Okei, ehkä puhuin jotenkin väärin ymmärrettävästi. Yleensä kuitenkin huomaan ihmisestä sen, peitteleekö se jotain seikkaa itsessään - todellista itseään, todellisia ajatuksiaan ja tunteitaan. Psykopaatteja voi ollakin hankala erottaa tavan ihmisistä. Itse seurustelin kolme kuukautta narsistin kanssa ennen kuin aloin huomata, että nyt on jotain vialla. Ehkäpä hoidettaville käy niin että eivät yksinkertaisesti jaksa määritellä kenenkään mielenlaatua. Helposti sitä muutoin vaistoaa ihmisestä sen, voiko luottaa vai ei.jmit kirjoitti:"Vaikka itse sanonkin, mulla on hemmetin hyvä vaisto ihmisten suhteen."
Tuossahan ne ovatkin nätisti kuuluisat viimeiset sanat.
Viiltäjä Jack oli monien käsityksen mukaan sukupuoleltaan nainen. Olen, jopa lukenut artikkelin, jossa oli mainittu, että Jackin lähettämän kirjeen postimerkistä olisi eristetty dna, josta on todettu, että Jack oli nainen. Kun on epäiltyjen ulkopuolella, niin ei voi jäädä kiinni. Juuri siksi sarjamurhaajalle on suunnaton etu siitä, jos on ystävällisen oloinen sympaattinen nainen, jossa ei ole kerta kaikkiaan mitään epäilyttävää.
Psykopaattia ei voi kukaan ihminen erottaa lyhyen keskustelun perusteella. Ei kukaan ja juuri siksi he ovat niin äärimmäisen vaarallisia. Ja kaikista vaarallisin psykopaatti on henkilölle, joka kuvittelee vaistollansa tunnistavansa psykopaatin.
Sarjamurhaaja-hoitaja Aino Nykopp, Helsinki
Re: Hoitaja sarjamurhaajana
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Why don't we just flip a coin?"
Tuota, selvisikö sinulle kolmessa kuukaudessa, että seurustelukumppanillasi oli diagnosoitu persoonallisuushäiriö vai teitkö diagnoosin ihan itse?Crishelle kirjoitti:Okei, ehkä puhuin jotenkin väärin ymmärrettävästi. Yleensä kuitenkin huomaan ihmisestä sen, peitteleekö se jotain seikkaa itsessään - todellista itseään, todellisia ajatuksiaan ja tunteitaan. Psykopaatteja voi ollakin hankala erottaa tavan ihmisistä. Itse seurustelin kolme kuukautta narsistin kanssa ennen kuin aloin huomata, että nyt on jotain vialla. Ehkäpä hoidettaville käy niin että eivät yksinkertaisesti jaksa määritellä kenenkään mielenlaatua. Helposti sitä muutoin vaistoaa ihmisestä sen, voiko luottaa vai ei.
Crishelle kirjoitti:Vaikka itse sanonkin, mulla on hemmetin hyvä vaisto ihmisten suhteen. Harmi etten nähnyt tätä hoitajaa kasvotusten, olisin heti voinut sanoa onko hänessä jotain luotaantyötävää ihmisenä vai ei. Yleensä tiedän heti.
Niinpä niinCrishelle kirjoitti:Itse seurustelin kolme kuukautta narsistin kanssa ennen kuin aloin huomata, että nyt on jotain vialla.
Olin Nykoppin haastattelussa todella pettynyt siihen, että vaikka toimittaja uskalsikin jonkin verran haastaa Nykoppia, ei hän esittänyt yhtään kysymystä, joihin itse olisin halunnut kuulla vastauksen. Olisin ehdottomasti halunnut tietää, miten Nykopp itse selittäisi sen, että nämä tiedossa olevat tapahtumat ovat sattuneet juuri hänen vahtivuorollaan.
Poika oli samassa koulussa Ainon pojan kanssa. On ollut useamman kerran myös yökylässä Ainolla. Kysyin pojalta oliko Ainossa mitään silmiinpistävää edes jälkikäteen ajatellen. Poika vastasi, että ei niin kerta kaikkiaan yhtään mitään. Hyvin ystävällinen, mutta ei kuitenkaan liikaa, eli ei mikään tyrkky. Koti oli hieman siistimpi kuin keskimäärin, mutta ei sekään mikään silmiinpistävän siisti. Että silleen.
Kertokaapa joku mitä tää henkilö on Seiskan 6 sivun haastattelussa kertonut. Ei vissiin mitään uutta, kun ei kukaan ole vielä tänne raportoinut. Jotenkin jotain selitystä/katumuksen merkkejä sitä vaan edelleen kaipaisi, eikä mielenterveysongelmat oikein riitä.
Selailin tuota seiskaa. Aino oli mielestään edelleenkin syytön eikä voinut ymmärtää, että oikeus on uskonut henkiin jäänyttä vanhusta. Tätä murhan yritystä tai niitä muitakaan tekoja, joista tuomionsa sai, hän ei siis ole omien sanojensa mukaan tehnyt. Parinkymmenen vuoden avioliittokin päättyi pidätykseen, ex-mies ei ollut hänen tukenaan vaikeina aikoina. Nyt hän on kuitenkin siis mennyt uusiin naimisiin parikymmentä vuotta nuoremman miehen kanssa, joka vapautunee tulevana syksynä. Miehellä on taustallaan muistaakseni väkivaltarikoksia. Mielentilatutkimuksen tulos on Ainon mielestä täyttä kukkua.
Eli ei mitään uutta.
Eli ei mitään uutta.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Kiitti! Ei tosiaan mitään uutta. Kyllä varmaan tuntuu pahalta uhrien omaisista tuollaiset haastattelut. Olisi vaikka hiljaa sitten ja odottelisi sitä hovioikeutta, kun ei ole mitään uutta sanottavaa. Varmaan tää on ollut aika kova paikka sille ex-miehelle ja muillekin läheisille kun kaikki muut tajuavat sen karmeuden, mitä tää yksi itse ei näemmä tajua vieläkään. Pelottava tapaus kertakaikkiaan.taavetti kirjoitti: Eli ei mitään uutta.
Tämä Aino Nykopp-Kosken oikeus toimia ammatissaan piti käsitellä muistaakseni, julkisuudesta lukemieni tietojen pohjalta nopeasti. Ilmeisesti on sitten käsitelty. Nykopp-Koskella on Valviran julkiterhikin mukaan edelleen (21.2.2011) oikeus toimia ilman minkäänlaisia rajoituksia ja muutoksia apu(lähi)hoitajana.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Nykopp-Koski nyt on estynyt ammattiaan harjoittamasta mutta herää perusteltu epäilys että JLKITERHIKKI-rekisteri ei ole muutenkaan mitenkään ajantasalla. Onhan tuolla jo vuosia kuolleina olleita ym.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Muistan jostain lukeneeni että julkiterhikki päivitetään päivittäin tai ainakin viikottain mutta voin muistaa väärinkin, onko sinulla antaa (pahpoittelen ot:tä) paria esimerkkiä sellaisista kuolleista, joilla on edelleen oikeus ammatinharjoittamiseen, mutta tosin estyneitähän hekin siihen (ammatinharjoittamiseen) ovat kuten Nykopp-Koskikin. Edelleen ehdotan että Nykopp-Koski laitetaan vankilassa hoitamaan ja annostelemaan lääkkeet vaarillisimmille elinkautisvangeille, mummojen hakkaajille ja pedofiileille..Jack the Ripper kirjoitti:Nykopp-Koski nyt on estynyt ammattiaan harjoittamasta mutta herää perusteltu epäilys että JLKITERHIKKI-rekisteri ei ole muutenkaan mitenkään ajantasalla. Onhan tuolla jo vuosia kuolleina olleita ym.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Pitäishän ne vainajat saada rekisteristä pois jo siksikin, ettei kukaan pysty käyttämään heidän henkilöyttään soluttautuakseen hoitotyöhön. Rekisterivirheet ovat aina ovi väärinkäytöksiin ja vainajat oli helppo poistaa VTJ:n päivitysten avulla. Niillä voisi myös merkitä ulkomailla oleskelevat, koska heidänkin tilalleen voi helposti tekeytyä hoitajaksi joku muu.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Nykopp-Kosken ammatinharjoittamisoikeudet poistettu väliaikaisesti, viivyttely johtunut siitä, että käräjäoikeuden tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Valvira poisti myrkkyhoitajan ammattirekisteristä
STT 4.3 2011 13:19:06
Iäkkäiden asiakkaidensa myrkyttämisestä tuomittu hoitaja on poistettu terveydenhuollon ammattilaisten rekisteristä. Valvira on väliaikaisesti kieltänyt Aino Nykopp-Koskea käyttämästä apuhoitajan ammattinimikettä.
Julkisuudessa on kummasteltu elinkautiseen vankeusrangaistukseen tuomitun Nykopp-Kosken nimen pysymistä Terhikki-rekisterissä. Viivyttely asiassa johtui siitä, että Helsingin käräjäoikeuden tuomio ei ole toistaiseksi lainvoimainen.
Valvira puuttui kuitenkin poikkeuksellisesti Nykopp-Kosken ammattinimikkeen käyttöoikeuteen jo tässä vaiheessa, koska kyse on erittäin vakavista rikoksista ja valituksen käsittely voi kestää pitkään. Päätös tehtiin viime kuun lopussa terveydenhuollon ammattihenkilöiden valvontalautakunnassa. Käsittelyä jatketaan Valvirassa, kun tuomio saa lainvoiman.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Jos tarkkoja ollaan, hoitajalta on poistettu ainoastaan ammattinimikkeen käyttöoikeus, ei ammatinharjoittamisoikeutta (apuhoitaja ei ole laillistettu vaan nimikesuojattu ammattihenkilö). Samankaltaista työtä hän saa tehdä, muttei tuolla nimikkeellä.maija turjukka kirjoitti:Nykopp-Kosken ammatinharjoittamisoikeudet poistettu väliaikaisesti, viivyttely johtunut siitä, että käräjäoikeuden tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Valvira poisti myrkkyhoitajan ammattirekisteristä
STT 4.3 2011 13:19:06
Iäkkäiden asiakkaidensa myrkyttämisestä tuomittu hoitaja on poistettu terveydenhuollon ammattilaisten rekisteristä. Valvira on väliaikaisesti kieltänyt Aino Nykopp-Koskea käyttämästä apuhoitajan ammattinimikettä.
Julkisuudessa on kummasteltu elinkautiseen vankeusrangaistukseen tuomitun Nykopp-Kosken nimen pysymistä Terhikki-rekisterissä. Viivyttely asiassa johtui siitä, että Helsingin käräjäoikeuden tuomio ei ole toistaiseksi lainvoimainen.
Valvira puuttui kuitenkin poikkeuksellisesti Nykopp-Kosken ammattinimikkeen käyttöoikeuteen jo tässä vaiheessa, koska kyse on erittäin vakavista rikoksista ja valituksen käsittely voi kestää pitkään. Päätös tehtiin viime kuun lopussa terveydenhuollon ammattihenkilöiden valvontalautakunnassa. Käsittelyä jatketaan Valvirassa, kun tuomio saa lainvoiman.
http://www.valvira.fi/valvira/lehdistot ... imaisuutta
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Toisin sanoen: vaikka Valvira vei sukset, se ei vienyt hiihtotaitoa.Mariacka kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan, hoitajalta on poistettu ainoastaan ammattinimikkeen käyttöoikeus, ei ammatinharjoittamisoikeutta (apuhoitaja ei ole laillistettu vaan nimikesuojattu ammattihenkilö). Samankaltaista työtä hän saa tehdä, muttei tuolla nimikkeellä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Tarkempien tarkastusten jälkeen vuosia kuolleena olleen mummonsa ammatinharjoittamisoikeutta ihmetelleet ovat saaneet selville että kyse onkin yksinkertaisesti täyskaimasta samalla syntymävuodella varustettuna, kaima siis elää vielä. Ollut jokin suht harvinainen nimi niin ajatelleet aluksi automaattisesti että mummu on vielä kuoltuaankin rekisterissä. Itse testasin muutaman hiljattain "kentältä poistuneen" hoitajan mutta ei löydy enää julkiterhikistä. Sinänsä nimen löytyminen julkiterhikistä ei takaa kykyä hoitaa ammattia, ainoastaan sen että henkilö on yhä elossa. Löytyi muun muassa 1913 syntynyt lääkäri.matlockb kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni että julkiterhikki päivitetään päivittäin tai ainakin viikottain mutta voin muistaa väärinkin, onko sinulla antaa (pahpoittelen ot:tä) paria esimerkkiä sellaisista kuolleista, joilla on edelleen oikeus ammatinharjoittamiseen, mutta tosin estyneitähän hekin siihen (ammatinharjoittamiseen) ovat kuten Nykopp-Koskikin.Jack the Ripper kirjoitti:Nykopp-Koski nyt on estynyt ammattiaan harjoittamasta mutta herää perusteltu epäilys että JLKITERHIKKI-rekisteri ei ole muutenkaan mitenkään ajantasalla. Onhan tuolla jo vuosia kuolleina olleita ym.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"