Pitaisko rattijuopumusraja tiputtaa 0,5:sta 0,2:een?
Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4
Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4
Suattaapi sattaa tai olla satamati... Aivan yks ja sama, lomaa pukkaa joka tappaukses heinakuulle 
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Pitäisi. Ja niin pitäisi myös tiputtaa ruorijuopumus raja 1:stä 0,5:een...SharQ kirjoitti:Pitaisko rattijuopumusraja tiputtaa 0,5:sta 0,2:een?
Edellisten 7vrk:n alkoholiannostesi yhteenlaskettu määrä?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
muu tamia
Ookko ikinä nauranu niin että tuloo veret silmistä?
Ookko ikinä nauranu niin että tuloo veret silmistä?
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Kyllä vaan.gravedigger kirjoitti:Ookko ikinä nauranu niin että tuloo veret silmistä?
Seuraako pitkästä ilosta aina itku?
Ainakin minun kohdallani useimmiten kyllä. Mitä pidempi ilo sen suurempi itku.
Varastoon tuodaan 1000 kg:n vesimelonikuorma, jonka kosteusprosentiksi mitataan 99 %. Kuuman kesäpäivän jälkeen uusissa mittauksissa todetaan kosteusprosentin laskeneen 98 %:iin. Montako kiloa kuorma on keventynyt?
(Nimim: matikkakerho kokoontui taas eilen illalla...
)
Varastoon tuodaan 1000 kg:n vesimelonikuorma, jonka kosteusprosentiksi mitataan 99 %. Kuuman kesäpäivän jälkeen uusissa mittauksissa todetaan kosteusprosentin laskeneen 98 %:iin. Montako kiloa kuorma on keventynyt?
(Nimim: matikkakerho kokoontui taas eilen illalla...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
-
rosamarine
- Adrian Monk
1000kg melooneja, joiden kosteus on 99 % tarkottaa siis sitä, että vettä on 990kg ... Jos kosteus tippuu 1% niin vettä on haihtunut 0,01x990kg eli 9,9 litraa eli 9,9 kiloa, right?... eli sen verran olisi kuorma keventynyt.Tay77 kirjoitti:Ainakin minun kohdallani useimmiten kyllä. Mitä pidempi ilo sen suurempi itku.
(Nimim: matikkakerho kokoontui taas eilen illalla...)
Eli siinä on edelleen se alkuperänen 10kg muuta kuin vettä, kuorman massa olisi siis 990,1 kiloa.
(kosteuden muuttuessa veden määrä muuttuu, mutta kiintoaineiden määrä ei)
Tuntuisko loogiselta?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kiinteän aineen määrä on 10kg:rosamarine kirjoitti:1000kg melooneja, joiden kosteus on 99 % tarkottaa siis sitä, että vettä on 990kg ... Jos kosteus tippuu 1% niin vettä on haihtunut 0,01x990kg eli 9,9 litraa eli 9,9 kiloa, right?... eli sen verran olisi kuorma keventynyt.Tay77 kirjoitti:Ainakin minun kohdallani useimmiten kyllä. Mitä pidempi ilo sen suurempi itku.
(Nimim: matikkakerho kokoontui taas eilen illalla...)
Eli siinä on edelleen se alkuperänen 10kg muuta kuin vettä, kuorman massa olisi siis 990,1 kiloa.
(kosteuden muuttuessa veden määrä muuttuu, mutta kiintoaineiden määrä ei)
Tuntuisko loogiselta?
1% on yksi sadasosa eli 100 X 10 kg = 1000kg
2% on 2 sadasosaa eli yksi viideskymmenesosa eli 50 x 10kg = 500 kg
Kiinteän aineen määrä ei voi muuttua. Kuormasta on haihtunut hurjat 500 kg kosteutta.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
1000kg. kuorma vajuu 1%:n, eli 10kg...Varastoon tuodaan 1000 kg:n vesimelonikuorma, jonka kosteusprosentiksi mitataan 99 %. Kuuman kesäpäivän jälkeen uusissa mittauksissa todetaan kosteusprosentin laskeneen 98 %:iin. Montako kiloa kuorma on keventynyt?
Kysymyksessä kysytään kuorman keventymistä, ei haihtuneen vesimassan painoa.
Vai?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
rosamarine
- Adrian Monk
Kerpele, mua on huijattu! Kaia on oikeessa
Ja sama löytyy täältä http://www.anniheino.com/Images/prosentit.pdf loppupuolelta, vika sivu.
Noh, aina ei voi voittaa, Mike lähetkö baariin?
Noh, aina ei voi voittaa, Mike lähetkö baariin?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Jos tarjoot yhdetrosamarine kirjoitti:Noh, aina ei voi voittaa, Mike lähetkö baariin?
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
Mike Manner kirjoitti:Jos tarjoot yhdetrosamarine kirjoitti:Noh, aina ei voi voittaa, Mike lähetkö baariin?![]()
No saitko?
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Kuvitteellinen tilanne:
Henkilö hakee passia. Hänellä on 2 valokuvaa. Hänellä ei ole kuvallista henkilöllisyystodistusta. Hänellä ei ole ajokorttia (ja vaikka olisikin, se ei ohjeiden mukaan käy!). Hänellä ei ole entistä passia.
Miten henkilöllisyys todistetaan?
Lisäys: Esimerkkinä - Kalle Kumara saapuu nimismiehen kansliaan ja kertoo, että kaikki hänen paperinsa ovat palaneet. Kuinka Kallen henkilöllisyys todistetaan?
Jos Kalle taluttaa paikalle kaksi todistajaa Pelle Palon ja Maija Mutikan, jotka todistavat Kallen olevan Kalle. Kuka todistaa, että he puhuvat totta? Jospa poliisit/nimismies/virkailijat tai kukaan muukaan ei tunne Kallea?
EDIT: Lisätty lisäys
Henkilö hakee passia. Hänellä on 2 valokuvaa. Hänellä ei ole kuvallista henkilöllisyystodistusta. Hänellä ei ole ajokorttia (ja vaikka olisikin, se ei ohjeiden mukaan käy!). Hänellä ei ole entistä passia.
Lisäys: Esimerkkinä - Kalle Kumara saapuu nimismiehen kansliaan ja kertoo, että kaikki hänen paperinsa ovat palaneet. Kuinka Kallen henkilöllisyys todistetaan?
Jos Kalle taluttaa paikalle kaksi todistajaa Pelle Palon ja Maija Mutikan, jotka todistavat Kallen olevan Kalle. Kuka todistaa, että he puhuvat totta? Jospa poliisit/nimismies/virkailijat tai kukaan muukaan ei tunne Kallea?
Net kyselee erilaisia juttuja, vanhempien syntymäaikoja, äidin tyttönimeä, entisiä osoitteita jne kunnes ovat tyytyväisiä.Ailar kirjoitti:Kuvitteellinen tilanne:
Niin joo. Noin sen varmaan sitten täytyy mennä, kuten buracee kertoi. Sitä on vaan sitten viranomaisten luotettava, ettei tyyppi ole saanut tietoja mitään muuta kautta selville ja yritä esiintyä jonain muuna kuin on.
Erään ihmisen kanssa pähkäiltiin tätä, eikä keksitty mitään todella vedenpitävää todistusta sille, kuka kukakin olisi, jos tosipaikka tulisi.
Varmaan tuollainen todellisuudessa olisi pirunmoinen paikka, jos ei esim. pankissa tms. voisi todistaa henkilöllisyyttään.
Tähän liittyen:
Voiko ihminen esiintyä jonkun kuolleen papereilla, jos on suht samannäköinen? Kuinka kauan uskot, että pelittää?
Erään ihmisen kanssa pähkäiltiin tätä, eikä keksitty mitään todella vedenpitävää todistusta sille, kuka kukakin olisi, jos tosipaikka tulisi.
Varmaan tuollainen todellisuudessa olisi pirunmoinen paikka, jos ei esim. pankissa tms. voisi todistaa henkilöllisyyttään.
Tähän liittyen:
Voiko ihminen esiintyä jonkun kuolleen papereilla, jos on suht samannäköinen? Kuinka kauan uskot, että pelittää?
Ailar
Wallander
Riittävän kauan , että voi kuolla itsekin Hmm. Mielenkiintoista ?
Kukahan minäkin oikeastaan olen ? ( asiallinen yksi )
Ailar
Wallander
Riittävän kauan , että voi kuolla itsekin Hmm. Mielenkiintoista ?
Kukahan minäkin oikeastaan olen ? ( asiallinen yksi )