Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

^ Havaitsin tuon ketjun alkupään järkevyyden, samoin tuon otsikon monikollisuuden..olisikin mukava voida (ilman sitä nimeltämainitsematonta julistajaa) jutella vaikka ihan muistakin uskonnoista kuin tästä kristinuskohommelista :roll:
Mutta kun tämä yksi veikkonen on nyt tiensä tänne löytänyt, niin ehkä ketjun aloittaja olikin vahingossa kaukoviisas tuon huuhaan kanssa :D

edit: yllättäen taas typotti..
Viimeksi muokannut Ingrid, Ma Marras 03, 2008 11:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Ei sitä kovin hankala ollut arvata että joku tulee Jeesuspäissään tilittaa kun ketjua aloitti. Onnea Murha.info :D
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Toivon että teidän loppu elämällänne olisi tarkoitus ja päämäärä, päämäärä olla kerran Taivaassa, ja pelastaa sielunne Iankaikkiselta kadotukselta.
Olisin mielelläni keskustellut teidän kanssanne, mutta kun teiltä tulee noitä omituisia töksäytyksiä, niin mitä noihin sit voi vastata, tämä ketju olis ollut uskonto ketju, mutta ei kai se sit olekkaan. :(
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Bluerein...Miksi kävit eilen poistamassa tekstejäsi ja muokkaamassa viimeaikoina kirjoittamaasi?
Mistä valheesta olisit jäänyt kiinni?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

bluerein kirjoitti:clyde Päinvastoin, minä tiedän mitä tässä maailmassa tapahtuu, siitähän olen täällä kertonutkin aika paljon, mutta kai te itsestänne täällä puhuttekin, sellaisia omalla tavallaan viisaita töksäytyksiä tulee koko ajan, keskustelemisesta puhumattakaan, mutta en minä vihaa teitä. Te olette arvokkaita kaikkivaltiaan Jumalan silmissä, hän Rakastaa teitä, jos elämässänne tulee sellainen hetki, sellainen tilanne, jolloin ette voi muuta tehdä, niin pyytäkää että Jumala ja Jeesus auttaisi teitä, mutta pyytäkää vilpittömällä sydämellä.
Te olette vielä nuoria ja elämä on teillä edessänne, kirjoituksistanne päätellen, ei ole mitään iloista ja kaunista tullut esille, toivon että teidän loppu elämällänne olisi tarkoitus ja päämäärä, päämäärä olla kerran Taivaassa, ja pelastaa sielunne Iankaikkiselta kadotukselta.
Olisin mielelläni keskustellut teidän kanssanne, mutta kun teiltä tulee noitä omituisia töksäytyksiä, niin mitä noihin sit voi vastata, tämä ketju olis ollut uskonto ketju, mutta ei kai se sit olekkaan.
Tämä on Uskonnot-ketju. Tarkoitus on keskustella uskonnoista, mutta oikea keskustelu kuihtuu siihen, että sinä bluerein tulet tänne julistamaan omaa uskontoasi. Mielestäni kaikille avoimen keskustelufoorumin tarkoitus ei ole, että yksi henkilö evankelioi toisia (kuten aiemmin kerroit tehneesi).

Samalla kerrot, että meidän jotka emme usko sinun jumalaasi, elämissämme ei ole mitään iloista ja kaunista. Tuo on kyllä melko yksiviivaista ja loukkaavaakin. Ei voi keskustella, kun olet niin jyrkkä ja sokea, ettet halua edes nähdä mitään muuta kuin minkä olet päättänyt nähdä.
Olet jo valmiiksi tuominnut meidät. Toivoisin, että menisit evankelioimaan jonnekin muualle, jos et ymmärrä mitä on keskustelu.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

chopper... jos sinä uskot että olen jotain valehdellet, niin sano se, miksi minä valehtelisin ja mitä syytä minulla olisi siihen, kun minä en valehtele,
silloinhan minä valehtelisin Jumalalle, enkä olisi uskossa jos sellaista tekisin , yksi ihminen kun toitottaa koko ajan vain valehtelusta, eikä osaa asiallisesti keskustella. Minulla on se tapa että poistan viestini jotka on jo luettu, ja kun lomani on lopussa, ja projetit odottaa, niin en ole täällä enää. Voitte jatkaa siitä mihin minä jäin.
Olen huomannut että copper sinä olet asiallinen, ja sinussa on jotain kaunista. Muistan teitä rukouksissani.

(( chopperille vielä sanoisin, että onhan täällä mahd. muokata ja poistaa viestejä, eikä se ole tään foorumin vastaista.))

Onhan täällä toinen ketju jossa on uskonnot, miksi ette keskustele siellä, samaa minä voin sanoa, että ette asiallisesti keskustele, eikö sit jokainen saa tuoda omia mielipiteitä, kenenkäs sitten, jokainen kai puhuu siitä mitä hänellä on sydämellään, niinkuin te puhutte sitä mitä teidän sydämellänne on , kai te olette sit iloisia ok. ja tunnette toisenne hyvin. Kiitos kuitenkin kaikista kommenteistanne ja voitte sit alkaa haukkumaan niin paljon kuin sielunne sietää, en näe niitä tekstejänne kohta enää. Olisin mielelläni keskustellut teidän kans muutaman kerran vielä , mutta se on se eri henki, minä toin teille Rakkauden sanomaa, niin vastustava henki teissä vastustaa sitä ilosanomaa Jeesuksessa.
:P
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 10:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Nyt voin jo turvallisesti sanoa, että onneksi purin hammasta rippileirillä enkä avannut suutani papille siitä, mitä mieltä tietyistä Raamatun jutuista olin. Varmaan olisin saanut vastaani samanlaista selittelyä, väistelyä ja asiaan kuulumatontakin kuin bluerein. Ja nyt tiedän vastaisuudessakin pitää turpani totaalisen supussa ja jättää kertomatta, mitä mieltä olen kristinuskosta, paitsi jos rehellisesti ja suoraan kysytään. Ja voin käyttää bluereiniä esimerkkinä! Riemastuttavaa!

Ai niin ja bluerein, kun muokkaat viestejäsi, voisit kyllä laittaa sinne muokkauksen alkuun jonkun merkin, vaikka MUOKKAUS tai jotain, että olisi ehkä hieman helpompi lukea tekstiäsi. Se ei ole niin kamalan vaikeaa.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Bluerain: Minulla on se tapa että poistan viestini jotka on jo luettu, ja kun lomani on lopussa, ja projetit odottaa, niin en ole täällä enää. Voitte jatkaa siitä mihin minä jäin.
Olen huomannut että copper sinä olet asiallinen, ja sinussa on jotain kaunista. Muistan teitä rukouksissani.

(( chopperille vielä sanoisin, että onhan täällä mahd. muokata ja poistaa viestejä, eikä se ole tään foorumin vastaista.))
Näitä ketjuja saatetaan lukea vielä vuodenkin päästä ihan hyvin eikä ole kovin kiva jos seassa on poistettuja viestejä. Muokkausta ja poistamista tulisi siis käyttää vain harkiten.

OT: kyllä olis elämä kamalaa jos pelkästään lomalla voisi palstailla ja käyttää nettiä! :shock:
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Minulla on käsitys, että kun foorumilla on mahdollisuus ja tarkoitus keskustella, niin kuitenkaan ei olisi suotavaa yrittää esim. evankelioimalla suorittaa uskonnollista aivopesua. Sama ymmärtääkseni koskee muutakin, jonka joku oikein kovasti kokee "omaksi asiakseen".

Jos ottaisin esimerkin tästä, että joku voi olla ateisti, ei usko yhtään mihinkään. Hän yrittäisi kääntää toisten päät tuomalla varsin painokkaasti esille sen oman kantansa niin, että suoraan leimaa kaiken muun vääräksi ja pahaksi. Hän tietää kaiken. Kun ateismi sopii hänelle, niin sen on ihan pakko olla kaikkien muidenkin juttu.

Minä en hyväksy bluereinin kiihkomielisyyttä. Syy on se, että hän toimii juuri tuolla yllä kuvaamallani tavalla. Käsittääkseni itse en ole yrittänyt saada häntä luopumaan omasta uskostaan, vaan olen yrittänyt kertoa, että hänen uskonsa voi olla hänelle oikea ja sallittakoon se hänelle. Hyväksyntäni raja tulee vastaan juuri siinä kun toisten hyvätkin ajatukset leimataan vääriksi siksi, että he eivät usko samalla tavalla kuin bluerein.

En ajattele kenestäkään, joka uskoo muuhun kuin itse, että hän olisi paha ja syntinen. Ei kiinnosta puuttua siihenkään onko hän väärässä, paitsi jos hän itse kääntää kaiken muun vääräksi ja on ajattelultaan suvaitsevainen vain itseään kohtaan. Ja jos yrittää tuputtaa toisille valmiita vastauksia joka asiaan oman uskonsa oikeellisuuteen vedoten. Käyttää totuutenaan raamattua, koraania tai mitä tahansa uskonnollista kokoelmaa.

Ero minun ja jonkun "oikean uskovaisen" välillä ilmenee käytännössä vaikkapa tässä:
- Sisälle tulee heinäsirkka. Minä otan sen kiinni ja vien takaisin ulos, koska heinäsirkat kuuluvat luontoon, enkä pidä sellaisista ötököistä kodissani.
- Sisälle tulee heinäsirkka. Tosiuskovainen ottaa sen kiinni ja vie ulos koska raamatussa sanotaan, että ne ovat vitsaus ja levittävät tuhoa.
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

On ihan hienoa, että joku löytää sisällön elämälleen vaikka juuri uskonnosta, mutta en jaksa yhtään ihmisiä, jotka ovat ottaneet tehtäväkseen täyttää sillä samalla muidenkin elämän.
Se on aika rasittavaa varsinkin näin aikuiselle ihmiselle, että tullaan sanomaan "elät väärin, tee näin...uskot ihan pieleen, usko näin". Usko on mielestäni intiimi asia, eikä sen arvo nouse julistamalla.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Nyt voimmekin jatkaa otsikon mukaisesti kun rakas bluerein on lähtenyt keskuudestamme.
Mitä mieltä olette uudelleen syntymisestä?
Nanika ga tooku matteiru to
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Clyde kirjoitti: Nyt voimmekin jatkaa otsikon mukaisesti kun rakas bluerein on lähtenyt keskuudestamme.
Näin teemme. Toisiamme rakastaen.
Clyde kirjoitti:

Mitä mieltä olette uudelleen syntymisestä?
Mielenkiintoinen ja itselleni vaikeasti hahmotettava asia.. en nimittäin ole päättänyt uskonko sellaiseen vai en. Uudelleensyntymisen puolesta puhuvat ne kokemukset, kun entuudestaan vieras paikka tai ihminen on tuntunut yllättävän tutulta. Aivan kuin olisin käynyt jossakin aiemmin vaikka en olisikaan.. ja tavannut jonkun ihmisen, joka vieraanakin tuntuu läheiseltä.

Jos taas ajattelisin kielteisesti, niin joskus mietin miksi tekee vaikkapa jonkin typerän virheen elämässään. Eikö aiemmista elämistä olisi jäänyt joku opillinen muistijälki, jonka avulla typeryydet voisi ehkäistä :roll: ?

Oli miten oli, mutta jos tulee uusi elämä kuoleman jälkeen niin en usko siihen vaikuttavan mitä uskontoa tunnustaa. Ajattelen, että kyse olisi evoluutiosta, ja se ei erittele ihmisen uskonnollista vakaumusta. Seuraavakin elämä olisi kaikille mahdollinen tunnustetusta uskosta huolimatta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

En kyllä usko uudelleensyntymiseen. Siinä on jotain niin järjetöntä.

Olen kyllä useasti kokenut tuon tunteen kuin olisin käynyt jo ennen jossain paikassa, jossa en taatusti ole käynyt. Sanovat että aivot toimii siinä jotenkin että ne rekisteröi paikan jo ennenkuin tiedostan sen. En osaa selittää kunnolla sitä. Selitys kuulostaa kuitenkin uskottavalta.
Nothing is quite what it seems
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Maybrick kirjoitti:En kyllä usko uudelleensyntymiseen. Siinä on jotain niin järjetöntä.
En oikein ymmärrä miten kristinuskon Jumalaan uskova voi haukkua toisen uskonnon teesejä "järjettömiksi". Näin maallikon silmin kummatkin tuntuvat yhtä järjettömiltä. Voisitko vähän selventää perusteluita?
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Täällä joku kysyi mitä mieltä toiset ovat tästä asiasta (jälleensyntymisopista). Vastasin mitä mieltä olen siitä. En ole kai sanonut mitään kristinuskon logiikasta (sen puutteesta) tai muista kummallisuuksista.
Nothing is quite what it seems
Vastaa Viestiin