Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
buracee
Martin Riggs

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja buracee »

NeitiEtsivä kirjoitti:Tahtoo kans nähdä ton Poliisi-tv:n jutun... mistähän se tuolta Yle Areenasta sitten löytyy kun en löydä mitään Poliisi-tv:seen liittyvää.
http://areena.yle.fi/video/681738
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Uhrintunnistusyksikkö sai kuitenkin nopeasti tuloksia. Jo ennen joulua saatiin tieto, että Braunschweigin kaupungista, läheltä Hannoveria on kadonnut hieman yli 40 vuoden ikäinen nainen,
Karen Gaucke oli myös Braunschweigin kaupungista ja kadotessaan 37 - vuotias. Tänä päivänä Karen on jo yli 40 vuotias, eli vahvasti kyllä viitataan Karen Gauckeen.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Vai lavastiko koko jutun ja pakeni lapsen kanssa tms.... mutta kovin varmoja ovat että mies on tappanut kummatkin vaikka ruumiista ei ole löydetty. Onko mies kiistänyt vai mitä, saksankielentaito auttaisi. Kääntäjällä tulee siansaksaa. Jos elo lapsen kanssa on käynyt rankaksi paossa...

Mutta tuohan juttu on saanut paljon julkisuutta joten olisi luullut jutun ratkeavan aikaisemmin, mutta eikun DNA näytteitä puolin ja toisin, luulisi tuolla naisella olenva sukulaisia elossa.

http://wissen.spiegel.de/wissen/image/s ... humb=false
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Täähän menee jännäksi... Itse en jotenkin usko tuohon Kareniin, ensinnäkin lapsen takia ja toisekseen sen verilammikon. Vai oliko se edes lammikko vai ainoastaan verta? Miksi olisi paennut Suomeen ilmoittamatta kenellekään - tietysti paitsi jos oli itse syyllinen lapsen murhaan? Millä hän matkusti - junalla, liftaten, bussilla? Oliko hänellä rahaa, missä yöpyi? :roll: Käsitän tuon yli 40-vuotiaan niin, että oli kadotessaan/kuollessaan 2007 tuon ikäinen, ei nyt.

Jotain muutakin oli mielessä, mutta unohdin sen jo.
Munch
Poliisikoira Rex

Härkähän on nähnyt vainajan kuvia ja täällä on hyvälaatuisia kuvia monessa ketjussa, onko härän mielestä kyseessä tuo Karen Gaucke? Omasta mielestä Karen Gauckella ei ole korkea otsa.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuossa linkki hieman pidempään selvitykseen tapauksesta. Tosin saksaksi, kun en taaskaan saa puhelimella käännettyä. Edes käännöskoneella.

www.toomuchcookies.net/archives/746/karen-gaucke.htm

Tämähän nyt vaan on minun henk.koht arvaus ja ajattelin asian niin, että Karen on tapellut miehensä kanssa, mies ehkä surmannut lapsen. Karen päässyt karkuun ja jostain saanut vaatteita ja muita jos ei sitten kotoaan ottanut jo. Tuota tekstiä kun seuraa niin jotenkin tulee mieleen, että kun miestä on syytetty kummankin murhasta, ei K ole enää voinut "paljastua" olevan elossa. Joten päätynyt siihen ratkaisuun mihin vainajamme päätyi. Siksi myös tuhonnut järjestelmällisesti kaiken mistä hänet voitaisi tunnistaa, ettei miehen tuomiota voitaisi muuttaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Vihdoinkin tässä mysteerissä päästiin eteenpäin! Hieman jo haikein mielin odottaa lopullista selvyyttä... Kuitenkin tuntematon saa itselleen nimen ja päätyy oman maansa multiin.

Käsitin tuon Poliisi-tv:n ikäarvion 40 vuotta olevan todellakin arvio eikä vainajan tarkka ikä.

Jos tuntematon osoittauutuu Kariniksi/Kareniksi, on todella suuri mysteeri mihin hänen vauvansa on joutunut...
Älä oleta
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Mielestäni tämä pitkä projekti on nyt henkilöllisyyden suhteen ohi.
Kyseessä on mitä todennäköisimmin tämä Karen Gauche , vai menikö nimi edes oikein , asiaa tuli niin nopeasti :D
Hänen kasvonsa olivat nuoren naisen näköiset , kuten Rouvarikin sanoi.
Alaston vartalo näytti kuitenkin 40 - vuotiaalta.
Hänen kasvoissaan on sitä " itämaista eksotiikkaa " , mitä olen hakenut.
Hän ei ole tyypillinen germaani.

Tapauksessa on varmasti vielä paljon " puitavaa " , mutta kuten aikoinaan sanoin ,niin hamaan tappiin tässä mennään. Nyt ollaan todennäköisesti varsin lähellä totuutta.

Paljon tähän on mennyt aikaa ja tupakkia :shock:

T
Härkä
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Tämän mukaan 15.7.2006 jälkeen ei Karen Gauckesta ja Clarasta ole kuulunut mitään. Lapsi oli tuolloin 7kk ikäinen eli äkkipäätään laskettuna olisi ollut keväällä 2007 yli vuoden ikäinen, noin vuosi ja 3kk. Tuon mukaan muuta ei kai ollut kadonnut kuin käsilaukku ja 1 vauvan kassi. Auto seisoi talon edessä puhelin on ollut kiinni(?) siitä lähtien."Aus der Wohnung fehlten keine Gegenstände außer ihrer Handtasche und einer Babytasche. Das Auto steht vor dem Haus, ihr Handy ist abgeschaltet."

http://www.welt.de/print-welt/article22 ... unden.html

toinen linkki

http://www.bild.de/BTO/news/aktuell/200 ... tspur.html

vauvan kassi oli oranssinpunainen "Aus ihrer Wohnung fehlt außer der Handtasche und einer orangeroten Babytasche nichts. Der weiße VW Polo von Karen Gaucke parkt vor der Wohnung, ihr Handy ist abgeschaltet." Auto oli VWPolo. Myös vauvan vaunut olivat jääneet kotiin.

tässäpä näitä tietoja, ymmärtääkseni lapsen isä ei asunut heidän kanssaan ja hänellä oli myös toisen naisen kanssa lapsi... näin luin jostain mutten löydä linkkiä enää...
"Elämä on..."
Blues
Rico Tubbs

Isä oli tosiaan Karenin entinen miesystävä ja taisi olla aikamoisessa häntäheikin maineessakin.
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Itse en kyllä vielä uskaltaisi laittaa rahaa likoon Karenin/Karinin puolesta. Olenkin varovainen seurailija, odottelen tietoa. Tosin sinä olet hänet nähnyt Härkä, joten osaat arvioida paremmin.

Totta tosiaan, sitten on melkoinen mysteeri missä on vauva jos hän on Karen/Karin. Missä on Clara-vauva?

Tuon käsityksen sain minäkin teksteistä Blues, kun olin ymmärtävinäni että toisella naisella oli saman ikäinen lapsi kuin Clara....
"Elämä on..."
Munch
Poliisikoira Rex

Kirjakin näköjään tehty.

http://www.amazon.de/Fall-Gaucke-Ein-Ge ... 3837001636

Aika huima juttu tosiaan jos kyseinen henkilö kyseessä ja varmaan jatko-osakin tiedossa. Christian Lomoth (Autor) on kirjoittanut kirjan jos joku haluaa herraa häiritä. :lol:

Jooh, eiköhän tässä ollut tämäm yön pohdinnat ja varmaan tapaus pyörii päässä ensi yön. :o
Blues
Rico Tubbs

Eräs hyvin mielenkiintoinen "sattuma", jos siis kuvitellaan, että vainajamme olisi Karen Gaucke, on se että Helmikuun 20. päivä, vuonna 2007, tuomittiin Michael P. elinkautiseen vankeusrangaistukseen kahdesta murhasta.

http://www.sueddeutsche.de/596/371409/text

Ja mitä tapahtui Suomessa kyseisenä päivänä, Helmikuun 20. vuonna 2007?
Oriveden vainajan laukku löydettiin Oriveden asemalta.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Noo eipä tosiaan näy ulkomailla Areenasta tuo vasik..pollaritelkku. Kehtaisiko joku vielä kyseisin klipin ottaa talteen areenasta tai jos se muuten olisi tallessa? Tai vaikka lyhyesti kirjoittaa mitä uutta klipissä tuli esiin? Joo tiedän, kauheesti oon vinkumassa kaikkee nyt :|
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Uskomatonta, että vainajan henkilöllisyys on selviämässä :shock:

Sama tuli mieleen kuin Bluesilla, mikäli kyseessä on Karen.
Mies on surmannut vauvan ja Karen on lähtenyt karkuun. Ehkä seonnut lapsen menetyksestä, ehkä mielessä kosto. Olisiko hän mennyt Englantiin ja oleskellut siellä helmikuuhun, sitten jostain syystä suunnannut Suomeen? Kun oikeudenkäynnin tulos on selvinnyt hän on saanut kostonsa kun mies on tuomittu myös hänen murhastaan, ja on halunnut lähteä lapsensa luo. Hän on tuhonnut kaikki henkilllisyyteensä viittaavat asiat ettei tuomiota enää muutettaisi ja on hakenut paikan josta häntä ei koskaan löydettäisi...
Vastaa Viestiin