Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Re: H. Assmann ja K. Gyllström

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No onko sika iskenyt kiinni, pertana!

Paranemisiin ja pian!

Kas kun strange kirjoittaa, että piilottaisiko surmaaja varastettua tavaraa omalle kotipihalleen, niin olisiko tämä samainen surmaaja piilottanut nämä poikien lipokkaat sitten polkunsa viereen, sillä eikö kengät olleet kioskille menevän polun varressa.

Olisi luullut, jos surmaaja on ollut herra Kioski, että hän olisi vienyt nuo lipokkaatkin samaan jemmaan muiden kamojen kanssa, vaikka kuinka olisi kengät oksettaneet!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:No onko sika iskenyt kiinni, pertana!

Paranemisiin ja pian!

Kas kun strange kirjoittaa, että piilottaisiko surmaaja varastettua tavaraa omalle kotipihalleen, niin olisiko tämä samainen surmaaja piilottanut nämä poikien lipokkaat sitten polkunsa viereen, sillä eikö kengät olleet kioskille menevän polun varressa.

Olisi luullut, jos surmaaja on ollut herra Kioski, että hän olisi vienyt nuo lipokkaatkin samaan jemmaan muiden kamojen kanssa, vaikka kuinka olisi kengät oksettaneet!
Ei kaikki ole sikaa mikä vähän köhittää.

Luet hessu nykyään päin persettä. Hommaa uudet rillit.

Mulle oli epäselvää tämän rikosmaisterin tms. tarina. Ei muu. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse

Helvetti kun se Eyen, vai mikä optikkoliike oli jota käytin, otti ja meni konkkaan, joten täytyy vain tottua lukemaan jatkuvasti väärin.

Onhan täällä kuitenkin populaa, jotka hienovaraisesti oikaisevat sokeaa kulkijaa, heh.
papillon
Perry Mason

Joo Eyen joutikin mennä, huijareita. Ne duunas semmoiset kakstehorillit, että autookin tuntui ajavan 20 m päässä tiestä, sama juttu rappusissa. huima pudotus joka askelmalla. Valitin ja sanoivat että oho, jokin meni väärinpäin kuulema.
No ne teki uudet, tottakai. Lähes yhtä surkeat. No sitten menivät jo konkaan, hah.
Ei taida olla hyvää ja halpaa olemassakaan. :lol:
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:No onko sika iskenyt kiinni, pertana!

Paranemisiin ja pian!

Vastakysymys: miksei sitten Gustafsson (jos oli tekijä) vienyt lipokkaita samaan jemmaan muiden kamojen kanssa?

Omakin logiikkasi tuntuu olevan perseellään, heh!!
:lol:
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Omat lipokkaat olivat jalassa muita tavaroita hävitettäessä. Kenkien vereentyminen huomattiin myöhemmin, samoin NG.n nahkatakki jäi kun se oli hänellä koko peitetoiminta ajan päällään. Kengät vei toverit poistuessaan aamulla tekopaikalta. Aikaa oli tähän toimintaan lähes 8 tuntia.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Navetanhajuinen kirjoitti:Omat lipokkaat olivat jalassa muita tavaroita hävitettäessä. Kenkien vereentyminen huomattiin myöhemmin, samoin NG.n nahkatakki jäi kun se oli hänellä koko peitetoiminta ajan päällään. Kengät vei toverit poistuessaan aamulla tekopaikalta. Aikaa oli tähän toimintaan lähes 8 tuntia.
Jooo, ihan hyvä muuten, mutta vuonna -60 ei ollut DNA-tekniikkaa. Jotta eipä tuo kengän veri ihan niin ratkaiseva johtolanka olisina ollut... :roll:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Vastakysymys: miksei sitten Gustafsson (jos oli tekijä) vienyt lipokkaita samaan jemmaan muiden kamojen kanssa?
Tätä nyt ei minulta varsinaisesti kysytty, mutta laitan nyt kuitenkin oman arveluni.

Mikäli tavarat katoavat jäljettömiin, heräisi kysymys, onko niitä ollut mukana lainkaan. Toki kengät ovat tietysti retkellä mukana, se nyt on selviö. Ja siitä tuleekin se veikkaukseni, että mikäli oletetaan ulkopuolisen murhaajan vieneen tavarat teltalta, jotain niistä olisi syytä löytyäkin. Ja löydetty tavara olisi oltava kiistatta telttaretkeläisille kuuluvaa omaisuutta.

Miksi sitten kengät vietiin helposti löydettäväksi ja hyvin sevästi murhaniemen ulkopuolelle? Tähän en näe muuta vaihtoehta kuin harhautus, sillä oletus oli, että Gustafsson oli teltalla kävelemään kykenemättömänä, eli ei ole voinut kenkiä kuljettaa. Tämä oletus NG kyvyttömyydestä liikkua ja löytyneet kengät, varmisti sen, että paikalta oli poistunut ulkopuolinen murhaaja kengät mukanaan. Niin, mikäli kenkiä ei olisi löytynyt, aikalaispoliisi ei olisi koskaan saanut tätä merkittävää johtolankaa, jonka perässä pontevasti sitten uurastikin. Valitettavan laihoin tuloksin.

Tämä vain spekulaationa tuohon strangeloven kysymykseen, jos Gustafsson oli ollut tekijä, miksi hänen ei kannattanut hävittää kenkiäkin jäljettömiin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Juuri noin, kuin awa kirjoittaa.
papillon
Perry Mason

Navetanhajuinen kirjoitti:Omat lipokkaat olivat jalassa muita tavaroita hävitettäessä. Kenkien vereentyminen huomattiin myöhemmin, samoin NG.n nahkatakki jäi kun se oli hänellä koko peitetoiminta ajan päällään. Kengät vei toverit poistuessaan aamulla tekopaikalta. Aikaa oli tähän toimintaan lähes 8 tuntia.
Mistä sä tuon 8 h tempaiset? Tuominen teki kuulustelussa saman mokan mutta korjasi neljäksi tunniksi.

Kenkiä ei vereentymisen takia tarvinnut pilottaa. Niitä pikkuruisia pisaroita ei silmällä nähnyt, se veriskraadi mikä niissä oli olis voinut tulla teltalla ihan hyvin, vaikka olis hieronut niihin lisääkin. Se ei ole syy jemmaamiseen.
Hessu52
Watson itse

Gussen kusiluistimen kärjessähän oli metallivahvike, entä jos sillä olikin monotettu teltassa goisivia ja sen takia monot olisi pitänyt jemmata.

Olisi hiton mukava tietää, miksi Sepin luikkarit palautettiin keväällä -61 Keimolassa omaislle, mutta Gussen kusluistimet säilöttiin, tosin melko huonosti?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuokin kuuluu niihin erikoisiin seikkoihin joihin ei ole annettu vastausta. Mitä mahtoi aikalaipoliisi miettiä Gustafssonin kengät säilöessään?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Ehkä se oli Tuomiseltakin tahallinen lipsautus. Jos NG on ollut osallisena niinkuin oli syytekkin joka olisi pitänyt olla osa syyllinen, teot on tapahtunut heti klo kahden jälkeen. Löytö aika oli n.10 ja ihmeen kauan meni vielä NG.n toimittaminen Töölöön klo 14.00 eli 12 tuntia vammojen saannista.

Aamuauringossa havaittiin tavaroitten kätkemisen jälkeen, joka ehkä tehtiin venettä käyttäen järven pohjaan upottamalla, NG.n kenkien olevan veriset joten kehitetty teoria teltassa nukkuvien kimppuun hyökkäämisen kannalta kengät eivät voisi olla veressä, koska kukapa tuo kengät jalassa nukkuu tyttöjen kanssa teltassa. Useampien aivojen pähkäilyn tuloksena kengät vei piiloon murhaniemestä aamulla poistunut, ehkä piti hävittää, piilotti kuitenkin koska oli jo valoisaa.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Gussen kusiluistimen kärjessähän oli metallivahvike, entä jos sillä olikin monotettu teltassa goisivia ja sen takia monot olisi pitänyt jemmata.

Olisi hiton mukava tietää, miksi Sepin luikkarit palautettiin keväällä -61 Keimolassa omaislle, mutta Gussen kusluistimet säilöttiin, tosin melko huonosti?
Haha " metallivahvike " :lol:

Kuva

KRP/ETP

Sanoisin kyllä ensinnäkin että noilla kusiluistimilla potkiminen on ensinnäkin itselle vaarallista, tosekseen noita aukoista tursuava käry tainnuttaa eikä tartte ees potkia.

Ja sitten se veri: Kuten olen esittänyt, jos noilla siinä hurmematolla olisi käppäilty, saati potkittu, ne olisivat nuo ilko ja sisäpohjien välit verta täynnä, kutern tuo potkuraudan alustakin.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Oikeastaan uhrien vammojen perusteella mikään ei viittaa, että olisi potkittu, siis poislukien NG:n leukavammat. Ja onko ollut pakko kävellä sen teltan päällä? Voiko sellainen munkki käydä, että pohjiin ei tulisi lainkaan verta? Millaisen asennon se tekijältä vaatisi, olettaen noiden kenkien olleen jalassa? Roiskeveri kenkien päällä kait viittasi kenkien oleen liikkeessä kuten herr Haapala totesi? Ehjistä kohdista nahkapohja on melko liukas? Tarttuuko veri kovin hyvin lyhyestä kosketuksesta?
Vastaa Viestiin