NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Käräjäoikeuden mukaan kukaan ei ole nähnyt NG:n liikkuvan alueella aamuyöstä tavaroiden piilottelumatkoilla. Se on fakta.
Eipä käräjäoikeus nimennyt ketään muutakaan kulkijaa, joten auki jää tuokin. Ei näkynyt veristä miestä kylillä, ei kioskeilla. Ainoa elossa ollut verinen mies oli teltalla.

- hymm -
Gustafssonin vaatteita on kuvattu melko siisteiksi. Käytettiin muistaakseni sanaa "kunnossa". Jos tekijä oli ulkopuolinen, ei hän varmaankaan kulkenut tahallaan silminnäkijöiden editse läheltä, vaan kiersi heidät kaukaa. On hyvin mahdollista, että nukkujat yllätettiin teltassa ja iskut tulivat telttakankaan takaa. Tekijä ei välttämättä ole niin verinen kuin luullaan.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Sariolan edellinen väite on mielestäni asiallinen, tekijän ei tarvitse olla niin verinen kuin on luultu, samoin tuo, että ulkopuolinen tekijä varmasti on pyrkinyt peittelemään liikkumisensa erittäin tarkkaan, kuten jo todettu, liikkujia oli paljon joten aina joku näkee.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonin olisi luullut olleen verinen, sillä aikamoinen verimylläkkä siellä teltassa on ollut. Gustafssonin nahkatakki oli tosin verinen. Muuten vaatteiden kerrotaan olleen kunnossa. Tosin Gustafsson oli riisunut takin pois päältään, se löytyi teltan sisältä - Gustafsson kertoi, että se oli päänalusena. Sepon nahkatakin/päänalusen kiilusilmä vei. Mielenkiintoista.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä siinä on veri lentänyt, kokeiltu on ja siinä on saattanut jopa itse loukata itseään, sekin on kokeiltu.

Sariolan on turha väittäää tuollasta, jos ei ole kokeillut juttua edes teoriassa, no käytäntö onkin sitten jo eri asia!

Sariola vääntää taas oman luulonsa tiedoksi, eikö tuo jo opi kirjoittamaan todellisia asioita ja erottamaan omat kuvitelmansa, kuten myös nuo mielikuvat mainitsemaan, ettei joku hyväuskoinen luulisi niitä asiallisiksi kirjoituksiksi!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ei tarvitse olla hyväuskoinen, omasta mielestäni Sariolan kirjoitukset ovat selkästi asiallisempia kuin erään muun..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Hessu52
Watson itse

"Makunsa kullakin", sanoi koira kun erästä paikkaansa nuoli!
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Mikä tuossa Armiroaskissa nyt niin kovin kiinnostaa?

Tytöt polttivat Gussen mukaan Armiroa, muistaakseni, ja Gusse itse Broadwaytä.

Sinänsä käsittämätöntä, että Broadway tunnettiin enemmänkin tyttöjen tupakkana, kuten Kent myöhemmin ja Armiro oli enemmänkin melko vahva kuntopuikko.

En minä ole lukenut mistään sellaista, että jooku Armiroaski on kateissa, eli voisitko tarkemmin selittää.

Mitä tulee tuohon tyynyliinaan, niin mikä todiste tuo nyt on, kun kukaan ei tiedä miten kauan se on ollut niemellä?

Siihen aikaan oli hieman kovemmat moraalisäännöt kuin nykyään, eli ei kukaan tyttö olisi mennyt kertomaan, että "tuohan on se minun kuukautisliinani, se jäi niemeen silloin kun Jullen kanssa kuksittiin siellä keväällä!"

Todellakaan kukaan neito ei olisi kehdannut mennä tuollaista kertomaan silloin, saati nyt, vallankin jos on perhe ja lastenlapset vilistelemässä mummin jaloissa!

Tuo lause syyttäjältäolisi silti riittänyt kaatamaan tuon puolustuksen "raudankovan" todisteen ulkopuolisen läsnäolosta.

Koko rättiä ei olisi pitänyt hyväksyä todisteeksi missään nimessä ja puolustus teki siitä tähtitodistajan, syyttäjien suosiollisella avituksella.

No kuuleppa Hessu. Nythän sinä heitit muistaaksesi taas varman faktan. Itse minulle yhdessä vastauksessasi sanoit "joku nuori sen askin on varmaan pistänyt taskuunsa, koska siihen aikaan oli nuorilla kova puute tupakasta". Eikö se(kään) ollut faktatietoa? Tuosta "kuukautisliinasta" senverran, että siitä löydetty veri oli roiskeverta ja tämä on fakta. Kovat on paineet olleet tyttöressulla jos kuukautiset ovat ihan roiskumalla tulleet.
Hessu52
Watson itse

Oletko lintsaillut ressukka äidinkielen tunnilta, sillä eikö lause:" Jokin nuori sen askin on varmaan pistänyt taskuunsa", niin siinä VARMAAN tekee siitä kysymyslauseen, heh ei siis mitään faktaa!

Olisiko jollain luetun ymmärtämisen vaikeuksia?

No kerrohan mistä sinä olet saanut rättiin roiskeverta, vaikka veripisarat olivat mikroskooppisen pieniä, etei niitä edes paljaalla silmällä olisi nähnyt.

Siksi niistä ei saatu DNA:ta otettua.

Kun on tarkastellut rikospaikkakuvia, ko rätti on milloin missäkin, ennen kuin se on otettu talteen.

Minä en ainakaan ole havainnut rättiä ensimmäisissä rikospaikkakuvissa, eli ns. uhrikuvissa siinä, missä se muissa kuvissa näkyy.

Rätillä ei siis taida olla mitään tekemistä koko asian kanssa.
Ressu>>
Remington Steele

Noinhan sinä ne faktasi kerrot yleensä. Tutkija oli siinä nähnyt veriroiskeita. Liekkö hällä ollut mikroskooppisen tarkka näkö. Helpointa olisi selvittää rikokset, kun saisi itse päättää mikä todiste on tärkeä ja mikä ei taas todiste ollenkaan. Kaikki kirjatut tulisi selvittää ja näin ei ole ilmeisesti käynyt. Sulle tietysti kaikki on selvää ja silleen. Ihmettelen vain edelleenki sitä, miksi et mene faktoinesi poliisin puheille.
Hessu52
Watson itse

Kyllähän poliisilla ovat nuo faktat tiedossa.

Mitä tulee tuohon näytteeseen niin rätistä oli otettu pala jo -60 luvulla Seerumilaitoksen kokeisiin, jossa tultiin siihen johtopäätökseen, ettei se ollut kenenkään paikalla olleen omaisuutta.

Silloin myös se suurin osa verestä oli kadonnut!

Voisitteko todellakin minun parjaamisen sijaan, tutkia noita tiedossa olevia todisteita, häh?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Ressu>> kirjoitti: Tuosta "kuukautisliinasta" senverran, että siitä löydetty veri oli roiskeverta ja tämä on fakta. Kovat on paineet olleet tyttöressulla jos kuukautiset ovat ihan roiskumalla tulleet.
Verta liinasessa oli sen nyöreissä (l. kiinnitysnaruissa). Ne oli ilmeisimminkin leikattu sekaverisellä puukolla poikki ja näin narujen päihin tarttui sekaverta, mitä ei juuri tästä sekaverisyydesä johtuen pystytty aikalaistutkimuksissa määrittämään.

Eli joku oli verisellä puukolla, millä oli jo aiemmin puukotettu enemmän kuin yhtä ihmistä, leikannut nuo liinasen nyörit poikki, irroittaakseen liinan jostakin mihin se oli solmittu !?

Näitä verisiä narunpäitä ei ollut enää 2000-luvulla käytettävissä, sillä aikalaispoliisi oli "tutkinut" eli tuhonnut ne. Nyörien veriset päät oli aikalaispoliisin toimesta leikattu pois.

Roiskeveristä voit sinä Ressu>> kertoa meille hieman lisää.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ressu>>
Remington Steele

Teltasta länteen

"oli maassa valkoinen likainen tyynynpäällinen, joka oli kiedottu valkoisella kuminauhalla kääröksi ja jonka alkuperää ei vielä ole saatu selville. Tyynynpäällinen on pussimallia, kooltaan 40 x 48 senttiä, palttinaa ja siinä oleva nauha on tekosilkkiä. Päällinen on ommeltu kahdesta kangassuikaleesta siten, että liitesauma kulkee keskellä päällistä. Siitä löytyi pienehköjä, erillään olevia veritahroja sekä sen kulmasta pistemäisiä veripirskeitä, jotka ilmeisesti ovat syntyneet tippuneesta tai räiskyneestä verestä."

Tuossa noista roiskeista.
Hessu52
Watson itse

Aivan, eli tuo lausunto on -60 luvulta ja sen on kaiketi antanut Seerumilaitos, olisit lainannut tuohon lausunnosta jatkoksi hiemen lisääkin!

Seerumilaitokselle leikattiin se verinen kohta rätistä, ja se tutkittiin, sekä kait tuhottiin sen jälkeen, koska siitä ei tainnut nykytutkimuksissa olla enää apua.

Tiedätkö mikä on tippuveren ja roiskeveren ero, no käpäse jostain ottamassa selvää, niin tuo liinankin todellinen merkitys sinulle selviää!

Se mistä liina on löytynyt, on selvää, mutta milloin se on siihen pantu, ei olekaan niin selvää, eli onko joku surmapaikalle uteliaisuuttaan katsomaan saapunut tuonut tuollaisen "todisteen" sinne tullessaan, ja jos poliisilla on ollut sama tyyli, kuin sivullisen löytämien ja tarjoamien veristen paperiden kanssa, eli "ei tarvii tuoda, meillä on noita todisteita ihan tarpeeksi", menttaliteetillä, niin rätti olisi tainnut pudota kätösestä saman tien siihen, jossa rätin pitäjä on seissyt.

Myöhemmin on rätti kuitenkin kelvannut, sillä monissa rikospaikkakuvissa rätti on ollut mukana, tosin melkein aina eri paikoissa.

Ne jotka viisaasti ottivat kunnianarvoisan papillonin kuvagallerian koneelleen, voivat sen mainiosti galleriastaan todeta.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Helpotetaan vähän Ressun vaivoja!

Tippuveri= On verijälki,joka syntyy kun putoavaan vereen on vaikuttanut ainoastaan maanvetovoima.

Veriroiske= verijälki joka syntyy, kun veriseen tai verta sisältävään kohteeseen kohdistuu veren roiskumisen aiheuttama voima ja veri siis lentää kohteeseen suuremmalla nopeudella, kuin mitä maan vetovoima aiheuttaa. :D
Hessu52
Watson itse

Kiitos Misri kun autoit ressukkaa, ei se olisi itse tuota mistään osannut etsiä, joten selvä avustamisen paikka.

Joo noinhan se menee.
Vastaa Viestiin