-AA on kertonut käyneensä pulssinkokeiluyrityksen poliisipuhelun jälkeen.Kuolemannaakka kirjoitti:...
Olen ollut käsityksessä, että anneli olisi käynyt pulssinkokeilulla jo puhelujen välissä, mutta jos siinä ei aikaa ollut, niin sitten puhelun jälkeen. Eikai hän kesken puhelun olisi lähtenyt (jättänyt poliisin odottamaan?), tai ainakaan tästä minulla ei tietoa ole. Olen ollut myös käsityksessä, että lapsi vastasi puhelimeen. Etp:ssä on kirjoitettu, että JOKU vastasi puhelimeen ja myöhemmin sana viivattu yli ja kirjoitettu LAPSI. Puhelun alussa oli kuitenkin rahinaa, jonka voisi kuvitella kuuluneen siitä kun lapsi nosti puhelimen ja piti sitä vaikka vasten paitaansa (siitä lähtee semmonen rahina) pyytäessään Annelia puhelimeen. Mikään pitkä aika ei kai tuo Annelin puhelimeen odottaminen ollut, jokusia sekunteja vain.
Olen aina pitänyt lapsen kertomuksen "odotin, että äiti sais sen puhelun"-kohtaa tänä kohtana. Hän siis odotti, että poliisien puhelu tulee, koska Anneli meni katsomaan Jukkaa. Hyvin järkevääkin minusta.
-Tuo Lapsi/Joku oli toisinpäin, eli että lapsi oli yliviivattu ja Joku oli se lopullinen. Tämä tuli sen poliisikuskin kuulustelukertomuksesta.
Voisi kuitenkin kuvitella, että se kenttäjohtaja L, joka AA:n kanssa puhui, tietää paremmin asiat kuin kuski (L puhui AA:n kanssa, vrt aiempi postini). Puhelin oli kaiutin asennossa ja varmaan se kuskikin on kuullut sieltä lapsen ääntä taustalla, siksi siis ne korjaukset lapsi/joku.
-Tuo viimeinen kappale tekstistä: "odotin että...", tämä ei tarkoita poliisipuhelun odottamista, vaan sitä tilannetta kun lapsi itse oli puhelimessa häkepuhelun aikana. Tämä selvinnee kun pyörittelee niitä lapsen sanomisia/lauseita mielessään. Tästä on monet kerrat väännetty Taran kanssa (tiedän kyllä, ettei hän vieläkään usko perusteluitani tähän asiaan).