Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Blues
Rico Tubbs

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Katsokaas tätä

käännettyä tekstiä :shock:

Mitä onkaan mainittu Karenilla mahdollisesti mukana olevissa tavaroissa?

Tumma neliönmallinen nylonlaukku, punaista ja valkoista!

Nyt on käännetty teksti, mutta puuttuu alkuperäinen linkki :lol:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Munch kirjoitti:Vai lavastiko koko jutun ja pakeni lapsen kanssa tms.... mutta kovin varmoja ovat että mies on tappanut kummatkin vaikka ruumiista ei ole löydetty. Onko mies kiistänyt vai mitä, saksankielentaito auttaisi. Kääntäjällä tulee siansaksaa. Jos elo lapsen kanssa on käynyt rankaksi paossa...

http://wissen.spiegel.de/wissen/image/s ... humb=false
Näpyttelen nyt tosi nopeesti tosta pääkohdat, sori jos tulee virheitä.

Syytetyllä Michael P.:llä oli siis kaksi ei-toivottua lasta saman matkatoimiston kahden työntekijän kanssa, joista toinen oli Karen. Miehen ura oli tästä syystä vaarassa. Hänen oli määrä tavata Karen 15. kesäkuuta tämän Hannoverissa sijaitsevalla asunnolla klo 20. Edellisenä päivänä hän oli varannut pakettiauton ***Eipä olekaan pakettiauto, vaan iso henkilöauto, Toyota Avensis Kombi*** 15-17. kesäkuulle Braunschweigista, ei siis Hannoverista. Vuokraamiselle hän kertoi eri syitä, muttei mitään uskottavaa.

15. päivän iltana Michael kertoi saapuneensa asunnolle, mutta Karen ei ollut hänen mukaansa kotona. Karen oli varmasti hengissä vielä 19:45. Alibi miehelle on tuolle illalle ajalle 22:30 - 23:15.

Sitten jutussa hypätäänkin suoraan todisteisiin ja oikeudenkäyntiin. Asunto vaikutti paikoitellen oudon putsatulta, mutta Karenin verta löytyi silti paljon. Verta löytyi myös pakettiautosta. Mutta vaikka vakuuttava todistusaineisto esitettiin oikeudessa, Michael ei puhunut sanaakaan. Hänen luonnettaan kuvailtiin moraaliltaan vääristyneeksi ja omatunnottomaksi. Kun ruumiiden sijaintia kysyttiin, vaikka Karenin vanhemmat istuivat epätoivoisina (hieman omaa dramatisointia tähän) Michaelia vastapäätä, hän ei vieläkään sanonut mitään. Hänellä oli oikeus vaieta loppuun asti, ja se ohitti vanhempien oikeuden tietää.

Lopuksi kerrotaan että Karenin lapsi oli eli-toivottu ja odottamaton (hänen ikänsä vuoksi). Sitten on jonkinlainen teoria siitä miten kaikki olisi tapahtunut - Karenin kurkku leikattu takaapäin, lapsi tukehdutettu, ruumiit jätesäkeissä haudattuna jossain. Mitään todisteita tämän tukena ei kuitenkaan ole. Ilmeisesti jutun julkaishetkellä asian käsittely on vielä meneillään.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Blues kirjoitti:Katsokaas tätä

käännettyä tekstiä :shock:

Mitä onkaan mainittu Karenilla mahdollisesti mukana olevissa tavaroissa?

Tumma neliönmallinen nylonlaukku, punaista ja valkoista!

Nyt on käännetty teksti, mutta puuttuu alkuperäinen linkki :lol:
http://translate.google.com/translate?h ... inc&anno=2

Alkuperäinen hirviö..

Nimenomaan mainittu vielä "päälleliimattu merkki" joten toi on aika varmasti se urheilukassi. Hyvä löytö, alan uskoa että henkilöllisyys on tässä.
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Kokoajan olen tätä juttua sivusta seurannut. Olipa todellakin uskomaton käänne tuo mahdollinen tunnistus. Anikon käännöksessä puhuttiin, että verta oli Karenin asunnosta löytynyt paljon, samoin pakettiautosta...mietittyää tuo. Jos Karen nyt on ko vainaja, niin panee ihmetyttämään tämä paikallispoliisin toiminta. Eikö asia ole nyt niin, että KRP ei tule apuun, ellei paikallispoliisi sitä pyydä? Mikäli asia noin on, niin ihme toimintaa, ei voi muuta sanoa. :shock:

Toivottavasti tämä juttu nyt ratkeaa ja metsätyttö pääsee kotiin. Mutta paljon tähän jää vieläkin kysymysmerkkejä.

Kiitos muuten Härälle ja Tarjalle Avun hienosta jutusta. :D
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Blues
Rico Tubbs

Kyllä tuo vahvasti vaikuttaa siltä, että vainajallamme on pian nimi ja kasvot.

Mie en malta mennä nyt kyllä nukkumaankaan, kun lueskelen ja etsiskelen.

Mielessä pyörii monia skenaarioita tapahtuneesta, mutta ne on niin ontuvia ettei paremmasta väliä.

Monet asiat loksahtavat kyllä kohdilleen, mielessäni siis, kun tuota pohdin.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Näinhan siinä sitten kävi ettei tule mitään nukkumisesta kun tullut vähän liikaa tätä tapausta tutkittua ja lukenyt noita oikeudenkäyntijuttuja. :oops:

Faktahan on että verta(en tiedä oliko näkyvää vai näkymätöntä) löytyi keittiöstä,hellasta,pesukoneesta ja tossuista. Ja huomattavia määriä, asiantuntijan mukaan "verilöyly" Ja vuokrafarmarin takankontista löytyi Karenin dna-jälkiä. Vauvan verijälkiä ei ole koskaan löytynyt vaan on surmattu muulla lailla.

Mieshän oli yrittänyt ostaa aikaisemmin mm.pulttipistoolin netistä. Mutta motiivi"elatusmaksu"kyllä vähän kalskahtaa korvaan mutta mies oli ilmeisesti narsistinen persoona. Myöskään Karenista en ole saanut kovin positiivista kuvaa. Ihme ettei ruumiita ole löydetty vaikka poliisi on haravoinut ison osaa Ala-Saksia, lammet, suot jne. että tämmöstä aamutuimaan... varmaan jotain jäi pois mutta varmasti aiheesta tulee vielä toiset yli 200 sivua. :lol:
Blues
Rico Tubbs

Mie olen yrittänyt, silmät ristissä, etsiä kuvaa siitä Karen Gauckella mahdollisesti mukana olleesta tummasta nylonkassista, kuten myös jotain K.G:n menneestä elämästä.

Ainoa tulos tähän asti on se, että hänel on joskus vuosia sitten ollut tavaraa myynnissä amazonin kautta.

Edelleen hämmentää tuo aiemmin mainitsemani 20. Helmikuuta 2007.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Vasta sain katsottua eilisen jakson poliisi TVstä ja toivotaan nyt että olisi lopun alkua tälle ketjulle :)
Hyvin olette taas saaneet aikaiseksi, pitihän munkin googletella heti tuota Karen Gauckea, häiritsee vaan tuo veren määrä mistä puhutaan.
Kaiken järjen mukaan siitä tulisi vähintääkin näkyviä arpia jotka olisi voinut lukea tuntomerkeiksi mitä taas ei mainittu missään.
Ja mikäli tuo kuva mitä katsoin, oli oikea Karen, niin otsa on huomattavasti korkeampi piirretyssä kuvassa.
Mutta jatketaan, mä siirrän siivouspäivääkin tämän kunniaksi :D
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

itsekin luin noita myöhään yöhön ja mietin Karenin ja vauvan kohtaloa, olipa hän OV tai ei. Mua vaivaa Karenissa versus OV, että ainakaan meille ei ole kerrottu (tiedä sitten jos poliisi tietää) arvista (pitäisi olla suht tuoreita). Tuosta verimäärästä päätellen, joka on löytynyt on mielestäni täytynyt jäädä jonkinlainen haava, arpi. Oliko siis vainajalla erikoisia arpia, tuoreen näköisiä arpia Härkä?

Paskat, pakko mennä töihin... :evil:
"Elämä on..."
EastLondon
Remington Steele

Oriveden oudon vainajan mysteeri selvisi

Keskusrikospoliisi uskoo, että Oriveden mystisen vainajan henkilöys on selvinnyt.

Kyseessä on vähän yli 40-vuotias nainen, joka asui Saksassa Hannoverin lähellä Braunschweigin kaupungissa.

Vainaja löytyi pääsiäisenä 2007 kaatuneen puun juurakon montusta. Löydön teki lähistöllä mökkeillyt Risto Rouvari, kun hän oli metsässä pääsiäiskävelyllä vaimonsa kanssa.

Alusta pitäen naista epäiltiin saksalaiseksi, koska hänen kassistaan löytyi revityn Saksan passin palasia.

Eilen poliisi sai Saksasta tietoja, jotka viittaavat tiettyyn Braunschweigissa asuneeseen naiseen. Lopullinen varmistus vielä puuttuu.

- Uskomme siihen, että vainajan henkilöllisyys on selvinnyt. On niin paljon osia, jotka sopivat yksiin, sanoo komisario Ismo Kopra keskusrikospoliisista.

Hampaista ja luustosta tehtyjen tutkimusten perusteella vainaja on 25-50-vuotias. Vähän päälle 40-vuotias saksalaisnainen sopii tähän ikähaarukkaan.

Samoihin aikoihin kun Oriveden vainaja kuoli, saksalaisnainen oli Suomessa Oriveden ja Jämsän seudulla. Vainajan tavaroissa oli bussilippu Tampereelta Jämsään.

Metsästä löytynyttä vainajaa säilytettiin pitkään Tampereen yliopistosairaalan pakastimessa. Nainen haudattiin runsas vuosi sitten Orivedelle.

IS
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1871332
"Elämä on..."
EastLondon
Remington Steele

Samoihin aikoihin kun Oriveden vainaja kuoli, saksalaisnainen oli Suomessa Oriveden ja Jämsän seudulla. Vainajan tavaroissa oli bussilippu Tampereelta Jämsään.
Jos tuo on totta, se ei voi viitata Kareniin... höh! Mene tässä nyt seminaariin klo 9.00 kiinnosta pätkääkään...
"Elämä on..."
NeitiEtsivä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

EastLondon kirjoitti:
Jos tuo on totta, se ei voi viitata Kareniin... höh! Mene tässä nyt seminaariin klo 9.00 kiinnosta pätkääkään...
Minnehän mun viesti katosi kun laitoin ihan just hetki sitten saman jutun ja huomioin myös saman asian ettei taida olla KG. Katosi näköjään koko juttu. :D
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Hetkinenhetkinen, sori jos tämä menee nyt uneliaisuuden piikkiin mutta miksei se voisi viitata Kare/iniin?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kylli kirjoitti:Hetkinenhetkinen, sori jos tämä menee nyt uneliaisuuden piikkiin mutta miksei se voisi viitata Kare/iniin?
Olen miettinyt tuota samaa tässä viimeiset 5 minuuttia.
Siis käsitin että se saksalainen nainen,joka oli kadonnut,oli samaan aikaan Suomessa kun Oriveden vainaja löydettiin/kuoli,eli sekin seikka viittaisi siihen että kyseessä on juurikin tämä sama saksalainen nainen jonka poliisi olettaa olevan vainaja (menikö sekavaksi?)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Voiskohan tuossa IS:n jutussa olla asiavirhe ?
Bussiliputkin on nyt ilmoitettu toisin päin.

Kyllä tämä Karen , vainajalta näyttää.
Vainajan vasen poski oli hiertynyt , ( Kiinni maassa ? ) sieraimista oli tullut vähän verta ja leaussa oli jonkinlainen ruhjeenomainen jälki.
En osaa sanoa , mikä olisi aiheuttaja ?
Missä kohtaa arven olisi pitänyt olla ?
En ole ehtinyt kaikkeen uuteen tutustua :(

Yritän saada Nurichin puhelimella kiinni.
Vastaa Viestiin