Kadonnut Mathias Palgi, 19v. -Espoo 26.11.2012

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
matlockb
Watson itse

Re: Kadonnut Mathias Palgi, 19v. -Espoo 26.11.2012

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Vanessa kertoi Mathiaksen ja Rikun (toinen pojista) olevan mitä parhaimpia kavereita keskenään, tosin mitä se nyt tarkoittaa.. onhan ennenkin paras kaveri puukottanut selkään, ihan kirjaimellisestikin..
Asunnollahan muuten oli myös Vanessan kämppis eli eivät olisi kaksin voineet kuitenkaan asunnolla yötään viettää, myöskään Vanessalla ei ollut seurustelusuhdetta kumpaankaan poikaan, olivat vain ystäviä.
Ainoa asia jota pidän varmana tässä, on se että Vanessalla ei ole mitään tekemistä Mathiaksen katoamisen kanssa, hän on varmasti kertonut kaikki tietonsa viranomaisille ja haastattelijalle (IL joulukuu 2012) niissä tiedoissa ei ole mitään ristiriitaa vaan Vanessan käytös on paljastunut täysin loogiseksi.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
murjaani
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Minä ihmettelen, miksi kämpän asukas on luovuttanut avaimensa jollekin toiselle.

Opiskeluaikoina on otettu viinaa milloin milläkin porukalla ja kampeuduttu nukkumaan eri muodostelmissa eri osoitteisiin. Matala kynnys oli päästää porukkaa koisaamaan omaan luukkuun ja tuli itse selviteltyä päätä eri kämpissä. Mutta en kyllä keksi miksi olisin koskaan tieten tahtoen antautunut tilanteeseen, jossa minulla ei olisi ollut omia avaimiani.

On isot todennäköisyydet, että joku sulkeekin alaoven tai kämpän oven ja jos siellä on sitten sammunut tyyppi avainten herana niin avot.

Siksi ihmetyttää se avainkuvio.
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Jos on hyviäkin tuttuja, niin miksi ei olisi luovuttanut avaimiaan? Minusta siinä ei ole mitään erikoista. Tietysti ihan vieraalle ihmiselle ei avaimia luovuteta. Toivottavasti tämä juttu nyt ei jää ikuisiksi ajoiksi mysteeriksi.
Korppi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Korppi »

Tiedättehän miten käy jos kerrostalon asunnon ovi jätetään auki ja rapun ulko-ovi avataan ja suljetaan paineella :roll:
elli72
Vic Mackey

Ei kai se kiinni mene, jos kyseisessä asunnossa on kaikki ikkunat suljettuna? Näin ainakin olettaisin että vaatii avatun ikkunan, jotta läpivedosta menee kiinni. Eikös Vanessa kuitenkin ollut sanonut, että ovi oli auki siinä vaiheessa kun hän tuli siivoamasta?
Korppi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Korppi »

elli72 kirjoitti:Ei kai se kiinni mene, jos kyseisessä asunnossa on kaikki ikkunat suljettuna? Näin ainakin olettaisin että vaatii avatun ikkunan, jotta läpivedosta menee kiinni. Eikös Vanessa kuitenkin ollut sanonut, että ovi oli auki siinä vaiheessa kun hän tuli siivoamasta?
Sanoipa juu, testatkaas ketkä asutte kerrostalossa 8)
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Korppi kirjoitti:
elli72 kirjoitti:Ei kai se kiinni mene, jos kyseisessä asunnossa on kaikki ikkunat suljettuna? Näin ainakin olettaisin että vaatii avatun ikkunan, jotta läpivedosta menee kiinni. Eikös Vanessa kuitenkin ollut sanonut, että ovi oli auki siinä vaiheessa kun hän tuli siivoamasta?
Sanoipa juu, testatkaas ketkä asutte kerrostalossa 8)
No ei se kyllä mitenkään automaattisesti kiinni paukahda jos sitä nyt tässä koitat sanoa.. Kyllä minä oon monet kerrat jättäny oven raolleen kun hain postia tai vein roskia ja raollaan oli kun palasin takas sisään.
elli72
Vic Mackey

Itse en ole usempaan vuoteen kerrostalossa asunut, mutta samaa mieltä olen Nuuskunellan kanssa. Mutta jos sisällä on ikkuna auki, niin hyvin todennäköisesti ovi menee kiinni. Mathias kuitenkin katosi marraskuun lopulla ja silloin on ollut jo hyvin kylmä. Tuskin on ikkunoita ollut avoimena.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

elli72 kirjoitti:Itse en ole usempaan vuoteen kerrostalossa asunut, mutta samaa mieltä olen Nuuskunellan kanssa. Mutta jos sisällä on ikkuna auki, niin hyvin todennäköisesti ovi menee kiinni. Mathias kuitenkin katosi marraskuun lopulla ja silloin on ollut jo hyvin kylmä. Tuskin on ikkunoita ollut avoimena.
Niin en minäkään asiaa nyt pääse testaamaan kun en kerrostalossa asu mutta olen kyllä asunut monen monta vuotta ja todella monta kertaa jättänyt oven raolleen kun käynyt pihassa.

Mitään empiiristä tutkimusta en ole tehnyt, saattaa olla talokohtaista.. Ehkä se joissain sitten menee kiinni mutta ei kyllä kaikissa.
elli72
Vic Mackey

Jep näin voisi olettaa että joissakin taloissa menee ja toisissa ei. Ja jos tuossa talossa näin olisi niin kyllähän tuolla Vanessalla asia olisi ollut tiedossa. Ei varmaan ollut ensimmäinen kerta kun tuolla samalla tavalla toimittiin.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Onhan Vanessalla voinut olla toiset avaimet mukanaan, varmuuden vuoksi. Joku kundeistahan olisi voinut vetää oven perässään kiinni.
Ja ovi on voinut sen takia pysyä raollaan, että oven välissä on ollut jotain, puupalikka, kenkä, mikä vain, että on pysynyt raollaan.
Niin, ei se ystävyys estä selkään puukotusta. Ehkä se toinen kaveri vaan kuvitteli että pääsee sänkyhommiin. On voinut käskeä häipymään. tai käyttänyt kovempiakin otteita.
No, toivottavasti Mathias löytyy. Sitten selviää ainakin osittain, mitä on tapahtunut.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
stalk3r
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja stalk3r »

Kohta tääkin tapaus voi selvitä, jos Mathias tosiaan hukkunut on. Toivottavasti selviää, suuntaan jos toiseen.
poepporoo
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Oliko tässä tapauksessa mitään mahdollisuutta, että M olisi päässyt linja-autoon asti ja sillä matkannut johonkin? Joku puhui joskus Viikistä, suuntana?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Kaustinen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Täällä mietitään koko ajan loogisia selityksiä ja tapahtumakuvioita. Ja se on ihan ymmärrettävää. Valitettavasti itse olen nuoruudessani lukeutunut niihin, joilla ei ole humalassa ollut toiminnassaan mitään logiikkaa. Meno on ollut kuin dementikolla; vauhtia piisaa, mutta järkeä ei. Olen myös totaalisen suuntavaistoton, joten avot, mikä yhdistelmä.

Vaikea sanoa, mitä päässä on liikkunut. On mennyt kämppään hyvissä fiiliksissä, kaikki nukkuneet, jatkanut matkaa kohti parempia bileitä? Minne?
Joku toinen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

Mathias on 95% varmuudella kalojen kaverina. Muuten ei jälkiä jättämättä katoa. Humaltunut ei pitkään viileässä vedessä porskuttele.
Vastaa Viestiin