Treffi-Ilmoitukset

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

minä ostan lahjoja kyllä lyhyenkin tuntemisen jälkeen.. siinä ei ole minun kohdalla sen isompaa merkitystä, haluan muistaa ihmistä, joka on jollakin tavalla minuun vaikuttanut.

en odota vastalahjoja enkä oleta, että kun ostan lahjan niin se olisi merkki jostain sitoutumisesta ja takertumisesta.
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

No todennäköisesti se lahjanantaja on kauhean ihastunut Johniin.... Vastalahjaa ei mielestäni tarvitse antaa, koska lahjanhan PITÄISI olla pyyteetön. Tosin ne ei monissakaan tilanteissa sitä ole, mutta aina voi teeskennellä, ettei ymmärrä tätä.

Tässä asiassa kyllä on todella isoja kultttuuri- ja persoonaeroja. Joissakin maissa lahjoja annetaan rasittavuuteen asti (nimim. aasialaisten kanssa työskennellyt) ja Suomen oloissakin jotkut ihmiset ovat paljon hanakampia antamaan niitä, kuten mareritt tuossa edellä. Itsekin annan tosi mielelläni lahjoja (myös muille kuin romanttisen kiinnostuksen kohteille).
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Lahjojen antamisessa on sekin pointti kyllä, että vaikka ite tykkään niitä antaa, koen kiusallisena itse saada lahjoja.. :shock:

Sitten toinen, että vaikka niitä mielellään annankin, niin kyllä niissä pitää joku ajatus/järki olla.. en osta mitään krääsää tai sellasta, mikä tuntuu ihan järjettömän turhalta. en siis osta vaan ostamisen ilosta ja antamisen ilosta, vaan jos keksin jotain sellasta, minkä oletan ilahduttavan ao.- henkilöä niin sitten...
Minua itseä henkilökohtaisesti ei niinkään kukkapuskalla saada vaikuttumaan, enempi jää mieleen vaikka sellanen tilanne, kun ex-mieheni talvipakkasella paketoi minut peiton alle ja toi teetä ja kävi laittamassa autoni lämmitykseen ja silleen.. siis sellanen konkreettinen hyvänä pitäminen pienin elein, ei materiaali mulle ainakaan merkitse.. kukat kuihtuu ja vaikka olisi joku ruukkukasvi niin onnistun sen tappamaan.. tuollaiset ihanat tilanteet ja hyvät muistot säilyy pidempään kuin joku horsma...

ups ja taas karkaa juttu.. :oops:
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

John Smith kirjoitti:Kertokaashan naiset, mitä meinaa jos mimmi (jota en oo ees montaa viikkoa tuntenut vielä) ostaa mulle lahjan nimipäiväksi (en ees itse tiennyt että mulla on nimipäivä tulossa)? Siis pitäiskö mun ostaa sille vastalahja heti vai vasta seuraavan tekosyyn tullen (joka on joulu)?
Itse kuulun niihin naisiin, jotka eivät muista kenenkään nimipäiviä kun jo omien synttäreidenkin muistaminen on tuskallista :wink:
Mutta.. jos olisin muutamia viikkoja tuntenut jonkun todella mukavan ihmisen, niin voisinpa lämmöllä häntä muistaa, mikäli olisi sopiva aika, esim. ne nimpparit olisi tullut sattumaltakin bongattua.

Omalle miehelleni tykkään antaa joskus vaikkapa sattumalta kaupassa näkemäni jutun, joka sopisi hänelle ja jonka tiedän ilahduttavan. Siis ilman "syytä", ja tietysti panostan Jouluun sekä hänen synttäreihinsä.

Eli: lahjan antaja haluaa jollakin tavalla huomioida toista ihmistä lahjaa antaessaan, hänelle itselleen tulee siitä hyvä mieli. Näin useimmiten ilman taka- ajatuksia, tietysti jotkut voivat odottaa takaisin vaikka se kuulostaa hieman oudolta minusta.
Vastalahjoja tai lahjoja velvollisuudesta ei kuitenkaan pitäisi antaa, valinta voi mennä silloin pahasti pieleen ja lahjan efekti on täysin toinen kuin oli tarkoitettu. Anna lahjoja sille, jolle haluat antaa ja sellaisia joiden uskot ilahduttavan.
Juliet Jones
Axel Foley

Niin muuten, kun täällä näkyy sinkkuja enemmänkin olevan, niin eikö olisi hyvä tehdä jonkinlainen "markkinakehys", jonka puitteissa saattaisitte saada pikkuisen enemmän vinkkiä siitä, olisiko joku foorumilaisista potentiaalinen kumppani? Ja sori, kun tällaiset jo pariutuneetkin hämmentävät soppaa :oops:

Netistä löytyy varmaan jonkinlaisia leikkimielisiä kaavakkeita tmv. Runko pohjalle ja kaikki halukkaat sinkut pariutumaan :wink: !
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

esmes- kirjoitti:mieskin sais mielellään juoda enempi olutta ku siideriä -näyttää oudolta ku nainen vetää äijänä bissee ja mies juo vaan drinkkejä/siideriä.
Mikähän tuossa on, että siideri=naisten juoma, olut=miesten juoma. Ja sitten vielä se, että on hienoo, jos nainen juo kaljaa (osoittaa olevansa rento ja rempesee yms.) mutta jos mies juo siideriä, se on vähintään epäilyttävää (homo).
Vaikka periaatteessa juomissa ei ole muuta eroa kuin maku.
?
?
?
Itse tykkään kyllä kummastakin.. :)
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Se on machompaa juoda kaljaa, joku antiikin ajoilta periytynyt päähänpinttymä varmaan :lol:

Still flying free girls WINK WINK :lol:
Paavo Arhinmäki on äijä!
sorsake
Neuvoja-Jack

Juliet Jones kirjoitti:Netistä löytyy varmaan jonkinlaisia leikkimielisiä kaavakkeita tmv. Runko pohjalle ja kaikki halukkaat sinkut pariutumaan :wink: !
Etsiskelin pikaisella googletuksella tuollaista, mutta masentavan lattea tulos... Enemmän jenkkien aika omituisia juttuja, osa muistutti lähinnä ansioluetteloa, osa keskittyi itsestäänselvyyksiin tai sitten astrologiajuttuja, oks... Yhtään hauskaa en löytänyt, vaikka noissa olisi aihetta vitsailuun enemmänkin. Ilmeisesti useimmille melko vakava asia.
Juliet Jones
Axel Foley

sorsake kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:Netistä löytyy varmaan jonkinlaisia leikkimielisiä kaavakkeita tmv. Runko pohjalle ja kaikki halukkaat sinkut pariutumaan :wink: !
Etsiskelin pikaisella googletuksella tuollaista, mutta masentavan lattea tulos... Enemmän jenkkien aika omituisia juttuja, osa muistutti lähinnä ansioluetteloa, osa keskittyi itsestäänselvyyksiin tai sitten astrologiajuttuja, oks... Yhtään hauskaa en löytänyt, vaikka noissa olisi aihetta vitsailuun enemmänkin. Ilmeisesti useimmille melko vakava asia.
Voi pirskatti! Jenkkien jutut eivät taida suomalaiseen deittikulttuuriin oikein istua.. Onhan se kumppanin etsiminen/ haaveilu kumppanista vakavakin asia, mutta kuivaksi ei saisi mennä.
Astrologia on mukavaa ajanvietettä ja mielestäni luonnehoroskoopit pitävät osittain paikkansa.. mutta astrologian avulla sopivan löytääkseen pitäisi tietää henkilön tarkka syntymäaika ja paikka, niitä taas ei saa tietää jos ei tunne :roll:
John Smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja John Smith »

loneliness kirjoitti:
John Smith kirjoitti:Kertokaashan naiset, mitä meinaa jos mimmi (jota en oo ees montaa viikkoa tuntenut vielä) ostaa mulle lahjan nimipäiväksi (en ees itse tiennyt että mulla on nimipäivä tulossa)? Siis pitäiskö mun ostaa sille vastalahja heti vai vasta seuraavan tekosyyn tullen (joka on joulu)?
Vastaan miehenä, että mimmi taitaa olla melko sitoutuvaa sorttia, jopa kiusaksi asti. Ehdotan John, että tarkkailet tilannetta tarkasti, ettei pian ala hammasharjaa ilmestymään kämpille, jos annat liikaa vastakaikua tälle naiselle. Roikkuu sun kintussa, eikä päästä irti :wink:
No kyllä mustakin alkaa vaikuttaa, että tää beibi taitaa tykätä musta tosissaan. Ongelmana vaan on se, että alan itsekin olla myyty, jopa siinä määrin ettei välttämättä haittaisi enää se hammasharjan ilmestyminen. Se nyt vaan on niin hellyttävä tyttönen. Ja melko varmasti myös sitoutuvaa tyyppiä - semmoinen "pieni koira" -ihminen. Mulla vaan on ongelma sama kuin Julietilla, etten mä muista mitään päivämääriä millään - joulunkin vain kun sitä niin mainostetaan viikkoja etukäteen. No, pitää keksiä jotain.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Ongelmana vaan on se, että alan itsekin olla myyty, jopa siinä määrin ettei välttämättä haittaisi enää se hammasharjan ilmestyminen. Se nyt vaan on niin hellyttävä tyttönen.
Nyytnytnytnyt! NYT alkaa näyttää "pahalta"! :wink:
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
sorsake
Neuvoja-Jack

John Smith kirjoitti: No kyllä mustakin alkaa vaikuttaa, että tää beibi taitaa tykätä musta tosissaan. Ongelmana vaan on se, että alan itsekin olla myyty, jopa siinä määrin ettei välttämättä haittaisi enää se hammasharjan ilmestyminen. Se nyt vaan on niin hellyttävä tyttönen. Ja melko varmasti myös sitoutuvaa tyyppiä - semmoinen "pieni koira" -ihminen. Mulla vaan on ongelma sama kuin Julietilla, etten mä muista mitään päivämääriä millään - joulunkin vain kun sitä niin mainostetaan viikkoja etukäteen. No, pitää keksiä jotain.
No mikäs ongelma tuossa sitten on, kun kerran tunteet on molemminpuolisia jo ilmeisesti. Ihastuneena ihminen on melko ymmärtäväinen eikä tosiaankaan välttämättä odota vastalahjaa. Riittänee kun olet muutoin huomioonottava.

"Pieni koira" -ihminen... kuulostaa ihanalta näin naisenkin korvaan.
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Bambinos kirjoitti:
esmes- kirjoitti:mieskin sais mielellään juoda enempi olutta ku siideriä -näyttää oudolta ku nainen vetää äijänä bissee ja mies juo vaan drinkkejä/siideriä.
Mikähän tuossa on, että siideri=naisten juoma, olut=miesten juoma. Ja sitten vielä se, että on hienoo, jos nainen juo kaljaa (osoittaa olevansa rento ja rempesee yms.) mutta jos mies juo siideriä, se on vähintään epäilyttävää (homo).
Vaikka periaatteessa juomissa ei ole muuta eroa kuin maku.
?
?
?
Itse tykkään kyllä kummastakin.. :)
se on makuasia. eikä yleensä minkään alkoholin yletön juominen ole erityisen hienoa, toiset juomat ei vaan ole niin huonoja kuin toiset :wink: yleensä se on mulle kyllä aivan sama mitä kukakin napaansa juo, jos seurustelumielessä alan jotakuta katsella ni sit sillä on vähän merkitystä. en halua näyttää rempseältä ja äijämäiseltä oman miehen rinnalla, toisin ku kavereiden kanssa liikkuessa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Juliet Jones
Axel Foley

John Smith kirjoitti: No kyllä mustakin alkaa vaikuttaa, että tää beibi taitaa tykätä musta tosissaan. Ongelmana vaan on se, että alan itsekin olla myyty, jopa siinä määrin ettei välttämättä haittaisi enää se hammasharjan ilmestyminen. Se nyt vaan on niin hellyttävä tyttönen.
Mitäs Johnille on tapahtunut, kun on niin hiljaa? Liekö kylppärin kaappiin jo ilmestynyt vaaleanpunainen Combo, ja sen ohella muutakin tyttömäistä tarviketta?

:wink:
John Smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Kyllä mä edelleen olen olemassa - luonnostaan olen hiljainen kaveri. Ihan kivasti menee muutenkin. Olen saanut jo tietää olevani olevani maailman komein, mukavin ja hauskin mies ja muutenkin ihana tyyppi. Kuvaus on mielestäni kovasti liioiteltu, mutta onhan se kiva että joku tykkää. Olen tavallaan tottunut vähemmän mairitteleviin luonnehdintoihin.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
Vastaa Viestiin