Ärsyttää Murha.infossa->
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Re: Ärsyttää Murha.infossa->
Peräkylän Maigret ärsyttää suunnattomasti. Nytkin se on mennyt vaihtamaan avatarta ja liittänyt jonkun sloganin allekirjoitukseksi. Hyi helv***i
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Joo, määkin. Samaa esiintyy muissakin ketjuissa joskus kun joku keksii mielestään nokkelan nimityksen jollekulle jota ketjussä käsitellään, sitten se toistaa sitä samaa nimitystä jok ikisessä viestissään eikä tunnu osaavan enää käyttää oikeaa nimeä. Saatan olla helposti ärsyyntyvä.Marsalkka kirjoitti:Ärsyttää erään keskustelijan jatkuvasti käyttämä muskettisoturi-ilmaus kirjoittaessaan eräästä nuorukaiskolmikosta:
Piru, että osaakin kuulostaa ärsyttävältä!Vaikka nuo muskettisoturit onkin valehdellut, minä kallistuisin kyllä vanhemman ja paatuneemman kriminaalin kannalle.
Mua taas ärsytti kun joku käytti Karoliinasta vallan nimitystä K. Kesti. Ei nyt olla mitään tutkintapöytäkirjoja kirjoittamassa, vaan keskustellaan kadonneesta nuoresta tytöstä, jolla on etunimi.
Lisäks mua ärsytti se, kun samassa ketjussa joku viittasi johonkin toiseen katoamistapaukseen pelkillä nimikirjaimilla. Hitostako sitä jokaisen kadonneen nimeä muistaa, ja lähdepä noilla tiedoilla etsimään!
Lisäks mua ärsytti se, kun samassa ketjussa joku viittasi johonkin toiseen katoamistapaukseen pelkillä nimikirjaimilla. Hitostako sitä jokaisen kadonneen nimeä muistaa, ja lähdepä noilla tiedoilla etsimään!
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
K.Kesti on aivan oiva lyhenne pitkästä nimestä.
Ärsyttää, että lainataan kirjoittajan koko teksti. Itse ehkä sitten lisätään, että "samaa mieltä"..
Ärsyttää, että lainataan kirjoittajan koko teksti. Itse ehkä sitten lisätään, että "samaa mieltä"..
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Ottaa päähän ku käytetään quotea mutta ei osata käyttää sitä järkevästi.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 45#p409153
Alkuperäinen kirjoittaa vain jätskeistä, lainataan sekin juttu ja puhutaan viinasta... Mikä pakko lainata kaikki, backspace on nimittäin keksitty.
Alkuperäinen kirjoittaa vain jätskeistä, lainataan sekin juttu ja puhutaan viinasta... Mikä pakko lainata kaikki, backspace on nimittäin keksitty.
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Ärsyttää kun Tampereen Tyttö on mennyt vaihtamaan avatartaan. Ne ei näy enää kunnolla.
Anteeks, että oon olemassa ja sori, jos oon syntynyt! Mutta minä ainakin vasta harjottelen näitä lainauksia ym... niin ku varmaan moni muukin ja harjotushan tekee mestarinWaakku kirjoitti:Ottaa päähän ku käytetään quotea mutta ei osata käyttää sitä järkevästi.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Presidenttipeli 2012 -keskustelu. Limaa.. 
Tämä on pitkä juttu ja lähes kokonaan lainausta. Tässä kuitenkin kiteytyy monta asiaa, jotka minua toisinaan minfossa - ja myös irl - ärsyttävät. Henkinen laiskuus, mustavalkoinen maailma ja tietoinen faktoista irrottautuminen; ainoana perusteena "kun musta vaan tuntuu sille".
Joissakin ketjuissa tärkeintä tuntuu olevan vain yksi totuus (tyyliin pedofiili munistaan hirteen ja heti), ja kaikkia, jotka yrittävät tapahtumaa tarkemmin miettiä ja punnita syyllistetään kanssarikollisiksi. Se on surullista ja yltyy toisinaan vihapuheen tasolle.
Mitä toimittajien ammattikunnan kritiikkiin tulee, niin se on myös totisinta totta. Harva toimittaja nykyään ottaa vastuuta siitä, että osa ihmisistä pitää puolihuolimattomasti näpyteltyä artikkelia kiveen kirjoitettuna ja esittää sen faktana - ainakin kun se puoltaa omia mielipiteitä.
Sanottakoon kuitenkin, että ihan kaikista artikkelin yksityiskohdista en ole samaa mieltä, perusideasta kyllä.
Joissakin ketjuissa tärkeintä tuntuu olevan vain yksi totuus (tyyliin pedofiili munistaan hirteen ja heti), ja kaikkia, jotka yrittävät tapahtumaa tarkemmin miettiä ja punnita syyllistetään kanssarikollisiksi. Se on surullista ja yltyy toisinaan vihapuheen tasolle.
Mitä toimittajien ammattikunnan kritiikkiin tulee, niin se on myös totisinta totta. Harva toimittaja nykyään ottaa vastuuta siitä, että osa ihmisistä pitää puolihuolimattomasti näpyteltyä artikkelia kiveen kirjoitettuna ja esittää sen faktana - ainakin kun se puoltaa omia mielipiteitä.
Sanottakoon kuitenkin, että ihan kaikista artikkelin yksityiskohdista en ole samaa mieltä, perusideasta kyllä.
Valistuksen vastaliike
Johanna Korhonen
"There is nothing to know." Yhdysvaltalainen keskustelukumppani tiivistää inhokkinsa Sarah Palinin johtoajatuksen ja huokaa. Kristillistä oikeistoa edustavalle republikaani Palinille tietäminen ei ole kummoinenkaan arvo.
Sarah Palinin maailma ei ole monimutkainen, vaan yksinkertainen. Sen voi pelkistää helpoiksi lauseiksi, sutkauksiksi, joiden mukaan tehdään politiikkaa. Jumalan tahto on yksiselitteinen ja löytyy Raamatusta.
Markku Ruotsila arvelee oivallisessa kirjassaan Yhdysvaltain kristillinen oikeisto, että fundamentalistiseen uskontulkintaan nojaava politiikka on nousemassa globaaliksi ilmiöksi. Suomessa ilmiö on vaimeampi, mutta tunnistan täällä sen piirteistä ainakin yhden: tietämättömyyden kulttuurin, valistuksen vastaliikkeen.
Läheskään kaikille tieto ja sivistys eivät ole arvo, vaan yksi näkökulma muiden joukossa. Tämän näkökulman voi milloin tahansa ohittaa uskon, luulon, tunteen tai silkan laiskuuden perusteella.
Näin: Ilmastonmuutoksesta ei tarvitse välittää. Kotimaiset ongelmat ratkeavat, kun ulkomaalaiset palautetaan jonnekin. Islamista päästään, kun kielletään moskeijat.
Kun tieto ja sivistys siirretään syrjään, niihin liittyvät eettiset velvoitteet katoavat: Somalian nälänhätä ei liity meihin, koska emme ole somalialaisia, tai syypäitä tilanteeseen.
Älyllis-eettinen ponnistelu ei ole huudossa. Kevään vaaleissa menestyivät perussuomalaiset, jotka eivät vaadi äänestäjiltään mitään. Porvarit sentään vaativat kansalaisilta kilpailukykyä, vasemmisto solidaarisuutta ja vihreät polkupyöräilyä, mutta perussuomalaiseen perusolemiseen riittää se, että ollaan vaan. Ekana olen mää itse, ja nää mun kaverit.
Rennossa perusoleskelussa ei haittaa, vaikka ei olisi oppinut koulussa ruotsia eikä tiedä, missä on Kazakstan. Historia on tylsää, maantieto turhaa ja kielittäkin pärjää. Äänekäs koilottaminen ei nykyään ole moukkamaisuutta, vaan sankarillista sananvapaustaistoa.
Tyhmistymisestä ovat vastuussa myös toimittajat, jotka käsittävät kaikenlaiset argumentit keskenään samanarvoisiksi. "Tasapuolisuuden" nimissä perustelematon tai oudosti perusteltu äärimielipide saa jutussa saman painoarvon kuin tietoon ja harkintaan pohjautuva näkemyskin.
Sivistyneempää journalismia saataisiin, jos toimittajat osaisivat ja uskaltaisivat punnita eritasoisia argumentteja vastakkain ja surutta teurastaa edes hoopoimmat. Tähän tarvitaan tiedon lisäksi harkintakykyä, vastuunottoa ja edes ymmärrys kaiken monimutkaisuudesta.
Niin, onhan nimessä Karoliina 1 merkki enemmän kuin K. KestissäTampereen Tyttö kirjoitti:K.Kesti on aivan oiva lyhenne pitkästä nimestä.
Minä olen ainakin niin vanhaa kaartia, että käytän harvoin pelkkää etunimeä muista kuin henkilökohtaisista tuttavistani. Voi olla, että osa ketjuun kirjoittajista tekee samoin.Cassandra kirjoitti:Niin, onhan nimessä Karoliina 1 merkki enemmän kuin K. KestissäTampereen Tyttö kirjoitti:K.Kesti on aivan oiva lyhenne pitkästä nimestä.Musta nyt vaan tuntuu omituiselta se, et nuoresta tytöstä puhutana noin virallisesti. Ihan ku teititeltäis teiniä.
Ihan sama mitä ketjun pitäisi käsitellä, mutta jos siinä mainitaan maahanmuuttajat, niin siitä tulee taas uusi vihapuhe-persut-ääriliberaalit-höpöhöpö-ketju. Itse rikos jää käsittelemättä.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Samaa mieltä. Tosin olen tainnut itsekin osallistua nyt yhdessä ketjussa keskusteluunBias kirjoitti:Ihan sama mitä ketjun pitäisi käsitellä, mutta jos siinä mainitaan maahanmuuttajat, niin siitä tulee taas uusi vihapuhe-persut-ääriliberaalit-höpöhöpö-ketju. Itse rikos jää käsittelemättä.
-
Valdovas
- Axel Foley
Totta, ja täytyy tosiaan myöntää, että siinä vanhassa avassa oli huomattavasti enemmän karismaa, mutta toisaalta on kaunista tukea ja antaa anteeksi veljillemme myös ja ennenkaikkea heidän heikkoutensa hetkillä, ja sitä paitsi anteeksiantaminenhan antaa myös voimaa!Peräkylän Maigret kirjoitti:Peräkylän Maigret ärsyttää suunnattomasti. Nytkin se on mennyt vaihtamaan avatarta ja liittänyt jonkun sloganin allekirjoitukseksi. Hyi helv***i
Jennifer Jareau kirjoitti:KK:ta ja kolmea muskettisoturia
Argh!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.