jos väljästi oli niin sitten :O)
En tiedä, en muista, sillä sipuli, faijani on kertoinut jne.... :lol: :lol:
Agathon
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Agathon »

skoone kirjoitti: Miten nuo Bodomin kuvat vaikuttais otetun eri niemeltä kuin murhaniemeltä? Vai onko niiden kuvakulma vaan erilainen?
Kyllä niistä joku oli oikea! En vaan nyt muista mikä niistä kuvista, heh, taisi olla se "todennäköinen murhapaikka" eli ei siis 2 tai 3. Jotkut vanhemmat rouvat meidät sinne ohjasti ja hekään eivät olleet ihan varmoja aktuaalisesta paikasta. Koeteltiin muistella kuvia paikasta. Oikea niemi kumminkin.
teemu
Javier Pena

Karttoja ja ilmakuvia

Viesti Kirjoittaja teemu »

Maanmittauslaitoksen ylläpitämältä sivustolta - kansalaisen karttapaikka - saa nähdäkseen eri mittakaavaisia karttoja ja ilmakuvia Suomesta. Hakea voi paikannimen, osoitteen, karttalehtinumeron ja koordinaattien avulla.

Kartalta voi mitata välimatkoja ja reittien pituuksia sekä tulostaa ja tallentaa kartan reitteineen tai ilman.
Kartalla olevan pisteen voi merkitä ja sen koordinaatit poimia linkkitoiminnon avulla, sekä muuttaa toiseen järjestelmään muunna-toiminnolla (GE-koordinaatit ovat suunnilleen samat kuin EUREF-FIN, maantieteelliset).

Bodomilta esitetään suhteellisen tuore tilanne. Yksityiskohdat erottuvat hyvin: esim. vanhalla uimarannalla olevan ruokailupaikan pöytä penkkeineen näkyy. Yhdessä muualta verkosta saatavien viistoilmakuvien (birds eye view) kanssa paikasta saa hyvän kokonaiskäsityksen nettikuvien avulla.

Suosittelen karttapaikkaa Bodomisteille ja muillekin.
papillon
Perry Mason

teemu, tämäkin oivallinen väline, siis karttapaikka, jopa ehkä parempi kuin GE, tosin kuvan pyörittely ym. on GE ssä notkeaa.
Tässä taas karttapohja ja ilmakuva pelaa hyvin vuorotellen.

No, tästä voi myös mitata välimatkoja, oikeuden tutustumaan kenkämestaan on n 540-550 m linnuntietä , ei sitä sen tarkemmin oikein saa. :shock:

- Lisäsin selventävän sanan " linnuntietä "
Viimeksi muokannut papillon, Ke Kesä 25, 2008 12:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kerropa papillon, mitkä koordinaatit nyt sait karttapaikan tiedoista?

Muuttuivatko entiset, eli kun matka on muuttunut 700 metristä niin paljonko muuttuivat koordinaatit?

Menisin paikalle GPS-laitteeni kanssa, joka sopii myös maastossa kävelemiseen, joten tällöin oikeat paikat pitäisi löytyä.

Olen ollut tuossa melko tiiviisti nenä muutamassa kirjassa kiinni, etten ole ehtinyt seuraamaan, miten täällä menee, mutta ei mitään uutta, paitsi että se yksi kahjo on uponnut melko syvälle lettosuohon, kuten Joukahainen aikoinaan, eikä anna vetää itseään sieltä pois, vaan taitaa rassukka upota sinne suon silmään kokonaan.
papillon
Perry Mason

^ Hessu, ei se polkuja pitkin kuljettu matka miksikään ole muuttunut siitä n.700+ metristä, eikä matka linnuntietäkään ( suoraan lentävän ) :D siitä n 550 metristä.

Koordinaatit tuossa Kansalaisen Karttapaikassa sille kenkäkätkön paikalle johon oikeus tutustui ovat seuraavat minun käsittääkseni:

N 6680884

E 2536997

Mittaapas sillä työkalulla, kerro sitten tulos? :lol:

GE ssä voi mitata myös " mutkitellen " siis seuraillen vanhoja tai uusia polkuja, tästä Karttapaikasta en vielä tiedä.
papillon
Perry Mason

Ns. feikkikenkäkätkö, myös ns. J.Kivikolona tunnettu, se taas on Karttapaikassa mielestäni :

N 6681072

E 2537227

Ne kun tyrkkää hakukenttään niin jo osuu kohdalleen, ehkä hieman vielä ” eteenpäin” Rantaojantielle päin, melko hankalaa arvioida tuosta, mutta ei se paljon enempää kuin 20m heitä.

Mutta tuosta löytyy maastosta, kuka haluaa tutustua. Matkaa taas tuohon lehtikuvan paikkaan on n. 370 m sitä linnunväylää.
papillon
Perry Mason

Vielä itse murhapaikka kansalaisen Karttapaikassa:

N 6681424

E 2537060

Tämä siis vain minun arvioni, kertokaa omanne.

Kaikenkaikkiaan ehdotan tätä kyseistä Karttapaikkaa siksi pohjaksi millä paikoista ja etäisyyksistä puhumme.

Se siksi että se on suht selkeä, on ilmakuva ja sitten karttapohja, eikä sitä tarvitse sen kummemmin ladata.

GE on hyvä myös, kuten tuo teemun mainitsema toinen linkki.

Mutta tämä runkona, täh? :shock:
Hessu52
Watson itse

Jees ja thank`s koordinaateista, papillon.

Karttapaikka voisi olla ihan sopiva, ainakin meikäläiselle, oon tainnut sitä aiemminkin käyttää reitihaussani, ennen aikaa GPS-laitteen keksimisen.
papillon
Perry Mason

Hessu toisaalla tuolla kerroit pitkästä ja vetävästä askeleestasi joka siivitti sinut lähes mailerivauhtia tuonne kätkölle.
Olen niin tohkeissani opittuani laittelemaan näitä kuvia etten malta tätäkin, vielä kun toimisi se linkkisanajuttu niin parempi, mutta siis tässä kenkäkätkö, sinnekö pinkaisit? :lol:

Kuva
Hessu52
Watson itse

Joo ja jopa ohikin, sillä paikalla on tehty metsänhakkutyötä ja siellä on risua ja kaikkea puujätettä sikin sokin, kuin Soikkelin munat, joten en nähnyt sitä polkua enkä muutakaan merkkiä.

Sanot varmaan, että "haa, olet ollut feikkikätköllä", minkä hyvinkin uskon.

Ihan varmuudeksi ajoin siitä hiljaa vielä sitten autollakin ohi, mutta sitä polun pahusta en nähnyt.

Kyllä se viimeksi antamasi "osoite" ainakin minun koneellani toimi, vai mistä lainauksien osaamattomuudesta kirjoitit.
papillon
Perry Mason

En nyt snaijannut, mutta tuossa ekassa kartasso ollaan siis Rantaojantien sivussa, lähes Emilsbergissä saakka, sielläkö etsit polkua?
Ei siellä mitään polkua ole vaan se jyrkanne, lepikkoa, kuusia. En ole nyt ihan just käynyt enkä kerkiä tällä viikollakaan. Mutta siiinä se on .

Feikkikenkäkätkö taas on seuraavassa paikasssa, vesilaitoksen kohdalla, siitä tuskin ajoit autolla ohi, etkös ole lainkuuliainen kansalainen etkä aja hiekkaisella kävelytiellä.
Tässä se feikkipaikka, laitan vielä kuvankin kun kerkiin:

Kuva
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Ei kopiointilupaa
c) maanmittauslaitos

:D
Vastaa Viestiin