Ihan silmät ristissä kahlasin läpi
Sitä, kuinka ärsyttävä tai rasittava kuka kenenkin mielestä on, on ihan mahdoton ulkopuolisen tietää.
Jos Lahti on ollut töissä ei-niin-pidetty henkilö ei se automaattisesti tarkoita sitä, että hän olisi kotona hirviö. Ihmisillä on työ-ja kotiminä monesti erikseen. Riippuu vähän työstä, millaista luonnetta se vaatii.
Minulle on tullut sellainen tunne, että molemmat rva ja hra ovat olleet aika voimakastahtoisia ja elämässään eteenpäin pyrkiviä. Liian samankaltaisia lopuksiko?
Olen aika lailla alkuvaiheesta lähtien kyseenalaistanut tutkinnassa monia seikkoja. Edelleen se käsitys vahvistuu, että kaikkia kiviä ei käännetty heti tapauksen jälkeen.
Uskottiin liikaa vaimoa.
Mietin tuota Kuusirannan kommenttia, että palkkamurhaaja on poissuljettu.
Se on aika tulkinnanvarainen ilmaisu. Minusta se ei kokonaan sulje kaikkia muita ulkopuolelle.
Samoin oli aikoinaan ilmaisu siitä, että oliko poliisilla tekijän dna.
Nojoo, Kuusiranta ei sanonut juuta eikä jaata. Nyt, kun katsotaan niin heillä mitä ilmeisimmin se on
Oliko Tannerin dna löytynyt jostain ja siksi hänet yhdistettiin tapaukseen? Muut seikat vapauttivat?
Puputista sen verran. Oliko vaimon perheidylliin liikaa miehen tunnustus siitä ettei olekaan hetero?
Tai se, että jotain paljastui tuolta suunnalta.
Mitäpä, jos Lahtea oli uhkailtu ihan oikeasti suusanallisesti vaikkapa työn puitteissa ja vaimo tiesi tästä. Vedätti vaan poliiseja kertomalla näistä ja sai aikaan melkoisen Luvata-session.
Minun mielessäni kummittelee tuo naapuri. Se Tanner-naapuri. Ja punaisen Volvon näkijä. Mitä hän todellisuudessa tiesi?
Hajanaisia ajatuksia. Ketjua lukiessa karsiutui omat ahaa-ideat jonnekkii...
Muoks.
Se ajatus vielä tuosta ruumiinlämmön mittauksesta mitä joku mietti.
En tiedä onko tuossa tilanteessa sellainen tullut mieleenkään. Se tietty, jos osa veriroiskeista on jo kovin kuivuneita voisi herättää epäilyjä siitä, että tilanne on käynnistynyt jo hieman aiemmin.