TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:^Kukkuu, näin voi olettaa. Minä olen sitä mieltä, että siitä suht suuresta porukasta niemellä. joku tunsi retkeläisistä ainakin nilsin ja irmelin.
Se on tosin edelleen outoa, että Nilsin kohdalla on osoitekin.
No, miksei sitäkin ole voinut tietää.
Eikö toinen bongari ollut Björklundin riparikaveri? Tuskin kuitenkaan on ollut naamaltaan tunnistettavissa vai oliko tunnistaminen tapahtunut jo edellisen illan aikana?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Aika ja asiat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tätini Saga Engman oli KRP:ssä dunissa tuolloin ja kertoi KRP:n "poikien" tulleen hakemaan hänet aamuyhdeksältä Nimismiehenmäestä taloltaan suoraan Bodomille.
Ajasta hän oli varma sitä keskustellessamme.
Ajankohta ei täsmää esitutkinnassa kerrottuun.
Kolien puheet vahvistavat aamuyhdeksän ajankohtaa.
Heillä tuskin on ollut tarvetta muistaa asiaa väärin.
Ehkä viralliset pöytäkirjat on laadittu jälkikäteen väärien tietojen perusteella.
Kuinka paljon esitutkinnassa onkaan virheellistä tietoa ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Kyllä vaan, Ruth Koli arvioi tullensa tyttären kanssa yhdeksän maissa järvelle.
Isä ja poika olivat tulleet jo aiemmin.

Tuosta on perhananmoinen aika 11.30 tehtyyn hälytykseen.
karra
Sofia Karppi

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja karra »

Wagner kirjoitti:N.s linnustajapojat tulivat aamulla veneellän murhapaikalle, mahdollisesti jo toisen kerran tuona aamuna, kertoakseen tarinansa.

Toinen bongaripojista oli muistaakseni samalla riparilla Irmelin kanssa, kuten mahdollisesti Irmelin kanssa päivälleen samanikäinen Arskakin.

Hyvää Joulunjatketta.

8)

Ja pointtisi on mikä,Wagner :D Tarkoitatko,että hessu olis tunnistanut Irkun??

Hyvää jatketta....sanon myöhemmin,minkä!
teltta puukko ja viimeinen erhe.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Ja havaintoja Saga Engmanista ja KRP:läisitä Bodomilla tuolloin. Toki virkamiehet olisi huomattu heitteillejättöreissullaan. W,?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti:^ Kyllä vaan, Ruth Koli arvioi tullensa tyttären kanssa yhdeksän maissa järvelle.
Isä ja poika olivat tulleet jo aiemmin.

Tuosta on perhananmoinen aika 11.30 tehtyyn hälytykseen.
Minä olen jo kauan sitten kiinnittänyt huomiota tuohon kellonaikojen epämääräisyyteen. Syntyy tunne, että noita kellonaikoja on jälkikäteen soviteltu, mutta se ei ole onnistunut, vaan jossakin klikkaa.

Jos Rouva Koli havaitsi leiriläiset jo klo 9, mutta NG tuotiin sairaalaan vasta klo 14, niin onhan siinä välissä aikaa peräti 5 tuntia. Miten ihmeessä näin valtava aikaero tuossa välissä on mahdollista? Jotain mätää siinä tuntuu olevan. Tapausta on ikäänkuin siloteltu jälkikäteen. Kuka tuota suoritti ja miksi? Kas siinä vasta kysymys!
teemu
Javier Pena

Re: Aika ja asiat

Viesti Kirjoittaja teemu »

Wagner kirjoitti:Tätini Saga Engman oli KRP:ssä dunissa tuolloin ja kertoi KRP:n "poikien" tulleen hakemaan hänet aamuyhdeksältä Nimismiehenmäestä taloltaan suoraan Bodomille.
Ajasta hän oli varma sitä keskustellessamme.
Ajankohta ei täsmää esitutkinnassa kerrottuun....
KRP tutki eristettyä rikospaikkaa koko toisen helluntaipäivän, joka oli murhapäivää seurannut maanantai. Saga Engmanin kertomus sopisi hyvin sille päivälle, etenkin, jos hän muistaisi olleensa paikan kenttätutkimuksissa vain yhden päivän ajan.

Pitkä väli sunnuntainan aamulla rantaan saapuneiden tuloajan ja poliisille tehdyn hälytyksen välillä voisi johtua siitä, että - moraalisen närkästyksen voimalla - "humalaiset" olisi jätetty omaan rauhaansa. Jälkikäteen olisi pitänyt selittää, että on toimittu heti, kun uhrit havaittiin. Osittäin tästä syystä todistajien lausunnot vaihtelisivat: niitä olisi tehty usean tunnin aikana joiden kuluessa tilanne teltalla olisi muuttunut.

Gustafssonin sairaalaan kirjaus voisi olla jälkikäteen tehty tai johtuisi siitä, että häntä oli ensin tarjottu jonnekin muualle kuin Punaiseen Ristiin, ja lähetetty edelleen. Joka tapauksessa Helsingin poliisin antama kuulusteluapu oli yhyttänyt Gustafssonin viimeistään Töölön sairaalassa. Jos hänet olisi ajettu suoraan Bodomilta Töölön sairaalaan (n. puoli tuntia), niin olisivatko Helsingin kuulustelijat ehtineet sinne mukaan? Ehkä.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^
W tarkoittaa sunnuntai aamua, ainakin aiemmissa kertomuksissaan.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti: Sitä ennen saatiin tyttöjen nimet ja osoitteet Sepon muistikirjasta.
Lueskelin noita vanhoja lehtileikkeitä ja sieltä löytyi varmistus. Tyttöjen nimiä ei ollut saatu selville iltauutisiin mennessä.

Mitä muuten tarkoitat Sepon muistikirjalla?
papillon
Perry Mason

Perhana kun on epäselvää tuo tapahtumien aikataulu.
Salonen kertoo seuraavaa 14.8.2003 s. 7.

lähde krp/etp

Siis 10.30 kuului pilliautojen ääni. käsittämätöntä nopeutta kun ottaa huomioon hälytyksen tapahtuneen 11.30.

Sitten tulee naapurista kolmas kundi - kuka mahtaa olla - ja soudetaan yli.

Siihen kaikkeen ei tuntia mene. Silti on teltta jo paketissa!
Kumminkin Paavola hakee Aallon ja otetaan kuvia- teltasta ja uhreista n. 1230 - 13.00!

Ja 13.20 leguri mittaa ruumiiden lämpötilaa? Niin no, missä...

Ei saamari, jokin heittää ja koko ajan, miksi näitä ei ole missään Tuomisen jutuissa kummasteltu, selvitetty.
Mysteriossa hieman kiinnitetään huomiota aikatauluihin ja niiden heittoihin.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti:
konsta kirjoitti: Sitä ennen saatiin tyttöjen nimet ja osoitteet Sepon muistikirjasta.
Lueskelin noita vanhoja lehtileikkeitä ja sieltä löytyi varmistus. Tyttöjen nimiä ei ollut saatu selville iltauutisiin mennessä.

Mitä muuten tarkoitat Sepon muistikirjalla?
Sepin taskusta löytyi muistikirja, josta löydettiin kahden tytön nimet ja osoitteet. Näin siis aikalaispoliisin mukaan. Tosin varmaankin aika vahvistamaton tieto iltapäivään asti.

Varmistus mille?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
papillon
Perry Mason

^ Vai hakiko se Paavola Aaltoa, eikö se tullut omalla prutkullaan, ajopäiväkirjasta oli jotain?
papillon
Perry Mason

Hakihan se Paavola sittenkin, mutta vasta kello 1300!

Aalto Aatos 27.5.2004 s.1 s.2 s.3
Lähde KRP/ETP
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

yövuoro kirjoitti:^
W tarkoittaa sunnuntai aamua, ainakin aiemmissa kertomuksissaan.
Tarkoitan surmia lähinnä seuraavaa aamua.
Jotain outoa noihin ajankohtiin liittyy, sillä tätini ilmoitti, että häntä edelleen sitoo vaitiolovelvollisuus eräistä asiaan liittyvistä seikoista eikä siten voi kaikkea asiasta tietämäänsä kertoa.
Sopisi noihin outoihin ajankohtiin.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti: Varmistus mille?
Varmistus sille, että henkilöllisyyksien varmistamiseen kului aikaa iltamyöhään.
Vaikka Sepon muistikirjassa olisi ollut tyttöjen nimet, niin mistä poliisit voisivat yhdistää ne uhreihin. Ei tainnut olla nimilappuja vaatteissa kuten nykyajan tarhalaisilla.
Vastaa Viestiin